Salsa Casseroll retkivarustuksessa Pangan rantatörmällä Saaremaalla
Salsa Casseroll retkivarustuksessa Pangan rantatörmällä Saaremaalla
Jahas, n00b ei onnistu. Kuva Flickrissä ja linkki laitettu "insert image" toiminnon kautta, täältä siis löytyy: http://www.flickr.com/photos/mikkopietinen/9445201986/
Kattelin hotellin pyörävarastossa tämmösiä. Etenkin noi juomapulloviritykset oli mielenkiintoisia.
![]()
Biltemasta tarakka sekä tankolaukku ja Kuutio pääsee nielemään asfalttia. Olisihan sitä vielä voinut ottaa tarakkalaukutkin Biltemasta ja jättää Deuterin Trans Alpinen pois. Tavaraa taisi olla lähtiessä, vedet, kahvitermoksen ja ruoat mukaan lukien 18 kg, sisältäen noin 2 kiloa pannukakkua
Kun kuulemma Nobby Nicit eivät pidä märässä juurakossa, niin ajattelin, että ne ovat liukkaat myös asfaltilla. Renkaiksi siis alle, taake 2.4" NN ja eteen 2.25" Albert.
![]()
Kiitos, tänä kesänä tuolla kinnerillä 8 vk matkapyöräilyä ja jos siihen lomaan laskee Nojapyöräilyn SM-kisoissa ajetut ympyrät (olihan se matkan varrella) niin kilometrejä kertyi yhteensä 7890 km. Parasta tuossa on mukavuus, ajamisen keveys (painaahan se ylämäessä mutta Norjassakin pärjäsi) ja se, että on sateelta suojassa. Helteellä on alakroppa varjossa ja koska kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja niin kipon läpi menevä ilmavirta hyväilee reisiäeli ei siis ole tukala helteilläkään.
Huonointa on kinnerin piilottaminen puskatelttailussa eli tarvitsee tien tai polun, että pyörän saa metsän pimentoon. Kaksipyöräisen voi työntää pusikkoon helpommin etenkin jos sen pusikon takana on vesielementti minkä äärellä on kiva riippua riippumatossa (mattoa suosittelen lämpimästi matkapyöräilijälle, satakertaistaa sopivat majoittumispaikat eikä paina käpy selän alla). Huono, tai koloinen asfaltti on myös kolmipyöräisellä ikävämpi eikä soralle mieluusti poikkea mutta kyllä tuolla oikeita kinttupolkujakin tuli ajettua.
Toinen reissu on tänään päätöksensä saanut ja uutta jo ainakin suunnitellaan... Matkatarina löytyy tuolta: http://nojapyorafoorumi.fi/viewtopic.php?f=21&t=3106
"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja".
Tämmösellä setupilla mentiin tämän kesän reissu
![]()
--
Hiljaa hyvä tulee.
FF sekoilee. Tuplat poistettu.
Halloo halloo muokkasi tätä : 28.08.2013 at 19.43
Stevens Vapor retkikokoonpano. Mavic CXP33-kiekot, Schwalbe Racing Ralph 33mm-renkaat. Tällä retkellä oli tiedossa asfaltin lisäksi polkuja, siksi nappularenkaat.
Ortliebin tanko-ja takalaukut, Rosen Xtreme-runkolaukku, Tubus Logo-tarakka, rungossa ei kiinnityskohtia tarakalle, yläpään kiinnitys Tubuksen kiinnikkeillä, pari milliä putkea suurempi halkaisija, alla pätkät sisuria.
Välipäiväkokoonpano. Tarakan alapään kiinnityksessä Tubuksen palikoita pidemmät versiot, teetetty jälkikäteen, Tubuksen omat palikat ovat lyhyemmät. Teetetyillä sain koko tarakan levarijarrun taakse, Tubuksen omilla jarru jäi tarakan putkien väliin. Tarakan heijastin napattu mummiksen tarakasta. Takana Tubuksen normaalia pidempi taka-akseli. Tangossa Zefal Spy-peilit, kyllä, kaksin kappalein. Aiemmin pidin peiliä emäputkessa, mutta kuvan paikat tuntuvat tällä hetkellä paremmilta. Tankolaukun telinettä ei jaksanut poistaa, sen verran hankala vähän jo kulunutta vaijeria on pujotella.
Suunnon kompassi velcro-rannekkeella - tullut todettua, ettei kompassia jaksa mistään taskusta kaivaa, ajaessa tuossa pystyy vilkaisemaan, että suunta on oikea. Kartta tankolaukun päällä Ortliebin muovisessa karttataskussa.
Halloo halloo muokkasi tätä : 18.09.2013 at 13.19
Tässä pyörä valmiina kuuden päivän Lapin reissua varten. Viimeisenä päivänä oli kärrylaukku jo paljon tyhjempi
![]()
Tässä oma gg muuli hyvin toimii.
![]()
Vastustan tyranniaa viimeiseen asti
Ei lähde saatana Moskovasta, njet
Nostetaan tätä taas pikkasen.
Salsa Fargo Peniscola vanhakaupunki
yrittäjä itse
fillari10.blogspot.fi
fillari10.blogspot.fi
www.kareisenpyorakorjaamo.net
Itse yrittäjä
Mukana 7 päivän varusteet mukaanlukien kahden hengen teltta. Reittinä itärajan pienet asfaltti- ja hiekkatiet.
Aina jotakin pyykkiä roikkumassa takalaukusta.. Lødingen, Norja eiliseltä.
Molempia löytyy! https://www.5yearbiketrip.com/
Tässä olisi kuva Chuysky traktin kojelaudasta. Laukut ottivat vähän polviin ja napit olivat liian leveällä. Ei jaksanut kuitenkaan matkan aikana korjata tilannetta.https://twitter.com/mkpaa/status/884758982392516608
Hyvin tiedetty. http://www.highmobilitygear.com/reve...um-c2x18631646
Tuo oma runkolaukku ostettu 2013 ja vedenpitävillä vetoketjuilla. Käyttötestin perusteella voin varauksetta suositella. Laatutuote.
Vastustan tyranniaa viimeiseen asti
Ei lähde saatana Moskovasta, njet
Tässäpä kokoonpano viiden viikon alppireissullani:
Tässä kevennellen Kuopioon -matkaltani parin viikon takaa (tosin ihan Kuopioon asti en selvinnyt):
Runkolaukussa siviilivaatteet (farkut, t-paita, sukat, kalsarit). Satulalaukussa työkaluja ja varaosia. Lisäksi selässäni oli pieni 2,5 litran Camel Back (ilman rakkoa), jossa oli matkaevästä, aurinkovoidetta ja hammasharja. Ohjaustankoon sidottu varavirtalähde ja Abusin lukko.
Jarosti, näyttää kiinnostavalta tapa kuljettaa tavaraa etuhaarukassa. Ihan jollain strapilla olet ne sitonut? Pysyvät ilman, että tarvitsee pelätä tavaroiden menevän pinnojen väliin? Ovatko nuo pussit vedenpitäviä? Voisin yrittää jollekin telttareissulleni joskus ottaa mallia, niin voisi ehkä jättää bob yakin kotiin.
"Kaikista seksuaalisista poikkeavuuksista siveys on kaikkein omituisin"
Anatole France
Säkit olivat Ortlieb PS10 kuivasäkit kiinnitettynä Backburn Outpost -häkkiin. Häkki oli kiinni klemmarilla ja yhdellä haarukan omalla ruuvilla. Kiinnitys tuntui luotettavalta, eikä aiheuttanut isompia ongelmia. Keula tuntui vähän aikaisempaa herkemmältä vatkaamaan, jos tankolaukussa oli vähänkään liikaa kuormaa - en tosin tiedä kuvittelenko.
https://varuste.net/Ortlieb+PS10+Kui...+3+L?_tu=41156
https://www.blackburndesign.com/en_e...argo-cage.html
No nyt vanhan sydän sykkii lämpimästi!! Celesteä, ns. tavalliset renkaat, runkolaukku ja satulalaukku sellaisia joita minäkin voisi kuvitella pitempää ajosuoritusta (eli sellaista minkä pystyy ilman univajetta ajamaan, mikään pyöräilyssä ei ole mulle sen arvoista että rupeaisin fakiirivalvomisiin tai unta vastaan taistelemisiin tai ajaisin sellaisessa kunnossa jossa en toivoisi autonkuljettajienkaan olevan) varten hankkivani.
Tangosta en tykkää ollenkaan ja vielä vähemmän tupista, mutta kai ne kuskin käsiin sopivat, silmää miellyttävät ja tehtävänsä tekevät, joten mitä minun mielipiteestäni.
Pullotelineen täytyy vissiin runkolaukun kanssa olla sivulle avautuvaa mallia?
Ai niin, näyttäisi olevan "kaksivaihteinen sinkula". Mulla on kokemusta vastaavasta vain tilanteessa jossa etuvaihtajan vaijeri lopetti hommansa ja kotiinpaluu tapahtui pelkkää etuvaihtajaa käyttäen. Ei ajatus ihan mahdoton ole (eikä esteenä olisi mikään abstrakti "yksinkertaisuuden" ihanne).
Kirjanmerkit