FillariHephaGiantElectrobike
Sivu 4 / 61 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2 3 4 5 6 14 54 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 91 - 120 / 1826

Aihe: 1x10

  1. #91
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Dude Katso viesti
    Jos todella tarttee 22/36 välitystä, niin silloin on jo nautinto ajamisesta kaukana... Todella väsyneenä varmaan voi tarttea jonkun Kinahmin hinkkaamiseen... Itse ihan normipainoisena ja -kuntoisena kuskina pääsen 26" täpärillä 36x11-36 setupilla käytännössä kaikki mäet ylös mitä eteen tulee ainakin pk-seudulla. Testinä jokunen viikko sitten Paloheinän mäki jyrkältä puolelta nousi 29" sinkulalla 34x19 välityksillä. Eipä ole sinkulallakaan noilla välityksillä löytynyt pk-seudula montaa mäkeä, joka ei nousisi...

    Moni vain vaihtaa turhan herkästi liian pienelle vaihteelle IMO. Kokeilkaa ajaa ilman sillä isolla / keskirattaalla (riippuen onko edessä 2- vai 3 lehteä) joku lenkki kokonaan, jos ette usko.
    En siis ole lähelläkään normikuntoa vielä. :P Jyväskylässä en ainakaan pärjää ilman 22-34 välitystä. Pelkällä 36-34 välityksellä saisin kyllä talutella kohtuu usein. Niin tasamaan enskapoluilla kuin noustessa Laajavuoren päälle. Tarttee alkaa treenaamaan!
    Tosin tarkoituksena on vaihtaa taakse 11-36t kymppipakka nykyisen 11-34 ysipakan tilalle, katsotaan sitten minkämoisella eturattaalla mahdollisesti pärjäisi(nyt 36-22). Siirtymätkin kun olisi mukava päästä edes jonkinmoisella vauhdilla etenemään.

    Itse kyllä nautin ajamisesta suunnatomasti aina, huolimatta mikä välitys sattuu olemaan käytössä. Ei oikein aukene, miksi mummorattaan käyttö niistäisi ajamisesta nautintoa...
    brilleaux muokkasi tätä : 29.09.2013 at 18.10

  2. #92
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.683
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Dude Katso viesti
    Jos todella tarttee 22/36 välitystä, niin silloin on jo nautinto ajamisesta kaukana...
    Juu, tästä ollaan samaa mieltä. Ei se nautinto ole, mutta kyllä sitä vaan tarvitaan. Ehkä eniten käytän 22-etulehdellä toiseksi ja kolmanneksi suurinta ratasta. Onko ne 12-36-pakassa jotain 32 ja 30 piikkiset, en tiedä. Mutta niillä sitä joutuu 29:llä jumppaamaan...
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.



  3. Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    Juu, tästä ollaan samaa mieltä. Ei se nautinto ole, mutta kyllä sitä vaan tarvitaan. Ehkä eniten käytän 22-etulehdellä toiseksi ja kolmanneksi suurinta ratasta. Onko ne 12-36-pakassa jotain 32 ja 30 piikkiset, en tiedä. Mutta niillä sitä joutuu 29:llä jumppaamaan...
    Tuo nykyisen 29:n 32t eturatas antaa pienimmäksi välitykseksi saman kuin kaksilehtisen pikkurattaan kolmanneksi pienin takaratas, sillä nousee rimppakinttu Paloheinät ja El Grandet melko vaivatta, pientä totuttelua vaan. Itse kyselin täällä pari vuotta sitten että uskaltaako 22:sen eturieskan päivittää 24:ksi (26") ja nyt jo vähän huvittaa koko asia.
    Vielä kun tuo 32t eturatas antaa 11-piikkisellä takarattaalla 90 kadenssilla 37km/h huiput niin vauhti riittää kivasti työmatkalla/pikataipaleella joita tosin lenkeillä harvemmin ajetaan.
    Duden kanssa samaa mieltä & samoja lenkkejä ajelleena sitä mieltä että ei niitä kahta lehteä edessä juuri tarvita, on tullut ajeltua pk-seudun polkuja ja Tahkoa 1-9h lenkkeinä.
    *****************************
    Alhainen kadenssi - dekadenssi?

  4. #94
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    No...pakkohan tämä(kin) on sitten kokeilla.

  5. #95
    Liittynyt
    10/2007
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    544
    Tuli päivitettyä Ibiksen voiman siirtoa yhdenrattaan systeemiksi, kun sitä on muutenkin tullut päiviteltyä enemmän enduro hommiin sopivaksi. Hyvin nämä etelän mäet nousi tuolla 32t eturattaalla ja 11-34 pakalla. Varmaan tulee vaihdettua vielä 11-36 pakka, kun tuo nykyinen kuluu loppuun. Etuvaihtajaa sormi kyllä etsi muuteman kerran jossain mäessä, mutta eipä sitä tuossa enää kaipaa.

    Jäykkäperä 29" taitaa kuitenkin vielä pysyä 2x10 systeemissä, että nousee noi marakisojen mäet niillä loppu kilometreilläkin

  6. #96
    harmis Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mhelander Katso viesti
    Tai rihtaat parin kympin uuden navan nykyisen tilalle ?

    Tapatalakilla tuusattu hyytelö pavulla, voipi olla kirotusvihreitä...
    Eipä kiinnosta rihtaushommat mutta onko niin että jos käy kaupasta hakemassa satasella valmiin paketin kymppipakalle niin se heittämällä sopii tuohon vai onko noissa haarukan leveyksissä eroa? Sen verran mittailin että ainakin omassa kymppipakkaisessa maantiepyörässä on reilusti leveämpi haarukka kuin tuossa feltin 7 pakka maasturissa. Nettikauppoja kun surffailin niin ei siellä silmään sattunut mitään mainintaa haarukan leveyksistä.

  7. #97
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Korpi
    Viestit
    145
    Kyllä parani Remedy reilusti 1x10 siirtymisen ansiosta! Päivittelin 32t narrow widen ja alkuperäisen pitkähäkkisen xt-takavaihtajan tilalle zeen. Ei ole ketju takavaihtajan vaihtamisen jälkeen tippunut, välitykset riittää 11-36 pakan kanssa hienosti paikkaan kun paikkaan, hiljainen käytössä, paino tippui puolisen kiloa mmmmitähä hyvää viä..Pyörä siistimmän näkönen!

  8. #98
    Liittynyt
    03/2010
    Viestit
    369
    Nyt on parisataa kilometriä 1x10 Fattylla alla ja täytyy kyllä kehua. Eturatas on 32t RaceFacen NW ja takana on 11-40 pakka jota goitelee SRAM X9 Type 2.

    Pakka on siis SRAMin 1070 General Lee paketilla. Välityksiä löytyy ylämäkeenkin.

  9. #99
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    974
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti OJ Katso viesti
    Sain just Wolftoothin 130 BCS 42 piikkisen rattaan eilen. Aika massiivinen laitos kun rattaan leveys on sama kuin leveiden piikkien leveys. Toisaalta, ei varmasti väänny. Täytyy asennella ratas kiinni Sunnuntaina ja käydä koeajolla.
    Mäkin siirryin krossarissa yhteen eturattaaseen, narujalkana tosin tyydyin 38-hampaiseen Wolf Toothiin. Kävin rymistelemässä eilen, enkä saanut ketjua putoamaan. Tähän asti vaikuttaa erittäin lupaavalta! Tänään iltakrossissa näkee, miten pelittää tositoimissa. Pakkana on 11-26 Red, enkä tasamaalla päässyt niin täysiä että olisi tarvinnut 11-piikkiselle pudottaa. Välitykset riittänee siis ainakin krossiin. Vielä täytyy kokeilla, saako Forcen kahvasta nuo turhaksi jääneet vaihteensiirto-osat veks, kun pyörä painaa vieläkin yli 7 kg... Alkaa ainakin meikäläisellä olla nappulakumisissa pyörissä etuvaihtajat historiaa, sen verran oon ihastunut näihin yhden eturattaan tsydeemeihin!

  10. #100
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.777
    Vihdoin on kokemuksia myös käyräsarvisten puolelta yhden eturattaan systeemistä. Miltä vasen kahva tuntuu, kun vaijeri on irti, heiluuko löysänä?

    Olisiko jollain tietoa, miltä Ultegran vasen kahva tuntuu, kun etuvaihtajan vaijeri ei ole kiinni? Entäs löytyykö toimivia komboja vaihteeton vasen kahva / vaihteellinen oikea kahva?

  11. #101
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Uantaa
    Viestit
    10.325
    Tulipa havaittua että Zeen kapasiteetti on tosiaan tarkoitettu 1x10-hommiin ja se ketjun pituus on oltava tarkemmin tsekattu kuin pitkähäkkisillä.
    Tarvittaessa kuvaa siitä miten vaihtajalle käy kun ketjun mitta ylitetään. :tyhmähymiö:

  12. #102
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    974
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ealex Katso viesti
    Vihdoin on kokemuksia myös käyräsarvisten puolelta yhden eturattaan systeemistä. Miltä vasen kahva tuntuu, kun vaijeri on irti, heiluuko löysänä?

    Olisiko jollain tietoa, miltä Ultegran vasen kahva tuntuu, kun etuvaihtajan vaijeri ei ole kiinni? Entäs löytyykö toimivia komboja vaihteeton vasen kahva / vaihteellinen oikea kahva?
    Forcen vaihdeläpyskä on kevyesti jousikuormitettu, joten ei heilu eikä pidä ääntä. Kerran tai pari sormet hamusivat kiihdytyksessä vasemmalta isompaa rievää, mutta tosi äkkiä siihen tottui. Homma pelitti aivan 100% myös krossissa, ketju pysyi päällä ja keskiön seutu on kieltämättä aika hyvän näköinen ja helpompi puhdistaa! Vähän epäilin miten toimii tavallisella kytkimettömällä Force takavaihtajalla, mutta ketju ei edes hakkaa haarukkaan, kun lyhensin ketjun äärimmäisen lyhyeksi. Isoimmalla takarattaalla vaihtaja venyy aika luokille, ja piti b-tension ruuvia hieman säätää jotta vaihtajan häkki ei olisi osunut pakkaan. Näyttäis kuitenkin toimivan erinomaisen hyvin. Jospa huomenna ehtisi tutkailla tuota kahvan purkamismahdollisuutta, sekin vain keventämisen takia, muutenhan vaihdesysteemien olemassaolo kahvassa ei haittaa.

    Lancehan käytti vuosituhannen vaihteessa maantiellä systeemiä, jossa etuvaihtaja oli viistoputken kitkavivulla ja vasemmalla vain jarrukahva, oikella nykyaikainen kahva. Keventäminen oli siinäkin syynä. Jarrukahvaksihan käy mikä vaan mikä passaa kouraan. Itselleni tuo Sram käy mahtavasti, enkä siitä mielelläni luopuisi.

  13. #103
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Rajamäki
    Viestit
    4.090
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ealex Katso viesti
    Vihdoin on kokemuksia myös käyräsarvisten puolelta yhden eturattaan systeemistä. Miltä vasen kahva tuntuu, kun vaijeri on irti, heiluuko löysänä?

    Olisiko jollain tietoa, miltä Ultegran vasen kahva tuntuu, kun etuvaihtajan vaijeri ei ole kiinni? Entäs löytyykö toimivia komboja vaihteeton vasen kahva / vaihteellinen oikea kahva?
    Siihen voi laittaa pätkän vaijeria, jonka vetää kuorenpätkän kanssa tankoteipin alle ja vaijeri päästä taitetaan kuoren yli ja kiinnitetään kutisteletkulla kuoreen. Grammoja ei tule paljon, mutta eipä heilu kahva löysänä. Shimanoissa ei kai edelleenkään ole mitään jousta sisällä vaan palautus tulee vaihtajan jousivoimalla?

    Ei tuo tietenkään kestä jos apinan raivolla epähuomiossa vääntää kahvasta, mutta poistaa löysyyden mukavasti.
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?

  14. #104
    Liittynyt
    04/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    366
    Wolftooth kiinostaa, mistä voin ostaa?
    Ehkä ajoin, ehkä ajoin.

  15. #105
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Canaduh
    Viestit
    5.113
    http://www.wolftoothcycling.com/ taitaa olla ainoa paikka.

    Tai sitten voin katsoa silmillä ja huomata, että http://www.lundberg.fi/ on suomidiilerin yhteustieto.
    6.7 WTF/kg


  16. #106
    Liittynyt
    04/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    366
    Okie, toksia. 105 vasen kahva hajosi mistä lisäpontta 1 x 10 -rojektille.
    Ehkä ajoin, ehkä ajoin.

  17. #107
    Liittynyt
    06/2003
    Paikkakunta
    .
    Viestit
    4.436
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti OJ Katso viesti
    http://www.wolftoothcycling.com/ taitaa olla ainoa paikka.
    Tai sitten voin katsoa silmillä ja huomata, että http://www.lundberg.fi/ on suomidiilerin yhteustieto.
    Kiitos jjyrki ja OJ
    Alkoii kiinnostaan rattaan päivitys
    FC-M665 kampiin jolloin toimimattoman etuvaihtajan sais ottaa kokonaan pois, kun ei sille ole edes tarvetta )) Kyselyä laitettu lundbergille.. katsotaan mitä vastailee
    -- not fast but furious --

  18. #108
    >Jaska< Guest
    Suunnitelmissa ois saada eturattaita veke 3X9-->1x10. Olen tällä palstalla ja vähän muuallakin tehnyt hiukan taustatyötä lukemalla postauksia mutta yhä hoo moilasena.
    Pyörä on vanha täpäri trek EX9 vuosimallia 2009.
    Komponentit:
    -Kampi Deore XT FC M770 104BCD (22-32-44)
    -Vaihtaja Sram pitkähäkkinen X0
    -Liipasin X9
    -Pakka Sram PG990 (11-32)

    Voisko sen tehdä niin että otan kammista pois rattaat ja laitan Wolftootin tai racefacin keskimmäisen rattaan tilalle joko 34:n tai 32:n. Heitän etuvaihtajan hyllyyn. Asennan 10 pakan (11-36 tai Leonardi viritelmän 11-40) millin prikan kanssa. Vaihdan uuden vaihtajan esim. zeen jossa lyhyt häkki ja jokin kytkin sekä myös uuden liipasimen 10 vaihteelle. Ja luultavasti tulis kyseeseen ketjunlyhennys myös

    Meniskö se näin vai onko tossa mitään järkeä. Helpoin ois tietenkin heittää isoin rieska pois, vaihtaa pienin ratas vaikka 24 ja toinen 36 ja vaihtaa pakka 11-34. Eli päivittää se 2x9. Mutta jotenkin on sellainen kutina että yks ratas vois mulle rimppakintullekkin riittää ja oispahan vähemmän ajateltavaa vaihteiden kanssa .

  19. #109
    Liittynyt
    08/2005
    Paikkakunta
    Espox
    Viestit
    993
    @>Jaska< Kyllä tuo minusta kuulostaa ihan tehtävissä olevalta ja samankaltaiselta mitä ittekin oon tehny. Mulla tosin 9s meni jäykkäperään tai jäykkäperä piti tehdä että ne sai johonkin. Ihan miten itteään haluaa huijata.
    Ride and Smile!

  20. #110
    Liittynyt
    10/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    613
    Jos ilman ohjuria haluat täpärillä maastossa ajaa niin narrow-wide -eturatas ja kytkimellinen takavaihtaja ovat nykyisen palstatietämyksen valossa vähimmäisvaatimus. Ja koska kytkimellisiä vaihtajia ei oikein ole ysille, niin 1x10 it is.

    Joudut vaihtamaan myös ketjun.

    Laitapa sille uudelle rattaalle myös bashring. Ilman bashia joutisit hankkimaan myös ekstralyhyet rattaanpultit.
    Korson Kaiku / Hi5bikes.fi

    http://vapaaratas.blogspot.fi

    "Cyclocrossin eräs etu on ettei se kestä kauan." - Eugène Christophe.

  21. #111
    >Jaska< Guest
    Kiitos lisäinfosta. Täytyypä alkaa laskee kustannuksia.

  22. #112
    >Jaska< Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti K.Visto Katso viesti
    Kytkimellinen vaihtaja ei ole must. Toimii tavallisellakin ihan hyvin kun ketju on oikean pituinen.
    Ei taida oikein toimia hyvin palstalaisten mielestä kun minulla on toi pitkähäkkinen 9speed Scram X0

  23. #113
    Liittynyt
    07/2004
    Paikkakunta
    Vääksy
    Viestit
    397
    Minäkin vedin lauantaina Lahdessa MC Krampin Safarilla ajokoiraryhmää 47 kilometriä yli pahimpien ajettavia kivikkojen ja juurakoiden. Vasta jälkeen päin pyörää pestessä huomasin että en muistanut Shadow+ vaihtajasta vipua laittaa kireään asentoon, kun ennen safaria pyörää huolsin. Hyvin pelasi. Ei mitään ongelmia.

    Ja edessä on siis pyörässäni 32 piikkinen Wolftooth ilman ohjuria.
    Jussi Heikkilä
    MC Kramppi - Meillä ei venytellä

  24. #114
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.937
    En ole wolftoothia kokeillut, mutta pelkkä Shadow+ pitkällä häkillä ei pitänyt ketjua rattaalla. Ketju lensi sivuun monta kertaa per lenkki.

    Saintin plussavaihtaja on ollut ihan eri maailmasta. Ketju pysyy paikallaan eikä kilise. Kerran on tainnut ketju pudota silläkin...

  25. #115
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti >Jaska< Katso viesti
    Voisko sen tehdä niin että otan kammista pois rattaat ja laitan Wolftootin tai racefacin keskimmäisen rattaan tilalle joko 34:n tai 32:n. Heitän etuvaihtajan hyllyyn. Asennan 10 pakan (11-36 tai Leonardi viritelmän 11-40) millin prikan kanssa.
    Täällä 1*10 harkinnan alla myös. Jotain on nyt mennyt itseltä ilmeisesti ohi; Siis mikä prikka ja miksi ??

  26. #116
    >Jaska< Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    Täällä 1*10 harkinnan alla myös. Jotain on nyt mennyt itseltä ilmeisesti ohi; Siis mikä prikka ja miksi ??
    Jostain olin lukevinaan että 10 pakka on millin kapeempi kuin 9 pakka niin tarvii jonkun väliin että tulee kunnolla kinnii tai jotain. Voi olla että olen sekoittanut asioita. Toivottavasti joku antaa oikeaa tietoa. Täytyypä ottaa selville mistä luin tämän jutun ...siinä oli vielä linkki saksalaiseen kauppaan ja osan kuvakin.

  27. #117
    >Jaska< Guest
    http://www.bike-discount.de/shop/k48...m-cs-7800.html
    Tuo löytyi ketjussa (Kasipakka vs. kymppipakka). Puhuin prikasta mut joku spacerihan/välirengas tuo on. Shimanon pakka kyseessä. Oisko sama homma Sramin pakalla?

  28. #118
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    974
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti >Jaska< Katso viesti
    Jostain olin lukevinaan että 10 pakka on millin kapeempi kuin 9 pakka niin tarvii jonkun väliin että tulee kunnolla kinnii tai jotain. Voi olla että olen sekoittanut asioita. Toivottavasti joku antaa oikeaa tietoa. Täytyypä ottaa selville mistä luin tämän jutun ...siinä oli vielä linkki saksalaiseen kauppaan ja osan kuvakin.
    Shimanon maasto-9 ja maasto-10 -pakat ovat saman levyisiä, ei tarvi prikkoja. Maantiepuolella sitten Shimanon kymppipakka tarvii prikan, ja se tulee pakan mukana. Voithan aluksi kokeilla nykyisellä 9-voimansiirrolla vain vaihtamalla eturattaan ja poistamalla etuvaihtajan. Toki jos ketju ja pakka ovat jo vaihtokunnossa, niin voihan taakse päivittää yhden lehden lisää.


    Asiaan, olen ajanut nyt pari lenkkiä ja mtb-tapahtuman jäykkäperä-29:llä, jossa XX1 kampisetti ja kytkimetön medium-mittainen XX takavaihtaja. Ketju on pysynyt rattaalla koko ajan hyvin. Kun juuri vaihdoin pakan 11-36:sta 11-32:een, niin ketjussa olisi vieläkin lyhennysvaraa, mutta katsotaan nyt ensin milloin putoaa ekan kerran vai putoaako. Raportoin siitä sitten tässä topicissa.

    Täysjoustopyörässä varmastikin kytkimellinen takavaihtaja puolustaa paikkaansa, mutta jäykkiksessä ja krossarissa näyttäis pelaavan hyvin ilman kytkintäkin kunhan on narrow/wide eturatas ja ketju äärilyhyt. Täysjousto-29:ssä on täysi XX1-setti eikä siinäkään ole kertaakaan pudonnut.

    Aiemmin keskusteltiin siitä, onko ketjun pysyminen kuinka paljon rattaasta ja kuinka paljon vaihtajasta kiinni, niin omat kokemukset kertoo, että ratas on se juttu.

  29. #119
    >Jaska< Guest
    -9[QUOTE=Juide;2109267]Shimanon maasto-9 ja maasto-10 -pakat ovat saman levyisiä, ei tarvi prikkoja. Maantiepuolella sitten Shimanon kymppipakka tarvii prikan, ja se tulee pakan mukana. Voithan aluksi kokeilla nykyisellä 9-voimansiirrolla vain vaihtamalla eturattaan ja poistamalla etuvaihtajan. Toki jos ketju ja pakka ovat jo vaihtokunnossa, niin voihan taakse päivittää yhden lehden lisää.

    Ok. Kiitos selvennyksestä. Täytyy ostaa se 32 eturatas eteen, kokeilla ensin ja sit katsoa lisää, mutta 9 pakalla 11-32 en kyllä pärjää joten jossain vaiheessa se on vaihdettava 10 pakkaan 11-36. Toimiiko toi mun Sram XO vaihtaja 10 pakan kanssa vaihtamalla vain liipaisimen 10sp ?

    ]

  30. #120
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Uantaa
    Viestit
    10.325
    ^Ei taida toimia.

    Vaihtoehtoja eteen tulevan RF NarrowWide / Wolftooth comp / jonkun muun vastaavan rattaan kaveriksi:

    9v
    - kaikki 9v kamppeita, lisää välityksiä saa Deoren 9v 12-36-pakalla tai sitten FRM:n 36-irtolehdellä.
    - kaikki 9v kamppeita paitsi Shimano ShadowPlus 10spd -takavaihtaja + 9v SRAM vipu ja 6mm prikka vaihtajaan vaijerin kiinnitykseen.

    10v
    - Shimano Dynasys kaikki liikkuvat osat, pakka Sram tai Shimano, ketju 10v
    - Sram 10spd kaikki liikkuvat osat, pakka Sram tai Shimano, ketju 10v
    - jompikumpi ylläolevista ja General Lee -palikka lisävälityksiä varten.

    (saisko tältä pohjalta kerättyä kaikki toimivat setit selkeäksi paketiksi, täydentäkää tarvittaessa?)

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •