GiantHephaElectrobikeFillari
Sivu 100 / 153 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 50 90 98 99 100 101 102 110 150 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.971 - 3.000 / 4567

Aihe: Maastopyörä Enduroon!

Maastopyörä Enduroon!

Töks luokan kysymys nyypältä, mutta nyt tulee. Onko Kona Process 134 2014 mallia käypänen vehjes alkuun? Osat jne. Ei mietitytä, niitä voi vaihtaa, jos haluaa tai hajoaa, mutta keulakulma ja jouston määrä. Vai pitäisikö metsästää jostain pidempijoustoinen sisaruskatraan edustaja?

Oleellinen tekninen ero tarkasti on siis joustossa (134 vai 153 mm) ja ohjainkulmassa (68 vai 66,5).
    vauhtikorjaavirheet muokkasi tätä : 27.08.2014 at 19.25

Tässä kun on olut puhetta enskavehkeiden ketjunohjureista jne.. niin itse hommasin ja kävin juuri ensilenkillä MRP:n allmountai guide:lla (28-32)
    ja täytyy kyllä sanoa ,että oli erittäin hiljainen ja hyvän tuntuinen vekotin.

Ketjuja oon harvoin saanut tippumaan omista XX1 kammista ,mutta tuohan tuo
    lisäturvaa ja tacolllisena ei tartte varoo niin paljon jos kämmää jonkun ison kiven ylityksen yms...

Kallis piruhan toi oli. Hibikesistä postukuluineen 98e ,mutta jäi kyllä sellanen fiilis ,et on hintansa väärti.

- Fear is a mindkiller -

Uuden rajumman menopelin hankinta alkaa tulla ajankohtaseksi kun offseason alennukset alkaa pyöriä.
    Jäykkäperäsellä 29" XC-traktorilla on kesä jyrätty, mutta hieman rajumpaan rynkytykseen tarkotettua kapinetta tuli ikävä varsinkin laskuissa
    (sen verran mitä niitä nyt täällä Suomessa on). Seuraavaan pyörään mielellään se 26" tai 27,5" rengastus.
    Eksyin Commencalin sivuille ja kaiken hyvän lisäksi outlet-osiolle. Alustavana tutkailuna alkanut selailu on nyt päätynyt siihen pisteeseen,
    että se pyörä on saatava nyt eikä heti. Tällä hetkellä kaikki vaihtoehdot poimittu Commencalin outletista, mutta jos samaan hintahaarukkaan (karvan verran yli 2k), löytyy omasta mielestä soveltuvampaa kapinetta, niin saa ja pitää, ehdottaa.
    Kirjailen tässä vaihtoehtoja ylös yhtä paljon itselle muistilistaksi kuin teille arvosteltavaksi.

Commencal Meta AM 1 2013 http://www.commencal-store.co.uk/PBS...ItmID=12501273
    2299,-
    Best Bang for Buck, SRAM X7/X9/X0, 150mm edessä ja takana.
    Keulilla FOX float 32 150mm ja asteita 67. Fox 32 "ohuus" mietityttää.
    13,7kg

Commencal Meta SX 2 2014 http://www.commencal-store.co.uk/PBS...ItmID=12501792
    2299,-
    Enemmän enskahenkinen kuin edellinen?
    SRAM X5/X7.
    Fox float 34 160mm, HTA 65-astetta. Onko 34 kettu kuinka paljon jäykempi kuin 32? Kestääkö paremmin rankaisua?
    14,7kg

ja jottei elämä ois liian helppoo

Commencal Hip Hop 2 2014 http://www.commencal-store.co.uk/PBS...ItmID=12501760
    1799,- halvin(!), mutta tästä puuttuu hissi (saa toki samasta verkkokaupasta 175e, simmillä menee kiinni)
    SRAM X5. Onnistuuko edellisestä pyörästä X9 vaihdossa tilalle?
    Fox float 34 140mm, HTA 66-astetta.
    Takana 120mm!! Paperilla vaikuttaa hauskalta peliltä. Kuinka helpolla 120mm pohjaa?
    Suunnitelmissa kuitenkin ottaa jossain vaiheessa vähän ilmaakin alle ja parkeissa pyörähtää.
    13,7kg

Itse ehkä kallistuisin SX linjalle. AM 1 oli ykkösvaihtehto, kunnes rupes toi 32 haarukka mietityttämään, kuinka suuri se ero sitten onkaan 34:seen?
    Tuo nykyinen pyörä kumminkin jää käyttöön, joten pelkästään tuon enskapiiskan varaan ei jää,
    vaan kevyemmät ajot voi ajella sillä. Hip Hop, ehkä liian pieni(?) muutos nykyiseen.
    Jos kaksi pyörää omistaa niin mielellään ihan skaalan eri päistä, eikö?
    Tämä alkaa vastata vaikeudeltaan jo perjantaisia lava koffia, karhua vai pirkkaa taisteluita. Sanokaa te viisaammat ja kokeneemmat joku järkevä sana (pyöristä, ei kaljasta).
    vat muokkasi tätä : 28.08.2014 at 15.26

Lainaus Alkujaan tämän lähetti vat Katso viesti
    Fox 32 "ohuus" mietityttää.
    .
    Ja syystäkin. Mulla on toisessa pyörässä 36mm putkilla oleva van ja toisessa 32mm fox talas ja ero jäykkyydessä on järkyttävä.
    Jykevämpi keula menee minne sen ohjaat ,mut toi 32mm putkilla oleva tuntuu kimpoilevan minne sattuu jos vauhtia on reilummin ja baana patikkoista.

Jos meinaat enskaa ajaa ja parkeissakin käydä niin jättäisin ton 32mm keulan kyllä suosiolla rauhaan.
    - Fear is a mindkiller -

Noista vaihtoehdoista annetuilla kuvauksilla ehdottomasti Meta SX. Fox 32 on aika letku ja relevantti nykyään lähinnä mara/xc -pyörissä. On muuten alennukset kohdallaan noissa Commencaleissa. Selkeästi huomaa, että haluavat päästä lopuista 26" pyöristä nopeasti eroon. Tota Meta SX:ää vois muuten tuunata heti uutena ottamalla etuvaihtajan+vaihdevivun ja ohjurin pois sekä laittamalla Narrow Wide -eturattaan. Paino kevenis satoja grammoja eikä välttämättä tarvis laittaa yhtään rahaa väliin. Tosin kannattaa katsastaa myös käytetyt, koska esim. itse "jouduin" myymään äskettäin Nomad Carbonin hifi-palikoilla suunnilleen tolla hinnalla.

Eli 32 jää unholaan, kiitos.

Joo, SX-mallinen se taitaa sitten olla. Siellä ois kanssa yliylivuotinen malli paremmilla palikoilla 2 hunttia suolasempaan hintaan (http://www.commencal-store.co.uk/PBS...ItmID=12501294). Laihutuskuurillehan se on pakko heti laittaa, oli sitten kumpi noista tahansa Toki jos eteen heittää narrow widen, niin turha kalliimpaa mallia ottaa palikoitten vuoksi? Lähinnä noissa uusissa kiinnostaa toi 5v takuu.

Ton 2013-mallin puolesta puhuu mun mielestä lähinnä Kashimat. Tänvuotisessa on sentään kytkimellinen takavaihtaja, joka on aika oleellinen juttu ja myös geometria näyttäis olevan päivitetty kun ohjainkulma on loiventunut 65:een.

Eikös noi ei-kashima-haarukat saa käytettyä Foxilla melko sopuhintaan, jossa pinnoittavat(?)/vaihtavat putket kashimoihin? Kaikki huomioon ottaen ehkä järkevämpi veto tuo 2014. Säästää sen pari hunttia myöhempää päivittelyä varten.

E: Ja onhan tuo punanen väri silmiähivelevä

Mihinkä 29" enduronkaltaiseen mahtuu isoimmat renkaat? Menisikö johonkin 2.7" DW tai jopa 3.0" Knardit? Kaikkiin ilmeisesti menee heittämällä 2.4 TK, eikö?

Englannissa Mojo tekee Kashima upgradeja keuloihin ja iskareihin, mutta siinä ei pinnoiteta vaan vaihdetaan keulaan ja iskariin uudet palikat. Keulassa se tarkoittaa uutta liukuputket+kruunu+ohjainputki -pakettia. Fox 34:lle ja Floatille tuo upgrade maksaisi näköjään yhteensä 750 euroa, eli ei mitään järkeä. Kannattaa myös huomioida, että Mojo ei palvele suomalaisia asiakkaita. Suomessa en usko tuon upgraden onnistuvan muualla kuin R-techissä Isolla Rahalla. Käytännössä jos haluu tuota jousitusta upgradeta, niin fiksuinta on käyttää ne vakifoxit Fillariosassa tuunauksessa (kunhan ensin tietää, että miten niitä haluaa muuttaa) tai sitten myy ne ja hommaa tilalle Monarch Plussan sekä 160mm Piken. Pikaisella laskutoimituksella about 500€ pitäis maksaa väliä ottaen huomioon mitä vanhoista sais Fillaritorilla. Mutta oikeesti jos on tällaset upgradet mielessä heti uuden pyörän kanssa, niin yleensä on taloudellisesti ja muutenkin fiksuinta ostaa kerralla sellanen pyörä minkä oikeasti haluaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mehukatti Katso viesti
    Mutta oikeesti jos on tällaset upgradet mielessä heti uuden pyörän kanssa, niin yleensä on taloudellisesti ja muutenkin fiksuinta ostaa kerralla sellanen pyörä minkä oikeasti haluaa.
    Joo. Tarkotus on hommata tähän tilanteeseen näillä varoilla mahd. sopiva ja menevä pyörä. Upgradet tulee, JOS tulee, ajankohtaseks sitten kun se on pyörä eikä kuski, joka rajottaa menoa. Jota kyllä saa odotella kauankin. Se setuppi jonka hommaan nyt, tulee olemaan ajossa vaikka miten pitkään, poislukien hajoamiset.
    vat muokkasi tätä : 28.08.2014 at 21.30

Joo. Tarkotus on hommata tähän tilanteeseen näillä varoilla mahd. sopiva ja menevä pyörä. Upgradet tulee, JOS tulee, ajankohtaseks sitten kun se on pyörä eikä kuski, joka rajottaa menoa. Jota kyllä saa odotella kauankin. Se setuppi jonka hommaan nyt, tulee olemaan ajossa vaikka miten pitkään, poislukien hajoamiset.
    sinuna miettisin vielä ton 2014 meta sx 2:sen ostoo lähinnä koska jousitukset on foxin karvalakkimallistoo.
    SX1:ssä olis jo performanse sarjan vaimennukset jotka toimis varmaan paljon paremmin. Siin on myös paremmat kammet.

Tämä pisti silmään canyonin 2015 malleissa. 2400e saat piken keulille x1 vaihteistoo yms. painaakin peräti 12,6kg
    https://www.canyon.com/_en/mountainb...ke.html?b=3560

Noita tosin taitaa joutua ootelemaan ja jos päädyt metaan niin kaivasin jostain sen 300 lisää ja ostaisin 2014 SX1:sen

Edit:Voit myös myydä kaiken minkä omistat tai hakee pankista pirusti lainaa ja hommata SB6c maastopyörän. Niin minä tekisin jos vaan rahat riittäs.
    http://enduro-mtb.com/en/exclusive-f...new-yeti-sb6c/
    syklopaatti muokkasi tätä : 29.08.2014 at 03.15
    - Fear is a mindkiller -

Lainaus Alkujaan tämän lähetti syklopaatti Katso viesti
    Voit myös myydä kaiken minkä omistat tai hakee pankista pirusti lainaa ja hommata SB6c maastopyörän. Niin minä tekisin jos vaan rahat riittäs.
    Roikkuu toi 2014 SX1 just ja just siinä rajalla, että kestääkö perse edes sitä ostaa. Ehkä sen 300e saa raavittua pikaseen tässä kummiski kasaan

Suunnittelen kans enskapyörän hommaamista ens vuodelle, noita Commencaleja myös katsellut. Viimeks aktiivisesti seurannut pyöräjuttuja muutamia vuosia sitten niin ei ihan ole tiedossa viimeisimmät trendit palikkahifistelyviidakossa. Joten kertokaa mitä vikaa tuossa 2015 Meta SX "origin" mallissa on? Muuten kuin ettei niitä vielä saa.. Mites noi BOSin iskarit? Mun silmään speksit ei näytä kovin huonolta tuohon hintaan. Vai missaanko nyt jotain?
    http://www.commencal-store.co.uk/PBS...ItmID=14495410
    Ja näköjään Commencal menee tässä luokassa edelleen 26-tuumalla...

Roikkuu toi 2014 SX1 just ja just siinä rajalla, että kestääkö perse edes sitä ostaa. Ehkä sen 300e saa raavittua pikaseen tässä kummiski kasaan
    Jos on rahasta tiukkaa, niin osta se sx2. Vaikuttaa erittäin pätevälle pyörälle. Ei tuossa oikeastaan mitään voita vaikka performance sarjaa tossa kalliimmassa onkin, itsellä on takaiskari CDT evolution ja se on ihan kelvollinen. Sitten joskus jos haluat laadukkaampaa joustoa ja massia löytyy, niin hommaa sitten oikeasti laadukkaita (ja kalliita...) komponentteja. Oikeasti hyvä takaiskarikin maksaa sen viis hunttia Mut joo, kyllähän mullakin tuo takaiskari menee vaihtoon jossain vaiheessa, mutta niin se menisi vaikka se olisi kashimoitukin versio tosta putkilosta...

Jos tuo 2500-2600,- on se kipuraja ja itse olisin Commencaleista valintaa tekemässä niin todennäköisesti ostaisin 2014 AM3 650B:n josta keula fillaritorille ja Pike vaikka Saksasta tilalle. Siihen käytetty(tai miksei uusikin) hissitolppa niin rahaa jäisi vielä muihinkin pikkupäivityksiin joko heti, siinä vaiheessa kun osaa hajoaa tai sitten kun tietää mikä oikeasti päivitystä kaipaa jotta pyörä sopii omiin ajoihin.

Eipä kait tuo 2015 Meta AM V3 650b ole huono vaihtoehto sekään. 1999€ ja saa Piken keulan valmiina. Sitten vaan hissitolppa siihen niin varmaan ihan mukava peli.
    http://www.commencal-store.co.uk/PBS...ItmID=14495461

Tossa sx2:sessa ois hissitolppa vakionakin ja kaikki ois riittävän hyvää enskatouhuihin. Uus harrastelija kun joutuu panostamaan ajokamoihin ja suojiinkin aika paljon...

Asiasta kukkaluuruun, mielenkiintoiset jarrut tossa halvemmassa metassa. Onkohan kellään kokemusta formulan c1 jarruista?

edit: Ja joo, ei varmasti oo huono tuo ylempikään commencal.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mait Katso viesti
    Eipä kait tuo 2015 Meta AM V3 650b ole huono vaihtoehto sekään. 1999€ ja saa Piken keulan valmiina. Sitten vaan hissitolppa siihen niin varmaan ihan mukava peli.
    http://www.commencal-store.co.uk/PBS...ItmID=14495461
    No kappas, fiksumpihan toi ois ostaa kuin mun aattelema säätö 2014 mallin kanssa. Mä kyllä lähtisin 27.5 kokoon jos uutena oisin hankkimassa, käytettynä 26" pelejä taas saa varsin kivaan hintaa. En usko että normiharrastajan kannalta tuolla kovinkaan paljon väliä on mutta tuntuu että jos/kun fillarista haluaa eroon jossain välissä, 26" on aika paljon hankalampi myydä. Ei silti, tykkään kyllä ihan oikeastikin 27.5" kiekoista enemmän kuin 26 tuumaisista.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Salomo Katso viesti
    .
    Tuo 650b on kanssa pyöriny kyllä mielessä, varmaan aika toimiva koko ja paljonhan sitä on kehuttu. Järkeistin tän rengaskoon valinnan itselleni sillä, että kun minulla on jo 29" valmiina ja ostan 26", niin eikös siinä ole jo keskimäärin 27,5" pyörä? ja 26" kiekkoja alkaa saada hyviin hintoihin, jos sitä nyt aletaan syrjiä.

https://www.canyon.com/_en/mountainb...strive-al.html Nyt on canyonilta viimein tullut Strivestä alumiiniset mallit 2015. Taitaa ensi viikolla lähteä 7.0 race tilaukseen ��.
    Fir3fly muokkasi tätä : 29.08.2014 at 22.59

Oi oi. Toi 7.0 race olis kyllä melkoisen hieno paketti.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jooseppi Katso viesti
    Jos on rahasta tiukkaa, niin osta se sx2. Vaikuttaa erittäin pätevälle pyörälle. Ei tuossa oikeastaan mitään voita vaikka performance sarjaa tossa kalliimmassa onkin, itsellä on takaiskari CDT evolution ja se on ihan kelvollinen.
    Tässähän nimenomaan haetaan pyörää jota ei tartte päivitellä pitkään aikaan ja miksi ottaa ihan kelvollinen jos voi saada hyvän.
    syklopaatti muokkasi tätä : 30.08.2014 at 09.54
    - Fear is a mindkiller -

Lainaus Alkujaan tämän lähetti syklopaatti Katso viesti
    Tässähän nimenomaan haetaan pyörää jota ei tartte päivitellä pitkään aikaan ja miksi ottaa ihan kelvollinen jos voi saada hyvän.
    Noo, kun mä ajattelin että kaverilla on tiukka budjetti niin turha on sitä lähtee ylittämään. Tuo SX2 on varmasti hyvä pyörä jolla pystyy harrastaa vakavamminkin. Eikä nuo meta sx1:sen performance foxit kuitenkaan ole vielä niitä ykköstason palikoita joten on niissäkin ns. päivitysvaraa ja tarvettakin... Se on kyllä hyvä, että noissa metoissa on kummassakin hissitolppa. Ihan sama kumman hommaa, ei kyllä harrastaminen jää pyörästä kiinni.

Enivei, ilmottele vat mikä pyörä taloon tulee.

Noi uudet Strive AL:t tarjoilee aika kivaa hinta/laatusuhdetta. On se aika jännää kun Kona Process 153 DL on 4.5kE ja toi Strive AL Race 7.0 about saman tasoisilla palikoilla 3kE.

Moikka.
    Varmaan paras kysyä tässä topicissa:
    Itse kun en ole kokeillut, kuin ankkurihissiä, niin onkohan calpiksen / tornikeskuksen sompahissit kuinka hankalat lukkopolkimien kanssa?
    Tekisi mieli käydä kokeilemassa
    nimim. "kömpelö nöösi"

[QUOTE=Jooseppi;2256502 Eikä nuo meta sx1:sen performance foxit kuitenkaan ole vielä niitä ykköstason palikoita joten on niissäkin ns. päivitysvaraa ja tarvettakin..[/QUOTE]

Minun googletuksilla en saanu täyttä selvyyttä siitä, että MILLÄ tavalla noi pervormanssit on sitten parempia huarukoita. Kerrotaan vaan, että ne on _edistyneemmät_. Oon täysin varma, että minun tasonen kuski tyydyttää ittesä ihan noilla perushaarukoilla, ja jos joskus tahtoo päivittää niin iskee sitten kunnon laatuhaarukkaa kiinni.

Ihan OT:na, ootteki Kuopijon pojat käyny ajamassa pienessä neulamäessä? Vanhemmat asuu siinä vieressä, mutta vasta nyt etelään muutettua tullu pyöräily alotettua, kotona tulee kumminkin sillon tällön käytyä ja ne maastot näyttää minunki silmään aika herkullisilta.

Minun googletuksilla en saanu täyttä selvyyttä siitä, että MILLÄ tavalla noi pervormanssit on sitten parempia huarukoita. Kerrotaan vaan, että ne on _edistyneemmät_. Oon täysin varma, että minun tasonen kuski tyydyttää ittesä ihan noilla perushaarukoilla, ja jos joskus tahtoo päivittää niin iskee sitten kunnon laatuhaarukkaa kiinni.

Ihan OT:na, ootteki Kuopijon pojat käyny ajamassa pienessä neulamäessä? Vanhemmat asuu siinä vieressä, mutta vasta nyt etelään muutettua tullu pyöräily alotettua, kotona tulee kumminkin sillon tällön käytyä ja ne maastot näyttää minunki silmään aika herkullisilta.
    Älä käsitä väärin, tuo foxin evolution -sarjakin on laatukamaa ja helvetin kaukana huonosta. Syklopaatilla oli ihan validi pointti, mutta jos on suht tiukat raamit budjetille niin niissä kannattaa pysyä. Enskaan meinaa kannattaa ostaa kunnolliset ajovarusteet ja suojat, ja myös niihin menee helposti 200-300 euroa.

Tuo neulamäki on kyllä tuttua aluetta Kuopiossa on kyllä hyvä ajella, haastavia maastoja löytyy yllinkyllin. Neulamäkeä kivisempää maastoo en ole nähnyt Sitten kun saat pyörän niin ota se mukaan ja mene porukkalenkille. Oppii ajamaan ja muutenkin on hyvää porukkaa. Itse harmittavan harvoin pääsen niihin karkeloihin mukaan töitten takia.

Ja jos muutenkin silloin tällöin pyörit kuopiossa, niin kannattaa iikan pyörävarikolta kysyä tarjousta Orangen Fivestä. Niissä on hyvä hinta/laatusuhde eikä ominaisuudet lopu. Hyviä pyöriä, itsekkin olin hyvin lähellä että en Fiveä laittanut tilaukseen. Juttu on se, että Iikalta saa pyörän ostajat muistakin varusteista hyviä alennuksia, joten se on sellainen kokonaistaloudellisesti kannattava ratkaisu

käyppäs lueskelemassa Foxin sivuilta sellasesta ominaisuudesta kun boostvalve joka tuo loppuiskuun progressiivisuutta ja on eräänlainen bottom out control myös.
    Performancesta se löytyy ,evolutionista ei. Tosin jotkut kuskit kyseenalaistaa koko systeemin. Minä en.

Edit: Tuu vat porukkalenkeille kun oot kuopiossa käymässä. Niistä ilmoitetaan yleensä savoMBT:sivuilla
    http://www.savomtb.fi/forum/savomtb-...t-2014/page-5/
    - Fear is a mindkiller -

Kiitoksia kaikille osallistumisesta ja vinkeistä! Rankan harkinnan jälkeen ostoskoriin kolahti juuri SX1 2014. Koitan ehtiä sillä Kuopiossakin vilahtaa

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •