Pikku-Ardent mieluusti Exo-kylkisenä. Mulla on takarenkaasta kolmesta kohtaa kylki paikattu Liquisolella ja paikalla. Jossain 100 tunnin kohdalla piti paikkailla sisurikäytössä. Litkut olisivat varmaan aikaisemmin jo puskeneet läpi.
Pikku-Ardent mieluusti Exo-kylkisenä. Mulla on takarenkaasta kolmesta kohtaa kylki paikattu Liquisolella ja paikalla. Jossain 100 tunnin kohdalla piti paikkailla sisurikäytössä. Litkut olisivat varmaan aikaisemmin jo puskeneet läpi.
Kuinka leveä tuo 2.25 ardent on? Onko tuo 2.4 paljon leveämpi?
"On parempi olla kahdentoista tuomittavana kuin kuuden kannettavana"
2.4 näytti 58mm rungosta 19,5mm vanteella. Mun pienemmät ei ole vanteilla, mutta muistaakseni ne olivat 54mm rungosta. Nappulat ovat paljon isommat 2.4 versiossa, vaikka muuten samanlainen kuvio onkin.
Riippuu vanteesta - nappulasta nappulaan ero on 5-10mm ja sitä isompi mitä leveempi kehä. Ovat muutenkin
ihan eri sarjan kumeja, hyviä kumminkin molemmat.
Ardent (vallankin 2.4" 60a-kuminen exo) on jees yleisrengas. Takapäässä siitä vielä parempi painos on sama kumi
nurinpäin - vetopito on uskomattoman hyvä. Edessä taas Advantagella saa Ardenttia paremman kanttipidon.
Kevyessä välisarjassa taas Crossmark on pähee rengas, toimii Ardentin tapaan takana paremmin väärinpäin.
Ok ja kiitokset. Kun nappulat tulee jonkin verran rungon ulkopuolelle (ainakin kuvien perusteella), niin ehkäpä toi 2.25 mahtuisi varmasti pyörimään. Nyt tuossa pyörässä on takana 2.2 RQ:t ja niiden kanssa ei hirveästi ylimääräistä tilaa jää...
Edit: itellä myös 19.5mm leveä kehä
"On parempi olla kahdentoista tuomittavana kuin kuuden kannettavana"
Suuri yllätys spessun butcher 2.3eessä ja,takana purgatory 2.2. control
Ihmeen hyvät. Rullaa vähintäänkin kohtuullisesti ,mut pitää metässä myös. i,m in love....
syklopaatti muokkasi tätä : 25.04.2012 at 07.31
- Fear is a mindkiller -
toi Ardentin kanttipito on kyl aikast jännä aluks ku ei ollu tottunu eli jossain vaihees kallistusta se menettää pitoa mut kun kallistaa lisää niin pito palaa ...
The end of the road is just the beginning...
Crossmarkista kun leikkaa vielä ne pyöreät kanttinappulat irti, niin kanttipito paranee. Pitävämpi rengas se on kuin mitä ulkonäkö antaa olettaa imo.
Love me, love my bike.
http://mtbtires.com/site2/
Tuolta sivustolta on välillä apu löytynyt, jos on pyöriminen on mietityttänyt.
Näyttää muuten uusimmat uutiset olevan vuodelta 2010 että ihan kuuminta hottia ei varmaan sivustolta löydy.
http://reifenbreite.silberfische.net/
Renkaiden leveyksistä puheenollen, tälläinen sivu käveli vastaan joskus. Saksaksi nuo on mutta eiköhän sieltä sen pääasian ymmärrä.
Kiitoksia edellisistä linkeistä. Pitääpä noihin tutustua
"On parempi olla kahdentoista tuomittavana kuin kuuden kannettavana"
Tilasin tämän ketjun innostaman tuollaiset 2.4 ardentit ja ainakin ekan mutaisen metsälenkin perusteella ihan hyvä yleis kumi. Kovalla polulla rullaa ihan jees tuollaiseksi kumiksi, reunanappulat nappaavat hyvin juurista yms kivistä pitoa ja suht harva kuvio puhdistuu mutavellistä loistavasti. Ilmaa taisi vaan tulla ekalla yrittämällä liikaa kun tuntuivat vähän turhan jäykiltä.
Kävin hakemassa hi5'stä Ardentit, ja kyllähän nuo rullaavat selkeästi paremmin kuin trailstar MM / HD combo. Laitetaan nuo pitävämmät kumit toisille kiekoille ja ajetaan näillä kuivemmat kelit ja työmatkat.![]()
Minkäs seoksen nyt niillä ardenteilla (ja yleisesti muilla gummeilla) rullaillette? onkos tuo maxxpro 60a yleispätevä ja vastaakos se pace- vai trailstaria kilpailijalta?
Johannes"I want to ride my bicycle
I want to ride it where I like"
-Queen
Maxxpro haisee paremmalle kun Schwalben seokset
2,4" Exo Ardent & 2,5" Exo Minion vaikuttaa edelleen mukavalta kombolta. Tuo Ardent toimisi varmasti edessä myös.
Att inte cykla är att gå för långt
mulla ardentit edessä ja takana ja toimii kunhan ei mudassa kurvaile kun menee tukkoon ..
The end of the road is just the beginning...
Mulla kuoli jo Ardent takaa, koko kylki auki työmatkalla. En oikein tajuu mitä tapahtu, muttei exo ihan vakuuta...
3kk antanu kevlarikyljille kivikkohoitoo eikä mitään ongelmii ..
The end of the road is just the beginning...
Tässä kevään kunniaksi litkutin Ardentin joka on pyörinyt pyhäkiekossa pari hassua kilometriä sisäkumeilla viime kesänä. Kolme isoa viiltoa oli pakko paikata solella ennenkuin alkoi pitämään ilmaa. Mutta mulla takakumien kyljet onkin ainainen ongelma.
--
Kävin eilen kävelemässä kohdan ohi jossa tuo Ardent kuoli eikä tarvitse enään ihmetellä. Iso veitsenterävä kivi just sopivalla korkeudella, eiköhän siihen olisi kuollut mikä vain.
Onko kellään kokemusta pysyykö 2.4 rubber queen 19mm vanteella? Ajattelin jossain välissä hankkia tubeless version tohon mavicin 819 vanteelle jos ei oo mahdoton yhdistelmä. aika muhkun näkönen se 2.4 niin vähän epäilyttää..
Gravity, what a heartless bitch.
Mun mielestä se tuuppas taittumaan alle matalilla paineilla 22.8mm vanteella...
Suositelkaa rengasta rymyämiseen, kiitos. Ajo pääasiassa keskuspuistossa, välillä max 10km asfaltti ajoja. Nyt verstar muddy maryt 2.35 alla, ihana pito, rullaavuus huono. Suosikkini 2.25 60a ardent rullaa kivasti, mutta saisi olla vähän pitävämpi ja vielä muhkumpi. Painoa saisi olla jotain 700-800g ja leveyttä n 2.35. Eli pitoa pitäisi olla enemmän kuin ardentissa, mutta rullaavuus parempi kuin muddy maryssa (verstar). Enemmän painoarvoa pitoon kuin rullaavuuteen. Ja pitäisi pitää myös märällä, ainakin kohtuullisesti. Ja ajo tapahtuu sisurin kanssa.
Fat Albert, Ardent 2.4, Rubber Queen yms...
Kirjanmerkit