20 large se on.
Onko havaintoja kevyistä 12" fillareista? Poika on paria senttiä liian lyhyt Islan cnoc 16" puikkoihin taulukoiden mukaan. Ei kuitenkaan huvittaisi ostaa mitään verkon painoa varastoon, jota ei kukaan jaksa polkea. Yhtenä vaihtoehtona on ostaa cnocci varastoon ja ajella nykyisellä potkupyörällä siihen asti että ylletään oikean fillarin sarviin.
Toiset saa näköjään aina parempaa kohtelua ja hyvä niin. Itte tuntuu olevan aina siellä jonon häntäpäässä..
Giantilta löytyisi XTC jr 20" lite, joka kuulemma on "maahantuontiohjelmassa". Näyttää ainakin internjetissä myös ihan kelvolliselta...
cube sai kuljettajalta murskatuomion: ruma. Tosin Inseran mustaoranssi maasturi taas olisi kelvannut, mutta passasin tuon kuitenkin jostain kumman syystä.
Cubea on neljässä värissä joten eiköhän siinä ole valinnanvaraa tarpeeksi. 24":sta katselen just, joku pitänee tilata tänään.
In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?
Moi, meidän poika sai juuri muutama päivä sitten uuden Cnoc 16-fillarin ja hyvin on koko riitttänyt. Pojalla pituutta muistaakseni 104 cm ja sisälahje vähän lyhyempi kuin Islan taulukon mukainen minimimitta. Erittäin asiallisen tuntuinen pyörä, jonka uskalsin tilata tämän foorumin vinkkien perusteella. Eli kiitos kaikille Islaa kehuneille!
Yhdestä Islabikestamme on mennyt lokasuojan liitinpala rikki, ei kukaan satu tietämään, mistä niitä saisi ostettua?
![]()
MoreCowbell++
OT: erään tutuntutun tytär oli saanut kasteessa nimen Isla. Fillarivalinnat lienee hakattu kiveen jo lähtökuopissa.
Cubessa oleva Shimpan kahva on alkuun kevyt ja vuoden päästä niin löysä, etteivät pykälät pysy päällä. Useampi tuollainen kului meillä käytössä ennenkuin vaihdoin lopulta Sramiin ja ongelmat loppuivat. Islassa ollut Sramin grippari on taasen uudesta asti toiminut erinomaisesti eikä ole mitään merkkejä ongelmista vuoden jälkeen.
Mulla on suunnitelmissa tilata tuolta tenaville Beinn 20 Small ja Beinn 24. Molemmille näyttää olevan 30 puntaa toimituskulut. Onko viime aikoina tuolta tilanneita, tippuuko toimituskulut, jos ottaa kaks fillaria samaan tilaukseen?
Maksoin oman Beinnin juurikin ja lupailivat toimitusta kahden viikon sisällä.
Kertokaahan viisaammat perusteluja miksi EI voisi ostaa 8v tytölle Jopoa uudeksi pyöräkseen kun neiti sellaista haluaa jo toista vuotta, lähinnä kai sen takia että "muillakin on", mutta itse olin ennemmin ajatellut esim. tuota islabiken pyörää tai jotain muuta sellaista mistä itse enemmän pidän.. (mun selällä/niskalla en jopon tai vastaavien "pystymallisten" pyörien kanssa aja montaakaan metriä).
Ja jos suostuisi jotain muuta harkitsemaan kuin Jopoa, niin mitähän muita hyviä vaihtoehtoja olisi tuon Islabiken sijasta (johon itse ihastunut)?
Mieluummin itse ostan vähän käytettynä pyörää noille lapsille kuin kaikille viidelle uutta ja halpaa (ts. sellaista johon olisi varaakin). Eli ennemmin laatua käytettynä edullisemmin kuin uutta ja halvempaa. Ja islabikea ei kovin paljoa näy markkinoilla vielä käytettynäkään niin jotain muuta voisi harkita myös, tietäisi vain vähän mitä kannattaisi etsiä. Käyttöä siis sekä pyöräteillä että "maastossa" = metsäpolkuja, ei mitään pitkiä matkoja varmastikaan mutta kuitenkin päivittäistä käyttöä.
Koska Jopo on täysin käyttökelvoton jos pitää pysyä oikealla pyörällä ajavien vauhdissa. Meilläkin tytär kovasti halusi Jopoa, mutta kun vanhalla kolmivaihteisella oli jo vaikeuksia pysyä muiden tahdissa niin ajatukset jäivät. Minä viritin isoveljiltä periytyneen maastopyörän "tyttömäiseksi" (kuten vaatimus kuului) ja hyvin kelpasi. Eli asensin pitkät aisalokarit ja laitoin rungon sävyyn sopivat lukkogripit.
Jopoasia on varmasti tapetilla monessakin talossa näin keväällä. Onneks saa vielä tässä vaiheessa päättää itse. Islan tilauksiin liittyen, antavat näköjään ton 2vkon toimitusajan jotenkin defaulttina. Kun maksoin sen eilen puhelimessa, sanoivat toimitusajaksi kaksi viikkoa. No, muutaman tunnin päästä rapsahti tracking code s-postiin eli se oli ainakin lähdössä sieltä jo. Parempi näinpäin.
Tämä varmaan on jo tänne linkattukin: näppärä isä tekee lasten potkupyörän itse.
http://www.fastcodesign.com/1672251/...n-ikea-stool#1
Rule #1: Obey The Rules
Ajattelin ostaa pojalle 4.5v isla beinn 20:n. Poika on 116.5cm pitkä ja haaroväli on noin 51cm. Taulukon mukaan tuo isompi versio on vielä niukasti liian iso. Onko kenelläkään kokemusta, että menisikö tuo isompi jo, vai olisiko parempi pitäytyä pienemmässä runkokoossa?
Meillä ei tuu olemaan sillai tarvetta muiden mukana pysyville kun joko kävelen itse koirien kanssa lapset nordiccabin kärryssä istuen yhden koiran vetämänä, tai toivottavasti tulevana kesänä itse kiskoen tuota nordiccabin kärryä kolme lasta kyytiläisenä, ja näillä selkä/niskavammoilla ei todennäköisesti mitään suurensuuria lenkkejä tulla ajelemaan.. Ainakaan ensi kesänä siis vielä.. Ja toisaalta tuon vanhimman 8veen jälkeen on tulossa vielä neljä muutakin lasta käyttämään, eli toisaalta mietin tuota että josko antaisi vuoden haaveilulle periksi ja ettisi jostain käytettynä pinkin jopon kun sellaisen haluaa (ei, en maksa moisesta yli 300e..) kun ehkä sille käyttöä tulisi tulevinakin vuosina. Tai sitten koetan etsiä jonkun mun mielestä järkevämmän pyörän (eli jonkun kivan tyttömäisen maastopyörän tms :P ) ja koettaisin kaupata sellaista läpi..
Mitä muita merkkejä kannattaisi katsella jos käytettynä hyvää löytäisi, tytölle siis tulossa ja hintahaarukka varmaan siellä parinsadan tienoilla abaut pyörästä riippuen..
Kirjanmerkit