ElectrobikeGiantFillariHepha
Sivu 153 / 239 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 53 103 143 151 152 153 154 155 163 203 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 4.561 - 4.590 / 7160

Aihe: Pyöräprojekti

  1. #4561
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    3.275
    On se hämmentävä. Runko on jotenkin erikoisen lyhyt mutta ilmeisen korkea. Mittasuhteista tulee mieleen maasturi, ulkonäöstä maantiepyörä.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

  2. #4562
    Liittynyt
    07/2012
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    355
    Ei tuo erityisen lyhyt ole korkeuteensa nähden. On vain yritetty venyttää liian pientä runkoa selvästikin isommalle kuskille ja siinä sivussa saatu ajoasennon säätö todella pahasti pieleen. Arvaan Jaegerhogin pituudeksi 195 cm.

    Tilanne korjataan näin:

    1) Uusi runko pari kokoa isompana. (Jos katot rungon vaakaputken pituutta, huomaa että parin sentin pituuskasvu saattaa tarkoittaa vain sentin kasvua reach-mitassa, mikä on se olellinen.)
    2) Tankoa reilusti eteenpäin ja alas, jos aiot saada yhtään tehoa polkimiin putkelta runtatessa.
    3) Kun kakkoskohdan takia tuntuu siltä, että tanko on kaukana, painoa käsillä ja lipsut satulassa eteenpäin, siirrä satulaa taaksepäin. Sillä saavutat tasapainon.

  3. #4563
    IncBuff Guest
    Aivan jäätävä VIP

  4. #4564

    Pyöräprojekti

    185 cm on pituus.
    En ole tosiaan päässyt vielä säätämään pyörää, just lopetin ruuvaamisen.

    Pyörän mittoja:
    Tob tube lenght 56 cm
    Reach 42cm
    Seat tube center to center 55 cm
    Seat tube center to top 59 cm
    Stack 109 cm
    Head tube lenght 15 cm


    BB saddle position 79 cm
    Jaegerhog muokkasi tätä : 30.09.2014 at 22.45
    Bkool: SamppaFIN

  5. #4565
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    38
    Colnago Master -projekti talven pimeitä iltoja varten. Kyllästyin hiilikuituhifistelyyn ja myin infiniton pois. Aina haaveillut teräsrunkoisesta italialaisilla palikoilla rakennetusta tiennielijästä jota ei tarvisi vaihtaa ainakaan seuraavaan vuosikymmeneen. Itse en ole niin kauheasti Colnagon erikoismaalauksista pitänyt, joten haussa oli nimenomaan klassikko väritys. Löytyi hyvään hintaan Giuseppe Saronni look-alike maalauksella. Hiilariosat pysyköön poissa tästä pyörästä.



    Tämän hetkinen speksaussuunnitelma: Campan Athena osasarja mustana, Campan Shamalit, S.Marco Concor supercorsa satula valkoisena. Kiillotettu stemmi ja tanko. Valkoista teippiä. Postaillaan lisää kuvia talven aikana kun projekti etenee. Giro Espoossa viimeistään tositoimissa.
    jaytski muokkasi tätä : 01.10.2014 at 14.03
    HET Cycling

  6. #4566
    Minen maantiepyöristä mitään tiiä, mutta tuollaisella ajaisin!
    #1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja

    There can be only one.

  7. #4567
    jaytskin projekti kuulostaa mahtavalta!

    PS. miksei tällä foorumilla vois olla oma osionsa näille projekteille? Sellanen showroom/esittele itsesi palsta. Lukis ken tahtoo.

  8. #4568
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    38
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti zander Katso viesti
    PS. miksei tällä foorumilla vois olla oma osionsa näille projekteille? Sellanen showroom/esittele itsesi palsta. Lukis ken tahtoo.
    Projektiosiolle iso peukku. Kannatetaan!
    HET Cycling

  9. #4569
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Eura
    Viestit
    11.389
    Tuo Colnagon Master on sellainen että sen voisi pistää vaikkapa olohuoneen seinällekin näytille.

  10. #4570
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    290
    Tuolla rungolla ja osalistauksella ei voi tulla kuin hyvää jälkeä. Ite laittaisin tosin kirkkaan ohjainlaakerin, mutta ootellaan nyt eka lopputulosta ennen lopullista tuomiota.

  11. #4571
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    38
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Uomo Katso viesti
    Tuolla rungolla ja osalistauksella ei voi tulla kuin hyvää jälkeä. Ite laittaisin tosin kirkkaan ohjainlaakerin, mutta ootellaan nyt eka lopputulosta ennen lopullista tuomiota.
    Jep, kirkasta ohjainlaakeria tulossa. kingin ja campan recordin välillä vielä arvon. Kingiä kehutaan mutta recordiin verrattuna tuplahinta.
    HET Cycling

  12. #4572
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    1.780
    Tämä nyt on uusivanha ikuisuusprojekti. Se aika vuodesta ,että ,että aloitin pura,putsaa ,rasvaa ja vaihda tarvittaessa projektin Yeti ars-5:teen
    On tuohon uutta osaakin tulossa. Maguran m6;set saa kenkää ja tilalle Shimanon Zee:t.

    Uusi keula hankinnassa. Joko Manitou Mattoc pro jos sen tosiaan saa konvertoitua myöhemmin 27,5 kiekoille sopivaksi tai sit suoraan 27,5 Pike dual air 160mm
    jonka lyhentää 130milliin. Silloin A-C mitan pitäisi olla sama kun nykyisessä Fox 32 140mm letkussa.

    Vaikeita valintoja. Mieluusti ottaisin sen Manitoun ,mutten missään kaupassa ole nähnyt mitään mainintaa ,että sitä 26 keulaa voisi myöhemmin
    käyttää 27,5 pyörässä. Tämän ominaisuuden kuulin täältä foorumilta kun foorumilainen oli moisen mattocin ostanut.

    - Fear is a mindkiller -


  13. #4573
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Etelä-Ranska ja Espoo
    Viestit
    808
    Kiekon teosta lähtee tämä projekti. Kuvassa vanne (ex. 2CV) ja lattaraudasta syntyneet tulevan navan laipat rälläkän ja poran jäljiltä.



    Tähän tulee vähän läskimpi slicksi kumiksi. Vehkeet kasausta odottamassa:


  14. #4574
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jaytski Katso viesti
    Jep, kirkasta ohjainlaakeria tulossa. kingin ja campan recordin välillä vielä arvon. Kingiä kehutaan mutta recordiin verrattuna tuplahinta.
    Kingiä kehutaan, koska se on Kingi. Fsa:n Orbit X on ihan yhtä hyvä laakeri kuin Kingi, mutta paljon halvempi ja vähän kevyempi: http://www.amazon.com/FSA-Ahead-Orbi.../dp/B000AOA4DO

    Tosin Campa-specs Colnagoon en kyllä kelpuuttaisi muuta kuin sen Recordin.

    Hieno runko.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  15. #4575
    Liittynyt
    05/2007
    Viestit
    132

    Kymysys

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pexi Katso viesti
    Kiekon teosta lähtee tämä projekti. Kuvassa vanne (ex. 2CV) ja lattaraudasta syntyneet tulevan navan laipat rälläkän ja poran jäljiltä.



    Tähän tulee vähän läskimpi slicksi kumiksi. Vehkeet kasausta odottamassa:

    2CV ? siis sitikan?
    Jos on, ja vaikka ei olisikaan, niin kuinka palon tuo kehä painaa?

  16. #4576
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Rättärin peltivanteet jos asennetaan onnistuneesti fillariin niin lupaan nauttia hatullisen sitä ihtiään
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  17. #4577
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Etelä-Ranska ja Espoo
    Viestit
    808
    Painaahan se sitikan vanne ja moton slicksi ihan helekutisti, mutta reeniä se vaan on. Vauhtiin kun saa niin ei sitä mikään pysäytä. Emmä sillä meinaa mihinkään kapinaan osallistua. All show, no go. Hidas hyötyajokki. Vaan omaan silmään tästä on kyllä tulossa HIANO!

    LJL:lle: fillarin rajoja tässä pornojektissa koetellaan, mutta polkimilla edetään, kolmella pyörällä, tadpole trike syntymässä. Kannattaa ettiä jo nyt sellanen vähä pienempi hattu.




  18. #4578
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Oh no Tota sanotaanko että nyt kun pitää valita, mielummin syön sanani kuin hatullisen paskaa. Tai voisihan sitä koittaa lähteä kiistämään "sen ihtensä" merkitystä...

    Ja tosiaan hyvältä näyttää, lopputulosta odotellessa!
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  19. #4579
    Liittynyt
    07/2004
    Viestit
    3.479
    Nyt on kyllä sellainen projekti että tuskin malttaa odottaa sen valmistumista ja näkemistä

  20. #4580
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    758
    Jotain erilaista tällä kertaa, rispekt Pexi.
    Asenne on kohdallaan ja toivottavasti reidessä on kanssa ruutia
    "When I orbited the Earth, I saw how beautiful our planet is. We must protect and preserve this beauty and not destroy it." - Yuri Gagarin

  21. #4581
    Moi vaan! Päätin aloitella ensimmäistä "pelastus" projektiani. Isän vanha DBS (kuva: https://www.dropbox.com/s/8p4igvutyq...61054.jpg?dl=0 ) olisi seuraavaksi metallinkierrätyksessä mutta päätin yrittää antaa sille vielä uuden elämän. Takana on 6 lehtinen pakka shimano positron vaihtajalla joka olisi tarkoituksena saada vaihdettua singlespeediksi. Tarvitsen asiaa paremman tuntevan vinkkiä, millainen vapaaratas tässä on kyseessä ja kuinka sen avaan. Ja saako tästä ensinnäkään mitenkään järkevästi sinkulaa aikaiseksi vai meneekö napa vaihtoon? Kuva: https://www.dropbox.com/s/bo5o4rxbzu...55455.jpg?dl=0

    Suunnitelmissa siis yksivaihteistaminen, fauberin huolto, keulan huolto, uusi satula ja kenties droppitanko jarrukahvoineen ja tietysti uudet renkaat nykyisten halkeilleiden tilalle.

    Kaikki kommentit tervetulleita!

  22. #4582
    Liittynyt
    09/2010
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    371
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti syklopaatti Katso viesti
    Tämä nyt on uusivanha ikuisuusprojekti. Se aika vuodesta ,että ,että aloitin pura,putsaa ,rasvaa ja vaihda tarvittaessa projektin Yeti ars-5:teen
    On tuohon uutta osaakin tulossa. Maguran m6;set saa kenkää ja tilalle Shimanon Zee:t.

    Uusi keula hankinnassa. Joko Manitou Mattoc pro jos sen tosiaan saa konvertoitua myöhemmin 27,5 kiekoille sopivaksi tai sit suoraan 27,5 Pike dual air 160mm
    jonka lyhentää 130milliin. Silloin A-C mitan pitäisi olla sama kun nykyisessä Fox 32 140mm letkussa.

    Vaikeita valintoja. Mieluusti ottaisin sen Manitoun ,mutten missään kaupassa ole nähnyt mitään mainintaa ,että sitä 26 keulaa voisi myöhemmin
    käyttää 27,5 pyörässä. Tämän ominaisuuden kuulin täältä foorumilta kun foorumilainen oli moisen mattocin ostanut.

    Mistä hommasit noi zee:n jarrut?Ite pitäs kanssa päivittää läskiin jarrut kun noi Avidin Elixir 5 on aivan syvältä.

  23. #4583
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    1.780
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti sixsixone Katso viesti
    Mistä hommasit noi zee:n jarrut?Ite pitäs kanssa päivittää läskiin jarrut kun noi Avidin Elixir 5 on aivan syvältä.
    Ostin kaverilta kun hän möi runkonsa ja sille jäi kasa ylimääräisiä osia. Voin todeta ,että parhaat jarrut millä olen ajanut.
    Noita ennen mulla oli tossa Maguran M6:set ja nämä Zeet pesee ne sata-nolla. Tehoa on tolkuttomati ,mutta se teho ei tule yhtäkkiä vaan jarrukahvaa pitää
    todella puristaa ennenkun huipputehot saavutetaan.

    Koskaan en oo ajanut jarruilla joilla tehon kontrollointi olisi yhtä helppoa. Monta jyrkkää pätkää missä maguroilla meni vähänväliä takajarru lukkoon
    ja vauhdin kontrollointi oli vaikeaa menee näillä niin helposti ja kontrollissa ,että eroa on kun yöllä ja päivällä.
    Tuntumaltaan vähän kuin Avid X0 world cup:it mutta vielä smoothimmat ja tehokkaammat. Suosittelen.

    Siinä on aika hyvällä hinnalla Zeet:http://www.bike-discount.de/en/buy/z...6999/wg_id-194
    - Fear is a mindkiller -


  24. #4584
    Liittynyt
    09/2010
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    371
    ^Thanx palautteesta. Mulla zee 10sp shadow+ takavaihtaja ja liipasin.hinta/laatu tuntuu kohtaavan. Mietin slx tai zee jarruja, kummat ottas..

  25. #4585
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    1.780
    Ota Zeet. Ei nappaa niin äkäiseen kiinni vaan on todellakin uskomattoman tunnokkaat jarrut. Niin ja tehokkaammat.

    We've spent extensive time on Shimano's SLX and XT brakes, and where those brakes can feel almost grabby from the start, the Zees seem to have more of a ramp up to their power, with more modulation available before full lock up. "pinkbike"
    http://www.pinkbike.com/news/Shimano...sted-2013.html
    - Fear is a mindkiller -


  26. #4586
    Liittynyt
    06/2011
    Paikkakunta
    Korpikuusen kannon alla
    Viestit
    483
    Ysäri-Sprick alkaa olla jo ajokunnossa. Petolinnun perse, nuff said

    Totta joka sana!

  27. #4587
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    ^ Muotipoliisi laittaa viikoksi putkaan tuosta takavaihtajan vaijerin viennistä
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  28. #4588
    Liittynyt
    06/2011
    Paikkakunta
    Korpikuusen kannon alla
    Viestit
    483
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    ^ Muotipoliisi laittaa viikoksi putkaan tuosta takavaihtajan vaijerin viennistä
    Ei ole vielä viety, testasin vaan että mokoma toimii. Oikealla puolella on edelleen kiinnikkeet jäljellä takavaihtajan kaapelille, toisella puolella etuvaihtajalle jolle en näillä näkymin hanki uutta kaapelia ja siksi jää asentamatta. Joka kaapeli oli umpiruosteessa, mutta eipä tuolla kasalla ollut kahta euroa enempää hintaa. Halpoja kilometrejä
    Totta joka sana!

  29. #4589
    Liittynyt
    08/2007
    Paikkakunta
    J:kylä
    Viestit
    1.187
    Hieno ysäri!😃

  30. #4590
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    492
    Cube ams 29 race -14 bd:n tarjouslaarista. Takapumppu kaverilta vaihdossa grilliin, keula torilta, kiekot crc:n poistosta, tolppa torilta, loput putkiosat, voimansiirto ja jarrut omasta varaosaläjästä. Taka-akseli on vielä tulossa, siksi takakiekko uupuu kuvasta. Hauska kokeilla miltä 29 täpäri tuntuu whiten läskin jälkeen.


Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •