FillariElectrobikeGiantHepha
Sivu 69 / 98 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 19 59 67 68 69 70 71 79 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.041 - 2.070 / 2922

Aihe: Pyöräilijöiden tervehtiminen

Cool

Lainaus Alkujaan tämän lähetti sledgehammer Katso viesti
    Ei se mitään auta ainakaan Turun seudulla. 80% jampoista vetää semmosen hoitolaitos-tuijotuksen, kun varovasti nostelee lapaa. Ehkä mä näytän sitten jotenkin koomiselta tai sitten mua sorsitaan, kun en ole ostanut TuUL ajokamoja Toisaalta mua ei huvita maksaa mainosten kantamisesta. Mä kyllä pyrin moikkaan aina takas, jos joku tervehtii. Onhan se hauskaa nostaa lapaa kun saman lajin harrastaja tulee samoissa touhuissa vastaan.
    Ihan hyvin IMO tälläkin seudulla lapa nousee. Sen olen kyllä huomannut, että mitä kauempana isosta kirkosta ajelee, sitä varmemmin tervehditään. Etenkin seurojen ajokamppeissa olevat (~aktiiviharrastajat) kyllä moikkaavat....

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pexxi Katso viesti
    Tarkoitin siis, että naiset eivät moikkaa, prosentti ehkä 10 kun muuten yli 50 riippumatta onko succis vai ei.
    +1.

Voisin yhtyä yleistykseesi. Jännä juttu, enkä tiedä mistä johtuu. Ehkä otanta on liian pieni.

Re: Pyöräilijöiden tervehtiminen

Ihme homma. Motoristit ja veneilijät moikkaavat mutta pyöräilijät vain tuijottavat. Itse pyrin moikkaamaan kaikki jotka varusteista tunnistaa pyörälenkillä olevan. Noin yksi kymmenestä moikkaa takaisin, jos vastaan tulee kaksi tai useampia ei sata varmasti kukaan moikkaa.

Tulis rasitusvamma jos kaikkia moikkais .. ei vaa yleensä vähäeleinen pään nyökäytys tai parin sormen nosto tangosta ..

Pyöräilijöiden tervehtiminen

Harvemmin nykyisin irroitan käsiä tangosta.
    Neljä sormea ojentuu tai pää nyökkää. Sitä ei välttämättä kaikki kyllä huomaa.
    http://yle.fi/elavaarkisto/artikkelit/polkupyorailysta_pitaisi_muodostua_suomalainen_urh eilulaji_102121.html#media=102119

Tää on mielenkiintoinen asia, täytyy muistaa että tervehtiminen meille suomalaisille on muutenkin vähän vaikeaa. By the way olin tänään 1. lenkillä 29er. Kona Unitilla. Olin varmaan hieman pelottavan näköinen kukaan ei tervehtinyt vaikka itsellä oli lapa pystyssä oli vastaantulija minkälaisella konkelilla vaan liikenteessä. Pahimmat ovat nää speedopellet maantiepyöräilijät, nenä pytyssä ajellaan eikä kuulla/nähdä mitään. Mitä tapahtuu kun vaihdan speedot päälle ja alle Olmoni ja lähden baanalle, kyllä lapaa nousee hieman paremmin. Mikä juttu tää asettelu on maantiepyöräijät vs. muut on, ei ymmärrä. Itselläni on periaate että moikkaan vastaantulijaa vaikka millä pyörällä olenkin liikenteessä, ei ole multa pois. Ps. Ajan speedoissa TDH:n ja tervehdin myös muita kuin maantiepyörällä ajavia.

Jopotuinen Guest
    Saksassa kun menee johonkin paikalliseen pieneen syöttö-juottolaan ja sanoo ovella että "Abend", suurin osa paikalla olijoista vastaa samalla tapaa, lähes yhteen ääneen.
    Suomessa jossain kyläbaarissa luultavasti vetäisivät moisesta enempiä kyselemättä heti turpaan...

Noh, noh. Taitaa se kenkiin tuijottelu (ja turpaan saaminen) olla enemmän kaupunkilaisten ongelma.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jopotuinen Katso viesti
    Saksassa kun menee johonkin paikalliseen pieneen syöttö-juottolaan ja sanoo ovella että "Abend", suurin osa paikalla olijoista vastaa samalla tapaa, lähes yhteen ääneen.
    Suomessa jossain kyläbaarissa luultavasti vetäisivät moisesta enempiä kyselemättä heti turpaan...
    Ihmekös tuo jos huutelet suomalaisessa pubissa ABENDiä? Herjaksi luulevat!!

Jännä keskustelua tämä tervehtiminen. Foorumin uutena käyttäjänä sattumalta löysin tämän jorinan. Moottoroiduilla pyörillä ajelevat noteeraavat aina alan vastaantulevat harrastajat, minä olen tehnyt samoin mtb-poluilla ja aina saanut responssin. Kai se käytännössä kuitenkin skulaa vaikka täällä teoretisoidaankin. Suosittelen moikkaamista i varje fall.

Pyöräpummi Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pexxi Katso viesti
    Tarkoitin siis, että naiset eivät moikkaa, prosentti ehkä 10 kun muuten yli 50 riippumatta onko succis vai ei.
    Minulle tämä ei ole ollenkaan ongelma, koska tiedän peilistäkin katsomalla kuinka helvetin ruma mies olen.
    Naisena kääntäisin pääni toisaalle jo ensinmäisestä vilauksesta.
    Voiko siinä sitten enää tervehdystä edes odottaakkaan?

Sitä en kuitenkaan tiedä mikä teidän ongelmanne on, mutta minulla se on niin ikävästi että sitä ei voi parantaakkaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti baritoni Katso viesti
    Jännä keskustelua tämä tervehtiminen. Foorumin uutena käyttäjänä sattumalta löysin tämän jorinan. Moottoroiduilla pyörillä ajelevat noteeraavat aina alan vastaantulevat harrastajat, minä olen tehnyt samoin mtb-poluilla ja aina saanut responssin. Kai se käytännössä kuitenkin skulaa vaikka täällä teoretisoidaankin. Suosittelen moikkaamista i varje fall.
    Ratapyöräilyssä ei yleensä ole vastaantulijoita, joten heidän moikkaaminen on aika marginaalinen vaihtoehto.
    • EI, se ei ole optinen harha - se näyttää siltä
    • EI, se ei ole epäselvästi sanottu - se kuullostaa sitä
    • Tunne Todellisuus - Kosketa Maailmakaikkeutta

Pyöräpummi, kai toi oli vitsi? Rumia ihmisiä ei olekkaan! Kyse on asenteesta! Jos ajattelet olevasi hyvännäköinen, komea, mitä ikinä, ihan varmasti olet.

Joo. Mäkin oon komee ku mikä.

^Se vaan johtuu siitä, että mikä on niin älyttömän komee.
    • EI, se ei ole optinen harha - se näyttää siltä
    • EI, se ei ole epäselvästi sanottu - se kuullostaa sitä
    • Tunne Todellisuus - Kosketa Maailmakaikkeutta

Ai miksi rumia ei moikattaisi?

Minä ainakin yritän vilkutella/nostella sormiani/virnistellä/nyökytellä vastaantuleville harrastajannäköisille (myös silloin, kun en kulje pyörällä, hulluksi ehkä luulevat). Toisinaan olen ajatuksissani ja huomioiminen ei onnistu täysipainoisesti - voi, mikä syyllisyys siitä seuraakaan, kun naissukupuolen edustajana nyt leimaa kaikki pyöräilijänaiset moikkaamattomiksi nirppanokiksi!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Oatmeal Stout Katso viesti
    ^Se vaan johtuu siitä, että mikä on niin älyttömän komee.
    Mikä on kyllä komee kuin mikä.

Jopotuinen Guest
    Merellä aivan älyttömästi tuttuja, tai ainakin nuo moikkailevat menne tullen. Aluksen kokoosta ja etenemistavasta riippumatta.

Fillaroinnin suhteen, toi moikkailu on vähän sellainen tilannekohtainen juttu, siinä sycklon tai maantie-raaserin puikoissa vinttikoira-asennossa lavan heilauttelu ei aina ihan luontevaa. Sormien ojentelu on mun puolesta ihan jees, siiinä missä päänkin keinuttelu tai sitten silmien muljauttelu. Kaikki käy.

Kiva lenkki tänään, kaikki vastaantulleet pyöräilijät kulkuvälineen tyyppiin katsomatta tervehti tosi reippaasti - paitsi se yks celesten värisellä maantiepyörällä ajanut...

Tänään tuli Saimaa kierrettyä prätkän kyydissä, kaveri moikkaili muille mopoilijoille, minä morotin kaikki pyöräilijät.

Tervehtiiko joku oikeasti kaikkia vastaan tulevia pyöräilijöitä? Noh, ei kait siitä haittaakaan ole...

Tänään oli hauska tapaus jossain Iin jälkeen pohjoiseen mentäessä. Siinä puski pariskunta etelää kohden maantiefillareilla/cycloilla napakkaan vastatuuleen. Vaimo etummaisena tuulenhalkaisijana, alaotteella, katse tiukasti eteen. Mies perässä selkä suorana ja ote rennosti kahvoilla.

Kumma juttu, että akka ei edes sivulleen vilkaissut, mutta mies kyllä morjesti iloisesti takaisin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ppikkupe Katso viesti
    Tervehtiiko joku oikeasti kaikkia vastaan tulevia pyöräilijöitä? Noh, ei kait siitä haittaakaan ole...
    Jos viittaa minun edelliseen postaukseen, niin en sentään oikeasti KAIKILLE pyöräilijöille heilutellut. Mutta niille noin tusinalle harrastajan näköiselle, jotka hinkutti menemään siellä melkein_ei_keskellä_mitään.

^ Enhän mie ollut kerennyt edes lukea sinun viestiä. Tuolle edelliselle sankarille tuttavallismielisesti kuittailin.

ppikkupe: Joo, tervehdin kaikkia - taajamien ulkopuolella. Siis tuolla eilisellä lenkillä, en ihan aina sentään... Oli sellanen reissu, että 73 km:n matkalla samalle reitille osui noin 7 'maantiepyöräilijää', yksi hybridi (kuskilla lenkkivarustus) ja yksi maasturi (selkeä VOMP). Mukaan itseasiassa laskettu vastaan tulleet, ohitetut ja ohittavat. Näille jaksoi kyllä heilutella

jatkoa vielä: eilen ihmettelinkin ittekseni, että miksi oli niin vähän fillareita liikkeellä... mutta tais jengi jättää lenkit väliin valmistautuessa TdH:hon (?)
    Ripa523 muokkasi tätä : 01.09.2013 at 10.28 Syy: jatkoa vielä

Kesäkuun alussa kun kävin Tromssan tienoilla pyöräretkeilemässä, oli ihan kiva huomata miten kaikki jollain tapaa harrastajan näköiset pyöräilijät tervehtivät toisiaan. Meitä retkeilijöitä siellä oli toki enemmistö pyöräilijöistä, mutta myös ne ainoat kaksi näkemääni maantiepyöräilijää tervehtivät minua vastaantullessan, vieläpä oma-aloitteisesti ennen minua. Itse asiassa jopa tietyömaan varrella seissyt asfalttityöntekijä E8:n varrella tervehti kun ajoin hänen ohitseen. Mulla siis retkipyörä lokareineen laukkuineen telttoineen alla, varusteiltani ja vaatetukseltani lienen ollut selvästi pyöräilyharrastajan näköinen. Kotimaassa kutakuinkin samoin varustein liikkeellä ollessani muistan kerran saaneeni vastauksen maantiepyöräilijältä kun itse tervehdin ensin.
    No, nämä ovat näitä kulttuurieroja ja Norja on Norja. Upea maa, upeat ihmiset... :P
    Tarkoitukseni ei tietenkään ole mitenkään mollata suomalaisia pyöräilyharrastajia, tämä nyt oli vain yksi havainto-otos rajanaapurista.

siinä sycklon tai maantie-raaserin puikoissa vinttikoira-asennossa lavan heilauttelu ei aina ihan luontevaa.
    Metsäpolulla on usein aikaa sanoa jotain, mutta käsiä ei välttämättä pysty irroittamaan tangosta - paitsi jos pysähtyy. Toissapäivänä oli tosin polkujen risteyksessä vain parin sekunnin näköyhteys ja ainakin itsellä hengitys sen verran "syvää" ettei tainnut lähteä muuta ääntä....

"it IS possible that you are faster or slower than anybody else who is having at least as much if not more or less fun"

Jaa'a. Mielestäni kyllä ainakin täällä oulun seudulla kaikki tuntuvat moikkaavan, tai sitten se on se optinen harha :O
    Itse pyrin moikkaamaan kaikkia vastaantulevia vähänkään harrastajan näköisiä pyöräilijöitä. Tosin vain jos heillä on kypärät
    päässä!

Se toisten auttaminen on kyllä jännä juttu, kerrankin saatiin kolari aikaiseksi keskellä vilkasliikenteistä keskustaa ja risteykseen tullut
    autoilija vaan tööttäili menemään... Pyöräilijät kyllä tuntuvat auttavan toisiaan, mutta kukaan muu ei sitten ketään autakkaan..

Merellä aivan älyttömästi tuttuja, tai ainakin nuo moikkailevat menne tullen. Aluksen kokoosta ja etenemistavasta riippumatta.
    .
    Jaa-a .. taidat seilata eri vesillä. Moottorivene-seilipaatti ja moottorivene-kajakki moikkausautomaatti tuntuu aika usein olevan rikki .. mutta kyllä se lapanen nousee sit jos eka ite morjestaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti leevi Katso viesti
    Pyöräilijät kyllä tuntuvat auttavan toisiaan, mutta kukaan muu ei sitten ketään autakkaan..
    Kyllä ainakin pohjoisessa on tapana pysähtyä, jos havaitaan tien päällä auto keula rytyssä, konepelti pystyssä tai muuten vain hätävilkut päällä. Se voi olla lähin apu muutoin aika kaukana.

Tietenkin kannattaa aluksi varmuuden vuoksi vain hidastaa ja varmentua siitä, että kyseessä ei ole pelkästään venäläisturisti pitämässä tupakkataukoa. Ei venäläisistä sinänsä mitään pahaa sanottavaa ole, mutta niiden hätävilkkujen käyttötapa ei aina noudattele länsimaista logiikkaa.

Niin tai romaaneja myymässä rihkamaa arvotavarana kun on "bensa loppumassa"

Ei ne täällä uskalla, tai tulee leukusta.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •