GiantFillariElectrobikeHepha
Sivu 24 / 86 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 14 22 23 24 25 26 34 74 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 691 - 720 / 2574

Aihe: TREK Fatbikes Farley, Farley 6, Farley 8 and the rest :)

  1. #691
    Liittynyt
    01/2013
    Paikkakunta
    Kiiminki
    Viestit
    147
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kruunu Katso viesti
    Osaisiko joku helpottaa ostopäätöstä Farley 9.6 ja 9.8 välillä?

    Hieman mietityttää näiden kahden painoero, joka on todellisuudessa yhden kilon luokkaa, toisin kuin esitteissä annetaan harhaanjohtavasti ymmärtää. Vakiona tulisi luultavimmin pyörää ajettua, niin onko reilu puolitoistatuhatta euroa sopuhinta yhden painokilon säästölle. Mahtaako olla kellään molemmista pyöristä edes lyhyitä ajokokemuksia päätöksen helpottamiseksi?
    Ottamatta sen enempi kantaa kumpi on parempi, niin suurin painoero taitaa tulla kiekoista. Wamba 27,5" kiekkosetti on tulossa myyntiin keväällä ja sen paino tämän hetken tiedon mukaan on 2,5kg. Mun mielestä aika painavat hiilikuitukiekoiksi. 9.6:n kiekkosetti painaa ~3kg. 9.8:ssa haarukan emäputki on hiilikuitua ja 9.6:ssa alumiinia. Tuo taitaa tehdä ~100g. Itsellä on Farley 9.6 ja vaihdoin siihen Next SL kammet. Painoa lähti kammen vaihdolla ~250g. Jos ~750g ero tulee pyörivästä massasta, niin kyllähän sen eron jo huomaa ajossa.

    Jos olisin samassa tilanteessa kuin sinä ja rahaa olisi 9.8:iin, niin ostaisin sen.
    savierk muokkasi tätä : 26.01.2016 at 15.12

  2. #692
    Kruunu Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti savierk Katso viesti
    Jos olisin samassa tilanteessa kuin sinä ja rahaa olisi 9.8:iin, niin ostaisin sen.
    Tätä suositusta osasin pelätäkin Kiitos kiekkojen ja kampien painotiedoista, jotka päätöksenteossa ovat juuri mietinnässä. Miten tuo Next hiilarikampi tuntuu kivien kosketuksiin suhtautuvan?

    Paria läskiä on tullut koitettua koeajopäivinä Turun seudulla viime vuonna (Kona ja Spessu) ja niillä sellaista kevyttä käsiteltävyyttä ja kettetyyttä ei kyllä löytynyt, mitä pyörältäni toivoisin. Kokeilumahdollisuudet ovat myös ohuet, kun 191cm pituisena (95cm inseam) runkosuositus on tuo suurin mahdollinen (21,5"). Keskitason xc pyörän kevyttä käsiteltävyyttä haikailevana kuulisin mielelläni, että olenko täysin väärillä vesillä, eli voisiko tällä Trek Farley:n kanssa päästä toivomaani kevyeen ja nopeaan käsiteltävyyteen, mitä useampi Farleyn omistaja vaikuttaisi kehuvan?

  3. #693
    Liittynyt
    09/2015
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    446
    Hiilarikampiin suosittelen laittamaan kammenpäihin ne "tulpat" suojiksi niin ei heti oo vaihtokunnossa ne kammet.
    Hyvä, halpa ja kevyt: Valitettavasti voit valita vain kaksi vaihtoehtoa.

  4. #694
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Hyvinkää
    Viestit
    402
    Tänään tuli tilanne, jossa piti pyöräilijäruuhkasta johtuen ajaa hiljaa uudessa pyöräilijöiden sekottamassa pöperölumessa ja Hodagit meinas lähteä alta monta kertaa.
    Olin varmaan läskin kanssa eniten ongelmissa Auttaiskohan paineiden nosto tuohon? Pumpun mittari sanoi sopimuksen irti, mutta sen mitä jaksoin mittarin pysähtymistä
    odotella, niin 0.5:n barin kieppeille ne pysähtyi.
    Mies ja pyörä ovat silloin yhtä kun molemmat pestään samalla sudilla.

  5. #695
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Seinäjoki
    Viestit
    142
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kruunu Katso viesti
    Tätä suositusta osasin pelätäkin Kiitos kiekkojen ja kampien painotiedoista, jotka päätöksenteossa ovat juuri mietinnässä. Miten tuo Next hiilarikampi tuntuu kivien kosketuksiin suhtautuvan?
    Mulla on ollut 1,5kk käytössä noi Nextit. Muutama kunnon hitti tullut otettua ( kivi piilossa hangen alla, kuski&pyörä nurin..)
    Edes ne kumisuojat ei ole haljennu.

  6. #696
    Kruunu Guest
    Hyvä tieto, että hiilarikampi kestää kyllä, kun ovat kuitenkin hintavat. Pitää alkaa tiedustelemaan koeajoa, ei kai ajotuntuma muuten selviä. Toki metsäpoluilla selviäisi parhaiten, onko farley oikea valinta.

    Hiukan olen mietittänyt, että miltä tuntuisi farley 29+ renkailla. Onko kukaan koittanut menna valtavirtaa vastaan?

  7. #697
    Liittynyt
    07/2015
    Viestit
    115
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Penseilijä Katso viesti
    Tänään tuli tilanne, jossa piti pyöräilijäruuhkasta johtuen ajaa hiljaa uudessa pyöräilijöiden sekottamassa pöperölumessa ja Hodagit meinas lähteä alta monta kertaa.
    Olin varmaan läskin kanssa eniten ongelmissa Auttaiskohan paineiden nosto tuohon? Pumpun mittari sanoi sopimuksen irti, mutta sen mitä jaksoin mittarin pysähtymistä
    odotella, niin 0.5:n barin kieppeille ne pysähtyi.
    Paineiden laskeminen auttoi ainakin barbegazzeilla, rengas alkoi pitämään hyvin vasta jollain 0.15bar, mutta eipä noilla paineilla muuten ajeta.

    Lähetetty minun MotoE2(4G-LTE) laitteesta Tapatalkilla

  8. #698
    Liittynyt
    04/2004
    Paikkakunta
    -
    Viestit
    547
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kruunu Katso viesti
    Hyvä tieto, että hiilarikampi kestää kyllä, kun ovat kuitenkin hintavat. Pitää alkaa tiedustelemaan koeajoa, ei kai ajotuntuma muuten selviä. Toki metsäpoluilla selviäisi parhaiten, onko farley oikea valinta.

    Hiukan olen mietittänyt, että miltä tuntuisi farley 29+ renkailla. Onko kukaan koittanut menna valtavirtaa vastaan?
    Minusta kuulostaa siltä että ehkäpä Stache sopisi sulle paremmin kuin Farley...

  9. #699
    Kruunu Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pipo Katso viesti
    Minusta kuulostaa siltä että ehkäpä Stache sopisi sulle paremmin kuin Farley...
    Samaa olen tuumaillut ja molempia ajattelin siksi kokeilla. Sillä se selviää kumpi vaikuttaa mieleisemmältä.

  10. #700
    Liittynyt
    07/2014
    Paikkakunta
    Kainuu
    Viestit
    47
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Grandi66 Katso viesti
    Miulla oli laatikossa shimanon slx jarrut, vaihtu heti alkuunsa. Ei oo tarvinna murehtia vinkumisia.
    Mallia ottaneena voin suositella. Hiljainen ja pysähtyy paljon paremmin.
    -AnttiK

  11. #701
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Kello
    Viestit
    2.059
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kruunu Katso viesti
    Tätä suositusta osasin pelätäkin Kiitos kiekkojen ja kampien painotiedoista, jotka päätöksenteossa ovat juuri mietinnässä. Miten tuo Next hiilarikampi tuntuu kivien kosketuksiin suhtautuvan?

    Paria läskiä on tullut koitettua koeajopäivinä Turun seudulla viime vuonna (Kona ja Spessu) ja niillä sellaista kevyttä käsiteltävyyttä ja kettetyyttä ei kyllä löytynyt, mitä pyörältäni toivoisin. Kokeilumahdollisuudet ovat myös ohuet, kun 191cm pituisena (95cm inseam) runkosuositus on tuo suurin mahdollinen (21,5"). Keskitason xc pyörän kevyttä käsiteltävyyttä haikailevana kuulisin mielelläni, että olenko täysin väärillä vesillä, eli voisiko tällä Trek Farley:n kanssa päästä toivomaani kevyeen ja nopeaan käsiteltävyyteen, mitä useampi Farleyn omistaja vaikuttaisi kehuvan?
    Farley 9.8 ilman muuta, siinä on valmis pakkaus moneen. Saat siitä Stachen tyylisen myös myöhemmin jos haluat.
    Siinä on hyvä ajettavuus ja 27.5 renkaat , 26 saat siihen jos haluat.
    Se on ketterä, mutta pitää muistaa että rengas vaikuttaa talvipolkujen ajon nopeuteen, pitävyyteen tai ei pitävyyteen.

    Kuten Savierk kans sano, jos nyt oisin ostamassa (mulla vanha alu Farley), ostaisin heti 9.8

  12. #702
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Hyvinkää
    Viestit
    402
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mokka Katso viesti
    Paineiden laskeminen auttoi ainakin barbegazzeilla, rengas alkoi pitämään hyvin vasta jollain 0.15bar, mutta eipä noilla paineilla muuten ajeta.
    Kiitokset tästä. Löysin 9 zero 7:n läskirenkaiden paineiden kaavan, josta kävi heti ilmi, että hötömpi alusta tarkoittaa pienempiä paineita. Pudottelin paineita ja kyllähän se auttoi.
    Mies ja pyörä ovat silloin yhtä kun molemmat pestään samalla sudilla.

  13. #703
    Liittynyt
    01/2013
    Paikkakunta
    Kiiminki
    Viestit
    147
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti PK1 Katso viesti
    No nyt sen sai hakea. 11,66 kg sisureilla ilman polkimia.
    Olisko joku 9.8:n omistaja voinu mitata alkuperäisten jarrujen letkujen pituudet? Koko 17,5" tai 19". Yritin PK1 laittaa sulle yksityisviestiä, mutta ilmoitta, että inboxi täynnä.

  14. #704
    Liittynyt
    01/2013
    Paikkakunta
    Kiiminki
    Viestit
    147
    L-koon mitat sain. Jos jollain on 17,5", niin sen jarruletkujen mitoista olisin kans kiitollinen.

    En tarvitse enää.
    savierk muokkasi tätä : 04.02.2016 at 09.38

  15. #705
    Kruunu Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pipo Katso viesti
    Minusta kuulostaa siltä että ehkäpä Stache sopisi sulle paremmin kuin Farley...
    Kokeilin paikalisessa kaupassa Trek Stache 9 -pyörää (18,5) ja kyllä tuli hymy huulille. Päätöstä ei pystynyt sanomaan, kun Trek Farleytä ei sopivana kokona (19,5) löytynyt kokeiltavaksi. Onkohan Turun leveyspiireillä jollakin Farley 18,5 tai 19,5 tai 21,5 kokoisena, jota uskaltaisi antaa pahanlaatuista pyöräkuumetta sairastavalle kokeiltavaksi?

  16. #706
    Kruunu Guest
    Fox Compista löytyy Trek Farleyn (9.6/9.8) tapaan kuiturunkoinen Salsa Beargreaser. Onko kellään ajokokemuksia Farleyn lisäksi myös Beargreaser läskipyörästä. Olisi mukava kuulla, jos joku olisi saanut kokeilla näitä molempia kehuja saaneita läskipyöriä. Farleyn tapaan myös Beargreaseria kehutaan ketteräksi pyöräksi. Hinnaltaan Beargreaser osuu aika lähelle Farlely 9.6 hintalappua.

  17. #707
    Liittynyt
    01/2013
    Paikkakunta
    Kiiminki
    Viestit
    147
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kruunu Katso viesti
    Fox Compista löytyy Trek Farleyn (9.6/9.8) tapaan kuiturunkoinen Salsa Beargreaser. Onko kellään ajokokemuksia Farleyn lisäksi myös Beargreaser läskipyörästä. Olisi mukava kuulla, jos joku olisi saanut kokeilla näitä molempia kehuja saaneita läskipyöriä. Farleyn tapaan myös Beargreaseria kehutaan ketteräksi pyöräksi. Hinnaltaan Beargreaser osuu aika lähelle Farlely 9.6 hintalappua.
    Itsellä on ollut 2014 kuitunen Salsa Beargrease ja 2015 alumiinirunkoinen hiilikuitukeulalla oleva Beargrease. Hyviä pyöriä molemmat, mutta kun kävin koeajamassa Trek Farley 9.6:n, niin se möi itsensä koeajolla. Nämähän on hyvin pitkälti makukysymyksiä/miltä pyörä tuntuu itselle. Minua Farleyssä miellytti ulkonäkö/väritys ja 27,5" kiekkokoko jonka ansiosta pomppimisefekti häipyi lähes kokonaan. Vaimolle mietittiin 2016 Beargreasen runkosettiä, mutta päädyimme lopulta Farleyhin. Tilasin itselle Farley 9.8:n ja vaimolle möin nykyisen 9.6:n. Hyviä pyöriä molemmat. Kumpi miellyttää silmää enemmän ja tuntuu paremmalta, niin siitä se päätös syntyy. Toki se, että paikallisessa liikkeessä myydään Trekkiä ja asiakaspalvelu on erittäin hyvää vaikutti jonkin verran ostopäätökseen.

  18. #708
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Kello
    Viestit
    2.059
    täällä on puhtaasti naapurikateutta poteva !
    Onneksi olkoon savierk ! Huippuvalinta !

    Itsekin kävin renkaita potkimassa aamulla

  19. #709
    Kruunu Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti savierk Katso viesti
    27,5" kiekkokoko jonka ansiosta pomppimisefekti häipyi lähes kokonaan.
    Hyvä argumentointi Farleyn ja Beargreaser välillä vesitti jo lähes varman Salsa ostopäätöksen Nyt vain pitäisi saada kokeilla tuota Farley kuitupyörää, jotta itse pääsisi testaamaan tuntuman pyörien välillä.
    Anteeksi tietämättömyyteni, joten kysytään mitä tämä pomppimisefekti tarkoittaa? Isompi rengas toki rullaa paremmin esteiden yli, mutta vaimeneeko iskut kokoonpainumisen jälkeen 26" rengasta paremmin?

    Läskipyörässä jousitusmatkassa ja iskunvaimennuksessa joutuu tietysti kärsimään aiempiin täysjoustoihin verrattuna, mutta vauhdin säädön kanssa siitä kai selvitään.
    Kysyessäni koeajomahdollisuuksia kuiturunkoiseen Farley pyörään, jälleenmyyjä ei isoja lupauksia herätellyt. Messuilla ei tilanne ole ollut kuulemma sen parempi ainakaan viime vuosina

  20. #710
    Tuskin se kuitu-Beargrease huono valinta on. Trekkiin sopii isommat kumit, mitä lie muuta eroa. Osta se kumpi saa kuolan valumaan kiivaammin.
    Rule #6 // Free your mind and your legs will follow.

  21. #711
    Liittynyt
    01/2013
    Paikkakunta
    Kiiminki
    Viestit
    147
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kruunu Katso viesti
    Anteeksi tietämättömyyteni, joten kysytään mitä tämä pomppimisefekti tarkoittaa? Isompi rengas toki rullaa paremmin esteiden yli, mutta vaimeneeko iskut kokoonpainumisen jälkeen 26" rengasta paremmin
    Molemmissa on ulkohalkaisija suurin piirtein sama, joten rullaavuudessa ei pitäis olla suurta eroa. Itse en ainakaan ole huomannut. 26":ssa renkaan profiili on korkeampi, joten ilmatilavuus on isompi. Matalilla 0,4-0,6bar paineella tasasella ajaessa pyörä alkaa pomppimaan. Toki 26" jousto on vähän parempi, koska renkaan profiili on korkeampi ja ilmatilavuus ismpi.

  22. #712
    Liittynyt
    07/2015
    Viestit
    115
    Nyt aika pitkään farley 5lla ajaneena voin kyl kehua tuota. Siihen kannattaa vaihtaa eteen yksi ratas (itellä 30 piikkinen nw ratas, mutta ovaali voisi olla parempi ja ehkä 28). Renkaan paineiden kanssa meni pitkään että oppi mikä on hyvä. Paras oli kun laski paineet miltei nollaan sit lähti nostamaan jos kolisi. Loppujen lopuksi edessä 0.3bar ja takana 0.35bar, tämä on oikein hyvä poluille ja ajo on pehmeää( pomppimista ja itse ohjattavuutta kovalla alustalla). Ainut huono puoli on että koko on 17.5" (182cm ja sisämitta 87cm) niin seisailleen polkeminen on hiukka ahdasta ja aggressiivisesti rynttäys ei onnistu. Mutta normi ajossa pyörä on hyvä.

    Lähetetty minun MotoE2(4G-LTE) laitteesta Tapatalkilla

  23. #713
    Kruunu Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti savierk Katso viesti
    Matalilla 0,4-0,6bar paineella tasasella ajaessa pyörä alkaa pomppimaan.
    Tasaisella ajaminen lienee mukavampaa, kun ylös-alas liikettä ei tapahdu polkemisrytmin tahdissa Rengaspaineiden hienosäätö lienee oleellinen osa tässä läskipyöräilyssä.

  24. #714
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kruunu Katso viesti
    Tasaisella ajaminen lienee mukavampaa, kun ylös-alas liikettä ei tapahdu polkemisrytmin tahdissa Rengaspaineiden hienosäätö lienee oleellinen osa tässä läskipyöräilyssä.
    Mä oon luullut että en vaan osaa pyörittää polkimia oikein, mut kiva et sen pomppimisen voi laittaa kumien piikiin

  25. #715
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.087
    Käyttää ovaaliratasta, niin saa kivasti eliminoitua omaa vajavaista pyöritysteknikkaa.. Enkä kyllä valitsis rengaskokoa siirtymäpompotuksen mukaan, vaan maastossa etenemisen, fatter is better

  26. #716
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    23
    Kellään tietoa oisko jossain liikkeessä F9.8 tyrkyllä? 19.5" kokoisena.

    Lähetetty minun D5803 laitteesta Tapatalkilla

  27. #717
    Liittynyt
    05/2015
    Paikkakunta
    Tusby
    Viestit
    1.521
    Juu, väärin ajettu. 😜 Tuntematon ongelma mulle nöösille kellä ei oo vielä ees 1000 km:iä läskikokemusta.
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kemizti Katso viesti
    fatter is better
    Aamen.

  28. #718
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Kello
    Viestit
    2.059
    Pyörä-Suvala Oulussa , siellä on hienosti pyörää rivissä, mutta kyllä niitä uloskin kannetaan koko ajan.... mulla tulee kiire kohta tuon 9.8 kanssa...



    Lähetetty minun SM-A700F laitteesta Tapatalkilla

  29. #719
    Jotenkin mä luulen että Ski ajelee viimeistään Rovaniemellä 9.8:lla
    Rule #6 // Free your mind and your legs will follow.

  30. #720
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Kello
    Viestit
    2.059
    Ihan varmasti jos Lotto osuu kohilleen

    Lähetetty minun SM-A700F laitteesta Tapatalkilla

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •