Pyöräsi sohvalla -keskusteluun haluan osallistua. Sisällä se ei täällä onnistu kun ei rohkeus riitä.
Kuvassa Rostsekki, joka on jo vaihtanut omistajaa ja pääsi oikein hyvään kotiin.
![]()
Pyöräsi sohvalla -keskusteluun haluan osallistua. Sisällä se ei täällä onnistu kun ei rohkeus riitä.
Kuvassa Rostsekki, joka on jo vaihtanut omistajaa ja pääsi oikein hyvään kotiin.
![]()
kmw muokkasi tätä : 29.01.2015 at 22.11 Syy: Link
Sanoivat, että Spessu on Spessu. Samalla hintaa olisin saanut vaikka kanjonin reippaasti paremmilla osilla. Ei kyllä kaduta. Sellaineksi trailikoneeksi Stumppi 29 evo on osoittautunut. Kaiken lisäksi ainakin omaan silmään vielä helkkarin kaunis.
^samaa mieltä. Hyvä tuolla on ajella. Jokapaikanhöylä.
Roots, bloody roots
Ei tuo Stumppi muutaman lenkin perusteella tosiaankaan mikään sohvaperuna ole![]()
Juoksen, hiihdän, kävelen. No en. Minä pyöräilen
Sitä en oo koskaan ymmärtänyt, miksi tuossakin stumpyssä kaapelit roikkuu 10 cm keskiön alapuolella. Sopiva karahka kun tuohon tarttuu niin varmasti repii kaiken irti.
Sama oli mulla edellisessä fsr xc masiinassa, jolla ajoin 5 vuotta melko aktiivisesti. Eipä noihin tarttunut kuin nuoskalumi![]()
Juoksen, hiihdän, kävelen. No en. Minä pyöräilen
Jos sinulle ei koskaan niin käynyt, niin tuskin se on ratkaisu ongelmaan? Sitä vaan, että tuon kaapeliviidakon voisi huomattavasti fiksumminkin järjestää.
Jos se olisi oikea eikä keksitty ongelma niin Spessun kokoinen valmistaja olisi varmaan korjannut sen?
joo "ongelma" ratkeaa kun ottaa toisesta päästä vaijereita/kuoria/letkuja kiinni ja vetäsee lyhemmälle mikäli häritsee.. Kyllähän tuo keskiö tuosta laskee kun hyppää pyörän selkään ja tuo kaapeliviidakko on lähempänä keskiötä eikä roiku enään niin paljon.. Ps. Muistaaksenii on vielä mun kasaama fillarikin![]()
The end of the road is just the beginning...
Anteeksi kun toin mielipiteeni julki![]()
Näinhän sitä voisi luulla. Tuo kaapeleiden typerä reititys hinkkaa kaikissa Spessuissa ajan kanssa chainstayn puhki jos sitä ei suojaa. Oli jo myöhäistä, kun omassa tuon huomasin. Takuu voimassa ja liikkeestä vaan tuumattiin, että tuo on tosiaan paikka joka kannattaa suojata itse. 220€ uusi chainstay, kiitos. Se oli viimeinen Spessu tähän taloon.
![]()
Hissitolppa muokkasi tätä : 03.02.2015 at 07.16 Syy: Kuva pikkasen pienemmäksi
Ainakin omassa Stumpissa tuli setti rungonsuojatarroja mukaan, joilla sitten suojasin juuri nuo vaijereidenhankauskohdat. Toi keskiön alapuolen kaapeliviidakko ei ole pahemmin menoa haitannut. Menevät nimittäin melkein piukoiksi, kun jousto on pohjissa. Eivätkä oikeen tunnu keräävänkään muuta kuin havunneulasia syksyisin.![]()
Se on suunnitteluvirhe, jos valmis pyörä nirhaa rungon poikki, koska jarruletkut on vedetty päin honkia. Mitään suojatarroja ei mukana tullut. Missään ei asiasta mainita.
Kuvasta ei vissiin välity se, että tuo on jo syönyt seinämän lähes poikki. Yhden kesän ajoilla. En huutele takuun perään siksi, että maalia on hinkkaantunut pois.
Missä muussa pyörässä on sama ongelma? Ei ole ainakaan Konan, Radonin, Feltin tai Trekin pyörissä tullut vastaan. Se, että kaapelit vedetään ulkopuolelta, ei tosiaankaan ole syy tuohon. Syy on huonossa suunnittelussa. Tuon voisi välttää letkun kiinnityspisteitä muuttamalla.
Seuraavaa Spessua ei edelleenkään tule.
^Toi on muutes semmonen periaatteen paikka, että itse olisin pistänyt kuvat kiertoon Spessulle johonkin ylempään osastoon. Enkä olisi tyytynyt jälleenmyyjän kantaan.
Tuossa keväällä tuli testattua Shimanon XT pakan ja ketjun takuuta Suomessa ja Saksassa. Kaksi XT 10 pakkaa hajosi alumiini spiderin murruttua ekan ketjun aikana ja ketjut mutkalle. Suomalainen jälleen myyjä totesi, että takuu ei korjaa välillistä vauriota eli ketjua, mutta Saksan kauppiaalta tuli molemmat uutta.
Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...
ei löytynyt sopivan kokoista sohva, mutta punka lyöty
just kasautuu
Vitalilla kahden läskin taktiikka.
Rumia ei kumpikaan.
Memento mori
Läskit on kyl makeita✌☺
[IMG][/IMG]
Trek Stache, eilen Paloheinän metsissä. 29" jäykkäperä trail-käyttöön, XC ajossakin menee.
Hieno pyörä ja kuva. On kuin olisit pyörän marenkiin tällännyt.
Enduro sai kuitukiekot..
![]()
The end of the road is just the beginning...
^...hieno peli. Ajaisin.
Kyllä mä ton anteeksi annan.
#1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja
There can be only one.
Hieno räikeänmusta!
Ensi kesän kulkupeli. Ei ole ajettu metriäkään joten säädöt on mitä sattuu. Polkimetkin vielä puuttuu.
![]()
Kirjanmerkit