ElectrobikeGiantHephaFillari
Sivu 5 / 8 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3 4 5 6 7 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 121 - 150 / 230

Aihe: Miten polvet?

En kaikkia kommentteja kykene lukea, mutta oma korteni kekoon on

Jalkapohjan pronaatio. Länkisäärillä, kuten mulla, polvi vääntyy lukkopolkimen kanssa lähelle vaakaputkea. Korjasin virheen laittamalla talouspaperia kenkien sisäsyrjään. Kaikki kivut katosi polvesta, kun polven asento tulee neutraaliksi sivusuuntaisesti.
    ”Mitä enemmän somessa seuraa muiden elämää, sitä vähemmän ehtii elää omaansa…..”

Löytyiskö hyviä vinkkejä täältä. Olen tässä parin viikon ajan harjoitellut lukkopolkimilla tulevaa ekaa maantiepyörää odotellessa (Shimano kengät ja Shimano Ultegra SPD-SL polkimet). Palat kenkien pohjassa on sellaiset, että ne sallii sivuliikettä (keltaiset).

Yhden 100km lenkin aikana ja muutaman kerran työmatka-ajonkin jälkeen on polvet pikkusen oireilleet. Sanoisinko kolotusta jossain lumpion alla sisäsyrjän puolella. Kipu olisi ehkä liian vahva termi. Fläteillä ei ikinä ollut polviongelmia. Onkohan tämä normaalia totuttelua kun olen yrittänyt nyt vähän enempi "pyörittää" polkemisen sijaan? Mitä kannattaisi ekana säätää? Miten tiedän sivusuunnassa mikä on oikea asento? Varmasti joku asento se on tuolla välillä millä kenkä lukossa kääntyy, mutta se kääntyy sen verran jäykästi, ettei se kyllä itsestään oikeaa asentoa hae enkä ole sitä itsekään keksinyt kun olen koittanut ei asentoja. Ei se polvi sitä kerro ikävä kyllä. Tai sitten johtuu kokonaan jostain muusta.

Täytynee sitten maantiepyörän tultua käydä ammattimaisessa säätöpalvelussa. Onko ehdotuksia Tampereen seudulta?

Polvi tosiaan voi nyt kipeytyä jo sen takia kun pyörittäminen on tehokkaampaa,klossi kun antaa liikkumavaraa ei varmaankaan ole se syy(ehkä)voi olla että polven limapussi vaan ärtynyt,koita venytellä ja jatka vain treenaamista....kyllä se siitä lähtee.
    ehkä ajoin,ehkä en....

Pahat sedät 50/60

Lainaus Alkujaan tämän lähetti frp Katso viesti
    Mitä kannattaisi ekana säätää?
    Ensimmäiseksi polkimien vaihdon jälkeen avopolkimista lukkopolkimiin kannattaa tarkistaa satulan korkeus ja paikka. Ehkä noi on jo tehty, mutta ajattelin vaan varmistaa.

Pipit on polvet taas näin kauden alkaessa. Viime vuonna tais olla oikea, nyt on vasen. Sellaista jomotusta ja pientä turvotusta. Tais mennä itseasiassa hiihtäessä tänä vuonna, mutta pyöräily pitkittää kipuilua. Noo, venytellään, annettaan jääpussia ja tehdään lihashuoltoa jos se siitä häviäis pikkuhiljaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mantis Katso viesti
    Pipit on polvet taas näin kauden alkaessa. Viime vuonna tais olla oikea, nyt on vasen. Sellaista jomotusta ja pientä turvotusta. Tais mennä itseasiassa hiihtäessä tänä vuonna, mutta pyöräily pitkittää kipuilua. Noo, venytellään, annettaan jääpussia ja tehdään lihashuoltoa jos se siitä häviäis pikkuhiljaa.
    Eikös kannattaisi käydä näyttäytymässä asiantuntijan (urheilulääkäri, ortopedi) luona? Jos koivissa on korjattavaa vikaa, niin yleensä kannattaa korjata, jos kivut tulevat virheellisistä asennoista, jumeista tai lihasepätasapainosta, niin fysioterapeutista ja hierojasta on usein apua. Turvotus polvissa (muissa nivelissä) on mielestäni sellainen merkki, että kannattaisi selvittää ongelman syy.

Noo, jos selailet vähän taaksepäin niin huomaat että olen käynyt lääkärissä, ortopedillä ja magneetissa viime vuonna. Lisäksi kävin bike fittingissä. Ei ollut mitään vikaa polvissa kuulemma. Lihasepätasapainoa ja kireitä lihaksia havaittiin bikefitissä.

Ongelma meni ohi viime vuonnakin kauden edetessä eli mun pitää vaan malttaa nostaa kilometrit ja kuormitus maltilla korkeammaksi. Tänä vuonna nyt vain sattu niin että polvi tuli kipeäksi luisteluhiihdosta hiihtolomalla ja nyt pyöräily on vain pitänyt sitä yllä. Ei satu polkiessa mutta aamulla ja paikallaan pitäessä kyllä. Samaa kondromalasia oireilua mitä oli jo armeija aikoina. Ei pääse koira karvoistaan, ei.

Noo, jos selailet vähän taaksepäin niin huomaat että olen käynyt lääkärissä, ortopedillä ja magneetissa viime vuonna. Lisäksi kävin bike fittingissä. Ei ollut mitään vikaa polvissa kuulemma. Lihasepätasapainoa ja kireitä lihaksia havaittiin bikefitissä.
    OK, en näköjään selannut riittävästi taaksepäin. En ehkä vielä saakaan foorumin "polvitätititteliä" kun en muista, kenellä kaikilla sattuu polviin. Öunap on kyllä ilmeisen pätevä ortopedi (ei kyllä ole omakohtaisia kokemuksia muuten kuin näköhavainto T-talon käytävällä), joten kunnon asiantuntijalla olet käynyt. Sitten en sano muuta kuin että tervetuloa polviongelmaisten kerhoon ja että kannattaa kiinnittää lihashuoltoon ja suoritustekniikkoihin huomiota.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti HeliT Katso viesti
    OK, en näköjään selannut riittävästi taaksepäin. En ehkä vielä saakaan foorumin "polvitätititteliä" kun en muista, kenellä kaikilla sattuu polviin. Öunap on kyllä ilmeisen pätevä ortopedi (ei kyllä ole omakohtaisia kokemuksia muuten kuin näköhavainto T-talon käytävällä), joten kunnon asiantuntijalla olet käynyt. Sitten en sano muuta kuin että tervetuloa polviongelmaisten kerhoon ja että kannattaa kiinnittää lihashuoltoon ja suoritustekniikkoihin huomiota.
    Juu ei sun tarvikkaan muistaa ketä on käynyt ja millä lääkärillä. Öunap oli ihan asiallinen lääkäri ja oli kiva että kaikki vakavammat ongelmat saatiin aika hyvin suljettua pois. Mutta ei siellä kyllä mitään selvää diagnoosia tullut muuta kuin lähete fyssarille. (En mennyt kun iski saituus)

Bikefit (probiken simon kanssa) oli oikeasti tosi mielenkiintoinen ja opettavainen kokemus. Ehdottomasti rahansa arvoinen käynti. Simon kanssa käytiin tosiaan läpi melkein kaikki mahdollinen, jonka jälkeen totesi että harvoin tulee vastaan kaveri joka on yhtä symmetrinen mitä mulla mittaukset osoitti. Olin vähän h-moilasena että miksi sitten sattuu ja tuntuu pahalta? Mut ilmeisesti mun kohdalla se on yhdistelmä liiallisesta kuormituksen nostosta, lihasepätasapainosta sekä kireydestä, venyttelyn puutteesta ja klossien epätäydellisestä asennosta. Lisäksi olen käyttänyt hieman liian kapeaa satulaa, jonka kyllä olen huomannut satulan vaihdon jälkeen.

Satulan metsästys jatkuu edelleen - jos sais 140-150mm leveän arionen yhtä kapealla nokalla kun se 125mm levee on jostain niin siin olis mun satula. Maantiekengät pitäis varmaan vaihtaa kans leveämpiin malleihin muttei raaskis luopua sideistä kun ovat muuten niin hyvät kengät. Polvien lisälämmittimiä vois kanssa kokeilla näin alkukaudesta.

Satulan metsästys jatkuu edelleen - jos sais 140-150mm leveän arionen yhtä kapealla nokalla kun se 125mm levee on jostain niin siin olis mun satula. Maantiekengät pitäis varmaan vaihtaa kans leveämpiin malleihin muttei raaskis luopua sideistä kun ovat muuten niin hyvät kengät.
    Prologon Kappa voisi olla vilkaisun paikka noilla tuntomerkeillä penkiksi. 141mm levä, neutraali muodoltaan eli kuin hyvä kisapenkki mutta leveämpi perästä. Alla rungossa reikä "painekohdassa" mutta ei pehmusteessa. Luulen että moni saattaa digata tosta jos hakee leveämpää mutta silti ajettavaa penkkiä. On yllättävän paljon ero vaikka leveyttä ei olisi kuin 8mm enemmän. http://www.prologotouch.com/kappa.php

Kiitti Samu - hyvä ehdotus näin ensi vilkaisulla. Juuri tuo leveämpi takaosa ja kohtuullisen kapea ja korkea nokan profiili mitä olen hakemassa. Painoa on nyt vähän reilummin mutta jos on hyvä penkki niin ei sillä niin väliä - säästetään sitten muualta. Spessun toupe 143mm mulla on ollu nyt ajossa myös ja se on istuinluille hyvä mutta kärki on niin terävä ja leveä että hinkkaa mun läskireisiä kesähelteellä ja iho ärtyy. Sori offtopic.

70mm nokasta taaksepäin, Arione on n. 42mm leveä, ja Kappa vajaa 44mm. Noin verrokiksi.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JOULU Katso viesti
    Moro Juha
    Minulla on kanssa nuoruuden palloilutaustan takia paikat kärsineet ja huonoimmassa kunnossa on vasen polveni, josta ristiside oli poikki tietämättäni yli 15 vuotta. Ristiside saatiin hyvään kuntoon, mutta polvessani on rustovaurio. Syksyllä 2010 polveni ärtyi (todennäköisesti pyöräilystä) pahasti, mutta parin kuukauden aktiivisella hoidolla ja levolla sain sen harjoittelukuntoon. Keväällä 2011 menin sitten ammattilaisen luokse ja säädimme ajoasennon aiempaa paremmaksi. Stemmin ja satulan vaihdon, satulan ja ohjaustangon säätöjen ja ajokenkien vaihdon jälkeen lähdin kesään 2011 hieman epävarmana, mutta kesä meni todella hyvin. Polvi ei mennyt kipeäksi laisinkaan ja aiemmin vaivanneet selkäkivutkin katosivat melkein kokonaan. Minun kohdallani ammattilaisen apu ajoasennon säädössä kannatti. Ajoasentoani säädettiin tämän systeemin mukaan:
    http://www.specialized.com/fi/en/bc/...pageName=BGFIT
    Kyselin aiemmin vinkkejä, Pääkaupunkiseudulla ajoasennon säätöjä tekevistä ammattilaisista. Onko teillä suositella ammattitaitoista ajoasennon säätäjää? Olisi hienoa, jos säätäjä ymmärtäisi polven nivelrikon päälle, joten ehkä hän voisi antaa muitakin vinkkejä miten hajonneella polvella voi yrittää fillaroida mahdollisimman pitkään, ennen keinonivelen asennus leikkausta. Kiitti vinkeistä.

Miten sulla polvet kestää fillaroimista? Ainakin itsellä tulee polvi huomattavan kipeäksi jo tunnin pyöräilyn jälkeen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti am8119 Katso viesti
    Ikävä kuulla että näin on polvies laita.

Itsellä tehty vasemmassa polvessa ristisideleikkaus ja kierukan osapoisto. Edelleen reilun vuoden jälkeen on polvi välillä kipeä ja naksuu lähes päivittäin.
    Tuo naksuminen ei kylläkään tuota kipua. En ole uskaltanut juosta täysillä 1 1/2 vuoteen, koska päänsisällä on pelko että naksahtaa uudestaan.
    Ennen pelasin viikoittain salibandyä ja kesällä jalkapalloa. Nyt ei niitä kumpaakaan ole tullut pelattua tuohon puoleentoista vuoteen.
    Aattelin että joskos kokeilis tuota kunnon juoksua kesällä. Goexspo messuilla kokeilin tuota jalkapallon tarkkuus potkimista, ja kolmannen potkun jälkeen kramppas pohkeesta, joten
    taitaa ne lihakset olla edelleen erittäin jumissa ja kireät. Mulla tuohon toipumiseen hidastavana tekijänä vaikutti vielä se, että vakuutusyhtiön kanssa joutu riitelee korvauksista.
    Arvatkaas kuinka kävi.... Sen jälkeen pompottivat julkisella puolella puolelta toiselle, kunnes lopulta pääsi leikkaukseen 4 kuukauden päästä vammasta. Siihen toipumis aika jolloin
    käytin keppejä vielä 2 kuukautta, niin voitte kuvitella millainen tikku toinen jalka oli. Lisäksi selkä ja toinen jalka menivät aivan jumiin tuosta johtuen. Vieläkään jalka ei ole yhtä lihaksikas
    kuin toinen ( tai läski ). Lääkäri sanoi että vaikka kierukkaa oli poistettu niin nivelrikon mahdollisuus olisi todella pieni, ja jos ilmaantuisi siihen menis parikymmentä vuotta. Eli olis sitten siinä 50 kieppeillä..

Aika karu video tuo muuten. Vaikka omaa leikkaustani seurasin kyllä monitorista, eikä tullut edes paha olo, niin tuossa oli kyllä vähän ällöjä kohtia.
    Esim: tuossa 7min kohdalla työstetään luuta kuin jotain puuta ! http://www.youtube.com/watch?v=ynyxH...D42&lf=mh_lolz

Jaksamista niiden polvien kanssa kaikille ja muistetaan liikkua !
    Täältä löytyy satoja tutkimuksia, joiden perusteella voidaan todeta, että nivelkierukan pienet osapoistot eivät aiheuta juurikaan nivelrikkoa. Ainoastaan totaalipoistot, kuten minulla johtavat useimmilla potilailla nivelrikkoon lähivuosien aikana. Pidät vaan lihakset hyvässä kunnossa, niin eiköhän polvesi kestä kovaa käyttöä vielä monta vuosikymmentä. Koska polvesi on niin hyvässä, niin en ainakaan itse murehtisi ollenkaan polvea.

Eihän sitä koskaan tiedä, jos vaikka joku keksisi parinkymmenen vuoden päästä keinon, miten nivelkierukan poistettu osa voidaan korjata kuntoon?

Ja kas niin - pahimmat kivut on hellittänyt kuukaudessa. Nyt uskaltaa jo polkea oikeasti kunnon tehoilla eikä vain hissutella. Oikea polvi kerkesi kanssa vihoitella välissä hieman. Polven lämmittimet tuntuu ainakin jonkun verran auttavan aiempien konstien lisäksi. Lisäksi pari kevyttä 20 minuutin hölkkälenkkiä tuntuu tuoneen sopivasti muutakin rasitusta polville. Seuraavaksi aletaan jumppaamaan alaselkää.

Mihis suuntaan se jalkaterä piti osoittaa, rungon suuntaisesti, vai auraten eteenpäin auki?
    ”Mitä enemmän somessa seuraa muiden elämää, sitä vähemmän ehtii elää omaansa…..”

Hattu Guest
    Omista polvivaivoista sen verran, että omalle kohdalle napsahti reilu vuosi sitten osgood-schlatterin tauti (http://www.tohtori.fi/?page=4069997&...tterin%20tauti). Nyt kun olen pyöräilystä enemmän vielä innostunut niin saa nähdä miten polvet tuota maastoajoa kestää.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti EsaJ Katso viesti
    Mihis suuntaan se jalkaterä piti osoittaa, rungon suuntaisesti, vai auraten eteenpäin auki?
    Taitaa olla yksilöllistä, siinä asennossa missä tuntuu luonnollisimmalta, minulla auraa jalkaterät ulospäin. Toissakesänä ei ollut polviongelmia kun ajoin speedplayn vapaasti liikkuvilla polkimilla. Samoin maastopyörän löysillä spd-polkimilla ei ole ollut ongelmia. Hankin kuitenkin viime keväänä Lookit hajonneiden tilalle ja viime kesänä kesä-heinäkuussa polvi (lumpion alapuoli) sitten vaivasi jatkuvasti.

Nyt on Lookien vapaaliike säädetty suurimmaksi, polkimen pinnan pidän öljyttynä ja klosseja olen kääntänyt niin että jalkaterät ovat ulospäin.

Osittain juoksemisen, osittain yhden nihkeällä klossilla ajetun lenkin takia oikean jalan IT-jänne (polven ulkosyrjä) on kipuillut tasaisesti useamman viikon. Tuollaisia venytyksiä olen tehnyt aina välillä. http://www.youtube.com/watch?v=M0e8FPL787E

Itse olen ajatellut jalkaterien asennon (joka polville hyvä) olevan paras kun ne ovat ns. luonnollisessa hieman auki-asennossa.
    Toi pyörittäminen topikki on sillen myös tähän liittyvää ( sama tredi nääs), että pyörittämällä pienellä vaihteella voittoon ja polvet säästyy
    http://yle.fi/elavaarkisto/artikkelit/polkupyorailysta_pitaisi_muodostua_suomalainen_urh eilulaji_102121.html#media=102119

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tmile Katso viesti
    Taitaa olla yksilöllistä, siinä asennossa missä tuntuu luonnollisimmalta, minulla auraa jalkaterät ulospäin. Toissakesänä ei ollut polviongelmia kun ajoin speedplayn vapaasti liikkuvilla polkimilla. Samoin maastopyörän löysillä spd-polkimilla ei ole ollut ongelmia. Hankin kuitenkin viime keväänä Lookit hajonneiden tilalle ja viime kesänä kesä-heinäkuussa polvi (lumpion alapuoli) sitten vaivasi jatkuvasti.

Nyt on Lookien vapaaliike säädetty suurimmaksi, polkimen pinnan pidän öljyttynä ja klosseja olen kääntänyt niin että jalkaterät ovat ulospäin.

Osittain juoksemisen, osittain yhden nihkeällä klossilla ajetun lenkin takia oikean jalan IT-jänne (polven ulkosyrjä) on kipuillut tasaisesti useamman viikon. Tuollaisia venytyksiä olen tehnyt aina välillä. http://www.youtube.com/watch?v=M0e8FPL787E
    Täällä sama vaiva. Uusilla kengillä ja kai sit väärin säädetyillä klosseilla ajettu lenkki ja nyt jomottaa tota polven ulkosyrjää aika makeesti. Täytyy koittaa noita venytyksiä ja hissunkissun kuntoutella.
    -Usot sie jot myö uitiin?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jake_Kona Katso viesti
    ...jalkaterien asennon (joka polville hyvä) olevan paras kun ne ovat ns. luonnollisessa hieman auki-asennossa.
    Ei tuo ole mikään yleispätevä neuvo. "Hieman auki" -asento on ehkä luonnollinen sinulle. Ihmiset ovat yksilöitä.

Polvi kipeä.

Toissaviikolla pyöräilin kuudessa päivässä noin 700 km, joista vikojen parinkymmenen kilsan aikana oikeaan polveen alkoi sattua. Viime viikon olin kokonaan pyöräilemättä. Maanantaina poljin fläteillä vuoristossa, ei tuntunut juurikaan polvessa. Eilen kävin lenkillä omalla pyörällä klossien kanssa ja johan kipu taas alkoi viimeisten kilometrien aikana.

Nostin aamulla satulaa, mikä paransi kokonaisajoasentoa mutta tuntui vain pahentavan polviongelmaa. Kipu tuntuu jalkaa suoritettaessa, luultavasti polvilumpion ja siihen alapuolelta kiinnittyvän jänteen (Ligamentum patella) yhteyskohdassa.

Mielestäni poljen aika korkealla kadenssilla enkä keksi, mikä ajoasennossa muilta osin voisi tökkiä polven suhteen. Klosseissa on liikkumavaraa. Viikonkaan lepo ei siis auttanut, turhauttaa.

Mulla ei ole reisikipuun auttanut kahden kuukauden lähes ajamattaoleminen. Klosseja, satulan korkeutta ja etäisyyttä olen muutellut huonolla menestyksellä.
    Ride the snake, he's old, and his skin is cold.

Itse aloitin ja lopetin hölkkäämisen alkuvuodesta polvikipujen takia ja olen nyt kehunut kaikille miten juoksu on pahasta ja pyöräily on polviystävällistä. No miten kävikään, toissa viikon torstaina tuli toinen polvi fillarilenkillä kipeäksi. Alkoi jomottamaan kesken lenkin aina kun polvi oli yläasennossa ja poljinta alaspäin työntäessä. Kävin ajamassa vielä lauantaina lyhyen lenkin, jonka jälkeen polvi oli sen tuntuinen että parempi huilata muutama päivä kokonaan.

Neljän päivän jälkeen kävin tänään ajamassa rauhassa reilu 1,5h ja kyllä polveen tuli pientä jomotusta muttei mitään sen suurempaa kipua. Tällä hetkellä polvea kiristää ja jos sitä painelee lumpion "alta" sisäsyrjän puolelta, sattuu jonkun verran.

Kävin kuun alussa koittamassa hölkkäämistä pururadalla joka aiheutti oikean jalan etureiteen pahan krampin juuri tuohon polven vieressä olevaan lihakseen. Voiko olla että etureisi on vieläkin sen johdosta jumissa ja on samalla kiristänyt polvea enemmän ja enemmän kireämmäksi josta tämä johtuu?

Koskaan aiemmin ei ole ollut pyöräillessä mitään ongelmia polvien kanssa. Lukkopolkimet on käytössä ja olen tänä keväänä pyrkinyt ajamaan yli 90 kadenssilla.

Kyllä mä melkeen sanon että fillarointi on vielä hellää paikoille jos ajoasento ja ajotekniikka on oikeeta.
    Vanha mutta lihava.

mutanaama Guest
    Hyvällä urheiluhierojalla käynti vois auttaa.

Näinhän se on. Pyöräilystä ei ole tullut aiemmin mitään vaivoja....

Eilen kävin ajamassa 60km lenkin ja ekat 30km meni ilman kipuja mutta paluumatka oli yhtä tuskaa tuon polven kanssa ja mitä korkeampi kadenssi sitä enemmän sattui. Kipu on pahimmillaan polvea koukistaessa ja alaspäin poljinta painaessa.

Tänään polvi kipuilee hieman taivuttaessa mutta esim. kävely ei satu. Pakko varata lekurille aika jos siinä on joku tulehdus tms.

jarit Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jory Katso viesti
    Itse aloitin ja lopetin hölkkäämisen alkuvuodesta polvikipujen takia ja olen nyt kehunut kaikille miten juoksu on pahasta ja pyöräily on polviystävällistä. ....clip.... Kävin kuun alussa koittamassa hölkkäämistä pururadalla joka aiheutti oikean jalan etureiteen pahan krampin juuri tuohon polven vieressä olevaan lihakseen. Voiko olla että etureisi on vieläkin sen johdosta jumissa ja on samalla kiristänyt polvea enemmän ja enemmän kireämmäksi josta tämä johtuu?
    Suosittelen juoksuvalmentajan konsultaatiota ja vaikka videoanalyysia juoksutekniikastasi. Se on hyvin näkemyksiä avartava kokemus kun huomaa mitä tekee väärin ja kuinka paljon sen johdosta koskee jalkoihin. Toki fyssarille voi maksaa muutaman kympin vaikka kuinka monta kertaa hyvästä hieronnasta ja ortopedille satasen per reissu, mutta juoksuvalmentajan kanssa riittää 1-2 sessiota.

Oma kokemus viime talvelta juoksuvalmentajasta ja satunnaisista polvikivuista: Askellukseni oli hyvä, tasapaino ei, joten välillä jalka tuli väärin maahan => korjataan yläkropan tasapaino käsillä ja haetaan oikean juoksu asento ja rytmi. Kilometrin keskari vauhdista (samalla sykkeellä) lähti pois kolmessa kuukaudessa 10sekuntia 10km lenkillä (Syke 155, keskari alle 4:30/min). Polvikivut loppui siihen ja nyt pystyy treenaamaan kovempaa, vaikka molempien polvien kierukoita on operoitu ja toisessa ristesiteet menneet + naulattu kasaan. Kun juoksutekniikka on kunnossa, pystyy vähän kärsineemmilläkin jaloilla vetämään ihan kohtuu hyvin.

Sunnuntaina tuli vedettyä satkun lenkki, jonka aikana ei mitään ongelmia polvissa ollut, mutta seuraavana päivänä vasen polvi oli julmetun kipeä, vasta tänään pääsin satulaan uudelleen eikä onneksi ainakaan tossa työmatkan parillakympillä vielä oireillut ollenkaan. Huomasin toisaalta että varsinkin ylämäissä oikea polvi hipoo toisinaan vaakaputkea, eli jonkin verran nuo polvet "elää" sivusuunnassa jos ei vartavasten keskity pitämään suorassa. Väärä satulakorkeus? Tuli mieleen että olisikohan pronaatiotuesta apua, kun pyöräilytossussa on jalan kaaren alla ainakin ihan reippaasti tilaa joka voi edesauttaa säären ja polvien taipumista sisäänpäin? Mistä olette pronaatiotukia hankkineet?

Sain sunnuntain Kallaveden kierroksen aikana luuta-auton (joka tietenkin koko reissun perässäni ajoi ) kuljettajalta ystävällisen huomautuksen, että vasen polveni vispaa ulospäin. Hyvä huomioon otettava huomatus. Ongelmana on vain se, että minulla kaikki ongelmat jaloissa ovat olleet aika tarkkaan oikeassa jalassa Onneksi polvissa vähemmän.
    Ride the snake, he's old, and his skin is cold.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti aerosol Katso viesti
    Sunnuntaina tuli vedettyä satkun lenkki, jonka aikana ei mitään ongelmia polvissa ollut, mutta seuraavana päivänä vasen polvi oli julmetun kipeä, vasta tänään pääsin satulaan uudelleen eikä onneksi ainakaan tossa työmatkan parillakympillä vielä oireillut ollenkaan. Huomasin toisaalta että varsinkin ylämäissä oikea polvi hipoo toisinaan vaakaputkea, eli jonkin verran nuo polvet "elää" sivusuunnassa jos ei vartavasten keskity pitämään suorassa. Väärä satulakorkeus? Tuli mieleen että olisikohan pronaatiotuesta apua, kun pyöräilytossussa on jalan kaaren alla ainakin ihan reippaasti tilaa joka voi edesauttaa säären ja polvien taipumista sisäänpäin? Mistä olette pronaatiotukia hankkineet?
    Itsellä on ollut ja polvien kanssa ongelmia, joten kävin perjantaina Terveystalon fysioterapeutilla Kampissa. Tekevät siellä pohjallisia olisiko ollut hintaan 98€. Fyssari kuitenkin kehoitti, että voisin käydä Töölön suutarilla hakemassa havalla pronaatiotuet pyöräilykenkien omiin pohjiin. Edellyttää siis irrotettavia välipohjia. Vielä en ole ehtinyt käydä, mutta tarkoitus olisi testata onko niistä hyötyä.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •