SURLY
Runko: CrossChek 52
Vaihteet: Shimano
Tanko: Nitton-viiksi
Satula: brooks
Tankonauha: brooks
Jarrut: tekro
Kiekot: ritchey
Kumit: Michelin Prorace 2
SURLY
Runko: CrossChek 52
Vaihteet: Shimano
Tanko: Nitton-viiksi
Satula: brooks
Tankonauha: brooks
Jarrut: tekro
Kiekot: ritchey
Kumit: Michelin Prorace 2
skeptinen realisti
Tervehdys pitkästä aikaa Surlyvillen väelle!
Fatties fit fine, mutta olisiko jollain oikeasti tietoa, miten leveänä Scwalben Big Apple mahtuu LHT:ssa pyörimään? Rungon kokohan mulla on 54cm ja 26 tuumaisilla mennään.
Niin ja saa kyllä sano, jos isot omenat on ihan hölmö valinta tuommoiseen soratiepainottuneeseen rauhalliseen retkiajoon?
Heps kaikki Karate Apina sinkuloijat. Onko ollut ongelmia pikalinkkutakakiekon paikallaanpysymisessä? Vetopuolen saa hoidettua Tuggnutilla, mutta jarrupuoli saattaapi (kuulemma) liikkua taakse päin.
Oikeesti on alkanut päivitetty KM (disc only) kuumottamaan.
"Kaikista seksuaalisista poikkeavuuksista siveys on kaikkein omituisin"
Anatole France
Onko tietoa saako cross checkiin etusivulaukkuja jotenkin sovitettua?
Tjaah että tämmönenkn ketju on. on pääsyt unehtumaan.
^ näköjään saa.
http://www.google.fi/imgres?imgurl=h...ed=0CFEQrQMwEw
Vielä kun tietäis et miten ne on tohon viritetty![]()
Olisikohan kuvan pyörässä kiinni Tubus Tara?
Omasta tallista löytyy steamroller 59' ja karate monkey L, i am loving it!
^ Olette hieno ihminen.
Aiheeseen: 2011 Troll löytyy.
^ Parhautta. Edit. Noh, kmw poisti omansa.
Ja tässä kuva seuraksi omastani
![]()
Puksutin
Rostsekin kuvatus löytyy ed. sivulta.
Setupit vaihtuu säänöllisen epäsäännöllisesti. Sitä ainoaa oikeaa ja parasta ei vielä ole tullut. Puksussa on nyt Salsan 2bend bar ja lukkopolkimet ja Rostsekki on 48*19 kiinteä.
Cross-Check täällä harkinnassa. Ajattelin hommata pelkän rungon ja kasailla mieleisen. Yleispyöräksi tulisi joten suoralla tangolla mennään. Sinkuloita löytyy jo kaksi kappaletta ja sitten on 29" maasturi joustokeulalla. Surlysta olisi tarkoitus tehdä vaihteellinen, siksi kysynkin onko kokemuksia/suosituksia olisko maastopakka hyvä? Tulee ajettua soralla mutta myös kaupungissa joten välitykset olisi hyvä riittää myös asvaltilla ajoon.
Mulla Rostsekissä kesällä 36*48/11-28 enkä ole kaivannut kevyempää. Mastopakassa on isommat "pykälät", joka saattaa tuntua vähemmän käytännölliseltä asphaltilla pyörittäessä. Monsterirossailuun varmasti toimiva.
Tuolla maantiepyörän koon valinnassa yritin tätä jo kysellä toistaiseksi tuloksetta, mutta olisikos täällä valistuneita Surly-kuskeja? Ulkomaiden foorumeilla aika moni mittaiseni oli valinnut 42cm rungon, joka minustakin vaikuttaisi passelilta, mutta käykö tuo 46cm yhtä lailla? Standover menee siinä jo aika tiukille, pienemmässä olisi vielä mukavuusvara haaruksissa. Apua?
Pacerista tiiä mtn, mutta noin yleisellä tasolla sanoisin että jos joutuu arpomaan isompi vs. pienempi runko niin mieluummin jälkimmäinen. Stemmillä ja setback tolpalla saapi säädettyä asentoa hyvinkin paljon.
Tervehdys Jojensuusta.
Pacerista ei ole kokemusta, mutta miulla ja kollegalla ois kaksi pienintä Cross Chekin runkoa (käyrät tangot, toinen dura acen palikoilla, toinen Campan palikoilla varustetuna) koeajettavana , jos on kiinnostusta käytännön testaamiseen. Ajajat pituudeltaan luokkaa 162 ja 165 cm.
Monilla varmaan monenlaista ollut kun tuohon sopii vaikka mikä.
Itellä ollut eka setti oli oli Tiagran osasarjalla ja Pro:n perus putkiosilla, 105/DT Comp/Open Pro kiekoilla. Sen jälkeen tangoksi tuli Midge ja kiekkoihin navoiksi taakse Surly ja eteen Sturmey Archer, kammiksi Deoret ja voimansiirto kiinteäksi. Fiksinä crossaaminen oli liian hankalaa joten sinkulana eteenpäin. Myöhemmin kiekoiksi samanlaiset kuin alussa (eri kiekot kuitenkin) ja voimansiirto edelleen vaihteeton. Viimeisimpänä muutoksena taas kompaktidroppi tangoksi. Kumeina ollut kaikenlaista 28mm Duranosta 2.0 29er mutakumiin (vaati reunanappuloiden veistämistä).
Joku kuvakin
tässä "monstercrossina"
nykyinen kuosi
puuskutusta
![]()
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/a...1&d=1338368641
Tuommoselta miun cross check suurin piirtein nytkin näytttää. Kiekot on vaihtunu ja kumit kelien mukaan Racing Ralf:eista sileisiin maantiekumeihin ja talvella nastat. Osina vanhaa dura acea, kammet nelikanttikeskiöiset FSA:t. Talvella tuo pyörä on työmatka-ajossa, kesällä hiekkateiden ja polkujen kulkijana. Kuskina useimmiten koukkupolvi-ikäinen miespuolinen harrastelija.
Surly Cross-Checkiin liittyen; onko kellään pääkaupunkiseudun harrastajalla moista koossa 48-56cm? Onnistuisiko pienimuotoinen testiajo? Keksin jotain vaivanpalkkaa tietenkin.
Cross-Check sai tänään päälleen kunnon mutakerroksen, ja siitähän se tykkää...Bilteman lokarit lisäroiskeläpällä pelasivat kuskin.
![]()
Jaa, katsos täällä on tälläinenkin ketju
Täällä oli aikoinaan XL-kokoinen karate apina maastossa, ja myöhemmin se vaihtui 60cm Cross Checkiin. Se tuntui parin kauden aikana turhan rauhalliselta omaan ajoon ja viihtyi enimmäkseen sinkulana eli nyt jo lienee neljäs vuosi menossa Steamrollerilla, joka muuntuu kesän katuohjuksesta mukavasti joko krossikuosiin tai talvijyräksi ilman suurempia komplikaatioita. On ne vaan hyvei pelei. Tehty kovaan ajoon.
Vielä odottaa varastossa yksi LHT:n keula, jos sen latais tuohon rolleriin levyjarrun kans jossain vaiheessa. Katsotaan jaksaako. Ehkä joskus..
Krossikommuuni / Syöte MTB
Ei ole testimahdollisuutta tullut, täytyy varmaan vaan ostaa runko.
Mitä Cross-Checkin omistajat suosittelette rungon kooksi jos 178cm pituus ja jalan sisämitta 81cm? Tämän hetken yleispyörässä 20"/50,80cm pystyputki ja n. 57-58cm vaaka. Alkuperäisen stemin vihdoin lyhyempään koska tykkään hieman pystymmästä ajoasennosta.
^veikkaisin että 54 olisi aikas passeli.
Enpäs ollut tähän ketjuun törmännytkään! Viime syksynä tilasin Disc Truckerin rungon - kokoa en muista mutta pienin taitaa olla - ja kasailin ihan itse omin pikku kätösin. Vanha maantiefillarini toimi elintenluovuttajana, uutta on luonnollisesti kiekot ja renkaat, levyjarrut, lokarit sekä satula. Lopulliset vaihteiston ja jarrujen säädöt tehtiin Mountain Bike Shopissa, kun itsellä ei osaaminen ja hermot lopulta riittäneet. Eilen sain ajella pikkuisen kotiin ja ensikilometrit oli hymy korvissaTänään ei sitten enää niinkään työmatkaa tahkotessa hymyilyttänyt, mutta se johtui kelistä eikä fillarista...
Tässä vielä huono kännyräpsy. Pitää ottaa järkkärillä edustavampia jahka tulee nätti pyöräilysää
Muoks: Speksejä, kun ne teitä miehiä kuitenkin kiinnostaa:
Voimansiirto: 2x9 Shimano Sora/Tiagra, kahvat Sora, kammet FSA Vero 165mm, Shimanon perusmaastopolkusimet
Jarrut: Avid BB5 Road
Putkiosat: Bontrager (stonga 38 cm, stemmi 60mm)
Kiekot: 26" RCZ 2013 Race Mini Disc
Renkulat: Continental Contact Extra Light 26 x 1,75
Satula: Selle Italia Turbo 1980
Lokarit: Curana C-Lite 26"/55mm
Kuskin mitat jotakuinkin 155cm/74cm, pieni ihminen on hyvin onnellinen tästä rungosta(Edit: Siis fillarin rungosta, oman rungon vertikaalinen rajoittuneisuus joskus hieman haittaa
)
Justiina muokkasi tätä : 21.03.2014 at 17.18 Syy: rapakaari-informaziooniin täsmennys
Kirjanmerkit