Moi,
Hiekkapuhalluksessa kantsii varmaan suojata hyvin keskiö ja tuo ohjainlaakerinputki. Ja tietty kaikki muutkin mahdolliset paikat, joissa jotain kierteitä löytyy. Ennen maalia kunnon rasvanpoisto, kaikki ei lähde puhaltamalla.
Mulle tulee samanlainen fillari työnalle mutta meinaan tehdä siitä jonkinmoisen vintage-maantiepyörä -henkisen hökötyksen.
Jos vaihdat polkimet ihan varsia myöten niin voisin olla kiinnostunut ostamaan ne vanhat sulta. Minun pyörässä on toinen varsi vähän vääntynyt. Pistä YV jos voit luopua niistä. Jos uusit vanteita tms. niin niitäkin saa tarjota.
Tommosesta tars taas jotain.
Sitten tars toi pajakin projektoida.
#1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja
There can be only one.
Bräkleeniin taitaa sit mennä. Öljyä oli kuulemma noille kehille jo koitettu sillä seurauksella että parit jarrupalat on pilattu :P Kiitos vinkeistä.
Tank driver siistejä fillareita sulla..Jep uus trekin mallihan tuo..tosi makee..ja satula on varmaan tosi hyvä..Et taida pitää lukkopolkimista..kun näkyy flätit..olevan nois ..
Trek Gary Fisher Collection Sawyer
Putkiosaa menee uusiksi ja renkaat ny ainakin. Sinänsä erinomiasen Bontrager Crivitz-tangon ympärille on ed. omistaja kierittänyt lätkäerkkaa. Sille on tehtävä jotakin. Salsan kaksbendiä tai Surlyn Open Baria tai jotakin semmosta tilalle. Tai sitten toi Crivitz tarvii putsia.
Satulahan on paras. Taisi löytää kodin tuosta fillarista, Pugsleyllä teknisemmässä maastossa löysät ajohousut tarttuvat kiinni painoa siirrellessä. Pidän minä lukoista, mutta vasemmasta polvesta on eturistiside poikki ja näin ollen en ole uskaltanut lukoilla mennä metsään. Tossa krossarissa on Wellgon puolilukkikset ja sellaiset taidan ostaa Soijjeriinkin, noi flätit tuli pyörän mukana. Soijjer siis tuli eilen kotiin ja kuvan ottohetkellä on ensimmäinen koepyrähdys suoritettu. Krossarin tankokin pitäisi suoristaa kun minä vaan en totu dropilla ajamaan.
There can be only one.
Tankilla on kyllä melkein oltava foorumin mielenvikaisin satulakokoelma, mistä noita riittää.![]()
Saa käyttää muttei o pakko, hei!
Mun hanuri vaan diggaa Brooksia. Ja noi on muuten melko universaaleja satuloita. Esim. toi B135 tuplajousilla soveltuu maantiepyörää lukuunottamatta mihin vaan käyttöön. Toki se painaa 1,5kg, mutta se on melko pieni haitta mun ajoissa. Vai viittasitko kenties Pugsleyn äärikäytännölliseen kurakelisatulaan eli valkoiseen Charge Spooniin =)?
There can be only one.
Tänään alkoi pää sulaa talven pakkasten jäljiltä niin, että oli pakko alkaa katsella projektia hiljokseltaan hahmolleen:
Osia puunaillessa tuli puntaroituakin ja laskeskeltua speksipaino. Tällä hetkellä taulukko sanoo karvan alle 15.8kg, ja tuo on tottakai ajokelpoisen rytkyttimen paino, ei tartte potkutella esim. ohne-merkkisillä polkimillaEikai tuo nyt aivan änkyräpainava ole noin mäkipyöräksi...
member of #tou mtb team
Ei hemmetti, että on pitkän näköinen keula pyörässä, tyyliin 2 metriä![]()
^ Kevyen näköistä, tietoa painosta?. Näyttää aika valmiilta paketilta, tulossa muutoksia?
xc-pyöräilijä muokkasi tätä : 14.04.2013 at 21.34
Jyrki64 on tehnyt sen mistä olen tässä itse mielessäni pyöritellyt ajatuksia. Se hänelle suotakoon, on se vaan hiano.
Jyrki64:llä hieno pyörä. Täälläkin paino kiinnostaa. ( turha kaiketi kysyä alle vai yli 8, vaan kuinka paljon alle ...?
Jäätävän hieno Scott, ei voi muuta sanoa.
*Ketjut ovat sotkemista varten*
Quantec joutui siis reipas viikko sitten elintenluovuttajaksi täpäri-Raadolle ja maannut hetken tallin lattialla hyljättynä.
Eilen viilailin Raatoon kapeampaa tankoa paikalleen niin aloin katteleen surkeasti hylättyä runkoa ja vieressä ollutta Konan Project2 jäykkää keulaa, että saisko niistä kasattua kokojäykkiksen (keula on tovin ootellu kaveriksi Konan alu-runkoa, mitä ei tunnu löytyvän halavalla). Tuumasta toimeen ja keula kiinni. Kiekoiksi ruuvasin aluksi Mavic Crossmaxit, mutta kun levyjarrua ei eteen saa, niin muistin että pihalla lojuu vanha Helkama Hot Poweri (tms?) johon on vaihettu vereksemmät Alexrimssit Deore navoilla. Romulootasta ongin stemmin, hiilaritangon, sinkulasetin, ketjun ja aceran kiristimeksi niin nyt on jarrua vaille ajokelpoinen viritys tallissa. Nyt pitäs keksiä että tekeekö tuosta komian (jota tuskin sitten raaskii myyä) vai ajopelin jonka myy pois. Aika näyttää mitä tapahtuu...
![]()
Ei riemulla rajaa kun SuperMörrillä ajaa!
Tuli tilattua junnulle runko ensimmäiseen maantiepyörään. Osasarjana Athena. Kiekot vielä hakusessa, ehkä tulee Campan Zondat tai kalliimpi RCZ setti.![]()
Vastustan tyranniaa viimeiseen asti
Ei lähde saatana Moskovasta, njet
Eihän sitä malttanut olla kellarista poies tänäänkään. Vielä ollaan projektiasteella, vaihdevaijerin kuoren uimista postilaatikkoon odotellaan, ja jarruletkut pitäisi vaihtaa, niin ja litkut kai pitäisi jossain välissä ujutella gummeihin. Vaaka heilahti kohtaan 15.78kg, eli ihan kaameesti ei mennä yli speksipainosta vaikka vaijerinkuori vielä punnituksesta puuttuikin. No, läskihän se on kun kattelee täällä näkyviä sub-8kg vehkeitä
Isompi kuva klikkaamalla...
member of #tou mtb team
Hävytön V-10. Ihana.
There can be only one.
Komppaan Tankkia vaikken noista painovoimaryskyn-ryskyn-vempaimista mitään ymmärräkään.![]()
Mitä pahemmalta tuntuu, sitä parempaa se tekee.
Tällästä olis viikonlopun aikana tarkoitus asentaa ja ottaa käyttöön. Pari pientä lisätuunauskikkaa mielessä, mutta niistä kuvia jos onnistuvat.
Toi on se hauskin vaihe.Itselläkin pyörä ja osat odottavat vain kasaamista. Pitäisi vaan sitä aikaa löytää jostain. Ja edellinen projekti ensin pois tieltä myös.
Eilen illalla alkoi projekti kasaus...
Hyvälle mallille tuli ja tänä iltana sitten loppuun.
Hyvältä näyttää!
Fuck e-bikes
Fuck StravaFuck tubeless
Vakuuttavan näköinen cd- ja lp-hylly. Harmi, kun emme nähneet kalustoa, jolla niitä kuunnellaan myös kuvan taustalla. Pyörä on upea!
On hieno fillari ja hienosti stemmaavat tolppa/klemmari/ohjainlaakeri. Ja asennellessa on oivallinen tilaisuus kuunnella hyvää musiikkia - ellei vaimo halua katsoa salkkareita!! (silloin pitää laittaa nappikuulokkeet)
-Lauri
-L.
Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa
Kirjanmerkit