Alkujaan tämän lähetti
Halloo halloo
^ Ennustettavuus on mielestäni avainsana, käyttää sitten tarjotun tilaisuuden tai pysähtyy. Joskus olen pysähtynyt, osoittanut sormella "sinä ensin, mene", joskus olen näyttänyt "menen tuosta nyt", mennyt yli ja moikannut. Suuntamerkit sivuille eivät ole ainoat, joita voi käsillään näyttää.
Btw. Autoilijan tervehdyksiä minulla on kaksi: Käsi ylös "kiitos", peukku ylös taas tarkoittaa "kiitos, kun noudatit liikennesääntöjä". Tiedä sitten erottavatko nuo toisistaan.
Tämä mun mielestä on hyvinkin se juttu. Säännöthän ovat siksi, että on helpompi ennustaa, kun tiedetään miten toinen todennäköisesti toimii ja vaikka toinen ei ihan niin toimisikaan, niin ei kovin paljoa se toiminta kumminkaan todennäköisesti poikkea.
Sääntöjen noudattaminen vain sääntöjen vuoksi on aika huono homma, siitä taisi olla joitain viisauksiakin lausuttu.
Silloin kun liikuin autolla opin jossain kohtaa jo ymmärtämään sen, että auto on paljon helpompi stopata kuin pyörä, sillä konevoima saa sen auton aina suht helposti liikkeelle. Tässä maassa tuota kevyttä liikennettä on kumminkin niin vähän ettei se pahemmin muiden matkantekoa haittaa, etenkin kun osaa tehdä tuon etuoikeuksistaan tinkimisen oikein eli ei tarvitse välttämättä pysähtyä, kun selkeästi nopeutta muuttamalla ja kädellä heiluttelemalla osoittaa, että mene vaan.
Tuossa mitättömän lyhyellä kelvin pätkällä useasti olen nyt kohdannut koiranulkoiluttajan, jolla sellainen isompi koira ja ihan hyvä mieli siitä tulee, kun nuorelle koiralleen opettaa kuinka pyörän perään ei tule lähteä ja pitää sen ihan oikein hallinnassa, noitakin on, tosin jostain syystä 100% olleet miehiä, jotka noin toimivat, ehkä vain sattumaa?
Trek 3700 Disc 2014 SLX osilla
Renault Eclaireur hybridi 2005
Jupiter mummis 80-luku
Champion mummis 50-luku ja 60-luku
Joku pappis 50-luku
Kirjanmerkit