HephaGiantFillariElectrobike
Sivu 120 / 239 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 20 70 110 118 119 120 121 122 130 170 220 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.571 - 3.600 / 7160

Aihe: Pyöräprojekti

Mulla on Tunturi Retki Super muuttumassa single speediksi ja ois muutamia kyaymyksiä viisaamille. Mä en saa tänne kuvia liitettyä.. mistähän se johtuu?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti EePee Katso viesti
    No ei mittään, uutta projektia pukkaa. Tällaisen pelastin eilen lähipuodin BikeCompanyn tarjousnurkasta. Laadukkaan tuntuinen raami, taitaa olla vielä ihan saapasmaassa värkättyjä. Tarkoitus olisi vaihtaa osat esikoisen (kohta 13 v.) vanhasta maantiekiiturista suunnilleen suoraan. Saa poika ensi kesäksi sopivamman pyörän miesten maantielenkkejä varten..
    Tällainen siitä pojan Battaglinista tuli kevään aikana:

Ja sitten EePeen pyörätehtaan toinen uutuus tältä keväältä, vanha rakas Scottin hybridini, joka on ollut muutaman vuoden purettuna varastossa sinkuloituna käyttöpyöräksi kupunkiin. Periaatteena oli, että mahdollisimman paljon käytetään omista laareista löytyvää osaa ja niin vähän kuin mahdollista ostetaan/tilataan. Ensi lenkki heitetty eilen ja Hei! Sinkulalla ajaminenhan on hauskaa!! Sinkula piti tehdä pojan vaatimuksesta, jolla on ollut sellainen koulu-/harrastus-/kaupunkikulkimena puolitoista vuotta. Takakiekon rakentelin deoren kuusipulttisen levarinavan ympärille, joten sinne voisi tilata vielä kiinteän rattaan, jos tässä oikein innostun..
    Ilo ilman pyörää on teeskentelyä..

Tuollainen tuli tänään ameriikoista Mukavan näköinen, sekä painoinen. Kauppiaan ilmoittama 1.824kg ei ole varmasti kauhen kaukana.

Nyt vaan nykyinen maantiepyörä lihoiks, että saa rahoitettua tämän osat..
    Entä jos sataa?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jsavilaa Katso viesti
    Eilen viilailin Raatoon kapeampaa tankoa paikalleen niin aloin katteleen surkeasti hylättyä runkoa ja vieressä ollutta Konan Project2 jäykkää keulaa, että saisko niistä kasattua kokojäykkiksen (keula on tovin ootellu kaveriksi Konan alu-runkoa, mitä ei tunnu löytyvän halavalla). Tuumasta toimeen ja keula kiinni. Kiekoiksi ruuvasin aluksi Mavic Crossmaxit, mutta kun levyjarrua ei eteen saa, niin muistin että pihalla lojuu vanha Helkama Hot Poweri (tms?) johon on vaihettu vereksemmät Alexrimssit Deore navoilla. Romulootasta ongin stemmin, hiilaritangon, sinkulasetin, ketjun ja aceran kiristimeksi niin nyt on jarrua vaille ajokelpoinen viritys tallissa. Nyt pitäs keksiä että tekeekö tuosta komian (jota tuskin sitten raaskii myyä) vai ajopelin jonka myy pois. Aika näyttää mitä tapahtuu...
    Tallissa tapahtuu taas... Tuossa joku viikko sitten tulin aatoksiin että hävitän loppuvuodesta ostetun Cube Racen ja teen kuitenkin Quantecistä ht-maasturin, tuo rakentaminen kun näyttää olevan iso osa harrastusta niin turhaa piän tallissa semmosta mitä ei oo tarvetta nyplätä. Ja siitähän sitten seurasi että Quantec osiksi ja "uutta" palikkaa kiinni. Keulaksi palasi siitä jo kertaalleen irroitettu Reconi, Deore vaihtaja, FC-M430 kammet 32t rattaalla, BR-M446 jarrut 203/160 levyillä ja Sunnin kiekot. Muut palikat on romulootasta. Ketjuohjuri pitää vielä rakentaa ja bashi asentaa, sekä kokeilla muutamia stemmi/tanko variaatioita.

Raatoon on vaihtunu, osin Quantecin rakentamisen johdosta, kampisetti FC-M552 Shimanoon Blackspiren 36t rattaalla, XT takavaihtaja, keulaksi Reba ja Velon valkeat nahkagripit ja jakkara. Ja tuossa pihalla liikkuessa oon katellu tuhoon tuomittua Hot Power helkamaa että voisko siitä tehä jotain. Tänään sitte raahasin sen talliin ja nypin enimmät joutilaat osat irti. Mitään kovin erikoista rakennelmaa en tuosta ala tekemään, kasataan romulootan ja Bilteman/Kärkkäisen avustuksella sinkula. Kammiksi LX:t 42t rattaalla ja taakse Superstarin 18t. Kiristimen virkaa hoitaa vanha tuttu Acera. Tangon kiinnike on aika happamassa kunnossa ja taian hakea uuen kulkiissani.

Ei riemulla rajaa kun SuperMörrillä ajaa!

Neoretroa melkeen priimana taitaa pukata pajasta pian

Rospuuttokelin pyöräprojektia pukkaa.

Tommasinin edukkaamman pään cx-runko Columbuksen Zonal putkea, haarukka Columbuksen Tusk Tommasinilla maalattu runkoon sopivaksi.
    Kotoa hyllystä löytyivät Tommasinin pulloteline, uudenveroiset Choruksen takavaihtaja+kahvat ja uusi 12-25 pakka+Record ketju.
    Ostettu tähän mennessä Chorus tolppa, 3T Team Stealth stemmi+tanko, Avid Ultimate cantit.
    Kiekoiksi alkuun alle menevät Campan Nucleonit, katotaan jos tuubikiekkoihin löytyis rahaa...
    Muuten osat ovat jo valmiiksi mietitty, polkimet hiukan mietityttää.Jotkut Timet?
    Kaupasta saa valmiin pyörän halvemmalla, mutta onhan näissä projekteissa se puuhastelun ilo.
    Tolppa ja tanko kuvausta varten paikallaan, joten eivät lopullisessa kuosissaan.

Ihmekameli muokkasi tätä : 10.05.2013 at 11.18

juu kaupasta saa mitä on mutta itse rakentamalla taatusti mieleinen. Ja hieno .

Maantie- ja maastopolkimia?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Campione Katso viesti
    juu kaupasta saa mitä on mutta itse rakentamalla taatusti mieleinen. Ja hieno .

Maantie- ja maastopolkimia?
    Maastopedaalit pitäis löytää, Shimpan XTR olis varmasti hyvät eivät vaan mielestäni sovi tuohon pyörään.

Mulla on crossarissa tuollaiset Ritcheyt ja hyvin olen tykännyt. En ole kyllä maastossa paljoa ajellut että en tiedä miten hyvin pysyvät puhtaina mudasta mutta muuten kyllä passaa, klossi asettuu nätisti ja irtoaa myös.

Ja nimenomaan punaisella värillä .

Tämmöistä tt-pyörä -projektia on viritteillä, saas nähdä kuinka ikuisuustason sellainen tästä tuleekaan...mielessä siintelee three spoke-kiekot, valkoista tt-satulaa yms.

https://plus.google.com/u/0/photos/1...28500746266945
    *Ketjut ovat sotkemista varten*

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ihmekameli Katso viesti
    ...polkimet hiukan mietityttää.Jotkut Timet?
    Kyllä. Mustat ATACit. Jollei ole aivan gramman päälle, niin Aliumit on hyvät, kestää käyttöä melko mukavasti.

Ensimmäinen 100 km testilenkki takana ja ajon roiskeetkin jo pesty poies. Painoa tässä asussa kaikkinensa, vesipisaroineen 7,24 kg.

Muoks: Tulikin aika nopsaan kyselyitä täälläkin. Runko luvattu Uomolle.

Tästä ei tule minun pyöräprojektini - tai jos tuleekin, niin lyhyt sellainen.

Onko tämä aivan kaatopaikkatavaraa? Runko on Crescent 70- ja 80-lukujen taitteesta. Putket Reynolds 531:ä, muhvit Nervexin, haarukanpäät Campagnolon ja kierteet ranskalaiset. Korkeus on keskeltä keskelle 59,5 cm ja pituus 57,5 cm. Maalasin itse rungon T.I. Raleigh -väreihin liikennemerkkimaaleilla joskus 80-luvun puolivälissä. Maalissa on jälkiä etenkin keskiön seudulla ja takahaarukassa, mutta enimmäkseen maalipinta on hyväkuntoinen. Suurin vika rungossa on, että pystyputki on murtunut muhvin reunasta alkaen.

Rungossa on hyväkuntoinen Campagnolo Record -keskiölaakeri ja alkuperäinen Shimanon 1. sukupolven Dura-Ace -ohjauslaakeri. Näistä joku saattaa olla kiinnostuneempi kuin itse rungosta, mutta runko tulee sitten kaupan päälle. En rupea laakereita irrottelemaan.

Jos jollakin on kiinnostusta, saa tulla noutamaan rungon. Muutoin se lentää roskiin tällä viikolla.

AnttiH muokkasi tätä : 20.05.2013 at 16.17 Syy: Kiinnostuneita ilmoittautui. Ei tarvitse heittää pois.

^ Justiin kuolailin tuolla pyöräsi kuvassa tuota runkoa, jotenkin kolahti vaikken retro- ja/tai maantiemies olekaan. Eikö tuollaisen pienen halkeaman saa teräsrungosta hitsattua kuntoon?

-Lauri
    -L.

Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

^^ Laita yksivaihteen puolelle tarjolle, sieltä luulis kiinnostuneita löytyvän.
    Siitä ali missä aita on matalin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    Justiin kuolailin tuolla pyöräsi kuvassa tuota runkoa, jotenkin kolahti vaikken retro- ja/tai maantiemies olekaan. Eikö tuollaisen pienen halkeaman saa teräsrungosta hitsattua kuntoon?
    Itse laittaisin rospuutto satulaputken sisään, poistaisin maalit ja tarjoaisin TIG-hitsausta ongelmakohtaan. Todennäköisesti saisi vielä ihan toimivaan ajokuntoon jos runko ei muuten ole lepsuuntunut liikaa.
    -Mika :: http://goo.gl/7OtRW

Tekeleet: Off-road täpäri @ 2012, Vendetta kopio @ 2012
    Kaupalliset: MetaPhysic 700c @ 2011, M5 CrMo lowracer @ 2010

Sunnuntaina astuin tri Frankensteinin saappaisiin ja aloin yhdistellä eri pyörävainajista irrotettuja kimpaleita toisiinsa. Illalla oli kasassa Hirviö...

Nyt virittelemään niitä ukkosenjohdattimia...
    MTB-Turun lenkit to klo 18 parillisina viikkoina Itäharjun Prisman tolpalta ja parittomina Impivaaran palloiluhalleilta

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pekka L Katso viesti
    Tämmönen siitä tuli.
    Hetkinen! Näyttää siltä, että oot asetellut tankonauhan alle jotkut mokkulat että saat paremman otteen tangon eteenpäin viettäviltä osilta. Mites sellasen idean kekkasit?

Pyöräprojekti

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pave Katso viesti
    Sunnuntaina astuin tri Frankensteinin saappaisiin ja aloin yhdistellä eri pyörävainajista irrotettuja kimpaleita toisiinsa. Illalla oli kasassa Hirviö...

Tuo on niin vääärin...

Lähetetty Tapatalkista, pahoittelen kirotusvirheitä.
    Trek Rail | Camino Al | Taiga | Team Tuska

Laitoin eilen uuden 80mm stemmin vanhan 100mm:n stemmin tilalle. Nyt sain haluamani hieman tiiviimmän ajoasennon, ja heti tuli työmatkalla uusi nopeusennätys! Alkuperäisestä avaruudetinhelvetistä on tullut laskeuduttua jo hieman lähemmäksi maan kamaraa, mutta vieläkin voisi tankoa pudottaa. Mistä löytyisi matalampi headset bearing cover tuon Rosen oman järkyttävän tötterön tilalle? Olen yrittänyt googlailla, mutta melko heikoilla tuloksilla. Suurena Slam that Stem -fanina tämä olisi yksi(=ainoa oikea) vaihtoehto, mutta sopivuutta täytyy tutkailla vielä tarkemmin.

Loppuvalmius hääpöttää. Satulakulman ja ohjaamon säätö, stemnin pidennys ym. Ja rungon vaihto mustaan karbooninomadiin. Josko huomenissa parempata kuvaa oikeaan topikkiin kun toi nyt kaiketi on valmis. Sikälimikäli se on ikinä.
    #1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja

There can be only one.

Olisi kiinnostavaa nähdä ruzlerssin ajoasento. Valtavan korkealla oleva satula viittaa matalaan runkoon, todella lyhyt stemmi liian pitkään runkoon, droppi satulasta stongalle todella pitkiin käsiin. Dropeilta mun on vaikea kuvitella, että tuota pyörää pystyy kukaan ajamaan. Toisaalta jos ne kädet ulottuu noin alas niin miten ne ei ulotu myös pidemmälle, jotta pyörässä voisi olla sen pituinen stemmi mille maantiepyörän käsiteltävyys on suunniteltu, eli silmämääräisesti 54 rungolla 10-12cm.

Olen hämmentynyt, siinä kaikki.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti nikib Katso viesti
    Olisi kiinnostavaa nähdä ruzlerssin ajoasento. Valtavan korkealla oleva satula viittaa matalaan runkoon, todella lyhyt stemmi liian pitkään runkoon, droppi satulasta stongalle todella pitkiin käsiin. Dropeilta mun on vaikea kuvitella, että tuota pyörää pystyy kukaan ajamaan. Toisaalta jos ne kädet ulottuu noin alas niin miten ne ei ulotu myös pidemmälle, jotta pyörässä voisi olla sen pituinen stemmi mille maantiepyörän käsiteltävyys on suunniteltu, eli silmämääräisesti 54 rungolla 10-12cm.

Olen hämmentynyt, siinä kaikki.
    Sen myönnän, että runko on minulle ehkä aavistuksen liian pitkä. Runkokoko on muistaakseni 57, 55 olisi ollut varmaankin sopivampi. Onkohan tuon rungon geometria poikkeuksellisen matala, mutta pitkä? Tuolta geometriataulukko kyseiselle mallille. Pidemmällä stemmillä ajoasento tuntuu hieman liian etukenoiselta. Dropeilta ajaminen ei minun mielestä ole mikään ongelma. Totta kai ajoasento on selän osalta silloin jo hyvinkin matala, mutta mielestäni droppien tarkoitus on päästä matalalta ja täysiä.

Eikös etäisyys satulasta dropeille pienene huomattavasti, jos stemmi on lyhyempi? Joten en ymmärrä miten etäisyys pysyisi samana tangon ollessa "pitkällä ja matalalla" vrt."lähempänä ja matalalla"?

Onko 80mm stemmi jo poikkeuksellisen lyhyt? Pelkäsin kyllä, että käsiteltävyys muuttuu rauhattomaksi, mutta siitä tuli mielestäni huomattavasti tarkempi. Entinen FSA:n stemmi tuntui myös todella löysältä verrattuna tuohon lyhyempään. Nyt tuntuu, että voima välittyy aivan eri tavalla alaalta runtatessa, kun turha notkunta loistaa poissaolollaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tank Driver Katso viesti
    rungon vaihto mustaan karbooninomadiin.
    Kuvia mustasta karbooninomadista?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tank Driver Katso viesti
    ... rungon vaihto mustaan karbooninomadiin.
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kyprok Katso viesti
    Kuvia mustasta karbooninomadista?
    Ja äkkiä, sekä koeponnistamaan Lauantaina tänne.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ruzlerssi Katso viesti
    Sen myönnän, että runko on minulle ehkä aavistuksen liian pitkä. Runkokoko on muistaakseni 57, 55 olisi ollut varmaankin sopivampi. Onkohan tuon rungon geometria poikkeuksellisen matala, mutta pitkä? Tuolta geometriataulukko kyseiselle mallille. Pidemmällä stemmillä ajoasento tuntuu hieman liian etukenoiselta. Dropeilta ajaminen ei minun mielestä ole mikään ongelma. Totta kai ajoasento on selän osalta silloin jo hyvinkin matala, mutta mielestäni droppien tarkoitus on päästä matalalta ja täysiä.

Eikös etäisyys satulasta dropeille pienene huomattavasti, jos stemmi on lyhyempi? Joten en ymmärrä miten etäisyys pysyisi samana tangon ollessa "pitkällä ja matalalla" vrt."lähempänä ja matalalla"?

Onko 80mm stemmi jo poikkeuksellisen lyhyt? Pelkäsin kyllä, että käsiteltävyys muuttuu rauhattomaksi, mutta siitä tuli mielestäni huomattavasti tarkempi. Entinen FSA:n stemmi tuntui myös todella löysältä verrattuna tuohon lyhyempään. Nyt tuntuu, että voima välittyy aivan eri tavalla alaalta runtatessa, kun turha notkunta loistaa poissaolollaan.
    No kaikki on hyvin jos tuntuu hyvältä. Oma tapa päästä matalaksi on vaan ennemminkin laskea selkä matalaksi ja käsiä koukkuun kyynerpäistä, mahdollistaa siten sama setuppi sekä rennommin että matalammin ajamisen. Eikö polvet muka kolise stongaan putkelta ajaessa? Yleensä lyhyillä stemmeillä alkaa esiintyä sellaista ongelmaa.

Ei mulla mitään uutta runkoa ole. Vastahan mä tänkin sain valmiiksi. Se vaan olis oiva päivitysosa, muutenhan toi on tollasenaan sitä mainittua ohjainkannatinta lukuunottamatta mieleinen. And the fact that it ain't a Cruz.
    #1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja

There can be only one.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jsavilaa Katso viesti
    Tallissa tapahtuu taas... Tuossa joku viikko sitten tulin aatoksiin että hävitän loppuvuodesta ostetun Cube Racen ja teen kuitenkin Quantecistä ht-maasturin, tuo rakentaminen kun näyttää olevan iso osa harrastusta niin turhaa piän tallissa semmosta mitä ei oo tarvetta nyplätä. Ja siitähän sitten seurasi että Quantec osiksi ja "uutta" palikkaa kiinni. Keulaksi palasi siitä jo kertaalleen irroitettu Reconi, Deore vaihtaja, FC-M430 kammet 32t rattaalla, BR-M446 jarrut 203/160 levyillä ja Sunnin kiekot. Muut palikat on romulootasta. Ketjuohjuri pitää vielä rakentaa ja bashi asentaa, sekä kokeilla muutamia stemmi/tanko variaatioita.

Raatoon on vaihtunu, osin Quantecin rakentamisen johdosta, kampisetti FC-M552 Shimanoon Blackspiren 36t rattaalla, XT takavaihtaja, keulaksi Reba ja Velon valkeat nahkagripit ja jakkara. Ja tuossa pihalla liikkuessa oon katellu tuhoon tuomittua Hot Power helkamaa että voisko siitä tehä jotain. Tänään sitte raahasin sen talliin ja nypin enimmät joutilaat osat irti. Mitään kovin erikoista rakennelmaa en tuosta ala tekemään, kasataan romulootan ja Bilteman/Kärkkäisen avustuksella sinkula. Kammiksi LX:t 42t rattaalla ja taakse Superstarin 18t. Kiristimen virkaa hoitaa vanha tuttu Acera. Tangon kiinnike on aika happamassa kunnossa ja taian hakea uuen kulkiissani.
    Olin jo laittaa Raadon kuvan "Pyöräsi kuvaan" kun se on hetken ollu nipussa ja tuntui vakiintuneen muotoonsa:

Vaan siinä on alusta asti ollu semmonen "vika" että on hiukan iso mulle. Ei paljon mutta vähän. Toissa iltana sitte torilla osui silmiin saman tapainen QLT Race, joka on sopivan kokoinen. Ja majaili ihan vieressä. Siitäpä pikakaupat ja tänään päräyttäs Teamin lihoiksi ja Racen nippuun nuilla osilla. Teamille löytyi helppo kierrätyskohde kun kaveri on ettiny täpäriä ja on mua sopivasti pidempi. Tuossapa siis aihio ilta-askartelulle:

^ Oho, mitkä renkaat nuo on?

-Lauri
    -L.

Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

Conti TourRide 26x1,75. Ois ollu mustanakin mutta valkosivu miellytti silmää. Ei kyllä oo iso ero hyvällä polulla ja mökkiteillä nuihin käytössä oleviin maastokumehin (Smart Sam ja Bontrager XR1 Team), mutta pikitiellä TourRide mene paljon paremmin. Ja maantieukot kattoo ku vierasta sikaa kun tuolla Raadolla oon vastaan sykkiny, parhaillaan jopa kääntävät katseen metsään että pääsen pois näköpiiristä...
    Jsavilaa muokkasi tätä : 24.05.2013 at 12.56

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •