ElectrobikeGiantGarmin
Sivu 17 / 39 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 7 15 16 17 18 19 27 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 481 - 510 / 1159

Aihe: Lupine: Se alkuperäinen THE VALO.

TomiKoo Guest
    Piko testissä Bell 2 Super gopro kiinnikkeeseen, suunnilleen noin se seuraava sitten asettuu:

Viritys valmis ja odotusten mukainen, Wilma + gopro-kiinnike + Piko tankokiinnike:

TomiKoo Guest
    Jatketaan nyt vielä yksinpuhelua aiheesta, kuva testilenkiltä. Koitin säätää valotusta niin, että on mahdollisimman todenmukainen silmin havaittuun verrattuna. Tuli aivan hiton hyvä. Wilma tangossa diffuusorilla antaa tasaisen ja laajan valon lähialueelle. Piko taasen tekee sopivan spotin kauemmas ja valaisee siitä eteenpäin, mihin Wilman alue loppuu. Käytännössä katse seuraa pikolla linjaa, jonne tähtäillään ja Wilma valaisee lähialuetta, jos tulee ohjelmaa. Kuvassa kahden valon "raja" menee edessä näkyvien kahden puun kohdalla tai vähän lähempänä. Kuvassa kumpikin porottaa täysillä, käytännössä kummastakin pykälän vajaalla teholla pärjää koko ajan ja tuo teho on vain kiva bonus.

Kuinkas mitä mieltä raati on, mikä on välttävän tehoinen lupine metsään? Onko piko liian vähän, wilma varmastikin riittävä? Piko olis paremmin budjetissa ja oon miettinyt vaihtoehtoina xxl magiclight lamppuja tai valostoren vähän vastaavaa tuotetta. Jotenkin tuntuis päättömältä sijoittaa peruspyörän hinta pelkkään lamppuun, varsinkaan kun käyttöä on varmaan realistisesti vain viikottain. Toisaalta laadusta kannattaa joskus maksaa, halvemmalla pääsee kun ei osta ensin sitä halpaa jne.. Kypärävalo + akku repussa on siis combo jonka haluan, yhdellä lampulla mentäis

Sent from my SM-G928F using Tapatalk

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Roko Katso viesti
    Kuinkas mitä mieltä raati on, mikä on välttävän tehoinen lupine metsään?
    En tiedä vaatimustasoasi, mutta itse olen persaukinen peruspyöräilijä ja pärjäisin varmaan pikolla, mutta ostin XXL:n -25% alesta Bettyn, jota olin haaveillut. Ensitestin perusteella ei kaduta, vaikka pankkitiliä kirpaisikin...Olen tähän +40v. ikään mennessä käynyt ihan liian monta kertaa läpi eri harrastuksissa "ensin halpa...sitten..."jne...

TomiKoo Guest
    Välttävähän on jokaisen itse määriteltävä. Minullakin on niin monesti tullut ostettua ensin halpa ja sitten seuravaksi hyvä. Ellei sitten vielä sorru toiseen halpaan välissä. Ja lopulta sitä hyvää ei ole saanut ajan kanssa rikki millään. Niinpä ajattelin luottaa paljon ylistettyyn laatuun tässä kohtaa. Kohtuu alennukset vauhdittivat toki hankintoja ja tuli vähän turhankin hienoa.

Äkkiseltään, lyhyen kokemuksen mukaan Piko on jo todella hyvä ainoana kypärässä. Wilma on sen verran iso, etten itse tykkäisi sitä laittaa kypärään, Pikon painoa ei juuri erota, jos akku on taskussa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti TomiKoo Katso viesti

Viritys valmis ja odotusten mukainen, Wilma + gopro-kiinnike:
    Hienosti toteutettu! Itse olen miettinyt melkein samanlaista patenttia mutta ei ole tullut tehtyä. Nyt kun tuli oikein kuvilla todistettua että toimii niin tekee kova mieli tilata noi kiinnikkeet.
    Jos siirtäisit valoa pidikkeen oikealle puolelle niin valo tulisi muutaman millin lähemmäs keskeä? Saisikohan sitä valoa ihan keskilinjalle laittamalla pidemmän pultin ja sitten joku holkki valon ja pidikkeen väliin? Painohan tulisi lisää mutta valo olisi ainakin keskellä.

Kiitos kuvista!

Itse olen ajellut siten, että Piko on kypärässä ja pari vuotta vanha Magicshine tangossa. Jahka tässä nyt saa aikaiseksi ja touhuttua niin itselle tankoon tulee myös Wilma/Betty tai Ledx Mamba. Vaikka aikanaan olin varmasti yksi foorumin ensimmäisistä kiinanvalojen tilaajista ja omalla kohdalla sieltä tulleet lamput ovat aina toimineet, olen kuitenkin päätynyt siihen etten enää niihin rahojani laita. Optiikan ja valokuvion laatu, käyttöikä, toimintavarmuus ovat kuitenkin niin paljon parempia näissä premium-lampuissa että pystyn itselleni perustelemaan kalliimman hinnan, varsinkin kun lamput ovat kuitenkin pimeän aikaan joka päivä käytössä jossain harrastuksessa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Roko Katso viesti
    Kuinkas mitä mieltä raati on, mikä on välttävän tehoinen lupine metsään? Onko piko liian vähän, wilma varmastikin riittävä?
    Itse ostin 2013 syksyllä kaksi Pikoa ja vielä ei ole valo loppunut omissa metsäajeluissa. Tietenkin joissain tilanteissa ainakin maantiellä lisävaloa voisi tarvita, mutta noiden oston jälkeen omat ajelut eivät ole enää jääneet valoista kiinni.

Omasta mielestäni yhdellä kypärässä olevalla Pikolla kyllä ajaa valotehon puolesta, mutta yhdellä valolla ajaminen on haastavampaa, koska valo tulee silmien suunnasta jolloin kivien sun muiden varjoja ei näe kunnolla.

Kiitos kaikille mielipiteistä, vieläkään en tiedä mitä ostaa, mutta ilmeisesti tarvii ostaa vähintään kaksi haha! Tieto lisää tuskaa ja valinnan vaikeus on etuoikeus

Sent from my SM-G928F using Tapatalk

TomiKoo Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti aland Katso viesti
    Hienosti toteutettu! Itse olen miettinyt melkein samanlaista patenttia mutta ei ole tullut tehtyä. Nyt kun tuli oikein kuvilla todistettua että toimii niin tekee kova mieli tilata noi kiinnikkeet.
    Jos siirtäisit valoa pidikkeen oikealle puolelle niin valo tulisi muutaman millin lähemmäs keskeä? Saisikohan sitä valoa ihan keskilinjalle laittamalla pidemmän pultin ja sitten joku holkki valon ja pidikkeen väliin? Painohan tulisi lisää mutta valo olisi ainakin keskellä.

Kiitos kuvista!
    Tänks. Kyllä minä monella tapaa tuota pyörittelin, varren päässä keskilinjalle oli ensimmäinen ajatus itselläkin. Mutta tankoon kiinnittyvän osan varsi on niin ohut, ettei herännyt luottamusta kestävyydestä jos Wilman paino tulee tärisevänä varren päässä. Ja olihan tuo versio hiton simppeli, kun yksi lyhyt M5 pultti lukkomutterilla piisaa kiinnitykseen ja jalka meni GoPro kiinnikkeen keskelle yhden ohuen prikan kanssa. Oli vaan niin simppeli lopputulos, ettei pieni sivusiirto enää merkinnyt mitään. Ei sitä reilun sentin eroa huomaa missään ja tuollai sen saa nopeasti siirrettyä toiseen pyörään stemmin kummallekin puolelle tilanteen mukaan.

Kaksi Pikoa kypärään joista toiseen diffusori, niin on hyvä. Tossa videolla näkee miten ne mulla on toiminu. Ihan ei vielä nuotio syty pelkällä valoteholla 3:13
    Juha Jokila muokkasi tätä : 19.10.2015 at 00.58

- TomiKoo, käytitkö muuten Pikon vai Bettyn tankokiinnikettä tuossa sinun asennuksessa? Tietää sitten itse minkä pitää tilata.

- Juha, ei tuota videota näy..? edit: näkyyhän se video siinä linkissä!

Itsellä Piko kypärässä ja Wilma (2800) tangossa. En vaihtaisi. Minulla on sekä Piko että sen akku kypärässä enkä nyt muutaman lenkin jälkeen edes huomaa sitä pientä extra-painoa. Hyvä puoli on ettei ole kaapelihässäkkää eikä tarvitse irrottaa/siirtää akkuja latauksen takia. Paloaikaa 1200lm on sitä pari tuntia, paljon enemmän en ole poluilla lenkin aikana.
    Wilma ajan melkein aina täydellä teholla. Tähän vuodenaikaan iltaisin (noin 18-aikaan) ei ole vielä täysin pimeätä ja silloin noi lisälumenit (Piko->Wilma) tulee tarpeeseen. Paloaikaa 2800lm:lla on yli 3h.
    En väitä vastaan ettei Piko tangossakin riittäisi. Mutta väitän että on se vain kivaa kuin sitä valontehoa on käytettävissä erityisesti hämärässä.

TomiKoo Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti aland Katso viesti
    - TomiKoo, käytitkö muuten Pikon vai Bettyn tankokiinnikettä tuossa sinun asennuksessa? Tietää sitten itse minkä pitää tilata.
    Tämä on jäänyt huomiotta. Pikon kiinnike tuo oli.

Tänään saapui toinen Lupine lähetys, Piko X Duo SC, eli uuden mallin Piko kahdella 2Ah akulla. Rouva lahjoitti ikivanhan "skeittikypäränsä" talvikäyttööni, siinä kun oli juuri täydelliset reiät lampun ja akun kiinnittämiseen. Yllättävän kevyt paketti, kuvien kunnossa 470g.

Uudella Piko R:llä ajettu nyt muutama päivä ja on tuo kaukosäädinnappi vaan pirun kätevä! Miten on tullutkaan toimeen ilman Toistaiseksi Piko ja akku kypärässä kun cyclolla kruisailtu, jos maastoon lähdetään niin sitten tankoon kiinni vanhempi Wilma.
    *** teamvelocycling.fi /nonamesport.com / fat-bike.fi ***

Nokkela tuo Tomin Wilman tankokiinnitys. Jossain oli, että Wilmalle pitäisi tulla oma kiinnike myyntiin. Onko tästä kenelläkään lisätietoa?
    Roots, bloody roots

Lainaus Alkujaan tämän lähetti pturunen Katso viesti
    Nokkela tuo Tomin Wilman tankokiinnitys. Jossain oli, että Wilmalle pitäisi tulla oma kiinnike myyntiin. Onko tästä kenelläkään lisätietoa?
    Varmasti tämä:
    https://www.bike24.de/1.php?content=...1400,1410,1415

Laitoin itse Bettyn tankokiinnityksen tilaukseen ja yritän samaa patenttia kuin TommiKoo:n.

TomiKoo Guest
    Wilman kiinnikkeen myynti tulo liittyy varmaan tuohon uuteen malliin. Siinä kiinnitys taitaa olla samalla kahden pultin tyylillä, kuin Pikossa. Näkyy esim alandin linkin kuvassa.

Bettyn tankokiinnike voi olla jopa parempi vaihtoehto lähteä tekemään tuota, näyttää ainakin lupaavalta.

Rule #1: Obey The Rules

Voitko Tomi listata kaikki tarvittavat osat, joilla wanha Wilma asettuu tankoon tuolla tavalla.
    Roots, bloody roots

Wanhasta toisenmerkkisestä(TM) lampusta hajosi tankokiinnike - yllättäen Lupinen vanha tankokiinnike oli halvin korjaus. Ohuemmalle tangolle tarkoitettuja kiinnikkeitä saa 7€ .de -kaupoista ja kun muutakin tilattavaa oli niin halvalla pääsi.

TomiKoo Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pturunen Katso viesti
    Voitko Tomi listata kaikki tarvittavat osat, joilla wanha Wilma asettuu tankoon tuolla tavalla.
    Tottahan toki! Eli Wilma-lampun lisäksi GoPro-adapteri ja Piko tankokiinnike. Piko tankokiinnike menee gopro-adapterin kahden ulokkeen väliin niin, että jää pieni välys. Niinpä laitoin väliin ohuen 5mm prikan. Miljoonalaatikosta löytyi monen paksuisia prikkoja, ohut versio sopi justiinsa. Noiden lisäksi kiinnitykseen miljoonalaatikosta lyhyt M5 pultti ja lukkomutteri. Ei siihen muuta tarvinnut.

Otin Pikon kiinnikkeen, koska tiesin tilaavani myös Pikon ja se sopisi ainakin siihen. Nyt jos tekisin saman uudelleen, tilaisin tuon Bettyn jalan ihan vaan mahdollisen lisätukevuuden takia.

Meni vähän hermo näiden halpislamppujen kanssa. Mistä tuollaisen Lupinen Pikon saisi edullisesti? XXL:ssä taitaa olla kaikki loppu ja superviikonloppukin meni just.

Eipä nuita kauhean edullisesti juuri nyt saa mistään. Tuo on aika hyvä tarjous

Ajattelin että ostan jonkun halvemman lampun pottaan, mutta sitten tunteet vei voiton ja Pikon nyt sitten ajattelin tilata. Nyt vaan arvon RX4 ja R4 mallin välillä eli tuossa RX4 mallissa olisi se fastclik akku, niin onko se hyvä ja varma kiinnitys vai ostanko tuon R4 mallin jolloin kahdella akulla sen hinta jäisi n.375 plus sitten otsapanta.

TomiKoo Guest
    Fastclick vaikuttaa toimivalta, tiedä sitten millanen se on parin vuoden käytön jälkeen. Mutta ainakin yllä näkyvän keltaisen kypärän settinä nyt parin lenkin jälkeen aivan helkkarin hyvä paketti. Ei kyllä lampun ja akun lisäpaino tunnu miltään päässä, ihan normi kypärältä. Umpinainen skeittipotta oli vaan turhan kuuma vielä nollakelillä. Minun käyttötyylillä (ajaessa valo täysillä, pysähtyneenä minimillä) 2Ah akku kesti hieman päälle tunnin lenkin ja näytti 40% akkua jäljellä. Eli yhdellä akulla voi huoletta ajaa normi iltalenkit ja pidemmälle ottaa toisen akun mukaan varalle.

Oliko se normiakku sitten 3.3 Ah?
    Roots, bloody roots

Nuita 3.3ah akkujahan on neljää eri mallia eli tuo perus fastclik, smartcore versio siitä ja sitten molemmat eli perus ja smartcore akut.

Tuli tehtyä "TomiKoo-mod". Itse käytin Bettyn kiinnikettä Pikon sijaan. En tiedä Pikon kiinnikkeestä mutta tämä Betty-malli on ainakin tosi tukeva. Kiinnikkeen varsi oli niin paksu ettei se mahtunut GoPro-pidikkeen keskelle. Se ei haitannut koska olin kuitenkin suunnitellut kiinnittämään lamppua niin että se tulisi lähemmäksi pyörän keskilinjaa. Laitoin lukitusmuttereita molemmin puolin sitä GoPro-pidikettä, nyt pysyy vaikka lamppua säädetään sinne sun tänne.

Eilen kävin lenkillä ja kyllä tykkäsin. Helpompi säätää lampun kulmaa nyt kuin ennen ja näyttää myös paremmalta. Saa helposti siirrettyä toiseen pyörään jos on tarve.

Kiitos vielä TomiKoo:lle vinkistä.

aland muokkasi tätä : 04.11.2015 at 19.38

TomiKoo Guest
    Hieno tuli, mukava että idea innosti muitakin. Minusta tuo Bettyn kiinnike näyttää tuohon käyttöön paremmalta, kuin oma. Menisi tällä tiedolla jatkoon.

Vaikka Wilmasta olenkin tykännyt niin kaksi asiaa kenkuttaa. Valokeila saisi olla leveämpi oletuksena. Olen joutunut itse tuunaamaan sitä. Ja sitten tuo parempi pääpanta. Miksi ihmeessä siinä on paikka tuolle lyhyemmälle lenkille. Suurin osa (rohkea oletus) käyttää kuitenkin 31.8 lenkkiä. Tuskastuttavaa ruuvailla siitä kiinnikettä aina auki ja vaihtaa kumilenksu.

Tomikoon tuunaus on hieno ja jämerä. NykyWilma onkin hyljännyt nuo lenksut.

Sitten tuosta Wilman upgrade osasta. Oma versioni on 2013 mallia ja siitä irtoaa markkinapuheiden mukaan 2400 lumenia. Jos päivitän tuohon uusimpaan niin pamahtaako siitä 3200 lumenia ulos?
    The Adventures of the Solitary Cyclist with Laufey, Twostroke, Occam, PlanetX, Goldsprint, Gain & Fuji

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •