GarminGiantEfatElectrobike
Sivu 35 / 103 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 25 33 34 35 36 37 45 85 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.021 - 1.050 / 3072

Aihe: Valokuvauksellista keskustelua.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti fiber Katso viesti
    Akilla tunnelmallinen kuva!
    Omassa projekti 365:ssä meinasi kyllä jo lentää hanskat tiskiin ja kamera naftaliiniin pariinkin otteeseen, mutta loppujen lopuksi hyvä ja toivottavasti hiukan kehittäväkin rutistus.

http://2014pics.blogspot.fi

Olen käynyt vilkaisemassa projektisi edistymistä aina silloin tällöin ja ei voi kuin nostaa hattua saavutuksella. Kun en osaa taidetta tulkita niin totean vain ykskantaan, että upeita kuvia.

Talvipyörä.

Räjähdysvaara.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti BONK Katso viesti
    Olen käynyt vilkaisemassa projektisi edistymistä aina silloin tällöin ja ei voi kuin nostaa hattua saavutuksella. Kun en osaa taidetta tulkita niin totean vain ykskantaan, että upeita kuvia.
    Kiitos! En kyllä suosittele 365-projektia kellekään, jolla on päivätyö tai muu kymmenen tuntia vuorokaudesta haukkaava harrastus. Kun tulee kiire räpsiä kuvia, ei ehdi syventyä ilmaisun kehittämiseen tai kuvan rakentamiseen.
    10k-kerhon jäsen

lehtijussi Guest
    Pikkuveikan läski 4.8 renkailla on vielä meidän tallissa ja mitä mää teen - lähden mettään kävellen! Noh, koira pääsi mukaan, että sen puoleen...

Oli hiton pimeetä, mutta tällainen pokkarin tuottama kuva tuli otettua talteen.

Metsän siimeksessä 1.1.2015

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jupiter7 Katso viesti
    Näkyisi löytyvän myös tammikuun ajan vanha versio DxO Optics Pro 8 ilmaiseksi http://petapixel.com/2014/10/26/can-...-limited-time/
    Kiitti tästä, laitoin lisenssin ja softan talteen sitä varten että kun olen kameraa oppinut käyttämään ensin edes suunnilleen niin alan sitten opettelemaan x11ttaamista

Laitetaan nyt yks rakettikin tänne vaikka meni vähän ohi noi tulitukset kun joutui itse sytyttelemään ja ehdin vain hätäisesti kameran virittää ja käskeä vaimoketta painelemaan nappulaa säännöllisin väliajoin.
    Et halua edes tietää mitä kaikkea isis työkalulla on tehty

Lehtijussin metsä on mystinen.

Muutamat mainiot hetket esillä.

http://time.com/3603227/meet-the-ama...-photos-weekly

Meet the Amateur Street Photographer Taking China by Storm

tempokisu Guest

Kymysys lunta kuviin

Nou hätä ei tule nukekkuvaa...tai siis "teemakuvaa"

Mutta voisiko joku auttaa.
    Omassa kuvaohjelmassani ( PhotoImpactXL) on vain noita aika graafisen näköisiä lumihiutaleita, mutta niitä on aidomman näköisiäkin. Näemmä. Minäkin haluisin tuollaisia aidonnäköisiä. Nyt olen laitellut ihan erikokoisia valkoisia pisteitä sitten jonnekin, ja jokunen ihan oikeakin hiutale on sattunut kuvaan. Toki kun kohdekin on "ei aito" niin tavallaan ei aidot hiutaleetkin on hieman oikeutetumpia. Ihmiskuviin mun hiutaleeni ei sopisikaan.
    Tosin, arvostan enempi jos kuvassa on ihan aitoja hiutaleita vaikka muutamakin, kuin tietokoneella tehtyjä.

http://nuoretvalokuvaajat.fi/nain-li...lunta-kuviisi/

Tuossa sivulla on linkki, mutta vaikka latasin sen, ei se tiedosto johda kyllä mihinkään. Ainut mikä tulee on "add image" enkä saa tuommoista kuvankäsittely-näkymää mitä sivulla on.

Apuja?

Onko kukaan pannut merkille miten hyviä kuvia ihmisistä mailmanympärimatkaaja Jukka Salminen kuvaa?

http://jukkasalminen.com/kuvia/

Lainaus Alkujaan tämän lähetti fiber Katso viesti
    Omassa projekti 365:ssä meinasi kyllä jo lentää hanskat tiskiin ja kamera naftaliiniin pariinkin otteeseen, mutta loppujen lopuksi hyvä ja toivottavasti hiukan kehittäväkin rutistus.
    http://2014pics.blogspot.fi
    Oho, olipas siinä kuvia. Määrää ja laatua.

Itse meinasin ottaa kuva viikossa projektin tälle vuodelle, ja sekin jo vähän hirvittää. Saati sitten kuva päivässä.
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.

mutanaama Guest

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    Itse meinasin ottaa kuva viikossa projektin tälle vuodelle, ja sekin jo vähän hirvittää. Saati sitten kuva päivässä.
    Meikäläisellä riitti siinä kuva/viikko tahdissakin tekemistä. Siis etenkin sunnuntaisin kun ei kuvaa ollut siihen mennessä tullut otettua. En mä ainakaan pystyisi ottamaan kuvaa / päivä, jos yrittäisi edes jonkinlaista tasoa pitää yllä. Lounaslautasen osaisin ehkä kuvata joka päivä. Kun aikaa on rajallisesti, ideat vähissä ja kelit mitä sattuu, niin saa siinä välillä tsemppiä hakea. Mutta ei toi kuva / viikko ollut oikeasti mitenkään paha. Antakaa palaa vaan...
    • Kauas on pitkä matka. Painava on raskas kantaa.

Mukava kuva Mutanaamalta, ihmishahmoissa hyvä rytmi. Apostolit viittoo taivaallista sanomaa ja taitavat nuo kännykuvaajatkin pilvipalvelua hyödyntää. Humoristinen otos.
    I väntan på ännu dåligare tidet

Omat otokset ovat melkoisia kötöstyksiä. Katselen mieltä rauhoittakseni silmäkarkkia http://instagram.com/usinterior/
    Kyllä se on ihan ajettava polku...

Fiberin vuoden koostetta olen parikin kertaa katsonut, tosin nettiyhteys pätki aina jossain vaiheessa. Mielikuvaksi jäi että ilmaisu pelkistyi ja/tai rajaukset tiukentui matkan varrella.
    Loppuvuoden saldo oli vajavaisella katsannollani mulle mielenkiintoisempaa tuotantoa.
    Mulle jää käsitys jotta jos Fiberin matka omaan valokuvaan, ilmaisuun tai tähänastiseen olikin työläs ja rasittava niin ei turha reissu ollenkaan. Pari kateellista peukkua.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti fob Katso viesti
    Omat otokset ovat melkoisia kötöstyksiä. Katselen mieltä rauhoittakseni silmäkarkkia http://instagram.com/usinterior/
    Elä nyt, jos oisit laittanut sille kiipeilevälle kaverilles omat punaiset kuorivaattees niin kuvahan ois ollut väri- ynnä muuta draamaa täynnä. Tai draamasta tiedä, värikontrastia ynnä eloa. Vielä kaveri pikkasen ylemmäksi niin sitten kattoja pääsisi pelkäämään milloin se putoaa.

Mukavasti alkaa olla lunta, tosin ihan metsässä kuusen alla ei paljon mitään (vielä)

Kyllä vuoden aikana nousi kunnioitus niitä kohtaan, jotka saavat kuviinsa sekä tekniikan, komposition että viestin. On tässä itsellä vielä matkaa. Huomenna voi onneksi mennä huvittelemaan kameran kanssa VPCX:n pariin.

Tämä Lux Helsingistä:
    10k-kerhon jäsen

Viikissä oli tänään crossikisat

Tapiiri, otitko enemmänkin kuvia? Hieno kuva suomalaisesta crossailusta. Voisi käydä mainokseksi belgialaisille.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Halloo halloo Katso viesti
    Tapiiri, otitko enemmänkin kuvia? Hieno kuva suomalaisesta crossailusta. Voisi käydä mainokseksi belgialaisille.
    Otin kyllä useita kuvia, mutta olivat lähes kaikki aivan hirveää suttua. En tiedä tärisikö kädet kylmässä, vai mikä oli. Pari kuvaa säästyi roskakorilta.

Tapiirin eka crossitallenne vois olla kaikessa yksinkertaisuudessaan joka tässä yhteydessä minusta erittäin positiivinen asia huima kuva mutta jotain pientä . Mun ruuduilla lumessa ei mitään sävyä eikä detaljia, mustat ajoasut kaipaa myös jämäköivää pontta lisää. Sävyskaala on minusta siis pliisu. Rajaushan on hyvä ja Ilja Repinin Volgan lauttureiden hengessä mennään, eli ei katsesuunnassa myötäseen vaan sinnillä vastaseen!
    Pienenpieni kallistus kuvaan jotta ois ihan ylämäkikin tukemassa tätä sisukkaiden kuskien taistoa vähemmän suotuisissa olosuhteissa.
    Kuskien ajo- ja päänasennoissa on kiva rytmi, kolmas näyttää kovasti töitä tekevän jotta perässä pysyy.

Siis hyvä kuva mutta minun mielestä raakile, aihiota oikein hyväksi. IMHO.

Hartsan parkattu auto ei niin ajetulla (mettä)tiellä jäi mieleen. Faktana tuosta näkee vasta auratun tien, lumilinko ja traktorin jäljet mutta mitä on tien päässä? Onko siellä kaikki muistot hyviä vaiko jotain aikuisenkin päässä kaihertavaa, sitä ei kuva kerro ja hyvä niin.
    Se mihin Hartsa tosiaan on kuvassaan menossa onkin toisperäinen asia, minun päähän tuli tämmöistä.

Kuvaamisen kuiva kausi loppui täälläkin.

Hienoja kuvia täällä taas. Edelliseltä sivulta kukavaan yökuvat on hienoja ja halot komeita, ja myös Mika K:n jälkimmäinen läskikuva on mun mielestäni aika onnistunut. Tällä sivulla on useampikin hieno. Mutiksen rappukuvassa vähän häiritsee toi puoliksi silhuettina näkyvä ihminen. Fiberin, Hartsan ja Tapiirin kuvat on taas kerran hienoja.

Kävin tossa yhtenä näistä harvoista aurinkoisista aamuista putouksella kuvaamassa, mutta yritin tällä kertaa olla kuvaamatta sitä putousta.

mutanaama Guest
    Se ei millän suostunut laskeutumaan portaita alaspäin.

^hauska seinä! Kompositio toimii eli lähinnä tilanjako, samoin henkilöiden värikontrasti. Jotenkin olisin toivonut vielä kuvan ideaa työstettävän. Omat pikaideat lähtee siitä, että nainen olisi joko mennä viuhtonut ja vain vilkaissut kaniin tai sitten seisoskellut siinä kuin olisi kasvanut kadunkulmaan kiinni.
    10k-kerhon jäsen

B&W powerplant by T. Spidey, on Flickr

Vihdoinkin pitkän tauon jälkeen. Talvella ei kaamoksen aikaan usein kuvaututa. Tosin kuvausinnottomuus on saattanut johtua myös paskasta laukusta. Ostin uuden kunnollisen jossa kamat todella kulkevat mukavasti mukana ja nyt kuvaaminen tuntuu paljon vaivattomammalta. Vielä ku sais uuden rungon ja kolme uutta objektiivia + sälät + uusi jalusta ni avot. Voi olla että tässä on vielä vähän projektia....

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •