ElectrobikeMPMessutGiantGarmin
Sivu 10 / 25 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 8 9 10 11 12 20 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 271 - 300 / 732

Aihe: BKOOL - virtuaalivastus: reitit - harjoitukset - yleinen keskustelu

Laitoin kyselyn Bkool:iin tukiin ja aika erikoisen vastauksen sain?
    "It is mandatory to use our quick release, otherwise there might be problems attaching the bike to the trainer. Some bikes are not compatible with the trainer due to a longer distance in their rear hub (specially full suspension bikes). If you can not install our quick release in your bike, we recommend you to get another bike to use just with your Bkool trainer."

Enhän minä uskalla ostaa 500EUR+ traineria tietämättä jos pyöräni toimii kyseiseeä laitteessa. :-(

noniinno Guest
    ^ Tällä voisi tosiaan toimia http://www.wiggle.co.uk/kinetic-thru-axles/
    ja tuosta se 142+ hienokierteinen versio. Kineticin kiinnitys kun näyttää aika lailla samalta kuin Bkoolissa.
    noniinno muokkasi tätä : 27.10.2015 at 22.28 Syy: JaniM olikin jo ratkaisun löytänyt...

Pakko todeta, että hieman näyttää kartiomaiselta päät noissa adaptereissa, kun bkoolissa ovat koko lailla tylpät.

Itse erehdyin käyttämään toisessa pyörässä 90-luvun alun Shimano-pikalinkkua, joka oli MELKEIN identtinen alkuperäisen kanssa, mutta juuri hieman enemmän kartion muotoinen. Siis tuloksella, että putosin trainerilta.

Voin laittaa verrokkikuvat tänne illalla.

Sent from my iPhone using Tapatalk

noniinno Guest
    Tacxiltla löytyy vähemmän kartio x-12 akseli: https://www.tacx.com/onlineshop/acce...er-assen-axles

Bkool Pro:ssa on kahta eri kiinnitysmallia, uudemmassa on kartiomallinen, vanhemmassa oli sylinterimäinen kiinnitys.

BKOOL tarjoaa trainerin päivitystä. Onko päivityksen jo tehneillä havaintoja mahdollisista muutoksista?

Mietin vaan kun hyvin toimii niin kannattaako etsiä kaapelia ja ruveta päivittämään.

Kun ei ole tuollaisesta laitteesta mitään kokemusta niin pari peruskysymystä:

- kun tuossa on tarjouksena 3kk 1€ hintaan, niin mitä sitten tuon kolmen kuukauden jälkeen? Siis jos ei ole valmis maksamaan normi kk maksua (joka on?). Voiko tuota edelleen käyttää "off line" tilassa vain omalla pc:llä?

- voiko tuolla tehdä ihan tavallisia harjoitusajoja, ettei aja mitään reittiä? Vaan että itse määrittelee vastuksen suuruuden jne.

Vähän epäselviä kysymyksiä mutta niin on tuon laitteen ominaisuudetkin kun ei mitään tuntumaan laitteesta.
    De Rosa Protos, Chebici Corsa, Mongoose Tyax Elite, Crescent Yokto

Ilman maksua:
    Voit ajaa reittejä mutta video ja 3D-animaatiot eivät ole käytössä. Näkyy siis karttapohja ja vastus muuttuu maaston mukaan.
    Voit tallettaa tekemäsi harjoituksen mutta et voi luoda uusia harjoituksia.
    Olikohan niin että kilpakumppanit eivät ole käytössä.
    Tarkentakaa muut lisää....
    Maksu on 10€/kk.

noniinno Guest
    ...59€ maksoin vuodesta, noilla kun tapana lähetellä tarjouksia kun "koeaika" on päättymässä. Kolmen kuukauden käyttämättömyys vastaavasti pidentää tuota vuoden sopparia kolmella kuukadella. Muistaakseni exportointi ei onnistu ilmaisversiolla, eikä voi osallistua etappikisoihin.

noniinno Guest
    Marraskuussa BKoool Finland tarjoaa jo perinteeksi muodostuneen "Lyhyet erikoiset" liigan. Etapit voi ajaa missä järjestyksessä haluaa. Aikaansa voi koittaa parantaa vaikka kuinka monta kertaa. Jäisikö tällä kertaa voitto Suomeen...

Täältä löytyy: http://www.bkool.com/classification/...ification/1417

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Just4fun Katso viesti
    Ilman maksua:
    Voit ajaa reittejä mutta video ja 3D-animaatiot eivät ole käytössä. Näkyy siis karttapohja ja vastus muuttuu maaston mukaan.
    Voit tallettaa tekemäsi harjoituksen mutta et voi luoda uusia harjoituksia.
    Olikohan niin että kilpakumppanit eivät ole käytössä.
    Tarkentakaa muut lisää....
    Maksu on 10€/kk.

Kiitos vastauksista molemmille vastaajille. Olen ihan hukassa näiden treenilaitteiden kanssa. Kun ei mitään aikaisempaa kokemusta, edes mekaanisista harjoitusvastuksesta. Mitä olen vähän tätä ketjua selannut, niin tuntuu että aika paljon tekemistä/ongelmia tuon tietotekniikan kanssa.

Kysytään näin:

- suositteletteko ensimmäiseksi harjoitusvastukseksi?

Ilmeisesti kadenssi-, syke-, watti- mittareita/antureita tms ei tarvi välttämättä olla lainkaan liitettynä? Mikäli ei ole niitä tai ei halua.

Tuntee itsensä ihan uunoksi nyt näiden kysymysten kanssa
    De Rosa Protos, Chebici Corsa, Mongoose Tyax Elite, Crescent Yokto

Sykemittari ei ole pakollinen, watit tulee vastuksesta ja kadenssimittari tuli mukana pakkauksessa (ainakin 2v sitten) mutta ei sekään kai välttämätön ole asentaa jos ei halua poljinnopeuksiaan katsella näytöllä.

Suosituksia en uskalla antaa kun ei ole mitään kokemusta muista vastuksista . Sen voin sanoa, että itse tulin sen kanssa toimeen ensimmäisenä vastuksena ja olen ollut kohtuutyytyväinen. Tosin vastus on ollut varsin vähällä käytöllä kun mielummin kuitenkin ajan ulkona ellei pakkanen / vesisade / lumimyrsky nyt aivan tajuton ole.

Minulle bkool oli/on ensimmäinen harjoitusvastus ja tyytyväinen olen ollut. En ole osannut kaivata mitään parannuksia.

Minäkin viihdyn paremmin ulkona, mutta talvisin tulee ajettua 2-3 kertaa viikossa.

Samat sanat, kuin sirkialta. Oma trainerini on ensimmäistä sukupolvea (kun oli vain se yksi malli). Maksoin siitä 300€ ja on ehdottomasti ollut hintansa väärti.

Tuossa vielä kuvat vanhasta Shimano-pikalinkusta, joka oli liian kartio vert. Bkool.

Onko kukaan yrittänyt asentaa tuoreinta firmis päivitystä? Ajattelin tänään laittaa, kun sellaista tarjosi, mutta asennus ei onnistu. Tulee herjaa "trainer firmware update error".

Lainaus Alkujaan tämän lähetti sirkia Katso viesti
    Onko kukaan yrittänyt asentaa tuoreinta firmis päivitystä? Ajattelin tänään laittaa, kun sellaista tarjosi, mutta asennus ei onnistu. Tulee herjaa "trainer firmware update error".
    Mulla kans ensimmäisellä kerralla herjas samaa, mutta heti perään kun laittoi uudestaan niin meni läpi. Bkool classic mulla siis ja piuhan kanssa piti päivittää.

Tekniikan kanssa on ongelmia jatkuvasti Garminin yhteensopivuuden kanssa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti noniinno Katso viesti
    Marraskuussa BKoool Finland tarjoaa jo perinteeksi muodostuneen "Lyhyet erikoiset" liigan.

Täältä löytyy: http://www.bkool.com/classification/...ification/1417
    Mukana ollaan. Vähän jo innolla odotellutkin liigaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ijh Katso viesti
    Sykemittari ei ole pakollinen, watit tulee vastuksesta ja kadenssimittari tuli mukana pakkauksessa (ainakin 2v sitten) mutta ei sekään kai välttämätön ole asentaa jos ei halua poljinnopeuksiaan katsella näytöllä.

Suosituksia en uskalla antaa kun ei ole mitään kokemusta muista vastuksista . Sen voin sanoa, että itse tulin sen kanssa toimeen ensimmäisenä vastuksena ja olen ollut kohtuutyytyväinen. Tosin vastus on ollut varsin vähällä käytöllä kun mielummin kuitenkin ajan ulkona ellei pakkanen / vesisade / lumimyrsky nyt aivan tajuton ole.
    Kadenssi on sisäänrakennettuna Bkool Pro:ssa (musta)

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Just4fun Katso viesti
    Tekniikan kanssa on ongelmia jatkuvasti Garminin yhteensopivuuden kanssa.
    Ainakin minulle Garminin sykevyö sekä nopeus/kadenssianturi ovat toimineet ilman ongelmia.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jaegerhog Katso viesti
    Kadenssi on sisäänrakennettuna Bkool Pro:ssa (musta)
    Mitenhän toi sisäänrakennettu toimii? Mistä se sen mittaa? On tosiaan näyttänyt kadenssia, mutta mielestäni on vähän sinne päin enkä ymmärrä mistä laite sen mittaisi ilman erillistä anturia ja magneettia polkimessa.

Minulla on fillarissa kiinni Garminin kadenssi/nopeusanturi millä näyttää paikkaansa pitävää kadenssia.

Ainakin minulle Garminin sykevyö sekä nopeus/kadenssianturi ovat toimineet ilman ongelmia.
    Treenin alussa tietokoneella vaikeuksia löytää traineri, ANT+ tikun irroittelua ja eri USB-porttien kokeilua ja sitten jossain vaiheessa löytyy. Aikaisemmin Bkool käski poistamaan Garminin sovellukset nyt se käskee sammuttamaan ne.
    Why isn't the ANT+ detected?

2015-02-05-Ensure it is connected to your device.
    -It's connected but the ANT+ isn't detected.
    - Do you have the Garmin Express or Agent software (or any other program that uses ANT+ technology, like Adidas MyCoach) on the computer? Close Garmin Express (it's not compatible with our simulator) and turn off all other Garmin programs and processes on your computer. (Windows: Task manager >> Applications/Processes // MAC: Activity Monitor). Make sure also that you aren't using the Garmin USB ANT+. To use Bkool Indoor, the Garmin Agent must be off. If not, the two programs may conflict with each other.
    - If the above doesn't work, there could be a conflict in your computer's COM ports. Try a different USB port, or go into the Device Manager and in LibUSB, you'll see USB ANT+ Stick 2. Right click and select Uninstall. Remove and reinsert the USB to reinstall the USB ANT+. You can also try rebooting the computer after uninstalling the USB ANT+.

Mitenhän toi sisäänrakennettu toimii? Mistä se sen mittaa? On tosiaan näyttänyt kadenssia, mutta mielestäni on vähän sinne päin enkä ymmärrä mistä laite sen mittaisi ilman erillistä anturia ja magneettia polkimessa.
    En tiedä mistä mittaa ja miten, mutta ainakin vuosi sitten trainerin oma kadenssimittaus näytti ihan mitä sattuu. En tiedä onko asia parantunut sittemmin uusien ohjelmistoversioiden myötä.

Minäkin korjasin asian hankkimalla Garminin ANT+ kadensisanturin ja sen koommin ei ole ollut kadenssimittauksen kanssa ongelmia.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mxv Katso viesti
    En tiedä mistä mittaa ja miten, mutta ainakin vuosi sitten trainerin oma kadenssimittaus näytti ihan mitä sattuu. En tiedä onko asia parantunut sittemmin uusien ohjelmistoversioiden myötä.

Minäkin korjasin asian hankkimalla Garminin ANT+ kadensisanturin ja sen koommin ei ole ollut kadenssimittauksen kanssa ongelmia.
    Näin myös mulla. Tosin ilmoitin asiasta bkool:lle ja sain ilmaisen cad anturin.

Mitenkäs biikuul toimii Android-tabletin kanssa? Oma "aipädi" meni palasiksi ja jotain pitäisi hankkia tilalle. Android-vehkeistä en juurikaan pidä mutta omenafirman tuotteet ovat kuitenkin suht hinnakkaita, käyttö on pääasiassa lasten sähellystä ja traineriajoja. Jotenkin polttelisi säästää muutama satanen ja yrittää pärjätä jollain halvemmalla...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Takamisakari Katso viesti
    Mitenkäs biikuul toimii Android-tabletin kanssa?
    Erinomaisesti. Mä en ole millään muulla edes ajanut kuin android tab ja puhelimella. Piuhan jouduin ostamaan dongleen kun ei ollut sopivaa usb liitäntää. Eli micro usb uros-usb naaras piuhan.

Hyvin on toiminut myös Android Galaxy Tab 4:llä. Tuohon ei tarvi dongleja vaan tukee ANTtia. Toinen mitä voi suositella niin on TACX:n tablettiteline. Nuo on mun setupissa ja ei moitittaaa.
    - Vain päättömät ajaa ilman kypärää -

Ai niin, se perkuleen donglekin vielä. Mulla on tietty Ipadille olemassaoleva setti ja myös Tacxin tellinki. Haasteena mulla on langattoman verkon huono kantama mikä on tietty sama laitteesta riippumatta. Vanhalla Ipadillä appsi kaatuili melko usein ja nuo yhteysongelmat ei ainakaan auta asiaa. E: Niin ja uudessa Ipadissä on tietty se lightning liitin, eli uusiksi menee joka tapauksessa. Kiva.
    Takamisakari muokkasi tätä : 11.11.2015 at 14.34

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ville Katso viesti
    Erinomaisesti. Mä en ole millään muulla edes ajanut kuin androi9d tab ja puhelimella. Piuhan jouduin ostamaan dongleen kun ei ollut sopivaa usb liitäntää. Eli micro usb uros-usb naaras piuhan.
    Nyt oon ajanut niin että jaan netin puhelimesta tablettiin kun ei ole varastossa wlan:ia ja tabletissa ei ole sim paikkaa.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •