GiantGarminElectrobike
Sivu 22 / 83 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 12 20 21 22 23 24 32 72 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 631 - 660 / 2473

Aihe: Pyöräilyhousut

Schöne Scheisse Guest
    Cycle Center Helsinginkadulla on ollut pienestä koostaan huolimatta asiallinen italialaisten ajovarusteiden hankintapaikka.

(Velosport Mäkelänkadulla tuli myös mieleen, tosin nettikaupasta ei näyttäisi äkkiä katsottuna löytyvän kuin Campagnoloa ja Gore Wearia.)

PS kysymys on yllättävän hyvä; ajankohtaiselle listalle voisi olla laajempaakin kysyntää (jottei tarvitse ostaa Saksasta/UK:sta vain sen takia ettei ole tietoa mistä jotain saisi Suomesta).

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Schöne Scheisse Katso viesti
    Cycle Center Helsinginkadulla on ollut pienestä koostaan huolimatta asiallinen italialaisten ajovarusteiden hankintapaikka.

(Velosport Mäkelänkadulla tuli myös mieleen, tosin nettikaupasta ei näyttäisi äkkiä katsottuna löytyvän kuin Campagnoloa ja Gore Wearia.)
    Tämähän on se ongelma kun nettiä käyttää, valikoimista ei ole tietoa ellei käy paikan päällä. Cycle Center mainitsee sivuillaan vain Gaernen kengät, mistään muista ajovarusteista ei ole mainintaa.

Hätäisempi kaveri, kuten minä, olettaa tästä että liike keskittyy vain pyöriin ja jättää menemättä. Velosport ei myöskään osu sopivasti minun matkojeni varrelle vaan sinnekin pitää varta vasten mennä. Enkä välttämättä mene ellei ole tietoa että laadukasta ajovarustetta on tarjolla, tosin jos webbikaupan perusteella pitää arvoida niin en jaksa vaivautua.

Jokainen varmaan tietää kuinka turhauttavaa on ajaa pitkin kaupunkia metsästämässä jotain tietyn merkkisiä, tai ylipäätään laadukkaita varusteita ja törmätä jokapuolella "ei oo" vastauksiin. Nettishoppailu on paljon kivempaa, sen voi tehdä omalta sohvalta Mutta listaa siitä mitä on missäkin tarjolla kyllä auttaa, saisi tuettua kotimaisia ahtaalla olevia kauppiaita ja samalla itselleen taatusti sopivaa vermettä.
    /Pete

Mikä tekee Nalinista tai Santinista paremman vaatteen kuin esim. Löfflerin hot bond housut tai Skinsin kompressio ajoasut? Ihan mielenkiinnosta kyselen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti leecher Katso viesti
    Mikä tekee Nalinista tai Santinista paremman vaatteen kuin esim. Löfflerin hot bond housut tai Skinsin kompressio ajoasut? Ihan mielenkiinnosta kyselen.
    Sielu?

--+MM+-- Guest
    Kamalasti puhetta housuista ja mieltymyksistä.

Joskus on tuntunut, että ilma toppauksia menee paremmin. Tähänkin pitää taas tottua. Viime kaudella 9 tkm ilman toppauksia (toki ei yhdellä istumalla).

Kysymykseni kuitenkin koskee perskarasvoja. Käytättekö ja auttaako tosi pitkissä istumissessioissa (+12h). Assosta kehuttu taivaisiin jne.. Onko katetta lupauksille?

Terkuin,

KNI-HKI 600 km odottaa jo kulman takana

µ

Ei mulla ainakaan ole tullut mitään merkittävää valaistumista Assoksen rasvan käytöstä. Vähän tuntuu hanuri viileämmältä ekat puol tuntia mut siinä se.

Minä taas suosittelen varauksetta Assoksen tököttiä. Maantiellä mulla ei pahemmin takapuoli ota kipeytyäkseen (en ole pahemmin tehnyt yli 4-5 tunnin lenkkejä) mutta maastopuolella olen huomannut pitemmillä lenkeillä käyttäessäni topatun linerin päällä vielä ajoshorsteja että hiertymiä saattaa esiintyä. Näihin tuo Assoksen rasva on toiminut loistavasti. Seuraavana päivänä taas ajokunnossa.
    Teach a man to fish and feed him for a lifetime. Teach a man to cycle and he will realize fishing is stupid and boring.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti OMT Katso viesti
    Sielu?
    Olin ehdottamassa tunnelmaa.

Schöne Scheisse Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti leecher Katso viesti
    Ei tietysti oikeasti mikään, kun puhutaan näiden ns. yleisbrändien paremmista malleista, mutta mahdollisuus saada jollain tapaa kelvoton tuote on IMHO huomattuvampi pienempi kun ostaa ns. pyöräilybrändin tuotteen. Tai että pyöräilybrändin tuotteesta huomaa käytössä, että jokin seikka toimii siinä paremmin tai on toteutettu paremmin kuin yleisbrändin tuotteessa.

Mutta jokaiselle se oma pää - jonka mittojen mukaan huussinreiätkin tehdään - on tietysti se, joka tekee housusta sopivan tai sopimattoman.

PS maantiepyöräilijänä uskon tietenkin sielun olemassaoloon!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti VPR Katso viesti
    Ei mulla ainakaan ole tullut mitään merkittävää valaistumista Assoksen rasvan käytöstä. Vähän tuntuu hanuri viileämmältä ekat puol tuntia mut siinä se.
    Eikö niiden vaipparasvojen idea ole osaltaan pitää se vaippahousun vaippa pehmeänä/kimmoisana? Ihan ensimmäisissä ostamissani pyöräilyhousuissa - joihin en noita rasvoja älynnyt vielä soveltaa - pehmuste on kuivahtanut vuosien saatossa kovaksi koppuraksi. Ei todellakaan tunnu kivalta päällä (tai siis alla).

Eiköhän polyuretaanista tai muusta muovista tehty pehmuste ole aika tunteeton sen suhteen, rasvataanko sitä vai ei.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti rjrm Katso viesti
    Eiköhän polyuretaanista tai muusta muovista tehty pehmuste ole aika tunteeton sen suhteen, rasvataanko sitä vai ei.
    Ainakin Nalinilla pehmusteessa on käytetty jonkin sortin nahkaa ja pehmusteen hoitoon todellakin suositellaan voitelua jokaisen käyttökerran välillä.

Millaisilla poppakonsteilla olette hiertymiä hoitaneet ns. pakkotilanteessa? Mulla Löfflerin pökissä pehmusteen reunus aina välillä hinkkaa nivusen auki, kuten nytkin on käynyt. Satulassa istuminen ei oikeen onnistu ja polkemaan tarttis päästä... Pirkkakin lähestyy jne. Fiksumpi olis vaihtanut noi housut jo ajat sitten.

Eiköhän se Bebanthen oon kunkku noissa hiertymissä. Ainakin mun rikkinäinen persus tykkää...
    Tommaso Primavera - Pannuhuoneen Fausto Coppi

Täältäkin ääni Bepanthenille. Parasta on kun laittaa jo ennen lenkkiä, niin hiertymien riski pienenee paljon.
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?

Bepanthen on oikea vastaus.

Schöne Scheisse Guest
    Voide vai emulsiovoide?

Vastaan itse (a) ja huomautan, että taas nähdään ettei Löfflereitä tai ainakaan alemman hintaluokan Löfflereitä kannata ostaa.

Kiitän vinkeistä, paikallisesta apoteekista löytyikin kyseistä ainetta monenkokoisissa puteleissa ja erilaisilla rasvapitoisuuksilla. Tällaisena kuivan kesänä oravana olen tullut siihen tulokseen, että rasva ratkaisee eli otin paksuinta mitä löytyy.

Löfflerin pöksyjen hinnasta ja laadusta en oikein osaa sanoa mitään, mutta ilmeisesti on käynyt yksinkertainen tietämättömyyden kämmi eli olen ostanut liian isoja pöksyjä. Hommasin toisesta paikallisliikkeestä kokeilun vuoksi pienemmät Giessegin versiot, jotka maksoivat alle puolet edellisistä, mutta tuntuvat toimivan tämän päivän lenkin perusteella paremmin - sikäli, kun aristavilta paikoilta nyt mitään arviota pystyy sanomaan.

3/4 lahkeelliset

Onko 3/4 lahkeella olevia ajohousuja kesäkeleille saatavilla? Kaikki vaihtoehdot tuntuu olevan enemmän tai vähemmän viileille kevät ja/tai syksy keleille.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti lansive Katso viesti
    Täältäkin ääni Bepanthenille. Parasta on kun laittaa jo ennen lenkkiä, niin hiertymien riski pienenee paljon.
    Ennaltaehkäisyyn parempaa on valkovaseliini.

Ääni Assoksen raswalle.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Leewi Katso viesti
    Ennaltaehkäisyyn parempaa on valkovaseliini.
    Jep. Tarkennetaan eli Bepanthenia kannattaa laittaa pintaan silloin, jos vahinko on jo tapahtunut itse voiteluun on parempiakin vaihtoehtoja.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Gibsy Katso viesti
    Onko 3/4 lahkeella olevia ajohousuja kesäkeleille saatavilla? Kaikki vaihtoehdot tuntuu olevan enemmän tai vähemmän viileille kevät ja/tai syksy keleille.
    Miksi kesäkeleillä käyttäisi 3/4 mittaisia lahkeita? Polvet paljaina jalat pyörii vapaammin.
    Minulla on yhdet 3/4 mittaiset housut, sattumoisin myös Campagnolo merkkiset. Ne on melko paksua kangasta, mikä on mielestäni hyvä, koska viileämmillä keleillä tuon mittaisia housuja tarvitaan. Irtolahkeet tai polvenlämmittimet on kyllä kätevämmät, jos/kun keli lämpenee yleensä päivän mittaa.
    http://www.kaupinkanuunat.fi

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Gibsy Katso viesti
    MTB- bermudashortseja on saatavana hyvinkin ohuesta kankaasta.
    Maantiellä ajetaan lyhyissä kun on lämmin.
    3/4 pöksyjä olen tänä vuonna tarvinnut tiellä kaksi kertaa. En ymmärrä oikein niiden funktiota kun pitkiä on sekä ohuita, että paksuja kaapissa.
    Millaisilla keleillä näillä 3/4 housuilla sitten muut ajavat?
    Jos et aja et voi ottaa!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti hannupulkkinen Katso viesti
    Millaisilla keleillä näillä 3/4 housuilla sitten muut ajavat?
    No vielä muutama viikko sitten tuli duuniin lähtiessä klo 05.15 laitettua 3/4 pöksyt jalkaan, lyhyet olivat repussa odottamassa iltapäivää...täytynee hommata ne polvenlämmittimet niin pärjää lyhkäisillä koko päivän.
    There's a fine line between fishing and standing on the shore looking like an idiot. -- Steven Wright

Itselläni on kokemusta vain varsin huonosti istuvista housuista ja etsin nyt kunnollisia bibsejä ja tällä hetkellä vahvimpina on seuraavat vaihtoehdot:
    http://www.bike24.com/1.php?content=...2;mid=27;pgc=0

http://www.bike24.com/1.php?content=...12;mid=1;pgc=0

http://www.rapha.cc/bib-shorts

http://www.rapha.cc/pro-team-bib-shorts

Rapha lienee paras ja ehkä voin maksaa tuon tuplahinnan, jos ne on oikeasti niin paljon paremmat ja mukavammat. Mikä lie suurin ero classicin ja pro-teamin välillä, hintaero on merkityksetön noin kalliissa tuotteessa.

Campan UV-suoja on plussa, mutta tietääklö mitä käytännön eroa Nalinin ECP-padin ja Campan Tri-ProPadin välillä on.

No, ehkä tässäkin asiassa toinen sopii toiselle paremmin kuin toiselle jne.

Ok, mikäs se on päivän sana mtb-käyttöön shortsien alle noista henkselimallisista bibseistä. Mullakin löfflerit ja hiertymiä vaan tulee. (Itse oon ollu siinä uskossa että löffler ois hyvä malli mutta eipä nyt sitten taida ollakaan..) Vinkistä kiitollinen.
    -Usot sie jot myö uitiin?

3/4 pituisia on tullut pidettyä kesällä hieman viileämmillä keleillä (about +10-15). Tykkään lähinnä siitä, että polvet on lämpimät. Mutta aika vähiin käyttökerrat jäävät kun hieman lämpimällä kelillä ovat liian lämpimät.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti VeeVee Katso viesti
    Rapha lienee paras ja ehkä voin maksaa tuon tuplahinnan, jos ne on oikeasti niin paljon paremmat ja mukavammat. Mikä lie suurin ero classicin ja pro-teamin välillä, hintaero on merkityksetön noin kalliissa tuotteessa.
    Pro Teamissa on lycra hieman teknisempää ja ohuempaa ja saumoja sekä puristusta on aseteltu hieman uusiksi; ei sillä että klassiset olisivat huonot. Nalinit varmaankin ihan asialliset. Campaa en suosittele.

Kiitos varsin odotetusta vastauksesta. Kerranhan se vaan kirpasee ja säästetään jostain muusta. Pro teamit lähti tilaukseen.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •