FillariGiantHephaElectrobike
Sivu 8 / 43 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 6 7 8 9 10 18 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 211 - 240 / 1266

Aihe: Puhelimen vaihtoa?

Itse hommasin äskettäin Xperia z1 compactin Nexus 5:n korvaajaksi. Valittavana oli mm. A5 mutta ajattelin että vedenpitävä puhelin on huoleton pyörälenkeillä vaikka ei edes sataisi.
    The older I get the faster I was

Tää on aitoa f-foorumia taas

K: "Vaihtoehtoina on 1 tai 2"

V: "Seiska on ainoa vaihtoehto. Tai cyclocross"

Useimmiten ne duunilaitteet on kompromisseja, itse saan vapaasti valita luurin eikä silti ole yhtä oikeaa vaihtoehtoa.

Juu, firman puhelinlistalla ei ole cyclo-crosseja, vain Galaxy A5 tai iPhone 5S.
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    Juu, firman puhelinlistalla ei ole cyclo-crosseja, vain Galaxy A5 tai iPhone 5S.
    Jos noista pitää valita niin minä ottaisin ompun. Mihinkään Samsungiin ei saa ikipäivänä päivityksiä yhtä kauan kuin Appleen. iPhone 4:lle ei enää saanut iOS 8:ia, mutta haitta on lopuksi aika pieni kun luuri muuten toimii. Vaimolla tuo nelkku ollut käytössä jo ties kuinka kauan eikä mitään syytä vaihtaa. Sitten vasta kun akku simahtaa lopullisesti niin päivitetään uuteen.

Minulla on töiden puolesta Samsung, kun vaihtoehtona on vain Lumia joka on täydellinen mustapekka. Jos töistä saisi valita niin omppu olisi minullakin.

Jälkikasvulle olen ostanut Samsungeja, kun ne ovat niin halpoja ettei harmita kun kuitenkin se saadaan rikki. Mitää muuta hyvää niissä ei juuri ole.
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?

Oho..😂 Rahmiehiä tunnut olevan..no makunsa kullakin..^^^ ps Kallimissa on kamerat parempia kun omenoissa... .

Lainaus Alkujaan tämän lähetti lansive Katso viesti
    Jälkikasvulle olen ostanut Samsungeja, kun ne ovat niin halpoja ettei harmita kun kuitenkin se saadaan rikki.
    Samat sanat, noita alla satasen malleja olen Verkkokaupasta hakenut. Mutta täytyy tunnustaa että tyttäret ovat pitäneet puhelimiaan oikein hienosti. Yhtään ei ole vielä rikottu tai hukattu.
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.

Ompuissa ei ole muuta vikaa kun se, että niissä on suljettu ekosysteemi ja tietty oman pään mukaan kaikki epästandardit liittimet ym.

Käytettävyydeltään ne on hyviä ja puheääneltään keskitasoa, mutta parhaan hyödyn niistä saa vasta, kun maksaa itsensä sisään omppu-uskontoon ja vaihtaa kaikki laitteensa samaan merkkiin.
    - Heroes are ordinary people in extraordinary situations doing the right thing -

Samat sanat, noita alla satasen malleja olen Verkkokaupasta hakenut. Mutta täytyy tunnustaa että tyttäret ovat pitäneet puhelimiaan oikein hienosti. Yhtään ei ole vielä rikottu tai hukattu.
    Meillä vain yksi lapsista on pitänyt kaikki puhelimensa ehjänä. Vanhin poika on tärvännyt puhelimia oikein urakalla (myös aikana jolloin Nokialaiset olivat pop). Viimeisimmän jälkeen lupasin, ettei uutta enää tule. Muilla on vielä vähän luottoa jäljellä.
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?

Lumian vaihdoin iPhoneen enkä ole päivääkään katunut. Vaimolle vaihdettiin myös Noksu iPhoneen. Vaimo ei ole tekniikkaintoilija tai nörtti, joten minä olen saanut säätää noita luurien asetuksia ja opettaa toimintoja.

Iphonen myötä tämä loppui: vaimo on tehnyt jopa järjestelmäpäivitykset itse. Minun ei ole tarvinnut tehdä mitään.

Minä tuskailin Lumian kanssa koko 2 vuotta, kun sen omistin. Softat olivat se suurin ongelma: joko niitä ei ollut (Instagram) tai ne olivat hyvin karsittuja (Facebook, nettiselain, edelleen Instagram). Vierailin matkapuhelinfoorumilla ahkerasti kysymässä neuvoa.

Iphonen myötä loppui foorumilla käynti. Softat vain toimivat ja ne järjestelmäpäivitykset saa heti (Lumialla niitä odotettiin kuukausia julkaisun jälkeen!)

Käyttäminen on jotenkin hyvin helppoa ja yksinkertaista. Sitä on selvästikin mietitty, jotta se olisi yksinkertaista ja helppoa. Uudistukset ovat hienovaraisia ja loogisia. Jos tästä pitää, tykkää iPhonesta, jos haluaisi itse säätää oman näköistä, kannattaa ostaa Android.

Minä tykkään valmiiksi suunnitellusta, ja siitä, että uudistuksia tulee vasta, kun ne todella parantavat käytettävyyttä. En kaipaa keskeneräistä hypeä.

Akun kesto, mekaaninen kestävyys ja ne pienet yksityiskohdat saavat minut fanittamaan Applea. Esimerkiksi en enää ostaisi puhelinta, jossa ei ole mekaanista mute-katkaisinta. Ostaessa en tuohon kiinnittänyt edes huomiota, mutta joku oli ajatellut tuonkin käytön kannalta. Puhelin pitää saada äänettömäksi helposti eikä se saisi unohtua äänettömälle.

Iphoneen on myös älytön määrä tarvikkeita ja koteloita mm. vedenkestävät kuoret.

Mutta onko tämä lopulta 700€ arvoista? No ainakin se on kallista. Sitä ei voi kiistää.

Hinta voi myös olla hyve: vaimoni puolitoista vuotta vanha iPhone 5S on yhä myynnissa 500€ hintaan. Hän voisi myydä omansa käytettynä 400—450€:lla melko helposti. Pari vuotta vanhasta Lumia 820:stani en saisi ehkä edes sataa euroa (luuri maksoi 460€).

Iphonen jälleenmyyntiarvo on jäätävän kova ja Lumian järkyttävän huono, samoin Androidin. Kaveri sai juuri uuden työpuhelimen, ja vanha iPhone 5 jäi omaksi. Nyt kaveri varmaankin myy tuon luurin 300—400 €:lla. Ihan kivat lomarahat.

^ei se joka pyytää vaan se joka maksaa, jälleenmyyntiarvon siis. Käytettyä luuria en itse hevillä noin kovalla hinnalla ostaisi, lähinnä siksi että siitä ei näe kuinka kovaa kyytiä ja tärinää sisällä ollut elektroniikka ja esim. kameramoduuli on saanut, ja missä hapessa akku oikeasti on. Ts. perävalotakuu mutta melkein uuden tuotteen hinnalla.

Toki jos luurissa on tärkeää lähinnä että pääsee halv(emm)alla nimenomaan Applen systeemin ääreen niin sitten. Ekomielessä tietty hienoa että luurit kiertävät käyttäjältä toiselle.

Huushollissa on kaikkien kolmen päävalmistajan laitteita ja en ole merkittävää eroa peruskäyttäjän opastamisen määrässä huomannut välillä Lumia ja esim. iPad. Molemmat toimivat kohtalaisen suoraan lootasta ja päivitykset yms. tulevat vähäeleisesti perille. Android sitten asia erikseen, joskin sekin kirii käytettävyydessä kiinni.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antiko Katso viesti
    Akun kesto, mekaaninen kestävyys...
    Eikös juuri omppufarmarit valitelleet sitä, että ios8.jotain päivityksessä akunkesto romahti, verkkoyhteydet pätki ym? Ja toisaalta minkään luurin en ole nänyt menevän niin usein rikki pienestä, kuin lasikuorisen iluurin...

No, ei mulla noita iluureja vastaan mitään ole, itse en vaan kapulasta niin paljoa maksaisi - varsinkaan käytetystä. Tosin ajaahan jotkut audilla, kun samaa tekniikkaa on skodassakin. Se on sitä brändäämistä.

Nykyinen Sony Z on ollut 1½ vuotta ihan jees, mutta mun paras älyluuri oli ehdottomasti Lumia 900, jota ei tarvinnut edes bootata sen reilun vuoden aikana, jonka se mulla oli. Se vaan toimi. Ja siinä oli puhelimeksi ihan superhieno ominaisuus: se toimi puhelimena tosi hyvin (äänenlaatu ja verkkojen pätkimättömyys olivat ihan huippuluokkaa).
    - Heroes are ordinary people in extraordinary situations doing the right thing -

IncBuff Guest
    Omppu noista. Galaxy A5:ssa on aivan surkeaa rautaa vrt. firman tykkimallit Galaxy S-sarjassa ja se johtaa siihen, että Samsungin valmiiksi raskas touchwitz nykii ja paukkuu entistä enemmän.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Concorde Katso viesti
    Tosin ajaahan jotkut audilla, kun samaa tekniikkaa on skodassakin. Se on sitä brändäämistä.
    Joo, polttomoottori esimerkiksi, mutta ei välttämättä samalta vuosituotannolta samoja osia tai laitteita. Viive ei taida tosin olla kuin 2-4 vuotta.
    • EI, se ei ole optinen harha - se näyttää siltä
    • EI, se ei ole epäselvästi sanottu - se kuullostaa sitä
    • Tunne Todellisuus - Kosketa Maailmakaikkeutta

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Oatmeal Stout Katso viesti
    Viive ei taida tosin olla kuin 2-4 vuotta.
    Tuleeko audiin 280-heppainen TSFI vasta 2-4v Skodan jälkeen?

No, puhelinketjuhan tää oli, joten vastaan Nokian 6310i.

Tuleeko audiin 280-heppainen TSFI vasta 2-4v Skodan jälkeen?
    SI-standardin mukaan ei koskaan.
    No, puhelinketjuhan tää oli, joten vastaan Nokian 6310i.
    Pitääkin ladata Nokian 3270, toimiva ja hyvä luuri.
    • EI, se ei ole optinen harha - se näyttää siltä
    • EI, se ei ole epäselvästi sanottu - se kuullostaa sitä
    • Tunne Todellisuus - Kosketa Maailmakaikkeutta

vaimokullalla oli neljä-viis vuotta iLuuri nelonen, nyt on menossa 5S - ylempänä joku kehui Lumiaa ettei mitään vikaa sen vuoden aikana minkä oli hänellä - mä en vuodessa luovu. itellä on tukimielessä ostettu Jolla joka ei ole yhtä kätevä kuin vaimon luurit, mutta sillä menen - eka, ehkä vika älyluuri - konepuolella olen ollut macisti jo kauan, on pari aipädiäkin - kaikki ostettu käytettyinä - vaimo surfaa paljon iluurillaan (on +60) ja linkkaa fotojaan suoraan faseen, mä en ole edes yrittänyt Jollalla - ennen iLuuria hänellä oli Noksu E70, kauheasti lastentauteja aivan uutena, ei käynyt työkäyttöön, ja mun piti tutustua toimintaan ja opettaa hänelle

Mulla on iPhone 5s ja aiemmin oli 4s. Eihän ne halvimpia luureja ole uutena, eikä käytettynä, mutta tulin siihen tulokseen, että huonosti kädessä pysyvä, liukas luuri tulee lopulta kalliimmaksi korjauksineen ja mielipahoineen. iPhonen (4-5) muotoilu sopii tällaiselle pienikätiselle, kulmikkaana siitä saa paremman otteen, enkä, niinkun joidenkin Samsungien kanssa, joudu jatkuvasti pelkäämään sen tippumista.
    Se on yksinkertainen käyttää ja kamera ottaa yllätyksekseni todella selkeitä kuvia, joita näppärä myös muokata. Omaan silmään iPhonet ovat myös tosi kauniita verrattuna muovisiin luureihin, itseasiassa pärjäävät vähintäänkin mainiosti verrattuna mihin tahansa luuriin. Ja tottakai myös markkinoiden paras jälleenmyyntiarvo miellyttää. En usko, että mitään muuta luuria saisi niin helpolla käytettynä myytyä niin hyvään hintaan kuin erilaiset iPhonet.

En suosittele itselleni, enkä muille merkkiuskollisuutta. Valitse se luuri, joka tuntuu hyvältä, on hyvä käyttää ja palvelee sen hetkisiä tarpeitasi parhaiten. Ota huomioon ne seikat, joilla juuri sinulle on merkitystä ja anna niille sen verran painarvoa kuin ne ansaitsevat. Ei ole mitään järkeä ostaa Applea, Sonya, Samsungia tmv. vain sen takia, että se palveli joskus hyvin.
    Jos jollakin on kaikki koneet Appleä se on 1 syy muiden joukossa valita se, mutta vain 1. Siitä huolimatta en itse sitä valitsisi jos puhelin ei enää palvelisi tarpeitani, sen laatu olisi heikentynyt tms. Mielestäni ei siis kannata ostaa jotain puhelinta vain siksi, että se on tietyn merkkinen, mutta ei sitä sen vuoksi kannata vältelläkään.
    Toistaiseksi olen tyytyväinen Appleen, mutta seuraava puhelimeni voi em. syistä olla mikä tahansa muukin.

mun seuraava puhelin saattaa olla mallia "höyry", olisin valmis maksamaankin hyvästä perusluurista sillä totean käyttäväni sitä (luuria) edelleen lähinnä puhumiseen ja tekstailuun, vaikka maksan myös nettiyhteydestä - työläisenä mukana on jatkuvasti kaksi luuria, yksityinen on Jolla eli älymalli, firman sim on vanhassa Noksun simpukassa, iso näyttö ja selkeät näppäimet - mukana kulkee usein myös iPad mini firman simillä, laite menee povariin mutta jäänee käytöstä eläkeajan koittaessa muutaman vuoden kuluttua

^ Jos käyttäisin vielä kosketusnäytötöntä luuria käyttäisin varmaan Nokian 301:stä . Näppärä perusluuri.

Puhelinfirmat kyllä pitävät huolen omasta edustaan ja siksi meidänkin kuluttajina kannattaisi. Jos suosii jotain merkkiä silloin helposti joustaa omista eduistaan ja tarpeistaan, esim. valitsemalla automaattisesti saman puhelimen tai sen uudemman version perehtymättä sen kummemmin muiden valmistajien vastaaviin. Itsellä ainakin käyttötottumukset ja tarpeet vaihtelee ja sillon myös puhelimen ominaisuuksien tärkeysjärjestys ja monipuolisuus voi mennä uusiksi.

Jaahas, täytyy kommentoida:

Kodissamme on kolme omenaa (tietsikoita). Olemme olleet koneiden tyytyväisiä peruskäyttäjiä (ohvisea yms.) pitkään. Olisi ollut siis luonnollista hankkia uudeksi puhelimeksi i-sellainen. En kuitenkaan hankkinut.

- omalla rahalla hankkivalle uudet (ja vanhatkin) ovat arvokkaita
    - alan olla myös kyllästynyt siihen, että alan johtava ja kannattavin ei tee mitään tuotannon eettisten ongelmien suhteen (eivät muutkaa paljoa, mutta Omenalla olisi kyllä yllinkyllin resursseja).

Joten ostin syksyllä Sonyn, jonka aiempi (peräti 6 kk vanha) huippumalli oli jo kohtuuhintainen. On toistaiseksi toiminut hyvin. Puhelin toimii, kalenteri vähän hankala, kuvia syntyy (en tosin ole huomannut, että väitteistä huolimatta olisi niin hieno). Tietoliikennettä käyttänyt vain satunnaisesti bussiaikataulun, ravintolan tms. yhteystietoihin. Toiminut myös siinä hyvin. Paremmasta ei tosin tietoa.

En ole käyttänyt pyöräillessä (pulssimittari on erikseen ja puhelimen pyörään sopiva pidike on vielä hakusessa, silikoninen laite ei oikein toiminut). Ompa Sony pari kertaa lennellytkin, joten olen tyytyväinen jossain määrin iskua kestävään laitteeseen.

Pääsen ehkä kesällä testaamaan, miten laite toimii pyöräilynavina. Tarkoitus olisi selvitä yhdellä härpäkkeellä (ilman erillistä navia, kameraa, tietsikkaa yms.) reissusta.

Jos teillä on kokemuksia Z2sta em. käytössä, saa kertoa.

Vanha kalkkiskin vaihtaa uudempaan malliin. Vähän pakko, kun edellisen kannettavan olkahihna katkesi, sekä veivi vääntyi.
    Nyt ollaan niin nykyaikaisia että ... Tällaisen Nokia 3310:n tilasin:

Nyt on edessä kolmen kuukauden kurssi, jotta osaisi käyttää.
    Eihän tuossa ole edes veiviä! Miten sillä saadaan yhteys keskukseen?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti huotah Katso viesti
    Itse hommasin äskettäin Xperia z1 compactin Nexus 5:n korvaajaksi. Valittavana oli mm. A5 mutta ajattelin että vedenpitävä puhelin on huoleton pyörälenkeillä vaikka ei edes sataisi.
    Päädyin itse samaan ratkaisuun ja aika pitkälti samoista syistä. Todella hyvä puhelin, nopea ja akunkesto on jotain ihan muuta kuin aikaisemmissa vehkeissä, latausta 3-4 päivän välein. Tilasin vielä sen lataustelakan, ei tarvitse edes luukkuja availla = pysyy vedenkestävyys paremmalla tolalla. 280€ oli ihan kelpo diili tuosta.

Mulla on muuten tippumissuojana iPhonessa kiva lompakkokotelo ja hieman suoraa antaa myös lasinen näytönsuoja, joka tosi mukava kosketusnäytöllisessä, ei huomaa, että olis mitään suojaa, mutta pienissä tärskyissä varmaan suojaa varsinaista näyttöä rikkoutumiselta. Itsellä tippui kerran pöydän päältä kotelo auki, mutta ei näkynyt ihme kyllä edes naarmua, en silti huvikseni tiputtelisi. 😊

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nana Katso viesti
    Mulla on muuten tippumissuojana iPhonessa kiva lompakkokotelo ja hieman suoraa antaa myös lasinen näytönsuoja, joka tosi mukava kosketusnäytöllisessä, ei huomaa, että olis mitään suojaa, mutta pienissä tärskyissä varmaan suojaa varsinaista näyttöä rikkoutumiselta. Itsellä tippui kerran pöydän päältä kotelo auki, mutta ei näkynyt ihme kyllä edes naarmua, en silti huvikseni tiputtelisi. 
    Mulla oli Xperiassa lasiset suojat sekä takakannessa että näytössä. Tiputin sitten puhelimen portaikossa reilun kerroksen verran alaspäin. Ajattelin että se puhelin oli sitten siinä, mutta kun poistin hajonneet suojukset niin niiden alta paljastui täysin ehjä puhelin. Olin aiemmin vähän skeptinen näiden suojien suhteen, mutta en ole enää.

Jep, täytyy sanoa, että olin varma, että ainakin lasi hajosi, mutta ei.
    Sehän noissa on idea, että se suojalasi hajoaisi, mutta näyttö säilyis ehjänä ja näköjään se toimii.
    Sen verta varovainen olen kuitenkin, kun haluan voida vielä myydäkin ton, etten ilman koteloa viitsi pitää. Toi lasi on aivan mahtava myös kosketuskäytössä, ei yhtään huomaa, että siinä mitään on. Kaveri ei edes uskonut kun sanoin, että on. Piti irrottaa reunasta, että näki. 😊

Taannoin oli DNA;lla Samsung Galaxy Ace 4 (4G) 79€ minimihyvitys 50€ toimivasta puhelimesta minähän kiikutin legendan Nokia3310 vaihtoon

eikä ollut operaattori sidonnainen tarjous

Mulla lähettää iPhone välillä meilit tuplana, vaikka varmalla klikkaan vain kerran lähetä-kohtaa. Tekeekö muilla samaa? Samoin meiliin joskus lisännyt kysymysmerkin lähetyksen painamisen jlk, en ymmärrä miten, 1 tai 2 krt sen teki. Nää on oikeastaan ainoat ongelmat, mihin itse olen törmännyt tämän luurin kanssa.

Odottelen Xperia Z3 Compactin hinnan putoavan alle neljään hunttiin. Zetat saa kuulemma päivitettyä Lollipoppiin.

Hyvin on toi internetin mobiilietäislaite Xperia Acro S toiminut jo 2½ vuotta; maksoi saman kuin Z3C nyt (vain ostinko sen jo 2012, je ne sais pas).
    Kommunikointiin käytän yhä Nokia E90-sms/email/phone/sports tracker tarkoituksiin ja on aina mukana pyörälenkillä. Mun luomaa räkkeri-viivaa on turha etsiä kotikuntani kartalta!
    | PKK |
    Irma eksytti seuraajat, lenkillä laite näytti isoja lukuja. (11)

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •