HephaElectrobikeGiantFillari
Sivu 4 / 4 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2 3 4
Näyttää tulokset 91 - 99 / 99

Aihe: Perustietoja aloittelijalle

Tuossa juttua noista fiteistä Competitive Cyclistin sivuilta: http://www.competitivecyclist.com/ht...ad_riding.html

Lähtökohtiahan nuo ovat, eikä mitään kiveen kirjoitettuja totuuksia. Joka tapauksessa noilla pääsee nopeasti aika lähelle ja loppu on sitten hienosäätöä.

dauppi Guest
    Nuo laskurin antamat mitat ovat todellakin suuntaa-antavia, mutta hyvä lähtökohta. Muista sitten pyörää valitessa, että katsot ensisijaisesti vaakaputken pituutta (top tube length), sillä tuon mittainen vaakaputki voi löytyä vaikka 50cm nimelliskooltaan (pystyputken, seat tube) olevasta rungosta, kun nykyään useimmissa rungoissa vaakaputki on laskeutuvaa (sloping) mallia.

Itse ajan 56cm rungolla ja pituutta on 185cm ja 54 olisi myös ollut suht sopiva itselleni. Tuossa rungossa vaakaputki on 57,5cm koossa 56 (Merida Scultura Evo).

Tuota vaakaputken ja stemmin pituutta kun sovittelee itselleen, niin ei pidä olla jarrukahvaotteella kyynärpäät suoraksi lukittuna vaan kokeilee sitä selän pyöristämistä (ulospäin) ja kyynärpäät vähän koukkuun. Jos ylettää jarrukahvoille vain kädet suorina niin joko runko tai stemmi on liian pitkä.

Hämmennetäänpä runkokokosoppaa toisenlaisella näkökulmalla. Ainakin omalla kohdallani toimi hienosti myös tämä laskuri (linkki excel-tiedostoon). Juttua asiasta toisella kotimaisella mm. WW:n foorumilla (link).

On kyllä muistaakseni ollut täällä ennenkin.
    "pohjolassa kansa on sen kaamoksensa vanki"

No ni. Menin ja ostin. Trek 2.3 toissa vuoden puna-mustissa väreissä.
    Kokeilin harjoitusvastuksella ajaa kokoa 54 ja sen jälkeen kokoa 52 ja valinta oli selvä. 52. Myyjäkin katteli vierestä ja sano heti kun hyppäsin 52sen selkään että tämä se on. Täydellinen ajoasento. Ei tarvi kurkottaa, kyynärpäät on sopivasti koukussa, ja yltää jarruille yläotteelta helposti, ja keskiötä ei näe ajaessa. Hyvähän se oli se 54kin ton mun edellisen jälkeen, jonka nyt tajuan olleen Aivan liian iso, mutta 52 istui tyädellisesti.
    All it takes is all you've got.

Kiitos GDPR:n, suomesta ei enää pääse competitive cyclist-sivulle. Ohjautuu heidän eurooppalaiselle sivulle, josta ei mitään fit calculatoria löydy.

Voihan olla että jotenkin pystyisi huijaamaan sijaintimaan ja sillä laskeskelemaan.
    Mulla ei ole tarvetta, olen niitä aikanaan mitoitellut, mutta noin tiedoksi.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jani73 Katso viesti
    Kiitos GDPR:n, suomesta ei enää pääse competitive cyclist-sivulle. Ohjautuu heidän eurooppalaiselle sivulle, josta ei mitään fit calculatoria löydy.

Voihan olla että jotenkin pystyisi huijaamaan sijaintimaan ja sillä laskeskelemaan.
    Mulla ei ole tarvetta, olen niitä aikanaan mitoitellut, mutta noin tiedoksi.
    Mutta eiköhän Kivitatti ole jo 7 vuodessa mitoittanut pyöränsä tai luopunut harrastuksesta.

Ilmoitin vain yleisellä tasolla että tuo ei enää toimi, ei ollut kohdistettu kehenkään henkilöön.

Ei GDPR'ssä mitään kovinkaan kummoisia vaatimuksia ole yrityksille, jos joku sulkee sivustonsa sen johdosta on vaihtoehtoina epämääräinen tiedon keruu asiakkaista, osaamattomuus tai lakimiesten neuvonta (jotta saisivat kunnon konsultointi-maksut nyhdettyä).

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •