GiantFillariHephaElectrobike
Sivu 7 / 47 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 5 6 7 8 9 17 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 181 - 210 / 1409

Aihe: 29+ semi

Re: 29+ semi

Lamppu keulille ja kaverin kanssa ajelee ympäri ämpäri kyliä. Kaverilla onniwannin fatty eli kylän paksupyörät liikenteessä.

Sent from my B1-A71 using Tapatalk 2
    fillari10.blogspot.fi
    www.kareisenpyorakorjaamo.net
    Itse yrittäjä

Re: 29+ semi

Eipä taida olla muita Krampuksella ajavia. Eilen ja tänään olin ajelemassa polkuja, hiekkateitä, sitä tavan siirtymää. Hauskaa oli ja muutama pikku juttu yllätti jälleen. On vaan ketterä ja vakaa. Nyt uskaltanut ajaa sellaisista paikoista joista 26 ei uskaltanut. Syksy on ja talvea odotetaan.

Sent from my GT-I9105P using Tapatalk 2
    fillari10.blogspot.fi
    Itse yrittäjä

Krampusta ei ole mutta 3 tuuman Knardit on ollut vanteilla jo jonkin aikaa ja kerran käynyt pyörässäkin. Kertaakaan ei ole vielä ajettu, odotellaan talvisempia olosuhteita.
    Polku se on paikallaan polkeva polkukin... Aurora

Ja to...osta se lähtee?

Onko tietoa sopiiko Schwalben Ice Spiker 29 x 2.25" Rabbit Hole vanteille, vai meneekö liian kulmikkaaksi? Ei löytynyt mitään varsinaisia kokemuksia googlettelulla, pelkkää spekulointia. Nastoitettu Krampus jääkeleille ja Moonlander lumelle saattaisi olla toimiva yhdistelmä talven ajoihin.

Eipä ole tullu kokeiltua. Alle 3 tuuman en alle laita.

Sent from my GT-I9105P using Tapatalk
    fillari10.blogspot.fi
    Itse yrittäjä

Lainaus Alkujaan tämän lähetti peippo Katso viesti
    Onko tietoa sopiiko Schwalben Ice Spiker 29 x 2.25" Rabbit Hole vanteille, vai meneekö liian kulmikkaaksi? Ei löytynyt mitään varsinaisia kokemuksia googlettelulla, pelkkää spekulointia. Nastoitettu Krampus jääkeleille ja Moonlander lumelle saattaisi olla toimiva yhdistelmä talven ajoihin.
    Edelleen spekulointia kun ei ole omakohtaista kokemusta mutta Surly Blogin http://surlybikes.com/blog/post/tires mukaan luulis käyvän ok.

"I recently put some 2.1” tires (intended for rims somewhere in the neighborhood of 25-30mm wide) on some 50mm Rabbit hole rims. They mounted fine. They even look o.k. There are a bit more square than they were on the narrower rims but the sidewall height is decent and the tread is still rounded. Tempting. They feel good going straight, but I’ll probably throw some 2.3s to achieve a more rounded shape and improve their cornering. I will use them on my Karate Monkey."

Mulla oli ISP:t Velocityn P35:lla ja siinä toimii vallan mainiosti. Rabbit Hole on toki reilusti leveämpi.

IncBuff Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti haedon Katso viesti
    Krampusta ei ole mutta 3 tuuman Knardit on ollut vanteilla jo jonkin aikaa ja kerran käynyt pyörässäkin. Kertaakaan ei ole vielä ajettu, odotellaan talvisempia olosuhteita.
    Mihin runkoon menee Knardit paitsi Krampukseen?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti IncBuff Katso viesti
    Mihin runkoon menee Knardit paitsi Krampukseen?
    Näytti olevan On-Onen hiilarirungossa. Aika muhkulta näyttää tollasessa kisasemmassa rungossa.

Ku vaan tietäs mistä noita veetiren renkaita saa?
    fillari10.blogspot.fi
    Itse yrittäjä

No tänään tuli vasta ajettua kunnolla reilu pari tuntia, eilen muutama kiekka Liedon CC-lenkuraa. Paineet oli vielä melko korkeat, mutta alle kaksi kuitenkin. Ei nuo pahemmin liukastelleet edes jäisillä juurakoilla ja melkein puuhun nousee. Ainakin kapeisiin ja pieninappulaisiin kisarenkaisiin tottuneena pito nousuissa on aika loistava. Toimii kapeammallakin vanteella näin testikäytössä, mutta niin kuin aiemmin on jo mainittu niin varmaan parhaiten jollain 50mm vanteilla. Tää nyt on tosiaan lähinnä testi ettei ala tilaamaan läskipyörää turhaan, jos se ei olekaan niin eriomainen talvella mitä on puhuttu. Kiihtyvyys ei nyt ole mikään valttikortti, mutta kyllä näillä pääsee ihan hyvää vauhtia tasaisella ja alamäessä. Tollainen normi pikkupolkuajelun keskari oli tänään päälle 18 km/h ja sykkeet siinä aerobisella kynnyksellä. Normirengastuksella mentäisiin sama noin 20km/h. Parhaimmillaan tällainen pyörä on ehkä hitaahkolla kivikkojuurakolla. Isommassa kivikossa alkoi jo kaipaamaan eteen joustoa ettei lyö käsille niin pahasti. Hitautta ohjaukseen tuli myös huomattavasti, mutta talvella se vissiin on ihan hyvä ominaisuus.

Travers Rudy Fat 29+

titskua ja muuta kivaa

Tällanen neuvolan kirjevaa'alla punnittava ajelee 0,5 edessä ja 0,7 takana. Talveksi tiputetaan lisää.

Sent from my GT-I9105P using Tapatalk
    fillari10.blogspot.fi
    Itse yrittäjä

Joo, oli tuota painetta mulla kuitenkin alle 1bar. Ton SKS aseteikko ei ole vaan kovin tarkka noin alhaisilla paineilla, joten mitään tarkkoja lukuja ei pysty sanomaan. Olikos Grandilla muuten litkutettuna vai Surlyn sisärenkailla?

Mielelläni muuten näkisin jonkun 9:Zero:7 Whiteoutin kaltaisen semiläskinä. Olisi aika monipuolinen pyörä ja saisi heikkojalkainenkin rakennettua kevyen kulkineen.

^niin no sehän lienee verrattain helposti toteutettavissa: ainakin vanhaan 907:aan menee 29+ kumit, varmaan myös uuteen

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ubi Katso viesti
    Travers Rudy Fat 29+
    titskua ja muuta kivaa
    Onpa muuten hieno ja melko järkevästi hinnoiteltukin. Sais nyt muutenkin tulla vähän vaihtoehtoja Krampukselle.

haedon; miulla oli Surlyn norsukumit päivän ja sit tempasin 26 sisurin, halkasin, päälikumi paikalleen ja litkut perään. Kerran on etukumi lurpannu pois paikoiltaan kesällä ja sillo oli jotain 0,1 bar painetta. En paljoo tarkastele muute ku et ilmaa on ja menoksi.

Sent from my B1-A71 using Tapatalk
    fillari10.blogspot.fi
    Itse yrittäjä

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kugelschreiber Katso viesti
    ...ainakin vanhaan 907:aan menee 29+ kumit, varmaan myös uuteen
    niinpä menee eikä edes näyttänyt tyhmältä mitä pelkäsin.

Litkuilla mäkin meinasin, mutta en tietenkään noilla kapeilla vanteilla ja tolla rungolla. Nyt on siis noi Surlyn sisärenkailla. En ole punnannut, mutta tuntui painavan yhtä paljon kuin jotkut pierunkuorikisarenkaat. Mutta ei taida olla juuri pelkoa snakebiteista. Rullauksesta en tiedä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti K.Visto Katso viesti
    Meinaa vaan järki lähteä, kun hajonneen shimanon navan tilalle laitoin Hopen pro evo II navan -sitä vapaarattaan räpätystä ei voi ihmismieli kestää.
    Sori pieni offari, mutta onkohan mun Hope Pro II Evo jotenkin viallinen, kun sen vapaaratas ei pidä mun mielestä mitenkään älyttömästi meteliä? Kaikki kun tuntuu tuota manailevan joka puolella. Mun DT 240s:n ja On-Onen Fattyn takanavan vapaaratas pitää esim. huomattavasti kovempaa mekkalaa.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

Lainaus Alkujaan tämän lähetti elasto Katso viesti
    Sori pieni offari, mutta onkohan mun Hope Pro II Evo jotenkin viallinen, kun sen vapaaratas ei pidä mun mielestä mitenkään älyttömästi meteliä?
    Sulla on varmaan ne kynsiä painavat jouset ruostuneet melkein poikki, eivätkä ne jaksa enää napsutella. Mulla oli kaksi neljästä ruostunut kokonaan pokki ja kolmas katkesi irroittaessa. Ihme, ettei sitä ollut huomannut ajossa.

Kuinkahan leveät 650b-kumit kaksysäriin sais? Taakse kun menee 2.4" 29-rengas, niin mahtaisko mennä 3" leveä 27.5 rengas? Valmistaako kukaan moisia?

Uusi Singular Gryphon: "Clearance for up to 2.4" tyres in the rear and 3" (29+) tyres up front".
    Olisivat samantien tehneet täys 29+, kun kerran leventivät keskiötä ja takahaarukkaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kolistelija Katso viesti
    Näytti olevan On-Onen hiilarirungossa. Aika muhkulta näyttää tollasessa kisasemmassa rungossa.
    Missä olet nähnyt tuon On-Onen hiilarirungon Knardeilla? Mitkä vanteet oli kysessä?

T. Nimimerkki ´"Photo olis kiva!"

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Lehisj Katso viesti
    Missä olet nähnyt tuon On-Onen hiilarirungon Knardeilla? Mitkä vanteet oli kysessä?

T. Nimimerkki ´"Photo olis kiva!"
    Tuossa yllähän siitä on puhuttu... kävin kuitenkin kaivamassa kuvan ja käytän sitä silleen melkein luvan kanssa:

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kolistelija Katso viesti
    Tuossa yllähän siitä on puhuttu... kävin kuitenkin kaivamassa kuvan ja käytän sitä silleen melkein luvan kanssa:
    Onkos tuo sitten se Haedonin pyörä, johon hän yllä viittaakin? Harmi kun ei tullut sunnuntaina tuota Liedossa bongattua, kun itsekin olin mestoilla itseäni ja cycloa rääkkäämässä.

Minulla on myös tuo sama runko. Viime talvena vetelin sillä 2.35 ISP:t alla. Lumisilla polkulenkeillä tuli kuitenkin muutaman kerran tuskainen tilanne, kun muut menivät edessä läskeillä. Niin ehkäpä tuollainen 3 tuuman kumi voisi noissa tilanteissa auttaa edes vähän. Tiedä sitten, miten liukas se olisi, kun on nastoihin tottunut.

Ilmeisesti tuossa nuo renkaat ovat normivanteilla. Mitenköhän tuohon mahtuisi pyörimään nuo Knardit P35-vanteilla?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Lehisj Katso viesti
    ...Mitenköhän tuohon mahtuisi pyörimään nuo Knardit P35-vanteilla?
    Ehkä kannattaa odottaa tuota 29x2.75" Dirt Wizardia tai laittaa joku 2.4" Ardent taakse. Mulla tuo vaati takakiekon rihtamista just keskelle ja silti sivuilta joutui vähän puukolla ottamaan että on clearancea, keskiön takana tilaa on pituusuunnassa, mutta etuvaihtaja tulee aika lähelle (XTR high direct). Kun ekana kokeilin sitä heti vanteelle noston jälkeen ja näytti mahtuvan hyvin. Sitten kun kuukauden päästä laitoin kiekot pyörään uudestaan niin jotenkin oli turvonnut (no painetta oli liikaa eli jotain 2 bar) eikä mahtunutkaan enää niin hyvin pyörimään. Eteen mahtuu leveämmilläkin vanteilla, mutta katsotaan nyt miten talvella kertyy lunta.

Ilmeisesti sinulla on nyt nuo Knardit normileveillä vanteilla? Itse pähkäilen leveiden vanteiden hankintaa vaihtoehtoina lähinnä P35 tai Pacentin DL31. Myös Syntacella on mielelkiintoinen leveä setti W35 MX, mutta hintaa kiekkoparilla on melkein tonni!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha Jokila Katso viesti
    Sulla on varmaan ne kynsiä painavat jouset ruostuneet melkein poikki, eivätkä ne jaksa enää napsutella. Mulla oli kaksi neljästä ruostunut kokonaan pokki ja kolmas katkesi irroittaessa. Ihme, ettei sitä ollut huomannut ajossa.
    Aika huonoa laatua jos ovat jo uutena olleet melkein poikki ruostuneita. Ostin kiekot siis kesällä ja vapaaratas on uudesta asti tähän päivään saakka pitänyt samanlaista ääntä. Napsut on kaikki selkeitä, mutta ei tosiaan kovin äänekkäitä verrattuna esim. pariin edellä mainitsemaani vapaarattaaseen. Sitä vaan ihmettelin.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Paakku Katso viesti
    Uusi Singular Gryphon: "Clearance for up to 2.4" tyres in the rear and 3" (29+) tyres up front".
    Olisivat samantien tehneet täys 29+, kun kerran leventivät keskiötä ja takahaarukkaa.
    Täys 29+ muuttaa fillarin geometriaa jo jonkin verran ja lisäksi chainstayn pituus kasvaa väistämättä. Sam on ihan hyvillä perusteilla suunnitellut Gryphonin juuri tuollaiseksi kuin se on. Yhden fillarin myyminen kahdelle koolle (29er ja 29+) olisi mielestäni kuluttajan kusettamista: lopputulos ei ole kovin hyvä kumpaankaan, mutta tokihan tuollainen runkosetti kaupaksi kävisi niille, jotka eivät tiedä.

To ride, shoot straight and speak the truth

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •