Itse jäin myös miettimään minkälaisen tapahtumasarjan päätteeksi pumpun tippuminen johtaa etuvaihtajan irtoamiseen. Jonnekin väliin sen on täytynyt kiilautua ja samalla on käytetty paljon voimaa.
Itse jäin myös miettimään minkälaisen tapahtumasarjan päätteeksi pumpun tippuminen johtaa etuvaihtajan irtoamiseen. Jonnekin väliin sen on täytynyt kiilautua ja samalla on käytetty paljon voimaa.
Ain kaipaan mä sinne missä olimme silloin kun olimme siellä missä mäkin olin - H. Hopo
Nuo painaumat ovat tuskin siitä pumpun putoamisesta syntyneet. Ei kai hiilari tuolla tavalla painu? Äkkiseltää näyttäisi että Direct Mount (vai mikä se maantiepuolella on) etuvaihtajan kiinnike on irronnut rungosta pumpun kiilautuessa johonkin väliin.
Miten etuvaihtaja voi irrota kun pumppu tipahtaa, ellei se ole tippunut jotenkin rungon ja vaihtajan väliin? ? Jos muutkin osat on yhtä hyvin kiinni, koko pyörä saattaa olla aikamoinen yllätys. No, Signaturelta uutta hiilikuitua lommon paikalle ja pyörällä kovaa ajoa.
Aflakorppi muokkasi tätä : 11.08.2015 at 17.48 Syy: Hiukan myöhässä vastauksessa, pari kerkesi ensin
2fat4u
On kyllä melkoinen pumppu lyöty pystyyn. Tuohon atraimeen on ilmeisesti ottanut kuskin sisäreisi kiinni ja siitä on seurannut jonkin sortin tapahtumaketju. Tai sitten vaurio on syntynyt muutoin kuin pumpputarinan kautta....
Ehkä edes jotain perustietoja pyörästä kannattaisi laittaa.
Sinänsä tuo direct mounting merkitsee sitä, että runkoon on alunperin tehty "kolo" vaihtajalle. En ole ostamassa kyseistä pyörää.![]()
SLAVA UKRAINI! Oikeat päätökset eivät tunnu valinnoilta.
Olihan siinä toinenkin lommo ku tarkkaan kuvaa katto siinä vaihtajan kiinnityksen alapuolella.
^Mitähän ovat nuo erikoistyökaluja vaativat jatkuvat pienet korjaukset?
Jos jatkuvasti jokin paikka hajoaa, ei kuulosta kovinkaan laadukkaalta maantiepyörältä.
On varmaan vaan etuvaihtaja revennyt paikoiltaan syystä tai toisesta? Tuo lommo näyttää kyllä siltä kun kuuluisi runkoon, tilaa etuvaihtajalle? Tod näköisesti myyjä ei vaan tätä tiedä kun on hätäpäissään pyörän riuhtonut jostain mukaan?
ei siis hajuakaan?
Pyörä jonka omistaja ei tiedä edes perustietoja omasta ajokaistaan, tuskin myöskään pitää siitä kovin hyvää huolta. Ja sellainen pyörä on aina riski käytettynä ostettuna.
Vauriot kertovasta kuvasta (jossa muuten näkyy myös selvä painauma kiinnityksen alapuolella punaisen raidan kohdalla) huomaa että ketjut ovat todella likaisessa kunnossa. Omistaja ei siis tiedä edes perusasioita pyörän kunnossapidosta vaikka sanoo ajaneensa pyörällä 10000 kilometriä.
Ain kaipaan mä sinne missä olimme silloin kun olimme siellä missä mäkin olin - H. Hopo
^ Tähän raamiin tuntuu olevan rakennettu: http://www.alibaba.com/product-detai...478291719.html
- Heroes are ordinary people in extraordinary situations doing the right thing -
1-veto - Subaru: http://www.tori.fi/keski-suomi/Aito_....htm?ca=11&w=3
Kokonaisedullisesti... noita kuitenkin myytiin 2012 viidellä sataa uutena...![]()
- Heroes are ordinary people in extraordinary situations doing the right thing -
Kyllä vaikuttaa mielestäni varastetulta. Kyllä jokainen ketä pyörää ajaa tietää edes vähän pyörästään. Ja niin kuin yllä jo sanottiin tuo ketjujen kunto kertoo aika karua kieltä siitä ettei pyörää ole huollettu pitkään aikaan. Ettei olisi vain lähtenyt mukaan jostakin hiljaisesta häkkivarastosta /pyörävarastosta. "Erikoistyökaluja" mitähän ne on. Ja jos pyörä on koko ajan rikki niin eiköhän tälläisestä olisi reilua kertoa.
Kaks pyörää ja Black&Decker! Paras ja halvin pyörän hankinta tapahtuu foorumin palstalla. Loputtomia unelmia ja ostoksia käymättä edes nettipankissa.
Tiedän tapauksen jossa eräs naishenkilö halusi Bianchi merkkisen maantiepyörän, ainoastaan siksi että tiesi (luuli) sen olevan valmistettu kokonaan Italiassa.
Muu kuin merkki, väri ja tämä valmistusmaa ei häntä kiinnostanut. Ja hintaa hieman alle 2500€..
Eli kaikkia ei vaan kaikenmaailman epäolennaiset asiat kuten komponentit tai se, että pyörä on edes oikean kokoinen ei kiinnosta.
Että näin..![]()
No, mielestäni pidän pyöristäni hyvää huolta, eli käyn ne huollatuttamassa. Ite osaan pestä pyörän, ja vaihtaa rikkunaisen sisäkumin. Ikäviä hommia molemmat.
En oikeastaan tiedä mitään teknisiä tietoja, ysin pakalla ja Ferrarissa on kymppi, ja sitten saat tulla ite katsomaan.
Tärkein ostoperuste oli viimeksi kyllä merkki ja malli, toki sopiva koko kun ajan paljon. Aikoinaan oli tärkeää että ajovaate sopii pyörään, mutta enää se ei ole yhtään merkityksellistä...
10 000km tulee ajettua eikä sillä välillä ole tarvittu huoltoa, paitsi pesua.
Huolto tehdään vuosittain; kesäpyörä kun kesäkausi on ohitte ja talvipyörä kun kesäkausi alkaa.
Ei siitä pyörästä minusta tarvitse tietää sen enempää kuin että käy lukemassa ne nimet osien kyljistä. Sitten kirjoittaa ne samat nimet ja mallit myynti-ilmoitukseen. Mutta jos sitä ei viitsi tehdä niin voi jäädä moni potentiaalinen ostaja tavoittamatta.
Ja minusta pointti oli se että ilmoituksen pyörä sekä näytti huonosti pidetyltä että ilmoitus vahvisti kuvaa välinpitämättömästä omistajasta. Eli kokonaisuus oli entistä epäilyttävämpi. Tämä ei tarkoita että jokainen pyöränsä tekniikasta ymmärtämätön olisi huono omistaja.
Ain kaipaan mä sinne missä olimme silloin kun olimme siellä missä mäkin olin - H. Hopo
sinun mielipiteesi nyt hieman muuttui.
Alkuperäinen mielipide: Pyörä jonka omistaja ei tiedä edes perustietoja omasta ajokaistaan, tuskin myöskään pitää siitä kovin hyvää huolta.
Sain sen käsityksen että perustietoja on koko, osasarja ja semmoiset; tai mikä on se osa ylipäätään? rinkulat takana..meen aina ostaan sen takarinkulan että "isoja rinkuloita" ja jos en varmista kaverilta niin en muista minkä kokoiset on vanteet...tai renkaan leveys.
mutta en myykään fillareitani. Sellaiset tavarat joita myyn netissä, niistä osaan kertoa sitten kaikki perustiedot.
Eli olemme samaa mieltä siittä että ilmoitus kannattaa tehdä huolellisesti ja jos ei ite tiedä, kysyy, ja laittaa siistin myyntitavaran kuva, ja useita kuvia.
Olihan siinä kuvassa kettinkit ihan likaset, ja siellä "ylä-asennossa" jonne en minäkään tumpelo niitä jätä ajon jälkeen.
No jokaisella on tietysti oma käsityksensä siitä mitkä ovat perustiedot. Epäilen että vaikka et itse kauheasti pyöristäsi tiedä, tuskin sentään mainostaisit sitä lauseella "tosi kapeat renkaat", vai mitä?
Eli ehkä on jotain eroa sen välillä että ei sinänsä ole kauhean kiinnostunut pyörien tekniikasta ja että ei todella tiedä niistä mitään, ei edes sitä mitkä nyt ovat ne yleisimmät asiat jotka mahdollinen ostaja haluaisi tietää tai millä mainoslauseella se myydään.
Mutta jos nyt haluat tarttua vain tuohon alkuperäiseen lauseeseeni niin se oli toki sekä yleistävä että kärjistävä joten pahoittelut jos sillä jotain loukkasin. Pointti nyt vain oli edelleen että koko kokonaisuus oli epäilyttävä kuvia ja tekstiä myöten ja antoi omistajasta tietyn kuvan. Oman tietämättömyytensä voi sopivasti häivyttää taka-alalle jos osaa, esim. linkkaamalla sivun josta speksin löytyvät. Toisaalta voi yrittää vääntää tekstiä jonka luulee kuulostavan asiantuntevalta ja kapsahtaa komeasti katajaan![]()
Ain kaipaan mä sinne missä olimme silloin kun olimme siellä missä mäkin olin - H. Hopo
Klassikoissa se hinta saattaa näemmä nousta reilustikin lyhyehkössä ajassa...
Toukokuinen ilmoitus: http://www.fillaritori.com/index.php...s-ltd-edition/
Ja nyt elokuussa: http://www.fillaritori.com/index.php...one-inbred-29/
![]()
Mud, sweat and beers.
^Hyvä diili lihavamman yksilön vaihtaa vanha pyöränsä.
("vaihdossa voi tarjota läski pyörää")
http://www.tori.fi/pohjois-pohjanmaa...9.htm?ca=2&w=1
En ota hintaan kantaa, mutta tuo tangon asento sai kahvit lentämään näytölle![]()
Ahneella on kehno loppu.
Eiköhän tuota dropeilla pysymällä ajamaan pysty, eipähän ainakaan kädet lipeä tangon päistä. Ihan optimaalisin valinta siihenkään kyllä liene, ulkonäöstä puhumattakaan.
http://www.tori.fi/lappi/Uusi_Trek_6...htm?ca=2&w=101
Melkoista on taas joo..
Ahneella on kehno loppu.
Tästä "urheilu Mersu"
http://www.tori.fi/vi/21450040.htm
Lähetetty minun D5503 laitteesta Tapatalkilla
Kirjanmerkit