ElectrobikeFillariHephaGiant
Sivu 27 / 61 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 17 25 26 27 28 29 37 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 781 - 810 / 1826

Aihe: 1x10

  1. #781
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.902
    Kyllä se korvake on aika pahasti vituillaan, jos tollain täytyy ruuvailla.

  2. #782
    Liittynyt
    06/2013
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    705
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TheMiklu Katso viesti
    Löysää vaijeri irti takaa ja laita rajat suunilleen kohdilleen käsin takavaihtaja siirtämällä. Ennen vaijerin kiristystä ota se säätö vaihtajasta itestään melkolailla nollille niin on varaa kiristellä jos vaijeri venyy.
    Jos ei auta niin jatkot yksiviihteen puolella?

    Kai muistat stemmin löysätä ennen ohjainlaakerin kiristelyä?
    Näin olen tehnytkin vaijerin kanssa. Itseasiassa ennen vaijerin kiristystä olen laittanut yhden rattaan isommalle, niin vähentää mukavasti säätönupin pyöritystä, ja samalla jää tulevaisuuteenkin enemmän pelivaraa. Ei ole tällä kertaa tosta kiinni. Onhan noita pyöriä toista kymmentä nyt tullut kasattua/huolettua, jossa on mennyt kaikki säädöt, vaijerit ja kuoret vaihtoon, mutta eipä ole koskaan ollut näin työlästä. Viimeksi tappelin vialliset takapakan kanssa, mutta vika olikin ihan erilainen kuin nyt.

    Olen löysännyt stemmin pultit asentaessa ja kiristäessä. En kuitenkaan noin pihalla ole. Yläpään laakeri asettuu hyvin, joten vika on vain ja ainoastaan alalaakerissa.

  3. #783
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    Eihän ole vahingossa vaijerit ristissä rungon sisässä? Onhan ala laakerin kuula systeemi oikeinpäin? Outoa ei ollut laakerin kanssa mitään ongelmia koskaan.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  4. #784
    Liittynyt
    06/2013
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    705
    Katsoin vastaavien raatojen vaijereiden sisäänviennit ja lähtö on ainakin sama, mutta kurkkaan ettei ulostulo kanita mihinkään.

    Laakeri tuli rungon mukana, mut pitää purkaa vielä kerran ja ihmetellä. Avolaakerit saa todella helposti rikki jos rupeaa vääntämään liian voimakkaasti. Palaan astialle ku tsekkaan nuo.

  5. #785
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    357
    32T->34T päivitys muutti pyörän selvästi paremmin työmatkalle ja nopeille poluille sopivaksi. Pienestä on kiinni.

  6. #786
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    ^^No eipä ne 1X10 voi liiemmin olla ristissä älysin tossa just.
    Tossa ohjain laakerin järjestys.
    Ala


    Ylä
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  7. #787
    Liittynyt
    03/2006
    Paikkakunta
    Tampereen takana oleva metsä
    Viestit
    935
    Toripoliisin vaihdevaiva kuullostaa ihan shimanolta, ei muuta ku vaitaja ja vipu irti ja heitä järveen ja kaupasta se toisen merkkinen tilalle.
    Kyl mää kauhiast ihmettelen jos on sen toisen merkkisen kanssa tommottii ongelmii

  8. #788
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.087
    ^ jännä homma, kun meinasin ehdottaa ihan juur toisinpäin, koskaan ei oo shimanoiden säätöönsaamisessa ollunna onkelmia, jollei korvake tai runko oo ollu mutkalla ja sillonki yleensä toimii..

  9. #789
    Antza, itsellä oli Radon jäykkäperässä täsmälleen sama ongelma 1x10 konversio jäljiltä. Omalla kohdalla ratkaisu oli simppeli: uusi vaihdevaijeri täyspitkällä kuorella ja suorempi veto vaihtajalta takavaihtajalle ja nippusiteillä kiinni runkoon. Ei niin nätti lopputulos mutta toimiva. Jos tätä on jo kokeiltu niin ei enempää ideoita.

  10. #790
    Liittynyt
    06/2013
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    705
    ^ei huono idea. Ajattelin eka kokeilla vetää sellaista vaijerin kapeaa kuorta tuonne rungon sisään, jos sit luistais paremmin.

    XT:t on nyt ja ehdin jo repiä pois SRAM X0:t ku eivät toimineet tuonkaan vertaa.. Niillä en saanut ketjua nouseen 2isoimmista rattaista..

  11. #791
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    Jännä juttu rungon sisässähän ei ole mitään ahistavaa. Kuoresta/päätyholkista->vaijeri runkoon ja ulostulossa keskiössä se muovinen ohjain. Voisko se aiheuttaa sen kitkan siitä kohtaa rasvasin vaijeria joskus? 1X10 ei pitäs vaikuttaa, kun sama reitti on vaijerilla, kuin 2X10. Kummaa.
    Aikoinaan, kun samainen raami oli käytössä, niin uusin vaijerin jagviren teflon pintaseen ja vaihdoin uudet Shimpan kuoret se toimenpide hävitti ajan saatossa tulleen vaijerin ahdistuksen.

    Saisko koko pitkän kuoren rungon sisään, kun porais sisään menon sopivaksi ja chainstayn vaijeri kiinnikkeet modais, niin välttys nippareilta. Kyllä noi täys pitkät kuoret toimii, niin hyvin, et vois kannatta.
    Antza44 muokkasi tätä : 31.07.2014 at 21.31
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  12. #792
    Liittynyt
    06/2013
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    705
    Eka kerralla oli teflon vaijeri ja se toimi huonommin kuin perusvaijeri rasvasinkin vaijerin niin ei. Näppituntumalla siellä ei hierrä mikään, mut pitää vissiin kokeilla ulkovetonakin jos mikään muu ei auta. Näiden 2 asian takia vääntänyt varmaan 4 iltaa eikä onnellista loppua ole näköpiirissä.

  13. #793
    Liittynyt
    04/2008
    Viestit
    176
    @Toripoliisi: Onko Crown Race yhteensopiva ohjainlaakerisi kanssa? Itse luulin vielä vähän aikaa sitten että kaikki crown racet on yhteensopivia laakeriin ku laakeriin kunhan on samantyyppinen laakeri mutta yksi aika pätevä fillarimekaanikko meinasi että olisi hyvä olla saman valmistajan kamaa molemmat.


  14. #794
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    3.275
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti toripolliisi Katso viesti
    Eka kerralla oli teflon vaijeri ja se toimi huonommin kuin perusvaijeri rasvasinkin vaijerin niin ei. Näppituntumalla siellä ei hierrä mikään, mut pitää vissiin kokeilla ulkovetonakin jos mikään muu ei auta. Näiden 2 asian takia vääntänyt varmaan 4 iltaa eikä onnellista loppua ole näköpiirissä.
    Jos vaijerikuorta löytyy hyllystä riittävästi, voi tietysti kokeilla senkin että vetää vaijerin kokopitkällä kuorella eikä kiinnitä sitä yhtään mihinkään. Kuori niin tasaiseksi lenkiksi kuin saa ja sitten testausta. Siten saa ainakin teoriassa todennettua, ettei ongelma ole vaijerin liikkuvuudessa.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

  15. #795
    IncBuff Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti star trek Katso viesti
    Toripoliisin vaihdevaiva kuullostaa ihan shimanolta, ei muuta ku vaitaja ja vipu irti ja heitä järveen ja kaupasta se toisen merkkinen tilalle.
    Kyl mää kauhiast ihmettelen jos on sen toisen merkkisen kanssa tommottii ongelmii
    Olipa taas hyödyllinen kommentti...

    Kuten tämäkin..

  16. #796
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    Radonin orkkis osaa oli ohjainlaakeri crownracea myöden.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  17. #797
    Liittynyt
    06/2013
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    705
    Tarkistin korvakkeen illalla ja kyllä se on niin suora, että ei se voi siitäkään olla.. Jatkan harjoituksia työpäivän jälkeen

  18. #798
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.902
    Toi vaihtajavika kuulostaa niin omituiselta, että täytyy kysyä onko vaihtaja ihan varmasti tarkoitettu 10 pykälälle?

  19. #799
    noniinno Guest
    Ketju vaihtoon. Tarkista pyörimissuunta ja asenna liitospala oikein päin tai käytä liitostappia. Jos ketju on murjaistu pois eturattaalta tai pinnojen ja pakan väliin voimalla, ei havaittavia virheitä välttämättä näy. Silti joku lenkki voi olla snadisti vääntynyt tai jumissa.

  20. #800
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    1.634
    Mites kun tekis mieli vaihtaa takavaihtajaksi sramin X0 type2 ja vivut on shimanon 2013 slx:t niin toimiiko nuo yhteen? Niin ja 10spd.

  21. #801
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    1.431
    ^ ei pelaa. Tosin päin pelais 9sp... Siis Shadow + SRAM 9-kahva.
    Sent from my Lumia phone using Tapatalk
    -Mika :: http://goo.gl/7OtRW

    Tekeleet: Off-road täpäri @ 2012, Vendetta kopio @ 2012
    Kaupalliset: MetaPhysic 700c @ 2011, M5 CrMo lowracer @ 2010

  22. #802
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    1.634
    ^No näin minä sen arvelinkin olevan.
    No vaihtajaksi jos ottaa sen X0 type2, niin toimiikos se yhteen X9 vipujen kanssa? Vai vaatiiko X0 vivut?

    E: Näyttäähän nuo toimivan yhteen X0<->X9 molemmin päin.

  23. #803
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    Kaikki 10 Sramit toimii yhteen. Myös XX, X5 ja X7.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  24. #804
    Liittynyt
    12/2010
    Paikkakunta
    P-Savo
    Viestit
    146
    Voisko alalaakeri "löystyä", jos alalaakerin kooli ei ole alunperin ollut aivan pohjassa ja vasta ajaessa tärähdyksistä painuu alaspäin? Tarkista, että kooli on aivan pohjassa. Jos stemmi ei liu'u ylöspäin, niin eihän siihen voi tulla klappia. Merkkaa jotenkin stemmin sijainti putkeen nähden kiristyksen jälkeen (jolloin klappia ei ole) ja tarkista se klapin taas löytyessä. Eiköhän ne siinä ole ne muuttuvat tekijät.

    Laakerit niin, että kuulat ovat lähinnä toisiaan ylä- ja alalaakereiden välillä ja peltiselkämykset "ulospäin".
    Parempi katsoa katua kuin katua...

  25. #805
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Herkon viesti olisi ilmeisesti kuulunut tänne: http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...-ohjainlaakeri

    Käy pastettamassa sinne niin ei mene hyvät spekulaatiot hukkaan
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  26. #806
    Liittynyt
    06/2013
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    705

    1x10

    Prkl! Oli tarkoitus laittaa täpäriin X1 kammet, mutta eivät toimineet yhteen BB91-a keskiönlaakerin kanssa. Kun ketjulinja on hyvä niin ei vetävällä puolella on välystä. Sit ku vetävältä puolelta kopauttaa kammet sisään niin ratas ottaa kiinni runkoon! Taitaa akseli olla liian lyhyt? Race face evolve(2x10 kammet) toimii suoraan, joten jos otan pienemmän rattaan pois niin eikö se ole suoraan 1x10 sopiva? Ainakin hyvin pysyi ketju paikoillaan, mut ajattelin vaihtaa siihen RF:n N/W rattaan. Onko parempia ideoita?
    toripolliisi muokkasi tätä : 12.08.2014 at 18.53 Syy: lis

  27. #807
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    3.275
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti toripolliisi Katso viesti
    Race face evolve(2x10 kammet) toimii suoraan, joten jos otan pienemmän rattaan pois niin eikö se ole suoraan 1x10 sopiva? Ainakin hyvin pysyi ketju paikoillaan, mut ajattelin vaihtaa siihen RF:n N/W rattaan. Onko parempia ideoita?
    Noinhan se menee kaikkien 104BCD-pulttijaon kampien kanssa. Pikkuratas mäkeen ja ison tilalle N/W.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

  28. #808
    Liittynyt
    06/2013
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    705
    Lisäksi kampien akseli on sen jonku mm pidempi kuin Sram X1:sten, joten eivät hinkkaa runkoon tai ole väljät. Mennään sit noilla ja Sramit lähtee myyntiin

  29. #809
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    3.275
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti toripolliisi Katso viesti
    Lisäksi kampien akseli on sen jonku mm pidempi kuin Sram X1:sten, joten eivät hinkkaa runkoon tai ole väljät. Mennään sit noilla ja Sramit lähtee myyntiin
    Mille keskiölle se kampisetti on virallisesti tarkoitettu?
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

  30. #810
    Liittynyt
    06/2013
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    705
    Sehän oli BSA 68/73 GXP? Kierre laakerille

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •