FillariElectrobikeGiantHepha
Sivu 53 / 174 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3 43 51 52 53 54 55 63 103 153 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.561 - 1.590 / 5219

Aihe: Virallinen Fatbike™ - TechTalk ketju.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    Mutta onko tuo 28/11 sitten riittävä siirtymille?
    Kuinka kovaa sun pitää päästä siirtymään ja millä kadenssilla? Esimerkiksi tällä voit laskea välityksiä.

Ja miten tuossa menee chainline? Esim. rallinaaman 30t siirtää mukavasti chainlineä 3mm sisäänpäin.
    Monologi jatkuu:
    Ymmärränkö oikein, jos oletan että tämän mukaan Direct Mount-rattaalla chainline on reilusti sisempänä kuin esim. 104BCD-rattaalla?

http://bythehive.com/download/5410/

Hmm, toi 66mm on pahasti pielessä 190mm perälle, kun ideaalinen ketjulinja olisi 78mm.

Mutta onko tuo 28/11 sitten riittävä siirtymille?
    Nämäkin ovat niitä makuasioita. Mulla on 26/11 nopein välitys ja hyvin olen pärjännyt siirtymätkin (1-15 km välillä). Maastossa tuosta saa sen 26/36 ja sillä pääsee jo melko mukavasti hankalassakin kivikossa.
    Ylämäkeä seuraa aina alamäki - ainakin jossain vaiheesa

mutanaama Guest
    Eilen tuli testattua, että minkälaista mäkeä 30/36:lla pääsee ihan tosissaan, ja aika helevetin jyrkkää. Tuli itse asiassa oma uusi ennätys tuolle mäelle, vaikka edellisen kerran kokeilin 22/34 yhdistelmällä, jolloin jyrkemmät jäi ajamatta. nyt ne meni, mutta mies oli jo turhan väsynyt loivempaan kohtaan päästyä.

32km/h on tuolle vielä ihan kelvollinen matkavauhti, normaali lienee 22-27km/h.

Monologi jatkuu:
    Ymmärränkö oikein, jos oletan että tämän mukaan Direct Mount-rattaalla chainline on reilusti sisempänä kuin esim. 104BCD-rattaalla?

http://bythehive.com/download/5410/
    Just laitoin Rallinaaman 30T-rattaan eteen ja aika passeli se oli Fatboyn oletuskammilla. Siellä on 3mm spaceri vielä vetopuolella jonka poistamalla saa ketjun vielä sisemmäksi jos haluaa.
    The Adventures of the Solitary Cyclist with Laufey, Twostroke, Occam, PlanetX, Goldsprint, Gain & Fuji

Lainaus Alkujaan tämän lähetti crcm Katso viesti
    Just laitoin Rallinaaman 30T-rattaan eteen ja aika passeli se oli Fatboyn oletuskammilla. Siellä on 3mm spaceri vielä vetopuolella jonka poistamalla saa ketjun vielä sisemmäksi jos haluaa.
    Niin 30t rallinaamahan onkin sen 3mm sisempänä kuin muut(isommat) rallinaamat. Mulle se 30t onkin kyllä maksimi.

Oliko muuten millainen työmaa irroittaa kammet? Erikoistyökalun tarvetta?

Expert versiossa kampien irroittamiseen tarvitsee vain 8mm:n kuusiokolon.

Niin 30t rallinaamahan onkin sen 3mm sisempänä kuin muut(isommat) rallinaamat. Mulle se 30t onkin kyllä maksimi.

Ei ollut kummoinen juttu. Valmistajan sivuilta löytyy ihan näpsät ohjeet (katso video), vaikka tuon muovisen preload-prikan funktio jäi vähän hämärään. 8mmm kuusio ei-veto-puolelta avautuu normisti vastapäivään. Tuntuma oli hassu, koska ensin se aukeaa ja sen jälkeen taas jäykkenee.
    The Adventures of the Solitary Cyclist with Laufey, Twostroke, Occam, PlanetX, Goldsprint, Gain & Fuji

Niin tai ulompana, riippuen millen puollen hämänäkkiä tuon asentaa

No pitihän se munkin hommata Answerin 20/20 tanko kun täällä niin moni tuntuu sitä kehuvan. Tänään asentelin paikalleen ja huomenna pääsee sitten maastoon testailemaan. Mitä parkkiksella vähän pyörää pompottelin niin hyvältä vaikuttaa.

mutanaama Guest
    hah, muodin orja..

^Noku halavalla saiTarkoitus oli laittaa Answeri jäykän haarukan kanssa talveksi mutta jotenkin 35mm stemmi ja suora raiseri tuntu lähinnä putkelta ajettaessa huonolta.Nyt kiinni 50mm stemmi ja Answer 20/20.
    Tää muodikkuus voi jopa toimia käytännössäkin ja olla pitkäikäisempää.

Sori kun en niin aktiivisesti ole tätä seurannut, niin paljastan tyhmyyteni ja kysyn mikä tuossa nyt on sitten THE THING ?Answer merkkinä on tuttu ajoilta jolloin Best Brakes oli olemassa ja Larussa kävin koeajamassa kyseisen merkin fillareita. Joilla ei varmaankaan ole mitään tekemistä tämän Answerin kanssa

Tapatalkista iKälättimellä
    Pitäis kuulemma speksailla ja päivittää,,,

Ja siis kyllähän google kertoo kun kysyy siltä "answer 20/20" mutta kun tuo stonga näyttää mun silmissä yhtä mielipuoliselta kuin Kona Wo- läskin ekan mallin tanko. Heittivät se hevon nevalle ennen kuin ottivat Fillari-lehdessä ajoon

mutanaama Guest
    Sopivasti sweepattu hiilaristonga ei iske käsille samalla tavalla kuin suora amuliini. Antaa tukea putkelta runtatessa ja ranteetkin saa olla inhimmillisemmässä asennossa. Kerran kun tuon kiinni laittoi, niin en ainakaan minä sitä lähtis vaihtamaan kuin ehkä vielä kierompaan.

Miten mä en nyt löydä? Jossain ketjussa oli juttua extended range cogeista ja niiden kestävyydestä. Tekeekö sillä E13 rattalla mitään vai oliko se just se mikä meni mutkille? Ja jos menee niin mikä kestää? Niin ja jostainhan saa "välikoon" rattaita keskelle pakkaa. Mistä, muuta kuin ottamalla 11-32 pakasta? Vai oliko se 11-34?
    Pekka T L muokkasi tätä : 05.10.2014 at 12.10

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pekka T L Katso viesti
    Miten mä en nyt löydä? Jossain ketjussa oli juttua extended range cogeista ja niiden kestävyydestä. Tekeekö sillä E13 rattalla mitään vai oliko se just se mikä meni mutkille? Ja jos menee niin mikä kestää? Niin ja jostainhan saa "välikoon" rattaita keskelle pakkaa. Mistä, muuta kuin ottamalla 11-32 pakasta?
    Minulla, jolle massaa ja paska vaihtotekniikka siunattu on, Hopen 40T-Rex hyvin toiminut sen pari kuukautta, mitä läski omistuksessani ollut on, on. Tulihan sanottua mahdollisimman epäselvästi? SRAMin pakkaan sopiva 16t cog kiinnostaisi myös.

Fatty myyty liian pienenä. 20"oli muuten jees mutta olis tarvinnu 450mm satulaputken niin... Nyt sitten ongelma! Uusi läski tarttis tilata mutta kumman kohdalla painan tilaa nappulaa... Trek Farley vai Kona Wo 2015? Toinen 3.8, toinen 4.5 kumeilla. Toinen 170x12, toinen 190 liukuvilla. Farleyn painoa ei löydy, Kona n.15kg. Olen aikoinaan mtb harrastuksen Konalla aloittanut ja omaan vahvan merkkiriippuvaisuuden heitä kohtaan mutta... Hinnatkin vielä suht samat.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mutanaama Katso viesti
    Sopivasti sweepattu hiilaristonga ei iske käsille samalla tavalla kuin suora amuliini. Antaa tukea putkelta runtatessa ja ranteetkin saa olla inhimmillisemmässä asennossa. Kerran kun tuon kiinni laittoi, niin en ainakaan minä sitä lähtis vaihtamaan kuin ehkä vielä kierompaan.
    Okei, kiitos tästä asiallisesta vastauksesta. Varmaan täytyis päästä koeponnistamaan moista, niin ehkäpä tulisin minäkin uskoon

Lainaus Alkujaan tämän lähetti no-saint Katso viesti
    Fatty myyty liian pienenä. 20"oli muuten jees mutta olis tarvinnu 450mm satulaputken niin... Nyt sitten ongelma! Uusi läski tarttis tilata mutta kumman kohdalla painan tilaa nappulaa... Trek Farley vai Kona Wo 2015? Toinen 3.8, toinen 4.5 kumeilla. Toinen 170x12, toinen 190 liukuvilla. Farleyn painoa ei löydy, Kona n.15kg. Olen aikoinaan mtb harrastuksen Konalla aloittanut ja omaan vahvan merkkiriippuvaisuuden heitä kohtaan mutta... Hinnatkin vielä suht samat.
    Farley 6 punnittu mtbr foorumilla 13,6kg ilman polkimia.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jukkis Katso viesti
    Varmaan täytyis päästä koeponnistamaan moista, niin ehkäpä tulisin minäkin uskoon
    Lohjalla on ainakin yksi tai kaksi ja kohta kolme. Lyhyempää stemmiä vaan täytyy etsiä, tanko vie ohjaamoa eteenpäin.

Yhdyn täysin tähän. Vielä kun saan Control Techin jatkopalikat paikalleen niin se on siinä.

Mullakin vaihtui suora alumiinitanko käyrempään alumiinitankoon, joku wanha kampe. Vissiin tuota läskiä on raskaampi käskyttä, kun 700mm lähes suoralla tangolla oli aina kyynärpäät kipeät pidemmällä lenkillä. Stemmi kurottaa nyt korkeammalle. Ja backsweepiä on jotain 27astetta. Ei oo vielä parin lenkin aikana kädet kipeytyny.

Pitänee lastata tuohon eteen nyt kuormaa ja kokeilla jos saisi eteenkin tuollaisen sivulaukkumallisen tarakan niin vois retkeillessä olla vain pikkureppu selässä.

^Varsinainen kuormajuhta! Toiset viilaa grammoja pois ja toiset tekee tilaa lisäkiloille

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Timppa H Katso viesti
    Lohjalla on ainakin yksi tai kaksi ja kohta kolme. Lyhyempää stemmiä vaan täytyy etsiä, tanko vie ohjaamoa eteenpäin.
    No perskutarallaa,,,

Lainaus Alkujaan tämän lähetti no-saint Katso viesti
    Joko Konaa saa jostain?

Se on hienon värinen ja siihen saa leveät kumit.

Farley on hyvä ajaa, semmoisen saattaa hyvällä tuurilla saada tälle syksylle ja kutoseen saa helposti lisättyä joustokeulan! Farleyn runkoon sopii nämä semiläskit renkaat.

Juurikin näin.Yllätyin kyllä positiivisesti miten hyvin kävi heti käteen.Vaikka alkuun toi näyttää silmään vähän omituiselta häkkyrältä.Mutta jos toimii niin so what. Hyvä ostos, suosittelen!

A-On kanssa testailtiin Farley Trekkejä vajaa sata kilsaa Hossan poluilla ja kyllä noilla ajaa hyvin monessa paikassa, ja oikeinkin hyvin, monessa paikassa. Toistan myös, että Farley keulaan menee heittämällä leveää rengasta (esim GC ja BFL), sekä taakse mulla ainakin menee 4.0 Nate (joka nyt alla) sekä BLF nykyisellä orggis kampiin laitetulla RaceFace 32 NW rattaalla (1x10).
    Uudet Farley 6 ja 8 on todella hyviä, WOota en oo kokeillu. Enkä kuullu milloin se tulee.

Ja kaikesta mistä me ajettiin A-On kanssa ajettiin niin ajo myös MikaK Whitellä.
    Eli kyllä niillä pääsee ja hauskaa on ku ajaa
    Turha säätäminen ja sen parhaan etsiminen on ajanhukkaa jos on mahdollista senkin ajan ajaa

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •