Siinä vasta putkea naarmutettavaksi.![]()
Siinä vasta putkea naarmutettavaksi.![]()
Fox mukaan kisaan:
http://www.pinkbike.com/news/fox-tel...n-steerer.html
Samassa postissa suh kalliin näköinen ti -kaulaputki-kruunuyhdistelmä. ("&#"¤ leikkaisin kaulaputken liian lyhyeksi")
Saakin odotella aika kauan tuota Syntacea, sillä MountainBIKE.de -lehden mukaan kehitys on laitettu jäihin.Alkujaan tämän lähetti Space Cowboy
Reverb tilattu tänään![]()
Tähän väliin muuten sen verran kokemuksia Joplin 3:sta, että tuo 3" tiputusvara on jo ihan täysin riittävä ja oikeestaan jopa liikaa mun mielestä. Joku 2" olis parempi, hankala sitä on kuitenkaan nopeesti laskiessa jättää muualle kuin ihan pohjaan, ja silloin satula on jo tosi alhaalla.
Toinen huomio, sitten kun joku saa markkinoille tolpan jonka voi laskea napista ilman että pitää samalla painaa alas niin menee hankintaan. Lyhyissä laskuissa joita ei tiedä/muista ennakoida olen oikeestaan aina myöhässä, ja koska laskut kuitenkin ajetaan polkimilta, menee ajorytmi aika pahasti sekaisin jos pitää istahtaa alas että saa satulan laskettua. Tästä syystä sitä ei hirveän usein tule edes käytettyä. Oikeestaan kun asiaa miettii niin normaaliissa metsäajossa ehkä kerran kaks lenkillä, jos sitäkään. Enskakisoissa on kyllä ollut enemmän käytössä(paitsi Turussa missä en kertaakaan koskenutkaan tiputusvipuun).
Itselläni on kyllä aivan erilaiset mielipiteet.
Omassa tolpassani on 4 tuuman tiputus, mutta se saisi olla vielä pitempi, ehkä 5" alkaisi olemaan riittävä.
Ja normaalissa metsäajossa tolppaa tulee käytettyä joka lenkillä kymmeniä kertoja, lasken penkin aina täysin alas kun on vähänkin alamäkeä tai muuten vaikeita paikkoja. Tolpassani on kolme asentoa, ylhäällä, 1" pudotus ja 4" pudotus, ja metsässä tulee useimmiten ajettua tasamaapätkät ja vaikeammat ylämäet tuossa 1" asennossa, ainoastaan tiesiirtymillä ja tasaisissa ylämäissä sitten penkki yläasennossaan.
Mikäs tolppa sulla olikaan? Portaatonta parempi varmaan olis tuommoinen muutama eri vaihtoehtoa, nyt tulee tosiaan käytettyä vain oikeestaan täysin ylhäällä tai täysin alhaalla, ei sitä oikein saa maastossa millään fiksusti laskettua mihinkään väliasentoon. Toisaalta toi Joplinin vipu on myös oikeestaan aika tosi huono, vaikka periaatteessa on hyvä kun voi mihin vaan suuntaan painaa, sekin rajoittaa vähän käyttöä nopeissa tilanteissa. Tässä on ollut jo jonkun aikaa mielessä modata etuvaihtajan vivusta joku toimivampi ratkaisu mutta en ole saanut vielä aikaiseksi.
Ainakin Gravitydropperissa on nuo asennot. Tuota tuuman asentoa on vaan tosi vaikee löytää maastossa. Aina se ampuu ohi.
Aluksi hissitolpan hankittuani laitoin sen aivan liian ylös, kun ajattelin että enää ei tarvitse tehdä kompromisseja tolpan korkeuden suhteen. Yläasennossa polkimen oli aika tehotonta ennenkun hoksasin että tolppaa kannattaa laskea, vaikka säädettävä onkin.
Att inte cykla är att gå för långt
Tuon CRC:n out of stock -tarjonnan kyllä huomasin, ei ilmeisesti ole missään vielä tarjolla lähetettäväksi astiItsestäni tuntuu, että haluaisin vivun vas.käteen, ensimmäistä tolppaa ostamassa, joten ei kokemusta.
Tuota Gravity Dropperia katsellut myös, taitaa olla jo hetken aikaa markkinoilla ollut, joten pahempia lastentauteja ei taida olla ?
twentyniner muokkasi tätä : 01.11.2010 at 20.48
Läskillä on kerrankin hauskaa 😍
Gravity Dropper Classic.
Kyllä sen 1" asennonkin löytää aika helposti kun vaan vähän harjoittelee käden ja takapuolen yhteiskoordinaatiota. Penkin ollessa yläasennossa painetaan vipua ja lasketaan penkki noin puoliväliin, päästetään vivusta irti ja annetaan penkin nousta. Ala-asennosta päin nostaessa pitää persuksella hidastaa penkin nousemista niin paljon että ehtii päästää vivusta irti ennenkuin se on noussut liikaa.
En tiedä onko se jotenkin vaikeampaa Turbo-mallin kanssa?
Gravity Dropper Classic , multi-malli ja 4" tiputuksella tulossa.
Läskillä on kerrankin hauskaa 😍
Pientä päivitystä oman KS:n kestävyydestä. Toiminu tähän asti kuin buikki, mutta ajoin taannoin päin mäntyä, ei olis kannattanu. Minä jäin siihen ja pyörä lens jonnekin kauas, tolppa toimi sulakkeena ja säästi satulan kiskot. Nyt on pikkusen liikaa klappia ees-taas ja varsinkin kiertosuuntaan, pitää speksata keväällä jotain samantapaista tilalle.
--
Vivun tuntuma on kyllä surkea, se täytyy myöntää. Sitä tulee välillä painettua oikein olan takaa, yksi vaijeri on mennyt jo poikki.
Mutta eihän sitä vipua tarvitse päästää juuri siinä 1" asennon kohdalla, sen voi päästää kun tolppa on vaikkapa puolivälissä, ja kas, penkki nousee ja lukittuu itsestään 1" asentoon.
Onko Spessun Command Postista kellään kokemuksia? Itse pääsin testaamaan sitä toukokuussa ja ainakin silloin jätti ihan napakan mielikuvan. Vähän sen käyttö vaatii harjoittelua, mutta eikös ne uudet vivut aina...
Mulle on tulossa piakkoin uuden pyörän mukana Command Post. Saa nähä onko siitä mihinkään. Remote-vipu ilmeisesti ainakin uudistui vuodelle 2011.
Mulla on Command Post, elokuussa ostettu. Onko se nyt sitten -10 vai -11 vuosikertaa, en tiedä.. Kyllä siinä isolla rahalla saa paljon grammoja fillariin, mutta joka kerta kun alamäki aukeaa, kaikki katumus investoinnin suhteen häviää.
Super paljoa kilometrejä sen kanssa ei vielä ole, mutta toistaiseksi toiminut moitteetta. Remote-vipu oli aika tarkka naittaa jarrukahvan ympäristöön, jotta sen sai riittävän lähelle peukkua ja jouhean toiminnan. Jos sen siirtäisi kahvaklampin vasemmalle puolelle, voisi kenties homma toimia paremmin. CP:n ohje vaan käski sen oikealle puolelle.
- Janne
Noniin, nyt pari lenkkiä takana Command Postilla. On toi ainakin tähänastisen perusteella paljon parempi kuin Joplin 4. Kolme eri mekaanisesti lukittuvaa korkeutta (ylä, ala, keski) on mielestäni parempi kuin Joplinin portaattomuus, syystä että penkin olo aina tietyissä korkeuksissa tuo lisävarmuutta ajotekniikkaan. Normaalissa ajossa käytän penkkiä joko ylä- tai keskiasennossa. Ala-asento sopinee joihinkin spesiaalitapauksiin, esim. jos jää jotain yksittäisiä tekniikkapaikkoja, droppeja tai muuta vastaavaa hinkkaamaan. Lisäksi mekaanisen lukittumisen ansiosta pyörää voi nostaa penkistä sen ollessa ala- tai keskiasennossa ilman, että penkki nousee samalla ylös ja haukkaa ilmaa tolpan sisään (mikä taas aiheuttaa sen, että Jopliniin tulee välystä ylä-alasuunnassa jopa useita senttejä). Tää oli ehkä käsittämättömin asia Joplinin kanssa. Lisäksi toi uus Spessun remote-vipu on erittäin hyvä toteutukseltaan ja muotoilultaan.
Bike -lehden 11/2010 numerossa on hissitolpat testissä. Valitettavasti testissä ei ollut yhtään saksalaista tolppaa joten varsinaista voittajaa ei voitu valita.
No ei vaineskaan, Rokkarin Reverbia kehuttiin mutta kestävyys jäi vielä arvoitukseksi. Giantin Remotea ja jotain halpista eivät olleet saaneet testiin, muuten oli aika hyvä valikoima esillä.
Mikä näistä tolpista nyt on tämän hetken hitti? Reverb ainakin tuntuisi saavan ihan sopuhintaan.
onks kukaan nähny missään i-beamilla olevaa gravity dropperia myynnissä? Moinen oli PBssä ennakkotestissä mutta mun google-fu ei moista ole vielä löytänyt.
Ootko kysyny Tatulta jo?
Att inte cykla är att gå för långt
En, pitää kysyä...
Joo, aattelin jos lätäkön tällä puolella olis ollu, tullissa jonottaminen on ehkä epäkiitollisinta mitä ihminen voi tehdä vapaa-ajallaan.
Onkohan kukaan vielä kokeillut X-Fusion Hilo tolppaa, saa myös 27,2 paksuisena.
Näyttää aika samalta mitä kindshockin tolppa on?
Kirjanmerkit