FillariGiantHephaElectrobike
Sivu 116 / 174 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 16 66 106 114 115 116 117 118 126 166 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.451 - 3.480 / 5219

Aihe: Virallinen Fatbike™ - TechTalk ketju.

  1. #3451
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.777
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antza44 Katso viesti
    Drop outit on haettu, niin että renkula on keskellä haarukkaa, mutta mahdollisimman sisässä. Orkkis sisä asento antaa ainakin minun rungossa ketjulle lisä tilaa, mutta kääntää renkaan selkeästi kohti vasempaa haarukkaa, mutta tämä ei sinänsä haittaa, mutta taka rattaat jää liian sisään etupäästä ja varsinkin pikku vaihteilla takaperin pyörittäessä ketju putoaa alemmille rattaille.
    Tarkistitko että kiekon ”dish” on oikein, eli vanne keskellä navan reunojen nähden?

  2. #3452
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    ^En ole tarkistanut, mutta uskoisin olevan keskellä, kun Shocktherapyn
    Toikka askarteli ammattitaidolla nuo Parktoolin pukissaan.

    Täytyy ajankanssa tarkistaa/säätää dropoutteja taas uusiksi mitata vannetta/kumia keskelle haarukkaa.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  3. #3453
    Liittynyt
    05/2015
    Paikkakunta
    Tusby
    Viestit
    1.521
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mazza Katso viesti
    Kevenee.
    No on hieromista... Mut sullahan tais olla runkokin tulossa ihan omaa käsialaa? Tsemppiä projektiin. 👍

  4. #3454
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    221
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Läskimasa Katso viesti
    No on hieromista... Mut sullahan tais olla runkokin tulossa ihan omaa käsialaa? Tsemppiä projektiin. ��
    Pitää paikkansa. Siitä tosin menee vielä chainstayt kokonaan uusiksi, nykyinen muoto ei toimi. Eiköhän tuo saada parin viikon sisään renkailleen.
    Mazza muokkasi tätä : 13.09.2015 at 07.54

  5. #3455
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    221


    Jokohan tää kohta menis enempi tuonne fiilistelypuolelle

  6. #3456
    Liittynyt
    08/2003
    Paikkakunta
    eteläisellä keskivantaalla
    Viestit
    12.081
    ^Hieno .

  7. #3457
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Kello
    Viestit
    2.059
    Wow ! Hienoa !

  8. #3458
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    221
    Puntaria ei ole, mutta Catia antoi poistetun kappaleen painoksi 8g, joka tekee 288g/kehä, tosin venttiilinreiän ja liitoskohdan ympärillä reiät on pienemmät, joten todellinen painonpudotus lienee reilu 270g/kehä.

  9. #3459
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Rauma
    Viestit
    713
    Sähköläskiä. Fantic Fat Sport. Hintakin näyttäisi siedettävähköltä Feltin ja Haibiken vastaaviin verrattuna. Liekö sitten miten kuraa muuten?!
    http://fantic-bikes.it/fat-bikes/fat-sport/?lang=en

  10. #3460
    Liittynyt
    08/2007
    Paikkakunta
    Nuuksion kupeessa
    Viestit
    3.483
    Mazzan kehät on hianot!
    Pinna löystyy kun ketju kiristyy.

  11. #3461
    Meinasin 1X10 konversion tehdä, vähän tässä arponut eteen 30T tai 32T Raceface narrow-wide ratasta. En osaa päättää kumman tilaan. Takapakka 11-36T. Pyörä Felt DD30. Mikä on kansan mielipide?

  12. #3462
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    ^Osta 32 ovaali, niin saat ikään, kuin molemmat samassa ja eikä siinä vielä kaikki, niin kuin mainoksessa. 34 Tulee kaupantekijäisiksi.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  13. #3463
    TomiKoo Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Laerppi Katso viesti
    Meinasin 1X10 konversion tehdä, vähän tässä arponut eteen 30T tai 32T Raceface narrow-wide ratasta. En osaa päättää kumman tilaan. Takapakka 11-36T. Pyörä Felt DD30. Mikä on kansan mielipide?
    Mulla oli ensin 32t ovaali, jonka totesin liian isoksi minun voimille. Sitten oli 30t joka oli myöskin liikaa pahimmissa paikoissa. Lopulta onni löytyi 28t kanssa, jolla ajellaan rauhakseen. 32t ovaali taas on löytänyt paikkansa semifätissä jäykkäperässä ja reisistäkin irtoaa jo nykyään sen verran, että pienimmällä vaihteella selviää lähimaastojen mäet. Näiltä pohjilta veikkaisin, että kovemmilla jätkillä varmaan 30t olisi minimi ja jos rahkeet riittää, niin 32t ovaali on kyllä mukava ajaa. IMO :P

  14. #3464
    Liittynyt
    07/2015
    Viestit
    35
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Laerppi Katso viesti
    Meinasin 1X10 konversion tehdä, vähän tässä arponut eteen 30T tai 32T Raceface narrow-wide ratasta. En osaa päättää kumman tilaan. Takapakka 11-36T. Pyörä Felt DD30. Mikä on kansan mielipide?
    Kolmekymppinen on tuntunut juuri sopivalta samaisessa pyörässä, juurikin jokaiselle vaihteelle löytyy käyttöä eikä ole tullut kaivattua pienempää.

  15. #3465
    Liittynyt
    08/2007
    Paikkakunta
    Nuuksion kupeessa
    Viestit
    3.483
    32T Absolute Blackin ovaalille ääni täältä.
    Pinna löystyy kun ketju kiristyy.

  16. #3466
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    ?
    Viestit
    1.152
    Mulla on 30 hampainen absolute blackin ovaali ja ainakin mulla on löytynyt sopivat välitykset 42-10 pakalla.
    Välillä kyllä on joutunut käyttämään ihan keveintäkin välitystä ylämäessä, kun ei muuten ole jerkku riittänyt reisissä.

  17. #3467
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    221
    Kuinkahan sitä on pulassa 32t+11-32t väleillä... Pitäne ruveta kyykkäämään taas enempi!

  18. #3468
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    28t edessä täällä ja hyvin pärjää siirtymätkin. 28-11 riittää siirtymille aivan mainiosti.
    Oikeastaan harvoin edes 11t on käytössä.
    Takana vielä 42t laajennuslätyskä, mun jaloillakin pärjää näillä välityksillä.

  19. #3469
    IncBuff Guest
    30t edessä ja ei kyllä isompaa fläsäriin laiskan pulskea harrastelija kaipaa. Takana on 42t laajennusratas ja sekin on toisinaan tarpeen. Jotta 11t:tä tarttee takana niin pitää olla jo melko kiire.

  20. #3470
    Kiitos kommenteista. Tilasin 32T Absoluteblack Narrow Wide Oval Single Chainringin.



  21. #3471
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    323
    Puolen vuoden ajelu Fatboy SE:llä vakuutti minut, että läskipyörä on oikea valinta minulle ja täysjoustolla ajo jäi kokonaan. Nyt sekä läski että täysjousto on myyty ja uusi Trek 9.6 (http://www.trekbikes.com/us/en/bikes...ey/farley_9_6/) on tulossa lokakuun puolella.

    Jo ennen Trekin tilaamista pohdiskelin, että toisilla kiekoilla (26 tuumaiset) ja leveämmillä renkailla (Bud & Lou tai Dunderbeist & Flowbeist) saan itselleni kaksi pyörää (melkein) yhden hinnalla. Näitä toisia kiekkoja nyt speksailen.

    Houkuttelevimpana vaihtoehtona tällä hetkellä on DT Swiss:n kiekot (350 napa CL ja BR710 kehä) ActionSports:sta. Ilmeisesti nämä ovat jotakuinkin samat kuin mitä Canyon Dudeissa vakiona olevat BR2250-kiekot? En Canyon Läskipyörät -ketjusta nopeasti selattuna löytänyt mitään kovin negatiivista sanottavaa; löytyykö kommentteja?

    Trekissä on Sramin GX1 11-vaihteinen takavaihtaja, toimisikohan Shimanon 11-42 -pakka tämän vaihtajan kanssa ongelmitta? Googlella asiasta löytyy kyllä kommentteja, mutta ihan vakuuttunut niistä en ole. Shimanon pakka olisi nimittäin halvempi ja sen kanssa ei tarvitsisi ostaa XD vapaaratasta (=50 €).

    Vähän nihkeästi olen googlella löytänyt muita Trekkiin sopivia (läpiakselit edessä 150x15 ja takana 197x12) järkevän hintaisia kiekkosettejä. Mitähän mahtaisi maksaa kiekkojen teettäminen ammattilaisella?

  22. #3472
    Liittynyt
    08/2003
    Paikkakunta
    eteläisellä keskivantaalla
    Viestit
    12.081
    Riippuu ammattilaisesta, joku tekee etuisammin kuin joku toinen. Toinen muuttuja on tilaajan sijaintipaikka koska se generoi hiukan siirtokuluja

  23. #3473
    markettipyörämies Guest
    ^^ DT:n kiekot toimineet oikein hienosti, mutta vapaarattaasta en oikein tykkää. On aika toivoton, jos pitää kikkailla, vapaaliikettä on aivan liikaa. Saisi olla räikässä tiheämpi hammastus, mutta sitten se ei varmaan kestäisi. Olisko Hopen napa parempi tässä suhteessa?

  24. #3474
    Liittynyt
    09/2014
    Paikkakunta
    Rauma
    Viestit
    833
    Mä taidan ajaa liian hiljaa kun mulle riittäny 26T nw ja 11-36

  25. #3475
    Liittynyt
    08/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    463
    Voin sanoa että ei ainakaan laadultaan... Hopen laakerit on aivan kuraa nykyään, ainakin omat -15 vuotiset fatnot jne... Niin alle 100km kesti vap.rattaissa laakerit. Alumiinisesta vaparista halkesi koko sisimmäinen laakeri/meni pesä väljäksi... Itse rakentelisin dt:llä jos nyt olisin tekemässä ja vanteet kuitua. Toki laakerit on helpot noihin hopeihin vaihtaa ja saksalaisia laakereita löytyy hyvin. Minulla on dt:n nopeus ihan 29'er täpärissä riittänyt.

  26. #3476
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Pori
    Viestit
    641
    Täällä BR710 kehät ja Industry Nine navat ja tuntuu kivalta yhdistelmältä. Vapaarattaassa ei ole lainkaan tyhjää eteenpäin. i9 vapaaratas onkin aika "tekele". I9 navoissakin on ei niin hyvät Enduron laakerit. Takapäähän vaihdoin muutaman sadan kilometrin jälkeen SKF:n laakerit. Mitä kehiin tulee niin suht jäykiltä tuntuu, helpot litkuttaa, kevyet ja edulliset.

  27. #3477
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.777
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti markettipyörämies Katso viesti
    ^^ DT:n kiekot toimineet oikein hienosti, mutta vapaarattaasta en oikein tykkää. On aika toivoton, jos pitää kikkailla, vapaaliikettä on aivan liikaa. Saisi olla räikässä tiheämpi hammastus, mutta sitten se ei varmaan kestäisi.
    Eikö tuo tiheämpi hammastus käy siihen?: https://www.bike-components.de/en/DT...-Naben-p24147/

    240s napaan ainakin käy ja hyvin kestää.

  28. #3478
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    323
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ansis Katso viesti
    Täällä BR710 kehät ja Industry Nine navat ja tuntuu kivalta yhdistelmältä. Vapaarattaassa ei ole lainkaan tyhjää eteenpäin. i9 vapaaratas onkin aika "tekele". I9 navoissakin on ei niin hyvät Enduron laakerit. Takapäähän vaihdoin muutaman sadan kilometrin jälkeen SKF:n laakerit. Mitä kehiin tulee niin suht jäykiltä tuntuu, helpot litkuttaa, kevyet ja edulliset.
    I9 napoja olen haaveillen katsellut, mutta taitaa kokonaisuuden hinta kasauksineen pompsahtaa vähän liian suureksi. Aikas jännää, että noinkin kalliissa navassa on säästetty laakereiden laadussa...

    Fatboy SE:ssä meni puolen vuoden aikana vaihtoon keskiölaakerit, takanavan laakerit ja vapaaratas (takuuseen), joten laakereiden vaihto on kyllä tuttua puuhaa.

  29. #3479
    markettipyörämies Guest
    Mulla taitaa olla jossain 240:n sisuskalut, pitääpä kattoa käykö suoraan DT:n läskinapaan vai ei.

    Ei tuo vapaaliike mikään iso ongelma ole, satunnaisesti vain sattuu paikkoja missä ei voi polkea, vaan pitäs "nypyttää" eteenpäin ja siinä tahtoo yleensä joutua jalkamieheksi, kun vapaaratas ei kytke.

    MUOKKAUS: Kävin testaamassa, ikiwanhan 240:sen osat loksahti suoraan DT:n läskinapaan ja silmämääräisesti näytti muutenkin samalta. 18 hammasta vakiona. Aika suolanen hinta tolle 36T upgradelle...
    markettipyörämies muokkasi tätä : 17.09.2015 at 00.03

  30. #3480
    Liittynyt
    05/2009
    Paikkakunta
    Vaasa
    Viestit
    71
    Joo, tuo 36T päivitys käy suoraan DT:n läskitakaseen. Ite sujautin sen Duden takanapaan heti koeajon jälkeen.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •