HephaElectrobikeFillariGiant
Sivu 224 / 445 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 124 174 214 222 223 224 225 226 234 274 324 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 6.691 - 6.720 / 13345

Aihe: Syksy tulee, valoa!

  1. #6691
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kesäkeli Katso viesti
    Jep, mutta käsittääkseni tuo 70 minuutin aikaraja pysyy silti voimassa
    Joo, noin se näköjään on ja kyseessä todella ikävä ominaisuus. Ulkolaisten nettifoorumeiden mukaan tämä höhlä ajastusominaisuus tuli vasta myöhempiin Philips Safe Ride malleihin. Alussa lyhty tosiaan paloi sen kaksi tuntia tai hieman yli, jonka jälkeen sammutti itsensä.

    Eräs kiertotie ominaisuudelle on rakentaa ylimääräinen katkaisin, joka katkaisee virran akuista. Tällöin kun lyhty siirtyy pienelle teholle niin napauttaa katkaisimesta virran pois/päälle, niin ajastin nollautuu ja jälleen tulee se 70 minuutin aika täydellä teholla (jos vain akut riittää).

  2. #6692
    Liittynyt
    03/2010
    Viestit
    254
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jake_Kona Katso viesti
    Onko kellään akut paukkunut ladattaessa?
    Onko tulipalovaara ilmeinen?

    Itselläni ladattava paristo pihisi nesteet pihalle. Kaakelilattiasta syöpyi saumat ( tai no oli pala pois. Varmaan imuroinnin jälkeen)
    Mikä paristotyyppi (akku) oli kyseessä?
    Jos oli NiMH niin todella kuumaksi tullut akku voi painaa + navassa olevasta ylipaineventtiilistä lipeät ulos eli tavara on periaatteessa samaa, kuin kodin putkimies, mutta vahvempaa.
    Jos kyse oli Li akusta niin neste on useamman liuottimen seos. Tässä tapauksessa olisi ollut myös mahdollista tuo akkujen palamaan syttyminen, ilmiötä kutsutaan "vent with flames" eli ylipaine voi purkaantua liekkimodossa. Tosin tähän vaikuttaa kaussa käytetty kemia (LiCO pohjaiset ovat pahimpia) ja latauksessa käytetty virta ja loppujännite eli laturin latausnopeus ja laturin yleinen laatu.

  3. #6693
    Liittynyt
    05/2011
    Paikkakunta
    espoo
    Viestit
    77
    itsellä käytössä lataushommissa ns:lipo sack jokainen suomalainen rc putiikki kauppaa noita ja saa eri kokoisinahttp://www.racingfactory.fi/shop/cat/images/spr034lsb_1109_00f.jpg tuossa yksi malli

  4. #6694
    Liittynyt
    10/2003
    Paikkakunta
    turgu
    Viestit
    1.721
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kesäkeli Katso viesti
    mielenkiintoista tuossakin räjähtely aihe aluessa on se että siellä on vain yksi 18650 possahtanut, reilusti useampi cr123 mossahtanut ja loput perus AA tms ja känny akkuja jne.
    otoksen perusteella sanoisin että halvatkin dx:n lionit ovat yhtä turvallisia kuin kaupasta ostettujen duracell pattereiden räjähtely
    (silti kyllä suosittelen ostamaan esim dx:stä tai suomesta tuollaisen räjähtämiseltä suojaavan lataus pussin sillä jos se pahin käy niin roiskeet yms jäävät vain pussin sisään eikä pisin kämpän seiniä )
    - Mitä etuja on pyörän keksimisestä? Neliskanttinen pyörä pomppii. -

  5. #6695
    Liittynyt
    10/2012
    Viestit
    193
    Mites, kannattaako tankoon asentaa se kirkkaampi 1000 lumenin lamppu, ja se vähemmän tehokas (alle 100lm) laittaa otsalle? Itsellä ei pimeässä metsässä ajelusta oikein kokemusta ole.

  6. #6696
    Liittynyt
    09/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.020
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kesäkeli Katso viesti
    Siteeraan omaa viestiäni yllä:
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kesäkeli Katso viesti
    Sellainenkin asia on hyvä huomata, että silmän sopeutumiskyky vaihteleviin valomääriin heikkenee iän myötä. Sellainen valo, joka ei häikäise nuorta ihmistä, voi häikäistä vanhaa pahastikin.
    Voisiko olla tästä kysymys? Toki myös yleistyneissä xenonvaloissa on rutkasti enemmän valotehoa kuin halogeeneissa, ja tien kumpuillessa niidenkin valo ottaa välillä silmiin, oli suuntaus tehty miten hyvin tahansa.
    Kyllä varmasti. Joskus sattuu pyöräilijöiden valotkin, mutta emmä jaksa siitä avautua. Parempi se kuin tulla ninjana vastaan.

  7. #6697
    Liittynyt
    06/2012
    Paikkakunta
    karstula
    Viestit
    14
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti keski-ikäinen Katso viesti
    Odottaa? Mutta kun on pimee just nyt ja koko ajan päivän valosa aika vaan vähenee. Noi Fenixitkin tulee vasta viikolla neljäyksi...
    niin nythä o 41. jospa ne tällä viikolla saatas markkinoille, näkis sen lopullisen hinnankin. alko kyllä tänään jo kaipaamaan valoa!

  8. #6698
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kevytlenkki Katso viesti

    Sigma Sport PowerLED Evo Pro
    Sigma Sport Karma Evo Pro
    (Vielä en ole näitä testannut. Tuli paketti vartti sitten Saksasta ja odottaa tuolla avaamista. Illalla menee testiin molemmat.)

    Nyt sitten puhjenneen kumin kanssa metsästä tulleena voin todeta, että oikein hyvät valot. Karma Evo jää luonnollisesti 320 lumenillaan tuon PowerLED Evon 900 lumenin varjoon, kuten täälläkin joku jo totesi. Vaikka valotehot peittävät toisensa, niin tuo Karma Evo kypärässä tuo kuitenkin paljon maaston hahmottamiseen ja päätä kääntämällä pystyy kurkkaamaan hyvin välillä kiemurtelevan polun suuntaa.

    Itse inhoan kaikenlaisia ylimääräisiä johtoja ja kytkentöjä, joten Karma Evo oli kypärässä kevyen akun vuoksi lähes huomaamaton (eli siis kypärässä sekä lamppu, että akku.) Lisäksi pikakiinnitys toimii loistavasti, ei tarvitse avata mitään tarroja tms. kun tulee kotiin. Täytyy kuitenkin katsoa miten kestää talven pakkaset tuo "twist-lock" systeemi.

    Valoja voin vaihdella luonnollisesti päittäin tangon ja kypärän välillä, koska kiinnitys on molemmissa sama. Ja mikäli tuo Karman teho suhteessa PowerLEDiin alkaa harmittaa niin noita pelkkiä valopäitä saa myös tilattua erikseen.

    Hintaa tuli paketille postikuluineen Saksasta 220 euroa.

  9. #6699
    Koittakaa nyt, ihmiset. Yrittäkää.
    Trek Rail | Camino Al | Taiga | Team Tuska

  10. #6700
    Liittynyt
    09/2008
    Paikkakunta
    Kirkkonummi
    Viestit
    801
    Tietoiskö joku erillisellä paristo-/akkukotelolla varustettua valoa, jonka teholuokka olisi luokkaa huomiovalo ja koko mahdollisimman pieni. Ajatuksissa olisi viritellä riistovalon seuraksi pienitehoinen huomiovalo taajamakäyttöön enemmän tai vähemmän kiinteällä asennuksella. Ja mielellään niin että molemmat saavat virtansa samasta akusta.

  11. #6701
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha_H Katso viesti
    Tietoiskö joku erillisellä paristo-/akkukotelolla varustettua valoa, jonka teholuokka olisi luokkaa huomiovalo ja koko mahdollisimman pieni. Ajatuksissa olisi viritellä riistovalon seuraksi pienitehoinen huomiovalo taajamakäyttöön enemmän tai vähemmän kiinteällä asennuksella. Ja mielellään niin että molemmat saavat virtansa samasta akusta.
    Näin jossain Y-haaroittimia kun etsin lamppuja, mutta en muista missä näin. Toisaalta en tiiä sitten meneekö mihinkään pienitehoiseen valoon johtoa sisään, kun tuppaavat olemaan patterikäyttöisiä.

  12. #6702
    Liittynyt
    10/2003
    Paikkakunta
    turgu
    Viestit
    1.721
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kevytlenkki Katso viesti
    Näin jossain Y-haaroittimia kun etsin lamppuja, mutta en muista missä näin. Toisaalta en tiiä sitten meneekö mihinkään pienitehoiseen valoon johtoa sisään, kun tuppaavat olemaan patterikäyttöisiä.
    palataan takaisin valaisimiin...
    täältä löytyy esim y-haara
    http://www.koneistus-tyokalut.fi/yhaara-p-7551.html
    ja muitakin tarvikkeita
    http://www.koneistus-tyokalut.fi/index.php?cPath=395
    (vaikka osoite onkin hassu koneistus jne )

    tuon kaveriksi esim kolvaa kolme ihan perus mutta kirkasta lediä niin varmasti huomataan mutta ei valaise liikaa tms ja siten voisi olla riistovalon kaverina ihan sellaisenaan.
    - Mitä etuja on pyörän keksimisestä? Neliskanttinen pyörä pomppii. -

  13. #6703
    Etsitkö StVZO/TA-postaustasi, mutta et löytänyt? Se saattaa löytyä tuolta:

    http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...-keskustelu%29
    Trek Rail | Camino Al | Taiga | Team Tuska

  14. #6704
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    124
    Noita y-haaroja on näköjään myös täällä
    http://www.taskulamput.fi/tuote/biker_y_kaapeli/

    Siihen huomiovaloon vaan aihioksi esim dc jakki johon suoraan päälle 3 kirkasta lediä sarjaan ja koko komeus johonkin pieneen koteloon. Tai vaikka pätkään lattialämmitysputkea tms muovia.
    http://prodmod.com/make/rebattkit/ - tämä noin ideoinnin pohjaksi jos ei muuten valkene.
    ääh

  15. #6705
    Liittynyt
    09/2008
    Paikkakunta
    Kirkkonummi
    Viestit
    801
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kevytlenkki Katso viesti
    Näin jossain Y-haaroittimia kun etsin lamppuja, mutta en muista missä näin. Toisaalta en tiiä sitten meneekö mihinkään pienitehoiseen valoon johtoa sisään, kun tuppaavat olemaan patterikäyttöisiä.
    Juu näitä olen itsekin nähnyt, mutta liittimet/johdot ei ole ongelma kun kolvi pysyy kädessä. Periaatteessa huomiovalon voisi viritellä jostain paristovalostakin, mutta tällöin valosta tulisi paristokotelon verran turhan iso. Erillisellä akulla olevat valot tuntuu taas olevan poikkeuksetta noita kiloluumen-valonheittimiä. Ohjaustanko alkaa käymään sen verran ahtaaksi että edes tuo huomiovalo sais olla mahdollisimman pieni.

  16. #6706
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha_H Katso viesti
    Juu näitä olen itsekin nähnyt, mutta liittimet/johdot ei ole ongelma kun kolvi pysyy kädessä. Periaatteessa huomiovalon voisi viritellä jostain paristovalostakin, mutta tällöin valosta tulisi paristokotelon verran turhan iso. Erillisellä akulla olevat valot tuntuu taas olevan poikkeuksetta noita kiloluumen-valonheittimiä. Ohjaustanko alkaa käymään sen verran ahtaaksi että edes tuo huomiovalo sais olla mahdollisimman pieni.
    Tuommoinen on jäänyt mieleen: http://dx.com/p/xc-997b-cree-3w-200l...-4-x-aa-108640
    Mutta ei se kyllä mikään pieni ole.

  17. #6707
    Cayo Guest
    Olight S80: sta kysymyksiä. Teho valossa riittää 750 lumenia ja maahantuojan mukaan ne ovat todelliset tehot. Valokeilat yms. on mulle tuntemattomia juttuja. Onkohan tuon valon tehot aivan liikaa kevyenliikenteen väylille. Ajaako vastaantulevat tieltä ulos häikäsyn takia. valohan on fikkarityyppinen eli eivarsinainen pyöränvalo. Helppo tuota on käyttää, ei erillistä akkua ja piuhaa ohaustankoon.

  18. #6708
    Liittynyt
    07/2012
    Paikkakunta
    Järvenpää
    Viestit
    229
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Cayo Katso viesti
    Olight S80: sta kysymyksiä. Teho valossa riittää 750 lumenia ja maahantuojan mukaan ne ovat todelliset tehot. Valokeilat yms. on mulle tuntemattomia juttuja. Onkohan tuon valon tehot aivan liikaa kevyenliikenteen väylille. Ajaako vastaantulevat tieltä ulos häikäsyn takia. valohan on fikkarityyppinen eli eivarsinainen pyöränvalo. Helppo tuota on käyttää, ei erillistä akkua ja piuhaa ohaustankoon.
    Itse kyllä koen että valoa pitää olla kunnolla jos pimeällä ajaa, niin että näkee itse ja varmasti muutkin näkee.

    Itsellä 1400 lumetta tuottava lelu edessä

  19. #6709
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Cayo Katso viesti
    Olight S80: sta kysymyksiä. Teho valossa riittää 750 lumenia ja maahantuojan mukaan ne ovat todelliset tehot. Valokeilat yms. on mulle tuntemattomia juttuja. Onkohan tuon valon tehot aivan liikaa kevyenliikenteen väylille. Ajaako vastaantulevat tieltä ulos häikäsyn takia. valohan on fikkarityyppinen eli eivarsinainen pyöränvalo. Helppo tuota on käyttää, ei erillistä akkua ja piuhaa ohaustankoon.
    Vilkasin tuolta taskulamput.fi sivustolla olevaa palautetta lampusta. Siellä on ainakin esimerkki miten sitä ei käytetä:

    "Täytyy muuten kehua teiltä ostettua lamppua! Ostin polkupyörän lampuksi Olightin S80 setin. Tänään töistä kotiin ajaessa kokeilin sitä strobe-valoa ja palaute oli välitöntä! Vastaantulevat autot vilkutti pitkiä ja valoissa sain verbaalista palautetta "Sammuta se saatanan valo"! No, ainakin mut huomattiin! Ehkä käytän sitä hieman pienemmällä jatkossa..." - Juha A Facessa 27.9:

  20. #6710
    Liittynyt
    10/2011
    Paikkakunta
    Hyvinkää
    Viestit
    11
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Cayo Katso viesti
    Olight S80: sta kysymyksiä. Teho valossa riittää 750 lumenia ja maahantuojan mukaan ne ovat todelliset tehot. Valokeilat yms. on mulle tuntemattomia juttuja. Onkohan tuon valon tehot aivan liikaa kevyenliikenteen väylille. Ajaako vastaantulevat tieltä ulos häikäsyn takia. valohan on fikkarityyppinen eli eivarsinainen pyöränvalo. Helppo tuota on käyttää, ei erillistä akkua ja piuhaa ohaustankoon.
    Kevyenliikenteen väylillä riittää se puoliteho ja pimeydessä täydellä teholla näkee hyvin. Keila on aika leveä ja valaisee pitkälle.

  21. #6711
    Liittynyt
    10/2011
    Paikkakunta
    Hyvinkää
    Viestit
    11
    Eikä tosiaan tarvitse säätää johtojen ym kanssa..

  22. #6712
    Liittynyt
    09/2011
    Viestit
    333
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha_H Katso viesti
    Tietoiskö joku erillisellä paristo-/akkukotelolla varustettua valoa, jonka teholuokka olisi luokkaa huomiovalo ja koko mahdollisimman pieni. Ajatuksissa olisi viritellä riistovalon seuraksi pienitehoinen huomiovalo taajamakäyttöön enemmän tai vähemmän kiinteällä asennuksella. Ja mielellään niin että molemmat saavat virtansa samasta akusta.
    Tässä pari vaihtoehtoehtoa, tosin ehkä vähän kalliita huomiovaloksi...

    MJ-838
    Tehokas ja pieni
    Toinen tehokas ja pieni
    Pieni™ MJ-858

    Tai sitten lähteä jostain tällaisesta modaamaan

  23. #6713
    Liittynyt
    05/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.530
    Mullekin tuli tämä Lightmallsin kolmen ledin supervalo, mutta johdon liitin on ihan tajuttoman löysä ja irtoaa koko ajan itsekseen. Pitänee vaihtaa vähän tiukempi liitin.

  24. #6714
    Liittynyt
    07/2012
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    58
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti keski-ikäinen Katso viesti
    Odottaa? Mutta kun on pimee just nyt ja koko ajan päivän valosa aika vaan vähenee. Noi Fenixitkin tulee vasta viikolla neljäyksi...
    Minulla on tällä hetkellä käytössä Airamin paristokäyttöinen valo, jonka korvaajaa tässä etsiskelen. Siksi voin periaatteessa odottaa kuukauden tai pari, mikäli jotain huikeaa tulee markkinoille. Ilman valoja en aja edes hämärässä. Ja nyt on viikko neljäyksi (41).

    Keskustelusta päätellen Philipsin mallista voi siis ostaa myös 2012-mallin. Eneloopeja löytyy jo ennestään, joten ei tarvitsisi niihinkään investoida.

    Fenixin valot haluaisin odotella markkinoille ja tehdä sitten päätöksen Philipsin ja niiden välillä. Fenix tarjoaa inhottavan kitsaasti edes tietoa tulevista valoistaan. Miksi?

    Joku ratkaisu pitää saada aikaiseksi ennen vuoden loppua.

  25. #6715
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti perminna Katso viesti
    Keskustelusta päätellen Philipsin mallista voi siis ostaa myös 2012-mallin. Eneloopeja löytyy jo ennestään, joten ei tarvitsisi niihinkään investoida.

    Fenixin valot haluaisin odotella markkinoille ja tehdä sitten päätöksen Philipsin ja niiden välillä. Fenix tarjoaa inhottavan kitsaasti edes tietoa tulevista valoistaan. Miksi?

    Joku ratkaisu pitää saada aikaiseksi ennen vuoden loppua.
    Jos 70 minuutin aikaraja täysteholle ei haittaa, niin 2012-malli on varmaan ihan käypä valinta. Voihan käydä myös niin, että 2013-malli on kalliimpi. Valotehossahan noiden välillä ei ilmeisesti tule tapahtumaan mitään muutoksia.

    Sen verran olen Fenixin valoista saanut selville, että valokeila on symmetrinen, eli Philips on varmaankin sopivampi tiekäyttöön. Fenixeissä akut on johdon päässä erillisessä paketissa, mikä voi olla hyvä tai huono asia. Itse siirtelen valaisinta pyörästä toiseen, joten valaisimen sisällä olevat akut tuntuvat näppärämmältä ratkaisulta.
    Kesäkeli muokkasi tätä : 11.10.2012 at 10.35 Syy: typo

  26. #6716
    Liittynyt
    11/2007
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    834
    Perinteisen mallista valaisinta etsiville parin viikon käyttökokemuksella erittäin iso peukku SolarForcen L2M rungolle:
    Solarforce L2M 2012 Version Black $10.99 ($21.99)
    http://www.solarforceflashlight-sale...=FB&s=2&id=485

    Tasaisen varren ansiosta helppo ujuttaa esim. Fenixin telineeseen, mutta suht. kevyenä pysyy maantie- ja työmatka-ajossa myös täällä kehutussa velcro-kiinnitteisessä kahden euron kiinantelineessä. Todella tasokas työstön jälki, jämäkkä, näyttää siistiltä, hyvät tiivisteet, tarpeeksi jämäkkä napsukytkin.

    SolarForcen runkoihin saa yhteensopivaa klipsiä, jakovartta, vaihtobezeliä yms. joten lamppua on helppo modata tarpeisiinsa. Itse vaihdoin metallinvärisen bezelin linssin eteen, koska kuvittelin sen heijastavan paremmin sivuille. Ei se mitään heijasta, mutta näyttää paremmalta.

    Sopivia dropin-moduuleja on hankittu muutama, mutta tarkempaa testiä odotellessa nyt lampussa on tämä:
    Ultrafire Cree T6 3-Mode Memory LED Drop-in Module $15.98
    http://www.manafont.com/product_info...42v-max-p-5178

    Kirkas, tasainen keila, sopivasti "floodia" pyöräkäyttöön. Akku kestää reilun tunnin, mutta hiukan himmenee varauksen laskiessa, joten käytännössä tulee ladattua useammin. Ja vara-akuthan on aina mukana.

    Sinooperissa on myynnissä kuparifoliota hintaan 5.95€ / paketti. Siitä saa pyöräytettyä moduulin ympärille ohuen tiivisteen, jotta moduuli istuu runkoon paremmin. Periaatteessa se ei sitä tarvitse, mutta ilmeisesti johtaa näin paremmin lämmön runkoon. Tavallinen alumiinifoliokin käynee.

    Näillä syyskeleillä runko ei havaittavasti ulkokäytössä lämpene. Sisäkäytössä jonkin verran kyllä, mutta meillä on talossa sähköt, joten lamppua harvoin sisällä tarvitsee.

    Akun ympärille pyöräytin yhden kierroksen kopiopaperia, niin loppui sekin heilunta. Akkua vaihdettaessa paperi pysyy rungon sisällä. Sama kikka monessa muussakin lampussa. Yleensä rungoissa on sen verran välystä, että millin osien verran erikokoiset akut niihin mahtuvat.

    ...

    Yllä mainituista kaupoista SolarForce käyttää Hong Kongin postia ja Manafont Singaporen postia, eli tavarat tulee sieltä suht. säädyllisessä ajassa. Kiinan posti taas hautoo edelleen syyskuun puolivälissä postitettuja paketteja...

  27. #6717
    Käytän pientä Exposure Diablo Mk3 lyhtyä sellaisena yleisvalona, siis fikkarina mettässä dallailessa ja myös kypärässä ja fillarin stongassakin ja välistä vesilläkin paatissa. Valaisin on aivan loistava keveytensä ja pienen koonsa ja tehokkuutensa kannalta. Se ei kuitenkaan sovellu hyvin tieliikenteeseen, koska sen valokeila on symmetrisen pyöreä, eli kovin häikäisevä.

    Ainoa ikävä puoli vehkeessä on se lyhyt akkukesto, vain reilu tunti täydellä 975 lm voimakkuudella. Eli kysynkin olisiko teillä kokemusta, lähinnä kypäräkäytössä, tuon valaisimen selkään kiinnitettävästä "Piggyback Single Celle" lisäakusta? Tämän pitäisi tuplata lyhdyn paloaika. Mutta, minkä oloinen vehje on sen kanssa kypärässä?

    Tuossa vehje "reppuselkäakun" kera:

  28. #6718
    Liittynyt
    11/2011
    Viestit
    274
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti karhile Katso viesti
    Eipä ole näistä AyUpeista täällä paljoa kirjoitettu, jos nyt ylipäätään ollenkaan, vaikka testeissä tuntuvat pärjäävän erinomaisesti. Itsellä on ollut pyörässä tuollainen jo kaksi vuotta ja tyytyväinen olen ollut.
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti karhile Katso viesti
    Tuliko tilaus muuten tullin kautta? Pitäisi varmaan tilata itsellekin toinen vielä kypärään.

    Mulla ollut AyUpin V4 tanko+kypärä -setti suurempitehoisilla (+40%) ledeillä kohta vuoden.
    Tilaus tuli tulliin, josta tuli paperilla ohjeet tullaukseen. Hintaa tuli toimituskuluineen ja tulleineen muistaakseni himpun alle 400e. Maksun jälkeen kuriiri toimitti valot kotiovelle.

    Hinnasta voi olla montaa mieltä, mutta kertaakaan ei ole jäänyt pimeällä ajamatta valojen takia. Sysipimeällä marraskuisella rankkasateellakin näki ajaa hyvin. Ainakin multa loppuu usko ennemmin kuin valo polulta. Kypäräsetti on sen verran kevyt että ennen pimeän tuloa meinaa oksat kolista valoihin, joiden olemassaolo meinaa unohtua. Akunkestoa ei ole tullut testattua, kun pimeällä lenkit on olleet pisimmillään n. 2h. Vertailukohtaa mulla ei ole kuin Sigman Mirage tuplahalogeeneista, jotka oli lelut kun vertaa näihin vaikka niilläkin näki jotenkin ajaa polulla sen vajaat 1,5h. Ay Upeilla pitäisi päästä täydellä tehollakin 3,5h.

    http://www.ayup-lights.com/systems/l.../v4-adventure/
    JK71 muokkasi tätä : 11.10.2012 at 20.35 Syy: linkki unohtui
    Oletko nahnyt varastettua fillariani?
    Metallinvihrea -97 Tunturi Kayapo
    -hopeinen 70mm Marzocchi keula
    -hollowtech keskio
    -mustat DMR V8 avopolkimet

  29. #6719
    Sigma Sport PowerLED Evo
    Sigma Sport Karma Evo

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kevytlenkki Katso viesti


    Nyt sitten puhjenneen kumin kanssa metsästä tulleena voin todeta, että oikein hyvät valot. Karma Evo jää luonnollisesti 320 lumenillaan tuon PowerLED Evon 900 lumenin varjoon, kuten täälläkin joku jo totesi. Vaikka valotehot peittävät toisensa, niin tuo Karma Evo kypärässä tuo kuitenkin paljon maaston hahmottamiseen ja päätä kääntämällä pystyy kurkkaamaan hyvin välillä kiemurtelevan polun suuntaa.

    Itse inhoan kaikenlaisia ylimääräisiä johtoja ja kytkentöjä, joten Karma Evo oli kypärässä kevyen akun vuoksi lähes huomaamaton (eli siis kypärässä sekä lamppu, että akku.) Lisäksi pikakiinnitys toimii loistavasti, ei tarvitse avata mitään tarroja tms. kun tulee kotiin. Täytyy kuitenkin katsoa miten kestää talven pakkaset tuo "twist-lock" systeemi.

    Valoja voin vaihdella luonnollisesti päittäin tangon ja kypärän välillä, koska kiinnitys on molemmissa sama. Ja mikäli tuo Karman teho suhteessa PowerLEDiin alkaa harmittaa niin noita pelkkiä valopäitä saa myös tilattua erikseen.

    Hintaa tuli paketille postikuluineen Saksasta 220 euroa.
    Itseäni siteeraten

    Lisäinfoa ja kuvia:

    Loppujen lopuksi tuo on mielestäni aivan loistava paketti. Vaikka aluksi tuli vaikutelma, että tuo Karma jää PowerLEDin jalkoihin ja mitätöisi olemassaolonsa - niin kolmen tunnin metsälenkin jälkeen uskallan vaihtaa jyrkästi mielipidettä.
    Laitoin tuon 900 lumenin tankotuikun sojottamaan melko kohtisuoraan eteenpäin ja 320 lumenia hieman eturenkaan eteen niin syntyy toisensa pystysuunnassa risteävät valokeilat jotka syö tehokkaasti kaikki varjot. Lisäksi lähivalo kääntyy kypärän ja katseen mukana niin pystyy valaisemaan vaakatasossa lähialueen 180 astetta ympärille. Tietenkin toimii väilllä kaukovalonakin kun vaan nostaa katsetta korkeammalle.

    Kaiken lisäksi molemmissa riitti aivan mainiosti toiseksi tehokkain asetus pimeässä metsässä valosaasteen ulottumattomissa, joten se tarkoittaisi mukavaa 5h-6h metsäreissua. Jätän nyt lamput lataamatta ja katson riittääkö seuraavalla lenkillä vielä 2-3h valotehoa. Valotehoa käytin vaihtelevasti maaston vaatimusten mukaan tasoilla 1-3 - kuitenkin suurin osa lenkistä tasolla 2.

    Lopputulos: Optimaalinen valoteho suhteessa pitkään toiminta-aikaan ja loistava näkyvyys maastossa kahdella eritasoon asetetulla valolla. Hinta-laatu suhde mielestäni täydet viisi tähteä.

    Muutama huonolaatuinen amazing iphone kuva:







    kevytlenkki muokkasi tätä : 12.10.2012 at 10.14 Syy: linkit

  30. #6720
    Liittynyt
    09/2009
    Paikkakunta
    Tuusula
    Viestit
    314
    Sain vinkkiä, että "riisto"valon akkuun kannattaisi juottaa balansointijohto -tms. ja että on balansoituja latureita. Näillä menetelmin saattaisi onnistua hyytyneen akunkin elvyttäminen.
    Täällä foorumillakin asiaa on käsitelty, mutta en tunnin etsiskelyllä saanut osumaa. Antakaapa linkkiä tai vinnkiä - kiitos.
    KorsKa

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •