FillariHephaGiantElectrobike
Sivu 12 / 24 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2 10 11 12 13 14 22 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 331 - 360 / 713

Aihe: Sähköpyörä/ sähkö kitin hankinta.

  1. #331
    Liittynyt
    10/2014
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    422
    Greencyclestä on pelkästään hyviä kokemuksia parin vuoden ajalta. Meileihin vastataan ja tavarat tulevat nopeasti. Talvisin ovat kyllä pari kuukautta kiinni.
    Ostan seuraavankin kitin toiseen vehkeeseen sieltä. Lähinnä siksi että edellinen on 10 000km jälkeen kuin uusi. Ostan samanlaisen.
    Tuollaisella 500W suoravedolla ajaa maailman ympäri, kun ei päästä ylikuumenemaan eikä säilytä ulkona, jossa kosteus alkaa ruostuttaa magneetteja.

  2. #332
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti marmar Katso viesti
    Tulli menee, mutta on pieni. Alvi on merkittävin lisämaksu. BMS batteryltä on tullut kittejä useampia. Palautusten tai takuiden kanssa ei ole tarvinnut pelata toistaiseksi. Nuo menee sitten rahdillisesta hinnasta, eli kannatta ensin laittaa ostoskoriin ja kertoa rahteinee oleva summa 1,25, niin ollaan aika lähellä loppulaskua.

    Jos ei sovi omaan pyörään, mutta ei ole rikkonut mitään, niin niin eiköhän ne osat saa kaupaksi kotimaassa. Rahdit maksaa niin paljon, että palautus tuskin kannattaa, jos vastaanottaja ei niihin osallistu.

    Jos on epävarma, niin kotimaan asentava kauppias olisi hyvä valinta esim.
    http://www.greencycle.fi
    tai
    http://www.superpyora.fi/

    Google löytöjä molemmat, ei henkilökohtaista kokemusta kummastakaan firmasta.
    Greencyclestä olen jo lukenut hyvää palautettaa toisaaltakin. Tuossa superpyörässä oli kyllä aika mukava tarjous, 499 euroa ja sillä lähtisi muunnossarja. Onko kenelläkään tuttu tuo setti?

  3. #333
    Tuo Superpyörän talvitarjous kummastuttaa. Kaasu kaupan päälle arvo 99e. Hinta noin 10e kahta puolen

    http://www.ebay.com/sch/i.html?_from...ottle&_sacat=0

  4. #334
    Superpyörän halvemman setin akun pieni kapasiteetti saattaa tympiä runsaammalla ajolla. Pieni akku tulee ajettua useammin/todennäköisemmin tyhjiin joka kuluttaa akun elinikää enemmän kuin osittainen purku-lataus. Omaan tuli laitettua 10 Ah akku, mutta olisi jälkiviisaana pitänyt ottaa 15 Ah. Viimeinen kolmannes tai neljännes ~60 kilsan maksimimatkasta menee varsinkin viileällä kelillä selkeästi kehnommalla vedolla.

  5. #335
    No eipä ole hinnalla pilattu tuo linkin muunnossarja.. mikä selittää huokeamman hinnan?

    http://www.wandamotor.fi/polkupyoran...ja-p-5995.html

  6. #336
    Liittynyt
    05/2012
    Viestit
    1.735
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Erx Katso viesti
    No eipä ole hinnalla pilattu tuo linkin muunnossarja.. mikä selittää huokeamman hinnan?

    http://www.wandamotor.fi/polkupyoran...ja-p-5995.html
    Raskas lyijyakku

  7. #337
    Liittynyt
    11/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.531
    Olis tarjolla joku vanha viritys markettimaasturissa ilman akkua halvalla, viittiiköhän tollasiin koskea? Vois olla käyttöä jos jalkaa pitää parannella tai mökillä..

  8. #338
    Liittynyt
    10/2014
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    422
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Smo Katso viesti
    Olis tarjolla joku vanha viritys markettimaasturissa ilman akkua halvalla, viittiiköhän tollasiin koskea? Vois olla käyttöä jos jalkaa pitää parannella tai mökillä..
    "vanha viritys" on hyvin laaja käsite. Se voi olla ihan mitä vaan taivaan ja maan väliltä, jopa harjamoottori. Suoraveto? keskiömotti? vaihdemotti?
    DIY-henkiselle, miksi ei jos hinta on kohdallaan. Harjamottia ei kyllä enää. Suoraveto on noin karkeasti kestävin, jos on pidetty huolta.

  9. #339
    Liittynyt
    11/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.531
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti E-Cruiser Katso viesti
    "vanha viritys" on hyvin laaja käsite. Se voi olla ihan mitä vaan taivaan ja maan väliltä, jopa harjamoottori. Suoraveto? keskiömotti? vaihdemotti?
    DIY-henkiselle, miksi ei jos hinta on kohdallaan. Harjamottia ei kyllä enää. Suoraveto on noin karkeasti kestävin, jos on pidetty huolta.
    Taitaa olla suoraveto takana, myyjälle kulkeutunut setti eikä osannut sanoa siitä mitään mutta "maasturi" on googlailun perusteella 4-8v ikäinen .. pystyyköhän moottorin toimivuutta mitenkään ilman akkua testaamaan?

  10. #340
    Liittynyt
    10/2014
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    422
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Smo Katso viesti
    Taitaa olla suoraveto takana, myyjälle kulkeutunut setti eikä osannut sanoa siitä mitään mutta "maasturi" on googlailun perusteella 4-8v ikäinen .. pystyyköhän moottorin toimivuutta mitenkään ilman akkua testaamaan?
    Ei oikein ilman testereitä. Yritä jostain tarjota sille 36-48V. Suoravedon ollessa kyseessä hyvä karkea indikaattori on, että motti pyörii suht kevyesti ja vapaasti virta päällä, ja tietenkin ilman virtaa myös. Jos siellä on oikaria tai anturi kärähtänyt niin se ei oikein pyöri virta päällä kädellä pyörittäessä hyvin, vaan jarruttaa. Vähän suoraveto jarruttaa aina, se on normaalia.
    Sittenhän on myös kontrolleri, ja sen kunto. Virtaa tarjoamalla senkin tietää.

  11. #341
    Liittynyt
    11/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.531
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti E-Cruiser Katso viesti
    Ei oikein ilman testereitä. Yritä jostain tarjota sille 36-48V. Suoravedon ollessa kyseessä hyvä karkea indikaattori on, että motti pyörii suht kevyesti ja vapaasti virta päällä, ja tietenkin ilman virtaa myös. Jos siellä on oikaria tai anturi kärähtänyt niin se ei oikein pyöri virta päällä kädellä pyörittäessä hyvin, vaan jarruttaa. Vähän suoraveto jarruttaa aina, se on normaalia.
    Sittenhän on myös kontrolleri, ja sen kunto. Virtaa tarjoamalla senkin tietää.
    No ehkä toi pyöritystesti .. ei näytä kyllä kovin halvoilta noi akut .. eli tyypillisesti halpa heräteostos ei sitten olisikaan niin halpa

  12. #342
    Liittynyt
    10/2014
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    422
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Smo Katso viesti
    No ehkä toi pyöritystesti .. ei näytä kyllä kovin halvoilta noi akut .. eli tyypillisesti halpa heräteostos ei sitten olisikaan niin halpa
    Akkuja on moneen lähtöön. Mitä enemmän tunnet itsesi DIY-henkiseksi, sitä halvemmalla pääsee. Se mistä asiakas maksaa, on käytön helppous ja vaivattomuus sekä turvallisuus.
    Nuo valmiit sähköpyöräakkusetit ovat kuin drive-in hampurilaisaterioita. Jos ostaa itse valmiit sämpylät ja pihvit sun muut ja kasaa kotona, niin pääsee halvemmalla. Puhumattakaan, jos tekee sämpylät ja pihvit itse. Halvemmalla pääsee, jos esmes tilaat noita 4kpl:

    http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...dProduct=35826

    Noille megeen kiva pikku laturi ja virtamittari, niin sulla on 10Ah-akku hintaan 180e. Huiput noin 34 km/h. Käyttö vaatii hiukan perehtymistä ja tervettä järkeä.
    Jos joku menee pieleen, niin vika on peilissä. Myyjällä ei ole vastuuta. Juuri siitä monet maksavat, että myyjällä on vastuu.
    Itse olen ajanut noilla nyt 10 000km, no worries.

  13. #343
    Onpa tässä tullut katsottua nyt aikamoisesti juttua sähköpyöristä viimeisen parin viikon aikana. Tarkoitus on ostaa vaimolle sähköpyörä nyt kevään aikana ja tällä hetkellä näytöstää, että bilteman pyörä saattaa tulla taloon. Käydään ensi viikolla koeajamassa Biltemassa ja katsotaanpa silloin minkälaisia tuntemuksia nousee.

    http://http://www.biltema.fi/fi/Vapa...ady-28-271305/

  14. #344
    Liittynyt
    11/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.531
    Mahtaakohan noita DIY suoraveto moottoreita olla hankala siirtää kiekosta toiseen?

  15. #345
    Mistähän johtuu Q85:ttä (varmaankin) lähinnä vastaavalla geared minimoottorilla se, että "täydellä" tehoasennolla ajaessa moottorin veto nykäisee välillä? Ei siis vain lakkaa vetämästä, vaan täräyttää ohjaustangolle asti - ikäänkuin moottorin ajoitukset olisivat hetkellisesti pielessä ja motti vääntäisi väärään suuntaan / jarruttaisi regen-tyyppisesti. Tuota säestää pärähdys moottorista, jonka jälkeen motti taas lähtee vetämään normaalisti.

    Tämä tapahtuu varsinkin ylämäkeen ajaessa tai kiihdytettäessä. Olen saanut saman joskus tapahtumaan niinkin että olen epähuomiossa vääntänyt virrat päälle tangon säätimestä vasta kun pyörä oli jo liikkeellä, jolloin moottori ensin täräytti ja sitten normalisoitui. Viittaako tuo siihen että moottorin pyörähdyssensorit antavat väärää tietoa motin vauhdista tai asennosta, tai ajoituksia ei vielä olla kontrollerissa ehditty asettaa? Hetkellinen katkos virransyötössä voisi muuten olla syy, mutta ilmiötä ei tapahdu kuin täysteholla ja rasituksen alla.

    Ajajan kannalta vaaraton siinä mielessä että kestoltaan se on niin lyhyt ettei heiluta tasapainoa, mutta mitähän moottori tykkää tuosta?

  16. #346
    Liittynyt
    11/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.531
    Pahus kun ehti menemään (tai onneksi) .. siinä olis saanu sähkömoottorin romupyörän hinnalla valmiiksi asennettuna. No olis varmaan laiskistanut .. jäi kyllä nyt kytemään toi kipinä ..

  17. #347
    Liittynyt
    07/2007
    Paikkakunta
    圖爾庫
    Viestit
    582
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti E-Cruiser Katso viesti
    Akkuja on moneen lähtöön. Mitä enemmän tunnet itsesi DIY-henkiseksi, sitä halvemmalla pääsee. Se mistä asiakas maksaa, on käytön helppous ja vaivattomuus sekä turvallisuus.
    Nuo valmiit sähköpyöräakkusetit ovat kuin drive-in hampurilaisaterioita. Jos ostaa itse valmiit sämpylät ja pihvit sun muut ja kasaa kotona, niin pääsee halvemmalla. Puhumattakaan, jos tekee sämpylät ja pihvit itse. Halvemmalla pääsee, jos esmes tilaat noita 4kpl:

    http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...dProduct=35826

    Noille megeen kiva pikku laturi ja virtamittari, niin sulla on 10Ah-akku hintaan 180e. Huiput noin 34 km/h. Käyttö vaatii hiukan perehtymistä ja tervettä järkeä.
    Jos joku menee pieleen, niin vika on peilissä. Myyjällä ei ole vastuuta. Juuri siitä monet maksavat, että myyjällä on vastuu.
    Itse olen ajanut noilla nyt 10 000km, no worries.
    Minä pähkäilin noiden akkujen kanssa tovin ja päädyin sitten kuitenkin aika hintavaan vesipulloakkuun noiden sijasta.
    Kaveri kun harrastaa RC-autoja eikä akut kestä yleensä kuin muutaman viikon.
    Laturi hänellä on ihan laatutavaraa kuten akutkin mutta aika äkkiä alkaa paketit pullottamaan ja lämpeämään. Hän on onneksi ostanut niitä ihan kivijalkakaupasta ja takuut on pelannut mutta on siinä aina ylimääräistä sähläystä jos vehkeet ei kestä.

    Painoa noilla saisi kyllä tiputettua reilun kilon pulloakkuun verrattuna riippuen vähän siitä miten ne paketoisi.

  18. #348
    Liittynyt
    10/2014
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    422
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hartsu Katso viesti
    Minä pähkäilin noiden akkujen kanssa tovin ja päädyin sitten kuitenkin aika hintavaan vesipulloakkuun noiden sijasta.
    Kaveri kun harrastaa RC-autoja eikä akut kestä yleensä kuin muutaman viikon.
    Laturi hänellä on ihan laatutavaraa kuten akutkin mutta aika äkkiä alkaa paketit pullottamaan ja lämpeämään. Hän on onneksi ostanut niitä ihan kivijalkakaupasta ja takuut on pelannut mutta on siinä aina ylimääräistä sähläystä jos vehkeet ei kestä
    RC-käytöllä ei ole mitään tekemistä sähköpyöräkäytön kanssa, jos nyt pysytään siellä alle 2000W-tasolla. Toisessa on max purkuvirrat 100A, ja toisessa joku 20A. Tiedonpuutteesi johtaa sinut vääriin johtopäätöksiin. Vertailet omenaa ja appelsiinia.
    Kyllä ne RC-käytössäkin sen vuoden kestävät, jos osaa käyttää. Jos akku pullistuu, niin se on liian pieni ja siinä on liian alhainen C ja se ei saa riittävää jäähdytystä.
    Kolme tärkeää asiaa, joista on vastuussa käyttäjä.
    Nyt takana kaksi ja puol vuotta ja 220 sykliä yhdellä kasalla, jota vielä ajoin parikymmentä sykliä 4hv-lennokissa alkuun. Ei yhtään pullistumaa.
    Se pulloakku hajoaa RC-käytössä heti, ne ovat yleensä alle 5C. Jotkut 2C.

  19. #349
    Liittynyt
    10/2014
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    422
    http://road.cc/content/news/144613-h...aths-commuters

    Siitä se pikku hiljaa leviää. Suomi tullee kyllä hankaamaan vastaan jälleen viimeiseen asti. Kun kaikkialla muualla cruisataan jo neljääviittä sähköllä, niin täällä tuhistaan ja ajetaan 20 vuotta vanhalla Nissanilla.
    Toki meillä on tämä talvemme, mikä on realiteetti.
    Polkupyörän kulttuurinen evoluutio urheiluvälineestä liikennevälineeksi, ajoneuvoksi on suuri muutos. Toki se pysyy yhä myös urheiluvälineenä, ja hyvä niin, mutta ajatus että se olisi vain sitä on mennyttä aikaa.
    Taas vanha ukko tinkasi viime kinnerilenkillä, että "onko siinä sähköt vai ei?". (ainoa asia, joka ihmisiä kiinnostaa kinnerissä btw)
    Vastasin, että ei ole. Ukko tähän, että "niin se kuuluukin".
    Täysin absurdi kommentti. Miksi autossa moottori on jees, mutta fillarissa ei?. Ei käsitä. En ole urheilemassa, vaan pitämässä hauskaa. Näinhän läskipyörääkin nykyään perustellaan, ei järjellä, vaan huvilla. Toki liikuntaakin tulee siinä samalla. Ei se sähkö ole urheilusta pois, se ei estä halukkaita urheilemasta mitenkään.
    Miksi sähköpyörä laiskistaa, mutta moottorivene ei? Ainahan voi soutaa. Veneisiin tarttis hyväksyä sellainen 250W-apumoottori, ja airoihin soututunnistin, joka katkaisee avustuksen kolmen solmun nopeudessa.
    Ettei kansa laiskistu. Terveisin Kim-Jong-Soutaja. Ai että hoitais uistelu kansanterveyttä.
    Jatkakaa.

  20. #350
    Liittynyt
    02/2015
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    444
    Tuoreena e-pyöräilijänä (haibiken täpäri) olen tosiaan aistivinani että kyseessä on uusi liikunta/liikkumiskulttuuri, ei mahdu perinteiseen pyöräilykäsitteeseen. Tuntuu että kaikki pyörailyn ikävät puolet on karsittu ja vain mukavat jäljellä, esim. urbaanisukkulana melko suvereeni vehjes. 25km/h avustusrajoitin tuntuu vähän hassulta, sopiva kompromissi voisi olla vaikka 35km/h, jos lainsäädäntöä ajatellaan. Korkeammat nopeudet tavallaan vaatisivat tiukempaa lainsäädäntöä, rekisteröintiä ja vakuutuksia, koska onnettomuuksien luonne muuttuisi kaikille osapuolille vammauttavammaksi.

  21. #351
    Liittynyt
    10/2014
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    422
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti e-tracker Katso viesti
    Tuoreena e-pyöräilijänä (haibiken täpäri) olen tosiaan aistivinani että kyseessä on uusi liikunta/liikkumiskulttuuri, ei mahdu perinteiseen pyöräilykäsitteeseen. Tuntuu että kaikki pyörailyn ikävät puolet on karsittu ja vain mukavat jäljellä, esim. urbaanisukkulana melko suvereeni vehjes. 25km/h avustusrajoitin tuntuu vähän hassulta, sopiva kompromissi voisi olla vaikka 35km/h, jos lainsäädäntöä ajatellaan. Korkeammat nopeudet tavallaan vaatisivat tiukempaa lainsäädäntöä, rekisteröintiä ja vakuutuksia, koska onnettomuuksien luonne muuttuisi kaikille osapuolille vammauttavammaksi.
    Joo, 35 km/h olis jo ihan järkevä. Riittävä, että pysyy retkeilypyöräilijöiden mukana. Ei 45 km/h pyörä vielä ole sen nopeampi, kuin urheilupyöräilijä. Ei se kulje sitä 45 km/h, kuin hetkellisesti lujaa polkien.
    Järkevämpää olisi puhua keskinopeuksista suorituskyvyn mittarina. Aika harva sähköpyörä kykenee yli 30km/h keskinopeuteen 50km matkalla. Puhumattakaan 100km matkalla.
    Tuo huippunopeus on hankala, kun noviisi ajattelee että sitten se kulkee sitä koko ajan kuin mopo.
    Jännä nähdä, miten homma kehittyy. Minkäänlainen mopon uudelleen keksiminen ei minua henk.koht. kiinnosta, vaan se välimaasto, harmaa alue.
    Rekisteröinnissä on se huono puoli, että se on sama asia kuin lajin kieltäminen, käytännössä, koska se tuo mukanaan tehdasvalmistepakon, ja laji jää kurisioteetiksi. Harva maksaa sähköpyörästä neljää-viittä tonnia, missä luokassa s-pedelecit pyörivät. Jotkut, mutta ei moni. Käytetty auto tai moottoripyörä tulee halvemmaksi, ja liikunta-aspekti jäisi pois.

  22. #352
    Vaikka itsekin haluaisin ostella valmiin 45kmh-sähköpyörän ja ajella sillä laillisesti, niin eikö nuo kuitenkin oo kaks ihan eri asiaa?

    1) Se urheilupyöräilijä, joka jaksaa ajaa 45kmh. Sillä on varmasti jo ennen noita nopeuksia kertynyt aikalailla kokemusta liikenteessä ajamisesta.

    2) Kaikki muut, jotka sais vaan ottaa sen 45kmh-sähköpyörän alle ja mennä täysiä. Niin kuolemattomat uhmaikäset teinit, kuin aistinsa ja reaktiokykynsä jo menettäneet vanhukset.

    Välillä pelottaa katella vanhempien ihmisten menoa liikenteessä noilla nykyisilläkin sähköpyörillä.

  23. #353
    Liittynyt
    10/2014
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    422
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Alottelia-14 Katso viesti
    Vaikka itsekin haluaisin ostella valmiin 45kmh-sähköpyörän ja ajella sillä laillisesti, niin eikö nuo kuitenkin oo kaks ihan eri asiaa?

    1) Se urheilupyöräilijä, joka jaksaa ajaa 45kmh. Sillä on varmasti jo ennen noita nopeuksia kertynyt aikalailla kokemusta liikenteessä ajamisesta.

    2) Kaikki muut, jotka sais vaan ottaa sen 45kmh-sähköpyörän alle ja mennä täysiä. Niin kuolemattomat uhmaikäset teinit, kuin aistinsa ja reaktiokykynsä jo menettäneet vanhukset.
    No näinhän on ollut laillista tehdä vajaa vuosisata. Sen vehkeen nimi on oli pappamopo. Ei korttia, kilpi kympillä Essolta.
    Hauskaa, että pappamopoilukin nykyään pelottaa.

  24. #354
    Liittynyt
    05/2012
    Viestit
    1.735
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti E-Cruiser Katso viesti
    No näinhän on ollut laillista tehdä vajaa vuosisata.
    Kunnes tultiin siihen tulokseen, että sen on vaarallista. Sähkökäyttöinen on hiljaisena vielä vaarallisempi, kuin pappamopo.

    Itse olen sitä mieltä, että kun mennään avustuksella yli 25 km/h niin mopokortti ja kypäräpakko minimissään.

    Rajoja kuitenkin venytellään ja vehkeitä viritellään. Jos rajana on 35 km/h, niin vehkeet kulkee 45km/h, jos rajana 45km/h, niin vehkeet kulkee 55 km/h. Onhan tämä nähty mopoissakin jo iät ja ajat.

  25. #355
    Liittynyt
    10/2014
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    422
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti marmar Katso viesti
    Kunnes tultiin siihen tulokseen, että sen on vaarallista. Sähkökäyttöinen on hiljaisena vielä vaarallisempi, kuin pappamopo.
    Siihen tulokseen ei ole tultu, se on laillista yhä, esimerkiksi minulle. Toiseksi pappamopoa ei voi verrata sähköpyörään, joka on paljon kevyempi ja tehottomampi.
    Alan hiukan väsyä sinun hurskasteluusi. Mies kehuu täällä ajaneensa itse 20 000km ylitehoisella sähköpyörällä, ja nyt jeesustelee aina tilaisuuden tullen kun muut tekevät samaa.
    Rauhoitu.

  26. #356
    Eläkää immeiset ressailko, ei muutakuin sähköjä kii ja nauttii kevähästä!

    Jos muuten joku haaveilee tehokkaasta pelistä, niin greencyclen 1500w moottori testattu kestävän isojakin tehoja.

  27. #357
    Liittynyt
    10/2014
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    422
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kumipää Katso viesti
    Eläkää immeiset ressailko, ei muutakuin sähköjä kii ja nauttii kevähästä!

    Jos muuten joku haaveilee tehokkaasta pelistä, niin greencyclen 1500w moottori testattu kestävän isojakin tehoja.
    Näin on! Olishan tuo 1500W aikamoinen isolohko, mulle riittää vähempikin. Itse asiassa olen miettinyt kinneriin 250W-mottia, mutta kun sen kaasun haluan kuitenkin kun ne halpis-anturit ovat niin kuraa.. Vaihdemoottori voipi olla myös äänekkäämpi ja mahdollisesti palaisi kinnerissä, jossa jäähdytys on huonoa kun motti jää sinne jemmaan kopan sisään. Eikä se olisi edes halvempi. Noin pikaisesti laskemalla 250W-motissa on 36V/14A-säädin, eli 53V capsit. 10S-lipolla 40V kertaa 14A=560W. Jos laittaa 12S, niin 50V kertaa 14A=700W. Samat tehot about kuin 500W suoravedolla, erona jäähdytyskyky.
    Kai se 250W-motti sen 500W kestää kun se siinä on vakiona. Kevythän se olisi. 500W-suoraveto ei kesäkuumalla kestä paljoa yli 750W pitkään. Kuumaksi menee.
    Cruiseriin vaihdoin just uudet pedaalit ja uuden ketjun. Rattaat ovat tuoreet. Kummasti vaan kuluu kesässä yhdet polkimet ja ketju loppuun Ei ne polkematta kuluisi.
    Akut vois kohta ottaa jääkaapista talvehtimasta niin saa taas perunat laariin.
    Nyt mä oon vähän aikaa hiljaa, annan teidänkin höpöttää.

  28. #358
    Liittynyt
    05/2012
    Viestit
    1.735
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti E-Cruiser Katso viesti
    Siihen tulokseen ei ole tultu, se on laillista yhä, esimerkiksi minulle..
    Pappamopolla ei saa enää ajaa pyörätiellä kuten joskus ennen.

    Eikä se mun sähköfillari ollu kuin joskus ylitehoinen suurimman osan ajasta ottoteho oli rajattu 250 wattiin ihan akun keston takia.

    En minä täysikäisten leikeistä ole huolissani, mutta kun teinit rakentaa jopoihin ilman kunnon jarruja isotehoisia motteja ja painelee niillä missä sattuu.


    Syy miten ole tehnyt uutta sähköfillaria on että kohtuuhintaisia pienitehoisia kittejä ei ole. Jos sais kevyen korkean hyötysuhteen 200W suoravetopiirakan sähköjarrulla niin ostaisin.
    marmar muokkasi tätä : 04.03.2015 at 01.30

  29. #359
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti marmar Katso viesti
    Kunnes tultiin siihen tulokseen, että sen on vaarallista. Sähkökäyttöinen on hiljaisena vielä vaarallisempi, kuin pappamopo.

    Itse olen sitä mieltä, että kun mennään avustuksella yli 25 km/h niin mopokortti ja kypäräpakko minimissään.

    Rajoja kuitenkin venytellään ja vehkeitä viritellään. Jos rajana on 35 km/h, niin vehkeet kulkee 45km/h, jos rajana 45km/h, niin vehkeet kulkee 55 km/h. Onhan tämä nähty mopoissakin jo iät ja ajat.
    Moikka! Oma kokemus on, että 25km/h on yllättävän nopea ku sen on minimi (siis keskari kuitenkin) :-) Omassa pyörässä se on hirmuinen stressin paikka. Tuntuu, että hakkaa koko ajan näkymätöntä seinää vastaan. No tehoistahan se on kiinni ja tuo 25km/h täyttyy jo minimiteholla (oisko max 150W). Keskiteholla keskari on noin 32km/h ja se on just sopiva (150-300W). Työmatka-ajossa säästyy akkua ja ei yhtään stressaavaa. Jos mä oisin lakia miettimässä, niin 35km/h max ois hyvä :-) Jos joku ei vielä ole hoksannut, niin jännite vastaa vauhtia. Tää on nyt todella tökerö yleistys, mutta aika hyvä...
    25km/h --> 25V
    35km/h --> 36V
    48km/h --> 48V
    >60km/h--> >48V

    Mä en ole testannut kuin pitkälle ajelen omalla motilla (bbs02/48V/10Ah), mutta helposti huilaa keskiteholla >40km.

  30. #360
    Liittynyt
    01/2014
    Paikkakunta
    Rauma
    Viestit
    645
    Tällä viikolla on sähköavustus näyttänyt tarpeellisuutensa, sunnuntain 27km maastolenkin jälkeen oli selkä jumissa ja maanantaina iski vatsatauti päälle. Työmatka on silti toipilaana hoidettu polkupyörällä hikeä ja pulssia nostamatta, 17km päivässä. Toisen auton myimme pois luottaen sähköapuun ja toimivalta tuntuu ratkaisu, muut varusteet päivitin myös että kelissä kun kelissä pärjään.
    Sitten kun kunto on taas kohdillaan jätetään sähköt kotiin ja työmatka hoidetaan polkujen kautta täpärillä tai läskillä...

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •