GiantFillariElectrobikeHepha
Sivu 93 / 220 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 43 83 91 92 93 94 95 103 143 193 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.761 - 2.790 / 6586

Aihe: Pahoja Tubeless ongelmia!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Läskimasa Katso viesti
    ^ Olisko noin? Äkkiähän se lämpenee ja ei suoraan litkuun purkaudu. Eikös vaikka tää Stan's kestä -30°F eli -34°C pakkastakin?
    Se kylmyys on niin kova, etten ihmettelisi vaikka vaikuttaisikin. Kyllä se kestää varmaan ennen kuin palaa normilämpötilaan. Onhan ne co2 kapselitkin jonkinaikaa vielä tosi kylmiä, vaikkei niissä enää ole hiilaria.
    Vaikka jokin aine, kuten tässä tapauksessa litku, kestäisi kovaakin pakkasta, voi olla, että hyvin äkillinen ja raju lämpötilanmuutos (normilämpö --> hiilaripullon pakkaslukemat) on se mitä aine ei kestä, vaan alkaa esim helpommin paakkuuntua tms. Tämä on vain minun oletukseni, mutta onhan toi lämpötilanmuutos äkillisesti melkoinen hiilaria käytettäessä.

lis. ja osahan laittaa litkut renkaaseen jo valmiiksi jolloin hyinen hiilari tulee suoraan niille. Tätä ainakin itse hiilarin kanssa välttäisin jos mahdollista.
    Porraspelleilijä, treenaa porraspelleilyn amatööricuppiin, sarja -tosi höpöt
    -team Söpöshox

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Iglumies Katso viesti
    Eikö ole paljon helpompaa lisätä pumpulla ilmaa tarvittaessa ja keräillä korvasienet pois niiden ilmestyessä?
    No eihän CO2-suhautinta helpompaa ole, kaikenlisäks aina saapusalla kun runkolaukussa kulkee. Kompuraa ei viiti laittaa hakkaamaan pienen lisätäytön vuoksi ja käsipumpulla ei jaksa lutkuttaa tollasta 5.05:sta, menee minuutti et saa 0.1 bar lisää. Tornipumppua ei oo ja sen hinnalla ostais repullisen kapseleita, ei siis kiinnosta. Ja sienistä en tykkää missään olomuodossa. 😝

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nana Katso viesti
    Kyllä se kestää varmaan ennen kuin palaa normilämpötilaan. Onhan ne co2 kapselitkin jonkinaikaa vielä tosi kylmiä, vaikkei niissä enää ole hiilaria.
    Mulla lähinnä kysymys 0.1-0.2 bar paineenlisäyksestä, joten ei pääse läskikokoluokan rengas pakkaselle sisältä. Kapselithan on metallia, kylhän niissä hetken kylmä pysyy, toisin kuin ilmassa.

On siinä minun Mustang Elite tlr-vanteessani jonkinlaiset hyllyntapaiset, mutta on ne hieman oudot, kun toinen on leveämpi kuin toinen, mulla ei pinnareiätkään ole ihan keskellä. Kokeilen nyt huvikseni Gorillalla, kun sitä kotoa löytyi. Saa nähdä tuleeko tästä muuta kuin sanomista. No, onhan sekin toki jotain.

Muoks. Olisi tarvinnut tuplateipin ollakseen riittävän tiivis. ja Roroa en saanut jalkapumpun kanssa nousemaan teipeilläkään, GC nousi, mutta en jättänyt kun jäi liian väljäksi yksillä teipeillä.
    Oli silti ihan mielenkiintoista kokeilla millaista teippejä on laittaa. Olin yllättynyt miten helposti sain varsin tyylikkään näköisen, täysin ilmakuplattoman teippauksen ensiyrittämällä. Vähän venytti samalla kun asensi niin hyvin muotoutui vanteen mukaisesti teipit.
    Nana muokkasi tätä : 21.11.2015 at 19.56
    -team Söpöshox

Mä olen antanut itseni ymmärtää, että nimenomaan co2 kylmänä, eli näistä patruunoista annosteltuna aiheuttaisi pahiten litkun paakkuuntumista.
    Doupinkia! Tulosta ei hyväksytä tähän kisaan...
    http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...ni%AE-kilpailu

Siihen Bontragerin epäsymmetriseen Mustangiin saa just käypäsen=epäsymmetrisen nauhan niin loppuu ne ongelmat siihen paikkaan

^
    Heh, joo tuossa kisassa kävisi doupingista.

Onhan mulla veikkonen monetkin assymmetric rim strippaajat ja olen aivan myyty niihin.
    Tämä teippikokeilu oli siis ihan puhtaasti mielenkiinnosta suoritettu. En ole teippejä kokeillut niin kiinnosti ihan testata miten niitä vanteelle laitetaan, onko se vaikeata ja tietysti myös kiinnosti sattuisiko Schwalbelaiset innokkaammin pomppaamaan vanteelle teipin kanssa. Oli ihan positiivinen ja tulevia vanteitakin ajatellen iloinen yllätys, että teipin asennus oli aika simppeli homma, vaikkei tuolle Bontin tlr:lle 1 kierros riittänytkään, minkä olisi voinut arvata siitä, että strippi on paksumpi kuin 1 kierros teippiä.
    -team Söpöshox

Laitanpa samaan ketjuun. Vanteet on DT Swiss X1700 Spline 2:t. Internjetin mukaan ne on tubeless ready ja pyörän mukana tuli sellaiset irtoventtiilit. Jos teen litkutetut seuraavista renkaista niin tarvitsenko muuta kuin litkun ja ruiskun?

Lähetetty minun SM-T705 laitteesta Tapatalkilla

IncBuff Guest
    Et tarvitse.

Eikö niihin kuitenkin teipit tarvitse jos ovat tlr?
    -team Söpöshox

IncBuff Guest
    DTSwisseissä on teipit tehtaalta.

Ok, sitten varmaan riittää niiden tarkistus. Onko nuo tehtaalla asennetut yleensä ihan kunnolla laitettu?
    Ihmettelen yhä miten hyvin Gorillat on pitäneet Cresteillä, vaikka olivat pyörivällä koristekuvioleikkurilla (jep, se sattui olemaan ainoa tarjolla oleva terävä leikkuri) kavennetut leveästä Gorillarullasta, eikä lopputulos ollut ihan tasainen, vaan osa teipistä nousi hieman liian ylös ja ounastelimme, että se voisi aiheuttaa vuotoja, mutta eipä ainakaan vielä näy.
    -team Söpöshox

IncBuff Guest
    Kahdet DTSwissit on olen nähnyt ilman kumeja ja kyllä niissä ne teipit oli hyvin. Varmasti paremmin kuin keskimääräisellä kotiasentajalla.

Ok kiitos vastauksista. Tiedän vaan minkälaista tarviketta laitan tilaukseen!

Lähetetty minun SM-G920F laitteesta Tapatalkilla

Enpä ole itsekään kajonnut noihin omiin DTSwissin tehtaalla laitettuihin teippeihin ja hyvin on ilmat pysyneet renkaassa. Teipit olivat erittäin siististi laitettu tehtaan jäljiltä.

Tubelesskävelyksihän tämä meinaa mennä...
    Kiekot ok eli tbl-ready, gummit ISP evo LT, mömmö Contin RevoSealant. Kaikki toimii ja ilmat pysyy 10km kunnes saa taas pumpata.
    Kysymys: toimiiko muut litkut yhteistyössä tuon Contin kanssa vai ei? Hakisin lisää tuota kun jäi hieman vajaaksi ohjeistusannos mutta kivijalka joka Contia alueellani myy läks talvilomalle...
    Eli toisesta kivijalasta saisi Stania. Ja alueena Pirkanmaa jos joku on tuota Contia muualla kuin Nippelissä nähnyt?

mutanaama Guest
    No kannattaako sitä contia nyt käyttää jos ei kerran toimi?? Tyhjennä ja laita toiset tilalle.

Niin... Kyllähän tuo Contin litku siis hyvin toimi mutta sitä meni liian vähän molempiin kun vajaa 240ml puteli ja kyljessä lukee jotta 120ml per 29x2.1-2.2. Ja nuo Walbet on 2.25 ja tunnetusti Walbet on aika pulleita verrattuina moniin muihin.
    Aattelin nyt alkuun tuupata lisää Contia jos löydän ja jos ei pidä ilmaa niin sitten Stanit tai Joet.

No tuskin se nyt loppu sieltä renkaasta vielä on jos desinkin oot saanut menemään. Pitäishän sen tiivistyä murto-osalla tuosta, loppu jää varalle hölskymään.

Ei mulla oo tuplaten isommassa 26x5.05 kumissakaan kun toi 120 ml litkua. Stanilaista tosin.

Stanit on ainakin itsellä toimineet hyvin. Cresteissä, näillä aika sekavasti kavennetuilla Gorilloillakin on litkut pysyneet sisällä. Paineita on eturenkaasta laskenut hieman kokoajan, mutta oletan tämän johtuvan vähistä ajoista. Litkua en ole nähnyt pisaraakaan sen jälkeen kun ne renkaaseen laitoin, joten oletan niiden olevan sisällä yhä. Jäihin rysähtelyissä vähän kuumotti, että kuinkahan pitää, mutta eipä ne olleet millänsäkään.
    Edelleen olen vähän ihmeissäni kuinka hyvin noi Rakettironit kestävät sepeliä kun koiralenkiltä palatessa vilkaisin lumesta sulaneita renkaita ja niissä oli tosi paljon, tosi terävää sepeliä, ihan veitsenteräviä kiviä, joiden olettaisi tarvitsevan vain kevyen painalluksen upotakseen nappulan väliin, mutta yksikään ei ollut uponnut itse kumiin.
    -team Söpöshox

Tuli itsekin siirryttyä läskillä tubelesin ihmeelliseen mailmaan. Syy tähän oli kun ihmettelin pomputusta ajossa ja lähemmässä tarkastelussa Schwalben 13F sisuri muistutti enemmän anaalikuulia kuin sisäkumia.
    Pyöränä Spessun Fatboy normivanteilla. Renkaina 4.6" Knardit. 2 kiekkaa leveintä gorillaa ja doc blue:ta about 1,2dl/rengas. Ei vuotoja ei suhinoita. Elämä on nykyään niin helppoa..
    Tarvitsi kyllä kompuraa kumin nostossa.

Vihainen Bontrager Mustang TLR & Nokian Extreme 294 - tubeless konversio = failure nro2

Prkle! Ei noussut ei toiminut ! Alkuun orkkisvannenauhan päälle "mitälieteippiä" ja tubeless venttiilit .. Rengas vanteelle ja hieman Stanin litkua .. Co2:lla nosto vanteelle. Vaikutti toimivan, mutta illan mittaan laski paineita ja aamulla ihan tyhjä.. Tänään uusiks, rengas vanteelta ja puhdistus .. Tilalle gorilla teippiä kiekka, joka sekin tosin loppui hiukan ennen täyttä kiekkaa ja puolikas kierros jatkoks jeesusteippiä.. Taas rengas paikoilleen, litkua ja nostoa co2:lla .. No eipä noussut ei, tai nousi alkuun, mutta pian vuosi tyhjiin .. 4 patruunaa myöhemmin loppui co2 ja hermot "litkuisten vehkeitten " puhdistus ja kaukosäädinlajien pariin illaks

Ensviikolla viimeistään lisää Gorilla teippiä ja co2 patruunoita ... Ilman noita ei näistä hommista tule vittujakaan
    -- not fast but furious --

Kannattaa hakee sammutinhuollosta tyhjennetty sammutin ja hydrauliikkaliikkestä sopiva3/8? tuumainen liitin ja yks klemmari. Sammuttimen letku sopinee prestan päälle. Napsauttimen hinnaks tuli täällä noin vitosen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti rjrm Katso viesti
    Kannattaa hakee sammutinhuollosta tyhjennetty sammutin ja hydrauliikkaliikkestä sopiva3/8? tuumainen liitin ja yks klemmari. Sammuttimen letku sopinee prestan päälle. Napsauttimen hinnaks tuli täällä noin vitosen.
    skeptinen olen tän seudun edullisuuteen tuollaisen aihion saannin suhteen , mutta onhan tuollainen käynyt mielessä ... Kiitti vinkistä , pitänee laittaa kyselyä josko tärppäis ..

hi5bikesissa näyttäis olevan Tapion Napsauttimia myynnissä, jos epäilee omia kykyjään askartelussa .. Hinta on tosin sellanen että pitää kysellä vielä, josko ois aihioita omatekeleeseen

noniinno Guest
    Onnistunee myös ghetto-napsauttimella
    http://singletrackworld.com/forum/to...cost-9p/page/4

Lainaus Alkujaan tämän lähetti noniinno Katso viesti
    Onnistunee myös ghetto-napsauttimella
    http://singletrackworld.com/forum/to...cost-9p/page/4
    No voihan ghetto. Tuollainenhan on pakko tekaista. Helpottaa kotona ähräämistä kummasti, eikä kompuraa tarvitse roudata tallilta varastoon.
    Tuossa käännettävässä LVI-hanassa riittää varmasti nopeuskin.

Minulla tahtoo läskirengas hiukan tihkuttaa litkua vanteen ja renkaan välistä kun laskee sopivat ajopaineet ja rymistelee kivikossa.Voisiko renkaan ja vanteen väliin uittaa jotain liima??

Pysyykö rengas vanteella tiukasti jos kotona lasket paineet renkaasta ilman, että olet itse kyydissä? Jos ei pysy se ei ehkä ole kunnolla noussut tai sitten voi olla liian löysä vanteella, eikä sellaisella ole turvallista ajaa, varsinkaan matalilla paineilla.
    Toki voi koittaa jos lisäteippikerros auttaisi asiaa ja saisi renkaan tiukemmin istumaan.
    -team Söpöshox

Kyljistä kun puristaa niin saa ilmoja pihalle.Ei normaali ajossa haittaa mutta juurakkojumpassa tahtoo hiukan burppailla.Kai nyt joku on läskin renkaita liimaillut?

Pysyykö rengas vanteella tiukasti jos kotona lasket paineet renkaasta ilman, että olet itse kyydissä? Jos ei pysy se ei ehkä ole kunnolla noussut tai sitten voi olla liian löysä vanteella, eikä sellaisella ole turvallista ajaa, varsinkaan matalilla paineilla.
    Toki voi koittaa jos lisäteippikerros auttaisi asiaa ja saisi renkaan tiukemmin istumaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti yölinja Katso viesti
    Kyljistä kun puristaa niin saa ilmoja pihalle.Ei normaali ajossa haittaa mutta juurakkojumpassa tahtoo hiukan burppailla.Kai nyt joku on läskin renkaita liimaillut?
    Katso Suuri Läskirengas topikki

Lähetetty minun SM-A700F laitteesta Tapatalkilla

Tubeless teipit

Gorilla teippihän on hyväks havaittu tubeless käytössä, mutta sattui silmään LIDL tarjouksessa 3M "tekstiiliteippi" .. Mitä mahtaa olla ja onko kokemuksia ??? Toimiskohan , kun pitää kapeille vanteille kuitenkin olla kapeampaa . ja tuostahan sais

En löytänyt parin tunnin selaamisella mitään liimoihin viittaava.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ski Katso viesti
    Katso Suuri Läskirengas topikki

Lähetetty minun SM-A700F laitteesta Tapatalkilla

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •