Olen ollut aika monessa isossa tapahtumassa organisaation puolella ja olen huomannut, että parhaiten joistan jutuista selvitään kun ei ainakaan ulkoisesti noteerata häiriötekijöitä, näin on ollut erinäisissä pommi- yms. uhkauksisa. Hiljaa tehdään sisäistä tutkintaa ja riskikartoitusta mutta ei aleta höntyilemään sillä sitä yleensä nämä uhkaajat hakevat.
Heitänpä vain framille ajatuksen päästää bussikuski busseineen ilman estelyitä pysäkilleen ja samalla tiedottaa mukana olleelle poliisipartiolle josko huolehtisivat, että bussi ei pysäkiltä jatka ennen kuin kulkueen viimeinen on pysäkin ohittanut. Homma olisi sujunut todennäköisesti ilman isoja otsikoita. Nyt sen sijaan - minun näkemykseni ja sen mukaan mikä oli intensiteettitaso tapahtumapaikalla kun siitä rullailin ohi - pari yliaktiivista ja kieltämättä hyökkäävästi toimivaa pyöräilijää valoi tuleen bensaa sopivasti.
Että loppuisi se itku että 'mutta kun bussikuski teki väärin myös', sanottakoon, ettei hänen tekonsakaan mikään nobelin arvoinen ollut, mutta homman olisi voinut kaikin puolin hoitaa siistemmin. Ugh, olen puhunut.
"Sinunkin tulisi tietää, että pullot tehdään puhaltamalla, reiät ampumalla, mutta työt vie oman aikansa."
Kirjanmerkit