GiantElectrobikeEfatGarmin
Sivu 27 / 85 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 17 25 26 27 28 29 37 77 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 781 - 810 / 2521

Aihe: Painonhallinta, tuo ikuinen ystävämme

Hmmm.. tuota kuidukasta vois kokeilla jugurtin kanssa. Tähän mennessä kuidut tulleet lähinnä puurosta ,leivästä ,hedelmistä yms.
    Painoo pitäis saada pois niin ei tarttes tunkata niin paljon ens vuoden tahkossa.
    - Fear is a mindkiller -

Lainaus Alkujaan tämän lähetti syklopaatti Katso viesti
    Hmmm.. tuota kuidukasta vois kokeilla jugurtin kanssa. Tähän mennessä kuidut tulleet lähinnä puurosta ,leivästä ,hedelmistä yms.
    Painoo pitäis saada pois niin ei tarttes tunkata niin paljon ens vuoden tahkossa.
    Tuota chitosania kannattaa ehdottomasti testata myös.

Nuo muut aineet ovat sitten mm. varmistamaan sen, ettei enää jatkossa kärsi flunssista.

jarit Guest
    Tommoinen juttu:
    http://www.iltasanomat.fi/laihdutus/...ef=tf-promolnk
    Ilman mitään tietoa tuosta tutkimuksesta, olen vetänyt jugurtti-pähkinä-marjat pohjaista aamiasta ja iltapalaa noin Huhtikuusta 2010 alkaen. Lisänä tässä on ollut kevyttä karppausta. Paino oli lähtötilanteessa 86kg. Liikuntaa on tullut tuntimääräisesti viikossa lisää jonkin verran, mutta sen luonne on muuttunut selvästi rasittavammaksi.
    Vaaka on näyttänyt viime viikot about 73kg eli 13kg pudotusta 16kk aikavälillä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti syklopaatti Katso viesti
    Hmmm.. tuota kuidukasta vois kokeilla jugurtin kanssa.
    Suosittelen Talk Murua, lisäaineeton ja 20,7% kuitua.

Paino on jämähtänyt n. 88 kiloon, pitää pikkuhiljaa tarkkailla syömistä, jos pääsisi talven aikana lähemmäs normaalipainoindeksiä eli 80 kiloa.

Mielenkiintoista tuo jogurttijuttu. Pitääkin ottaa se taas kunnolla ruokavalioon. Samalla jos alkaisi vähentää pastan yms syöntiä niin voisi saada painon taas laskusuuntaan. Se kun jostain mystisestä syystä palautui "paikoilleen" tässä kesän tiimellyksessä.

Xu Nil Guest
    Vanhaksi on elänyt jo edellisen viestin kirjoittaja postauksensa jälkeen, ELI NOSTAN AIHETTA.

Joo. Kun muut odottavat joulun tai viimeistään uuden vuoden jälkeistä morkkista ja huonoa omaatuntoa painonhallintansa suhteen, olen itse jo alkanut elämäntapojen muutoksen aikapäivää sitten.

Aloitin 27.09.2011 painonpudotuksen. Tammikuussa alkoi tämän dietin esivaihe, joka oli opetella syömään terveellisemmin ja muuttaa elintapoja. Karkin syönnin vähentäminen kertaan viikossa pudotti painoa 107 kilosta 101 kiloon. Osa kunniasta kuuluu proteiinipitoiselle ruokavaliolle.

27.09.11 paino oli 101kg. Nyt 8.10.11 eli 28 päivää ja kolme viikkoa myöhemmin se on 94kg. Pudotusta kolmessa viikossa 7 kiloa!

Ruokavaliosta olen opiskellut paljon. Perustan oman ruokavalioni monelta osin bodaajien kisa-dietteihin eli proteiini näyttelee suurta osaa samoin öljyt, joita syön oliiviöljyn ja rypsiöljyn muodossa vähintään 80 grammaa, luit oikein , päivässä. Kalorit jätän aina 2000, joskus allekin. Se on noin puolet ja vähän allekin päivän kulutetuista kaloreista.

Ruoka on aamulla puuro,hedelmä, öljyö ja rahkaa, loppu päivä mennään pääasiassa protskun voimalla ja vihreitä sekä marjapirtelöitä juoden.

Liikuntaa harrastan paljon, paljon ja monipuolisesti.
    Kahvakuulalla teen monipuolisia lihaskunto ja tasapainoharjoituksia, maastopyöräilen ja maantiepyöräilen, joskin tällä hetkellä hybridillä, koska maantiefillari on nyt telakalla. Asiointimatkat ajan fillarilla, kävelen paljon, teen kuntopiiriä ja kolmena-neljänä päivänä viikossa aloitteleville bodareille suositeltua "Arnoldin kultainen kuusikko" -nimistä kuntosaliohjelmaa, joka on yksinkertainen ja helppo tehdä.
    Venyttelen ainakin kuutena päivänä viikossa Pakkotoistofoorumin ohjeiden mukaan. Lisäksi harjoittelen kehonpainolla kahdesti viikossa lihaskuntoa.

Ainii, tavoitepaino oli aluksi 80, mutta koska olin alkuun hieman epävarma, ajattelin 85 kgn riittävän. Nyt taidan antaa valua tuonne 79 kiloon asti...

Karkkilakon (joo, taas kerran ) kolmas päivä menossa ja ajatuksena jatkaa 5.11. asti (ainakin nyt alkuun). Kiellettyjen ruoka-aineiden listalla on siis: irtarit, suklaa, keksit, pullat, jäätelöt, jne.
    In triathlon, the suffering is so central and the other rewards so peripheral that one could only do it for the suffering.

opapopa Guest
    Ongelma on nyt lähinnä hieman huvittava. Olen hiihdolla ja pyöräilyllä saanut kymmeniä kiloja pois parin vuoden sisällä, mutta tuo kaljamaha on ja säilyy. Jaloista olen laihtunut huomattavasti, samoin käsistä ja ylävartalosta mutta kumpikaan noista urheilulajeista ei auta vatsaan. Toki vatsaakin on lähtenyt mutta ei sopusoinnussa muun vartalon kanssa.

Tänä vuonna paino tippunut 149,7 kg :sta nyt 124,1 kg :n. Lihasmassaa tullut lisää, eli painoa pois liikaläskistä.

Paras konsti tiputtaa paina on kieltäymys ja että linja pitää." Vähän" kaikkea dietti. Ruokaile vain kun on oikeasti nälkä vaikka joutuisi venyttämään ruokatuntia. Älä syö aamulla. Juo vihreää teetä. Lounaalla mahdollisimman kevyttä. Salaattia ja kalaa/lihaa. Päivällisellä voi olla normaalia kotiruokaa. Ei ole tarkoitus tappaa kehoa vaan laihtua. Iltapalana kuivalihaa/porkkanaa/kurkkua/tomaatteja/lanttua/kaalia/tulista lihaa yms. Proteiinipitoinen ruoka pitää nälän tunteen poissa.

Mutta tärkein keino jonka olen havainnut toimivan on päivittäinen multivitamiini ja kalkki/magnesium. Keho saa varmasti tarvittavat hivenaineet ja vitamiinit.
    Treenissä olen käyttänyt kalorittomia hydraatiotabletteja( nuun ja 5zero). On ainakin nesteytys kunnossa.
    Kroppa joutuu koville kun ei syö ennen n.60-70 km lenkkiä. Mutta se kun voimat loppuvat 50 km jälkeen ja jaksaa jatkaa kotiin asti on myöhemmin se moninkertainen palkka ja nautinto, kiitos tulee kuitenkin aina.

Luopuminen on ollut sitä, että pitsa,burgerit, kalja, viina, karkit, pulla, kakut, keksit, limsa, perunalastut, ranskalaiset evat jääneet pois/vähentyneet minimiin jne. Vähentää tv: katselua ja lisää liikuntaa.
    Ai UFC loppui voin mennä nukkumaan. Sanomattakin selvää, riittävät yöunet on hyväksi mielelle ja keholle.

Xu Nil Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti opapopa Katso viesti
    Ongelma on nyt lähinnä hieman huvittava. Olen hiihdolla ja pyöräilyllä saanut kymmeniä kiloja pois parin vuoden sisällä, mutta tuo kaljamaha on ja säilyy. Jaloista olen laihtunut huomattavasti, samoin käsistä ja ylävartalosta mutta kumpikaan noista urheilulajeista ei auta vatsaan. Toki vatsaakin on lähtenyt mutta ei sopusoinnussa muun vartalon kanssa.
    Se läski lähtee masusta viimesenä. Eikä siltä alueelta pysty, ikävä kyllä, polttaan erikseen rasvaa, vaan laihtuminen tapahtuu koko kehosta, kuten sanottua, mahasta viimeseks.
    Toinen juttu vois olla, että ryhtiä parantamalla saa suoremman rangan ja näin sitten masukin tasoittuu.

Itse vannon edelleen rasvaisen diettisafkan nimeen ja nyt mennään 92kg kohdalla. Pudotus on ollut pientä, ja varmasti alussa noi nesteet liikku ja siks paino putos.

Mulle on toiminut aina se kaava, että vetää terveellistä safkaa 5 päivää ja la, su voi sitten mössätä mitä tykkää. Mitä liikuntaan tulee mä olen tehnyt itselleni selväksi että 7 tuntia viikkossa pitää pystyä liikkumaan siten että selvästi hikoilee. Mun mielestä on paljon tärkeempää ruuan säännöllinen saanti kuin se että se on aina jotain super terveellisistä höttöä, jos syö säännöllisesti ei koskaan tule sitä suden nälkää ja sorru sitä kautta vetämään pussillista lihiksiä. Toinen asia mikä tuli mieleen, että moni sortuu noilla superturbo dieteillä siihen, että vedetään kroppa ihan näännyksiin ja se kanan lento ei tunnetusti ole kovin pitkä. Tietty se on jokaisen oma asia, mikä on sitten riittävää laihduttamista ja minkälaiseksi haluaa kroppansa muokata. Sanotaan näin että jos olet vetänyt 20 vuotta lihiksiä ja kaljaa,niin on turha haikailla minkään kakskymppisen urheilija kroppaa vaikka mitä helvetin temppuja tekisit. Ikää tulee, aineenvaihdunta sun muut hidastuu, niin rasva sulaa hitaasti ja pääsääntöisesti väärästä paikasta.

lopuksi, Tärkein asia on kuitenkin se, että nauttii liikkumisesta ja tekee sitä hyvällä fiiliksellä. Elämässä joutuu jo muuten suorittamaan päivittäin, turha urheilemisesta/ liikkumisesta on ottaa liikaa paineita.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jake_Kona Katso viesti
    Paras konsti tiputtaa paina on kieltäymys ja että linja pitää." Vähän" kaikkea dietti. Ruokaile vain kun on oikeasti nälkä vaikka joutuisi venyttämään ruokatuntia. Älä syö aamulla. Juo vihreää teetä. Lounaalla mahdollisimman kevyttä. Salaattia ja kalaa/lihaa. Päivällisellä voi olla normaalia kotiruokaa. Ei ole tarkoitus tappaa kehoa vaan laihtua. Iltapalana kuivalihaa/porkkanaa/kurkkua/tomaatteja/lanttua/kaalia/tulista lihaa yms. Proteiinipitoinen ruoka pitää nälän tunteen poissa.
    En ihan kaikkia noita teesejä allekirjoittaisi, mutta todella hienoa jos sulla toimii. Itselläni toimii se, että syön säännöllisesti (=usein) pieniä annoksia. Lisäksi olen viime aikoina koittanut siirtää syömisen painopistettä illasta aamiainen-lounas-iltapäivävälipala -sektorille. Sekin tuntuu (mulla) toimivan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jake_Kona Katso viesti
    Treenissä olen käyttänyt kalorittomia hydraatiotabletteja( nuun ja 5zero). On ainakin nesteytys kunnossa.
    Kroppa joutuu koville kun ei syö ennen n.60-70 km lenkkiä. Mutta se kun voimat loppuvat 50 km jälkeen ja jaksaa jatkaa kotiin asti on myöhemmin se moninkertainen palkka ja nautinto, kiitos tulee kuitenkin aina.
    TriathlonPlus -lehdessä oli taas kerran hyvä artikkeli ravinnosta. Ei niinkään painonhallintaan tai -pudottamiseen liittyvä, vaan siihen millaisia virheitä ruokailutottumuksista voi löytyä. Lyhennelmä on luettavissa myös lehden nettisivuilta. Vähäkalorisia elektrolyyttitabuja löytyy itseltäkin kaapista, mutta silti pitkillä lenkeillä tulee tarkkailtua myös energiansaantia. Kaikki sillä pitkällä lenkillä nautittu hiilari kun auttaa paitsi jaksamaan, myös helpottaa lenkistä palautumista.
    In triathlon, the suffering is so central and the other rewards so peripheral that one could only do it for the suffering.

Kaljamahaa voi koittaa saada näyttämään pienemmältä treenaamalla syviä vatsalihaksia. Paljon erilaisia lankkupitoja vaan kehiin.
    Parantaa ryhtiä ja voi vetää mahdollisesti mahaa sisempään, jolloin kaljamaha näyttää pienemmälle.
    Loppukiri alkaa sadan kilometrin jälkeen.

Laihduttamisesta: Parhaana motivaation lähteenä toimii yksinkertaisesti se, että aamulla herätessä meinaa kompastua omaan vatsaansa. Prosessi vakavan laihduttamisen ja elämäntapamuutoksen aikaansaamiseksi on hidas ja tarvitsee jokaisen osa-alueen huomioimista ( pyöräily/ ravinto/ lepo). Oikeastaan siitä on turha puhua/kirjoittaa kun tahto on tultava itseltään. Ei voi tuputtaa ja käskeä, ei se kestä, olen kokeillut.
    Vinkkejä kuitenkin voi antaa ja omani ovat toimineet ( viittaus aik. viestiini) hyvin. Mitään 100% kieltäymystä ei tarvita kun käy vaàlla sekä vahtii kulutettuja kaloreita ( sports tracker, cyclometer). Itse olen pitänyt tavoitteena polkea pois mässäyskalorit viimeistään seuraavana päivänä/ viikonloppuna?"". Ja ihminen kyllä kestää paastoa, vähäistä ruokavaliota. Sitä ihmiskroppa on luotu kestämään. Ei se ole kikkailua jo lihasmassa vain kasvaa ja läski lähtee.
    Motivoinnissa auttaa oma lista hyvistä ja huonoista asioista, joita lihavana/möhkönä( tai kun paino laskee) olossa ilmenee. Pyöräillessä keskittyy itseensä ja omaan vauhtiin, menkööt muut omaa vauhtiaan. Siksi poljenkin yksin ( ainakin vielä). Ja onhan se tosi" Terapeuttista".

Mites tästä tuli nyt näin kuin suoraan vaihtoehtolääkiksen kirjasta. Niin jos kiteyttäisi sen, että kuuntelee omaa kroppaansa. Tää on vielä paksumpaa nyt lopetan.
    Jake_Kona muokkasi tätä : 02.11.2011 at 22.41

Jahans, kovasti on hiljaista tässä keskustelussa... Kenelläkään ajatuksena pudottaa painoa ja päästä (täksikin) kesäksi rantakuntoon?

Mulla on; ajatuksena kadottaa 3-4kg, mutta oikeasti olen tyytyväinen jos kesällä on 2-3kg vähemmän kuin nyt. Absoluuttista massaa oleellisempi on kuitenkin päästä eroon syyskaudella kerätystä varastorasvasta - eli rasva-%:n pieneneminen. Tammikuussa en tipattoman lisäksi vetänyt diettiä, mutta melko reippaasta liikuntamäärästä (~65h) huolimatta vapaan syömisen taktiikka ei mulla tälläkään kertaa pudottanut painoa. No, keskimääräinen aamupaino putosi noin 500...1000g. Nyt helmikuun alusta vedetään vähän tiukempaa linjaa perinteisin menetelmin: kalorit lasketaan ja vaje pidetään ~500kcal pakkasella lepopäivinä, treenipäivinä vaje saa nousta ~1000kcal pintaan muttei yli. Jos treenit menee normikuvioiden mukaan, niin toi 3-4kg pitäis lähteä kyllä jo helmikuussa. Tosin yksi viikonloppu menee ravintolaympyröissä, muttei homma siihen kaadu.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti järppä Katso viesti
    Kenelläkään ajatuksena pudottaa painoa ja päästä (täksikin) kesäksi rantakuntoon?
    No totta Mooses on!

Die Kanonen von Kauppi
    |ex 10k-kerho|
    "ajelee takana, porukan perällä vaan ja syö patukkaa siellä koko ajan" E. Lummelampi

Kymysys

Mulla jo viime kesänä alkanut "miehen ja pyörän painonpudotusprojekti" ei ole oikein edennyt suunnitelmien mukaisesti. Tai fillari on kyllä pudottanut ne odotusten mukaiset, mut miehellä ei ole mennyt ihan niin hyvin. Alku lähti kesän lopulla hyvin käyntiin ja ekat kilot putosi tosi helposti. Vähän ennen joulua lähtöpainoista oli tultu alas about 8 kg, mut sitten repes.... en jaksanut enää seurata kovin tarkasti syömisiäni ja treenitkin jäi vähemmälle, joten nelisen kiloa on nyt mennyt paino väärään suuntaan.
    Jonkin verran hämmennystä herättää myös se, että paino jumitti yli kolmeksi kuukaudeksi haarukkaan 84,2 - 85,6....siis ennen tätä joulun nousua. Tämä huolimatta vuorokautisesta kalorivajeesta luokassa 500 - 1200 kcal, suurinpiirtein oikeaoppisesta ruokavaliosta ja 10-15 tunnin treenistä/viikko. Tuo paino on mulla BMI-skaalalla vielä pikkuisen ylipainon puolella, eli pudotusvaraa pitäis kyllä olla. Onko palstalaisilla mitään käsitystä - voisiko tuo jumi johtua tästä tämän hetken "muoti-ilmiöstä", testosteronivajeesta? Tiedän, että mun testosteronitasot on sen suositushaarukan alareunoilla. Lääkäri kehotti pari vuotta sitten tarkkailemaan noita tasoja, mut silloin ei ollu puhetta, mahtaako tuo vaikuttaa painonpudotuksen onnistumiseen...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti järppä Katso viesti
    ...kovasti on hiljaista tässä keskustelussa... Kenelläkään ajatuksena pudottaa painoa ja päästä (täksikin) kesäksi rantakuntoon?
    Mä olen aina rantakunnossa. Kohtalon ivaa, sillä en ole "rantaihminen"

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ripa523 Katso viesti
    Jonkin verran hämmennystä herättää myös se, että paino jumitti yli kolmeksi kuukaudeksi haarukkaan 84,2 - 85,6....siis ennen tätä joulun nousua. Tämä huolimatta vuorokautisesta kalorivajeesta luokassa 500 - 1200 kcal, suurinpiirtein oikeaoppisesta ruokavaliosta ja 10-15 tunnin treenistä/viikko. Tuo paino on mulla BMI-skaalalla vielä pikkuisen ylipainon puolella, eli pudotusvaraa pitäis kyllä olla. Onko palstalaisilla mitään käsitystä - voisiko tuo jumi johtua tästä tämän hetken "muoti-ilmiöstä", testosteronivajeesta?
    Lihasmassan kasvu on aina hyvä selitys sille miksi paino ei putoa.

Mutta ravintoasioista mitään tietämättömänä reilun 1000 kcalorin vaje vuorokaudessa tuntuu aika hurjalta. Viisaammat kertokoot, miten keho sellaiseen reagoi. Jos tuon 1200 kcaloria jakaisi vuorokauden sijaan koko viikon vajeeksi, niin sekin tekisi läskiksi muutettuna lähemmäs 10 kiloa vuodessa.

Ripalla varmaan kroppa löytänyt jonkin tasapainon.
    Pitää nyt vähän järkyttää.
    Tuolla ulkona nyt vanha läski palaa hyvin....
    http://www.pellossalo.fi/

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Johan Moraal Katso viesti
    Tuolla ulkona nyt vanha läski palaa hyvin....
    Itte en oo vielä yrittänyt laihduttaa vielä talvella vaan antanut vatsamakkarat löllyen mennä vaan ulkona kun kestää pakkasta lihava paremmin---

Lainaus Alkujaan tämän lähetti izmo Katso viesti
    Itte en oo vielä yrittänyt laihduttaa vielä talvella vaan antanut vatsamakkarat löllyen mennä vaan ulkona kun kestää pakkasta lihava paremmin---
    Minä annan mieluummin vatsamakkarat löllyä kesäbiitsillä, saapi katseita ainakin
    http://www.pellossalo.fi/

Joulun aikaan paino kävi 94 kilossa, nyt ollaan taas keskimäärin 90-kilossa josta ei ole oikein moneen vuoteen lähtenyt mitään. Tavoite olisi olla kesällä jossain 80-85kg tasolla, mutta katsoo nyt. Pitäisi kai joku ketoosi yrittää käynnistää, motivaatio ollut vielä kadoksissa.

Enpä ole päivättänyt tänne pitkään aikaan: aamulla oli tilanne -39kg sitten elokuun 2010 jolloin projekti alkoi. Siellä se on huidellut -36 ja -40 välillä viimeiset puoli vuotta. Pari kolme kiloa saisi vielä lähteä - jos ei lähde niin eipä tuo mittään.

^ Liian pieni kalorimäärä aiheuttaa kuulema elimistön siirtymisen varastointimoodiin. Ensimmäisenä voisi kokeilla vajauksen pienentämistä.

Kyllä tässä olis tarkoitus vähän laittaa fysiikan lakeja uusiksi.
    Normaalisti kiinteä aine voi muuttaa olomuotoaan mm. sulamalla.
    Mutta läski jos sulaa, onkin lopputulos kiinteä

Sitä yrittäessä. Kolmisen viikkoa kuntosalia ja syömistapojen muuttamista takana.
    Kaikkea turhaa ei ole ollut ikävä (karkki/makea/kalja), mutta yllättävän vaikeaa on muuttaa normiruuan määrää.
    Nyt oon jo aika hyvin onnistunut siinäkin ja lähtötilanteesta on tultu alas pari kiloa, vaikka itse painonpudotus ei olekaan itseisarvo.
    Ennemminkin tavoite on saada housut vyötäröltä löysemmäksi ja reidestä (entistä) kireämmäksi
    Eli läskiä muutetaan parhaan mukaan lihaksi.

Ja mistään uudenvuodenlupauksesta tässä ei ole kyse. 1,5 vuotta rötväilyä sai nyt vaan luvan riittää.
    Kaar ittelles vaa

Samanhenkisiä tavoitteita itselläkin, jouluna kävi kaikkien aikojen korkeimmassa lukemassa ja siitä on nyt 3 kiloa sulanut. Toukokuun loppuun mennessä tavoite saavuttaa 90 kiloa ja hyvä fiilis.

Kolmen tunnin välein pienet annokset, koostumus runsasproteiininen, riisit/perunat/pastat minimissä, hyvälaatuista kylmäpuristettua öljyä ruokavalion lisänä. Ja kaiken a ja o olisi kaljoittelun ja sen dagen efterin minimointi.

Urheiluna fillaria kerta viikkoon, kävelyä ja salia kaksi kutakin ja satunnaisesti karvapalloa. Suurin uhka olkapääleikkaus kuun puolivälissä. Pitää lopettaa syöminen kokonaan...

Tuo painonjumitus säästöliekkineen on aika kiistelty ilmiö ja aika usein todellinen selitys löytyy jostain muualta. Syödään enemmän kuin arvioidaan ja/tai liikutaan vähemmän kuin luullaan. Nämä tekijät pitäisi ensin pystyä poissulkemaan, ja siihen tarvitaan ynnäystaitoja tai ammattilaisen apua. Säästöliekki rajoittaa laihtumista yleensä vain niissä tapauksissa, jolloin on laihdutettu pitkään ja energian saanti on ollut vähäistä. Näissäkään tapauksissa laihtumisen ei pitäisi täysin pysähtyä vaan hidastua. Itse olen huomannut, että jos vedän liian tiukkaa linjaa, en käytännössä kuitenkaan juuri laihdu. Syy on se, että silloin ja kun repsahdan, niin vedän ruokaa aivan liikaa. Viikon voin vetää tiukkaakin linjaa, mutta sitten sallin esimerkiksi yhtenä päivänä syödä vapaammin. Ja vapaus käytetään sitten täysimitaisesti hyväksi. Nyt puolestani en ole laihduttanut, vaan syönyt normaalisti, niin olen laihtunut joululta pari kiloa.

Ihan vaan lohdutukseksi (tai vahingoniloksi) painonhallinnan kanssa taisteleville: joulukuun lopusta tammikuun loppuun 63 kg -> 70 kg.

Painonlisäyksestä ei liene grammaakaan lihasmassaa, ei ainakaan voimaharjoittelun tuomaa. Viimeiset kaksi vuosikymmentä olikin menty -2,0 +1,0 kg vaihtelun rajoissa. Kyllä nykyaikainen lääketiede on ihmeellistä - ja vaikuttaa kai se liikkumattomuuskin...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti izmo Katso viesti
    Izmon ajokilsoilla tuskin tarvii nyt niin hirveesti laihdutteluja miettiä... Taitaa olla päinvastoin että mistä saa tarpeeksi ruokaa koneeseen kun ei kokoaikaa jaksas syödä?

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •