GiantFillariHephaElectrobike
Sivu 34 / 174 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 24 32 33 34 35 36 44 84 134 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 991 - 1.020 / 5219

Aihe: Virallinen Fatbike™ - TechTalk ketju.

  1. #991
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Siilinjärvi
    Viestit
    891
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti H. Moilanen Katso viesti
    Suattaapi olla ongelma. Surlyn 4,8" ja PelleKenkä ei enää toimi kunnolla 13F suolella. Maxxis DH sisuri olis kuulemma parempi.
    Onzan fr sisurit toimi itelläni CS bud & lou yhdistelmällä just hianosti
    Älköön äänekkäät puhuko huomisesta mitään, kun tämäkin päivä on kesken

  2. #992
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.058
    Hyvä tietää tuo Onzan toimivuus.
    Holokki auki ku H. Moilane.

  3. #993
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    492
    http://www.evanscycles.com/products/...34307#features
    Tuolta saa Onza sa-fr:ää. Nuo painavat valmistajan mukaan 290g/kpl.

  4. #994
    Liittynyt
    07/2013
    Paikkakunta
    tRauma
    Viestit
    158
    Yhden sortin fiilistelyä tämäkin; nyt tauko läskiajluihin kunnes saa ratkaistuksi haaliiko jostain sopivan jarrulevyn fattyn eteen noihin Avidin db3 rojuihin vai lähteäkö vaihtamaan jarrua/jarruja tyystin. Muutamalla reissulla tuossa hieman jo kihnutteli mutta meni ohi kunhan jaksoi sopivaan paikkaan keskitellä palat mutta nyt ei onnistu enää kiroilemallakaan. Kaiken lisäksi levy ei edes ole saanut kunnollista hittiä mistään (ei ainakaan ns. miesmuistin mukaan) joten mokoma on ilmeisesti jarrutellen ja heinä- ja sammalkosketuksista päättänyt kieroutua. Onko se nyt sitten vaan niin että kun kööhänä joutuu tyytymään talousluokan tuotteisiin niin komponentitkin ovat lähes kaikki järjestään luokkaa -katso mutta älä käytä. Vastaavia kokemuksia, ideoita?

  5. #995
    mutanaama Guest
    Oikase se levy

  6. #996
    Liittynyt
    08/2011
    Viestit
    188
    Ei nyt ihan 100% läskitekniikkaa, mutta avaudunpa silti oppirahaprojektistani. Se kymmenen pyörää ennen läskiä kasasinkin ilman yhtään ongelmaa.

    Aluksi sain väärälle perälle tarkoitetut kammet -> palautukseen. Sitten juoksi rautakaupasta toiseen etsimässä 12mm kuusiokoloavainta, joka sopisi Salsan napaan - lopulta sopiva irtopää löytyi Biltemasta (sulkemisajan jälkeen). Takakiekkoa kasatessa huomasin tarvitsevani toiselle puolelle 2mm pidemmät pinnat - ei löytynyt kivijaloista. On Onen Ringmasterin paksuja hampaita piti viilata, jotta 10speed-ketju siihen mahtui. Yksi ohjainlaakerin alakooli meni ensimmäisellä sivalluksella soiroksi, vaikka käytin samaa työkalua kuin aina aikaisemminkin - eikun uutta etsimään ja varmuuden vuoksi hieman ohjainputken alapäähän viisteitä viilaamaan paremman asettumisen toivossa. Etummaisen jarrulevyn pulttien kantoja oli myös viilattava, etteivät hinkkaa keulaan. Ilmattuani ja asennettuani takajarrun, vitutuksekseni huomasin, etteivät palat palaudu vaan lukittuvat pohjaan -> jarrut atomeiksi, puhdistus, rasvaus ja uudestaan kasaan. Olin myös varma, että mulla on miljoonaboxissa vaihdevaijerin kuorta, mutta ne kaikki olivatkin jarruille.

    No kyllä se tästä pikkuhiljaa kasaantuu.

  7. #997
    mutanaama Guest
    Läskiväki on yllättävän avuliasta porukkaa, ja ainakin 50/60 porukalla on 100varmasti joku jippo kaikkien hankaluuksien varalle. Varaosiakin löytyy melkein hommaan kuin hommaan. Notta kannattaa kysästä täältä enste.

  8. #998

    Olisiko kenelläkään vinkkiä mistä löytyisi takavaihtajan korvaa Framed läskiin. Kuvassa katkennut alkuperäinen hitsattu kasaan ja venähti hiukan siinä touhussa. Jos löytyisi vaikka likelle samanlainen josta voisi modifioida. Pikaisella selaamisella ei löytynyt nettikaupoista. Nimim: Rakennanko ite

  9. #999
    ^Oletko kysynyt valmistajalta?
    Ylämäkeä seuraa aina alamäki - ainakin jossain vaiheesa

  10. #1000
    Joo, laittelin eilen sähköpostia valmistajalle ja myyjälle. Tuo alkuperäinen on jotain todella haurasta alumiinivalua. Sen tehtävä on tietysti ollakin sulakkeena ettei runkoon tule vaurioita mutta kun vertaa hiukan parempilaatusiin laitteisiin niin voisi olla ehkä hiukan tukevampi tai vaikka sitkeämpi että voisi vääntää suoraksi. Melkein varakorva on oltava mukana jos metsäpolulle menee.

  11. #1001
    Liittynyt
    05/2009
    Paikkakunta
    Nääsville
    Viestit
    299
    www.derailleurhanger.comista olen itse tilaillut noita roikottimia. Eikun vaan kuvia vertailemaan, että mikä on oikean mallinen...
    Mitä pahemmalta tuntuu, sitä parempaa se tekee.

  12. #1002
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Husse Katso viesti
    Melkein varakorva on oltava mukana jos metsäpolulle menee.
    Kyllä, aina kannattaa pitää varakorvaketta mukana. Eli tilaa/hanki suoraan pari korvaketta, kun löydät niitä jostain.
    Ylämäkeä seuraa aina alamäki - ainakin jossain vaiheesa

  13. #1003
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Uleaborg
    Viestit
    2.070
    Mtbr.comin foorumeista löytyi tieto, että Moonlanderin runko notkuisi niin paljon, että rengas osuu haarukkaan. Liekö täällä kotimaassa samoja kokemuksia?

  14. #1004
    Liittynyt
    10/2012
    Paikkakunta
    Vantaa, Ristiraja
    Viestit
    612
    ^Melko vetelähän se on, mitä muuta teräksiseltä retkipyörän rungolta voi olettaakaan . Pehmee on mukava ja pitävä. Ei se kyllä hyvin vähällä riehumisella niin paljoa myötää, että osuu rengas runkoon. Toisaalta en oo varma, ylämäissä ärisen ja puhisen minä ruokottomin saneluin ja myötäleessä rallattaa Hopen takanapa... <- mukana ajaneet hoi, näköhavaintoja? Just tarkistin ton kolmatta vuotta ajossa olevan takahaarukan maalit, ovat vielä tallella.

  15. #1005
    Liittynyt
    08/2011
    Viestit
    188
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mutanaama Katso viesti
    Läskiväki on yllättävän avuliasta porukkaa, ja ainakin 50/60 porukalla on 100varmasti joku jippo kaikkien hankaluuksien varalle. Varaosiakin löytyy melkein hommaan kuin hommaan. Notta kannattaa kysästä täältä enste.
    juu en epäile yhtään. Vastaava foorumihavainto osittain läskeihin minutkin on ajanut, sillä jostain syystä näissä fatbike-ketjuissa on huomattavan paljon lepposampi meininki kaikenlaisen provosoinnin ja provosoitumisen puuttuessa. Ei muita ketjuja ees jaksa enää jaksa lukea.

    Onneksi mun onkelmat ovat olleet enemmän työtunteja aiheuttavia sen sijaan, että ne oisivat pakottaneet sormea suuta kohden. Toki läskikiekon kasaamisessa oli omat niksinsä normikiekkoihin verrattuna, ja tuo nestejarrun atomeihin purkaminen on uus juttu kans.

    Mut voinhan minä työtunteja kysyä, että kuka ois vapaaehtoinen purkamaan, putsaamaan, voitelemaan, kasaamaan ja ilmaamaan Formulan jarrut? Joudan minä sen itse myöhemminkin opettelemaan

  16. #1006
    Liittynyt
    08/2011
    Viestit
    188
    Viralliseen techtalkkiin palatakseni - kannatti avata ja rasvata Salsan navat. Vapaaratas oli käytännössä kuiva, sillä rasvaa oli vain kynsien reunalla. Kuivan raja oli viivasuora. Selkeästi oli vapaarattaan kärkeä vain dipattu rasvapurkkiin ja sit lyöty loota kiinni.

  17. #1007
    mutanaama Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti petjala Katso viesti
    ^Melko vetelähän se on, mitä muuta teräksiseltä retkipyörän rungolta voi olettaakaan . Pehmee on mukava ja pitävä. Ei se kyllä hyvin vähällä riehumisella niin paljoa myötää, että osuu rengas runkoon. Toisaalta en oo varma, ylämäissä ärisen ja puhisen minä ruokottomin saneluin ja myötäleessä rallattaa Hopen takanapa... <- mukana ajaneet hoi, näköhavaintoja? Just tarkistin ton kolmatta vuotta ajossa olevan takahaarukan maalit, ovat vielä tallella.
    Sulla ehkä polvet narisee, ei muuta rutinaa ole kyllä kuulunut. Näköhavainnon mukaankaan näin ei ole päässyt tapahtumaan, vaikka hetkittäin taidat ajaa hiukan karkeammallakin soralla.

  18. #1008
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti adelaine Katso viesti
    juu en epäile yhtään. Vastaava foorumihavainto osittain läskeihin minutkin on ajanut, sillä jostain syystä näissä fatbike-ketjuissa on huomattavan paljon lepposampi meininki kaikenlaisen provosoinnin ja provosoitumisen puuttuessa. Ei muita ketjuja ees jaksa enää jaksa lukea.
    Mitä nää höpötät? Justhan tuolla oli rengasketjussa nyrkkitappelu sisäkumeista.
    #1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja

    There can be only one.

  19. #1009
    mutanaama Guest
    No mutta mä isompana voitin, jatketaan..

  20. #1010
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.482
    Läski on ikuista, varsinkin ruostumattomana:


  21. #1011
    Liittynyt
    10/2005
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    5.421
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Husse Katso viesti
    Olisiko kenelläkään vinkkiä mistä löytyisi takavaihtajan korvaa Framed läskiin. Kuvassa katkennut alkuperäinen hitsattu kasaan ja venähti hiukan siinä touhussa. Jos löytyisi vaikka likelle samanlainen josta voisi modifioida. Pikaisella selaamisella ei löytynyt nettikaupoista. Nimim: Rakennanko ite
    Näyttää #25 olevan lähellä sekä derailleurhanger.com attä wheelsmfg.com mallistossa.
    Noita myyvat $uoraan tai sitten myös eri €uro verkkoputiikeissa.

  22. #1012
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Marsusram Katso viesti
    Näyttää #25 olevan lähellä sekä derailleurhanger.com attä wheelsmfg.com mallistossa.
    Noita myyvat $uoraan tai sitten myös eri €uro verkkoputiikeissa.
    Aivan oikein. Soitin varmuuden vuoksi ameriikkaan ja sanoivat että #25 on Framediin. Framed on kuulemma niin uusi merkki ettei sen takia näy hakulistoilla...tilasin muutaman.

    Kiitokset sparraajille.

  23. #1013
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Savonlinna
    Viestit
    507
    wheelsmfg korvakkeita saa kivijalka liikkeistä esim shocktherapy foxcomp turku pyöristi ja moni muu saa niitä toimitettua toi #25 taitaa olla sama ku scotin perus korvake eli pitäis löytyä melkeempä jokasesta inttersportistakin.
    turhaa on katsoa ja haaveilla,
    Kun voi kokea ja kaatuilla.

  24. #1014
    Liittynyt
    03/2006
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    669
    Kuljetusasiaa. Joskus pitää jostain kumman syystä siirtää läskipyörää autolla... Mulla on 2kpl thulen prorideja katolla joihin menee iloisesti niin aerokiekoilla oleva maantiekiituri kuin 29 jäykkäperse kuin 26 täpärikin. Läskipyörä on sitten asia erikseen ja pitäisi hommata ainakin pidemmät remmit tuohon. Onko kellään vinkkejä mistä löytyisi sopivia pidempiä remmejä tai vastaavia p-patentteja? Thulen varaosaluettelosta löytyi vain nuo alkuperäisen pituiset remmit.

    Kiitos ja kumarrus.

  25. #1015
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Rajamäki
    Viestit
    4.090
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Anaxagore Katso viesti
    Onko kellään vinkkejä mistä löytyisi sopivia pidempiä remmejä tai vastaavia p-patentteja?
    Motonetistä ostin tällaiset Quickstrap remmit ja niillä pysyy kiinni helposti. Laitoin toisen puoliksi kun renkaat ovat viemäriputkesta tehdyssä kourussa (Thulen peräkoukkutelineessä). Eiköhän tuo toimi kattotelineelläkin. Ei ainakaan ole kallis kokeilu ja noita voi käyttää sitten muuhunkin.
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?

  26. #1016
    IncBuff Guest
    Sama kysymys piti kysyä kuin Anaxagore. Katolle löytyy joko Thulen Freeride tai Outride. Ajattelin käyttää tuota Outrideä ja sitoa takarenkaan jollain random remmillä kiinni. Pitäisi pysyä?

  27. #1017
    Liittynyt
    09/2011
    Viestit
    1.702
    Itse laitoin molemmat renkaat kahdella perussiteellä. Side lyhennetty noin 60cm pituiseksi, kaksi kierrosta ympäri. Keskeltä ja toinen 15cm taaksepäin vanteella noin 45asteen kulmaan. Ei pääse liikkumaan tuulessa ja ukkosmyrskyissä (sivutuuli) yhtään.
    http://yle.fi/elavaarkisto/artikkelit/polkupyorailysta_pitaisi_muodostua_suomalainen_urh eilulaji_102121.html#media=102119

  28. #1018
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    Minulla ihan perus kuorma/yleishihnat pikalukolla. Proriden orkkis kumin olen pujottatut hihnaan ja kertaalleen ympäri. Tyyliä tämä http://www.motonet.fi/fi/tuote/46113...ukolla-20mm30m ylimääräset saksilla pois ja sytkää perään.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  29. #1019
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Kello
    Viestit
    2.059
    joo pysyy just tuollain. Mää kuitenki joutuin vielä laittaa kolmannen remmin eturenkaaseen jos se ei oo jossain kourussa. Muuten se lähtee kääntyy siinä päällä. Kolmannen remmin laitoin sen runkoputkihässäkän ja vanteen ympäri if juu nou wot ai miin

  30. #1020
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    Mulla on ainakin ne Pro riden "kourut" samassa kohtaa, kuin kapeillakin kumeilla. Orkkis remmit vaan korvattu hihnoilla ja hyvin pysyy eturengas paikoillaan.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •