GarminMPMessutGiantElectrobike
Sivu 2 / 12 EnsimmäinenEnsimmäinen 1 2 3 4 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 31 - 60 / 355

Aihe: Tunnustus törttöilystä liikenteessä

Jahhe Guest
    Olin tavanomaisella viidenkympin maasturilenkillä Lahden seudulla 10.09.2010. Ajoin kevyenliikenteenväylää ja saavutin pyöräilijästä ja kahdesta luistelijasta muodostuvan ryhmän, jotka estivät normaalin etenemisen. Rimpautin kerran kelloa, jolloin pyöräilijä siirtyi oikeaan reunaan ja pääsin ryhmän ohi. Toinen luistelija ilmeisesti häiriintyi kellon soitosta, koska takaa alkoi kuulua hirveää meteliä ja luistelijan vauhtikin kasvoi yhtäkkiä huomattavasti.

Toivon, että asianosainen on kiinnostunut myös pyöräilystä ja lukee tätäkin foorumia. Haluan tässä ilmaista, että OLEN TODELLA SYVÄSTI PAHOILLANI aiheuttamastani häiriöstä.

Tämä on ensimmäinen viestini tällä foorumilla. Harmi, että piti aloittaa näin negatiivisella asialla, mutta eiköhän jatkossa kehkeydy jotakin myönteistäkin.

Turkkusen motarilla itäänpäin sataakolmea hissutellessani joku *piip* Golffi kuski tunki Veikkolan liittymästä kolmion takaa pakuni kylkeä hipoen väylälle. Soitin torvea, läikytin pitkiä valoja ja esitin kahden käden nukketeatteria tälle pellelle.

asb Guest
    Eilen Kehä II:n ja Merituulentien risteyksessä. Tapiolan suunnasta Kehä II:lle (oikealle) kääntyville autoilijoille on vihreät ja samaan aikaan Kehä II:sta ylittäville pyöräilijöille on vihreät. En vain huomannut, että pyöräilijöiden valot vaihtuivat kesken kaiken punaisiksi, kun kyttäsin niitä kääntyviä autoja, ettei ne aja mun päälle. Ajoin siis kunnolla punaisilla suojatielle kääntyvän auton eteen. Onneksi mun edellä meni muita, joten autoilijat osasivat varautua. Torvensoittoa sain kuunnella kyllä ihan aiheesta.

Premnas Guest
    Törttöilin tämän viikon tiistaina alikulkutunnelin jälkeen. Tunneleista tuleville on kolmio, mutta sinänsä hankalassa paikassa että vasemmalle ihan kohtalainen näkyvyys, oikealle taas ei, koska edessä on kiva pusikko. Lisäksi tunnelista nousee suoraan lyhyeen ylämäkeen, joten sekin hiukan aiheuttaa hankaluuksia kun ei voi ryömiä kun pitäs päästä se mäkikin ylös. No, olin katsovinani ettei kummaltakaan suunnalta tule ketään ja kun pääsin sen kauhu"risteyksen" yli, niin huomasin että vasemmalle ajoi joku kilpapyöräiljän näköinen tyyppi. Ihan varma en ole, ajoiko se vaan niin nopeeta että en olisikaan voinut silloin väistötilanteessa huomata ajoissa vai olinko oikeasti vaan niin puusilmä etten huomannut. Anteeksi sille kuskille jos matkasi hidastui takiani. Ei ollut tarkoitus ajaa eteen.

Muoks. ai niin, tapahtui Raisiossa.

Oracle Guest
    Ajelin Hämeentietä Arabiassa. Vastaan tulee nuori nainen pyörällä. Risteyksessä auto kääntyy suoraan naisen eteen. PAM. Tyttö lentää pää edellä tangon yli mutta kerkiää laitaa kädet eteen ennen alastuloa. Pysähdyn katsomaan että tyttö on ok. Ei vakavia vammoja. Papparainen tulee ulos autosta. "Kauhiast anteeks. En yhtään huomannu" Pappa retuuttaa tytön pystyyn "et ei kai vaan sattunut" - tyttö tuijottelee meikäläistä ja minä takas, mutta sitten jatkan matkaa kun on kiire ja oon myöhässä. Paha moka olisi pitänyt antaa käyntikortti a) jos vaikka olis tarvinnut vakuutusyhtiötä tms varten todistajan tai b) seuraa treffeille. Aikamoista törttöilyä puoleltani.

Ikinöösi Guest
    Toissapäivänä (torstai-ilta) ohitin aika tökerösti edellä sotkevan pyöräilijän Finlandia-talon takana olevalla puistoalueella. Olisi pitänyt hiljentää reilummin kun tuli kolmas pyöräilijä vastaan, nyt tuli turhan ahdasta turvalliselle ohitukselle. Sorry jos pelästyit ja luet tätä palstaa!

Toissapäivänä ajoin itsepäisesti töitten jälkeen suunnittelemani lenkin vaikka lähtö viivästyi ja tiesin että hämärän rajamaille mennään. Ilta pimenikin niin että viimeisen 5 km matkalla katuvalot jo paloi eikä mulla ollut minkäänlaista valoa pyörässä. Ja tällä loppuosuudella tietty LP:n partio ajoi ohi - mutta ei sakottanut . Ehkä poliiseilla oli jokin vielä isompi rikollinen kiikarissa. Mutta kyllä hävetti.

Eilisiltaisen pyöräilylenkkini paluumatka ajoittui juuri Suomi-Unkari -pelin loppumisen aikoihin, joten kisahallin nurkalta kulkeva pyörätie oli luonnollisesti täysin tukossa. Ainoaksi vaihtoehdoksi jäi siis siirtyä autojen sekaan Mannerheimintielle. Siinä oli sitten niin hyvä vauhti päällä, etten malttanut edes pysähtyä antamaan tietä suojatien ylitystä odottaville jalankulkijoille. Hyi hyi.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Romeo Katso viesti
    Ilta pimenikin niin että viimeisen 5 km matkalla katuvalot jo paloi eikä mulla ollut minkäänlaista valoa pyörässä.
    Sama kävi mulle, pari päivää sen jälkeen kun olin täällä mesonnut valottomista pyöristä. Töistä paluu venähti ja lopulta ajoin kotiin melkein totaalisessa pimeydessä, mustat vaatteet päällä. Vähän hävetti vastaantulijoiden kohdalla...

M.P. Guest
    Joku viikko sitten illan pimeydessä töistä palatessa leveällä klv:llä lenkkeilevä pariskunta oli sijoittunut vierekkäin strategisesti 1/3 ja 2/3 klv:n reunoista tukkien väylän maksimaalisella tehokkuudella. Lähestyin takaapäin ja heistä mies huomasi valoni tai kuuli fillarin äänen, ja siirtyi oikeanpuoleiseen reunaan. Rouva ei. En uskaltanut ajaa heidän välistään, joten koukkasin vasemman reunan sepelin kautta ohi enkä tympiintyneisyydeltäni juuri malttanut jarrutella. Etäisyyttä rouvaan jäi reilusti yli metri, mutta hän pelästyi silti ja äänekkäästi. Huoh. Olisi pitänyt hidastaa ja varoittaa ja pyytää tietä, mutta ei vaan pystynyt...

Heh, tuli mieleen kun ajelin kapeaa KLV:tä loppukesästä. Melkoisen lihava pariskunta tukki tien, rouvalla oli vielä rakki flexissä. Ajattelin että tuosta ei ole mitään toivoa päästä läpi, ja kiersin rauhallista vauhtia nurmikon kautta. Rouva huusi: "Älä nyt saatana sieltä aja!"

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ahav Katso viesti
    Mannerheimintielle. Siinä oli sitten niin hyvä vauhti päällä, etten malttanut edes pysähtyä antamaan tietä suojatien ylitystä odottaville jalankulkijoille. Hyi hyi.
    Tuollaiseen tulee itsekin turhan usein syyllistyttyä. Siis siihen nähden, miten harvoin ajan ajoradalla. Vähän voin yrittää puolustella sillä, että pyörän selässä peräänajajien pelko on "vähän" suurempi kuin auton ratissa. Osin siksi pyörän selässä tulee taannuttua suojatiekäytöksessä muiden autoilijoiden tasolle. Auton ratissa olen huomattavasti kohteliaampi, tai oikeastaan lainkuuliaisempi...

Kellossa oli polkupyöräilijoille kohdistettu valovalvonta polliisin toimesta. Minä osotin kiinanihmeellä polliisia niin ettei se nähny mitään vähään aikaan. En saanu haukkuja mutta törttöilystä syytettiin, huumorilla kai....

Lähdin sitten aamulla (jalan/bussilla) liikkeelle ilman heijastimen heijastinta, kun ei muka ollut aikaa etsiä niitä muuttolaatikoista, asuna tyypillinen suomalainen talvivaatetus eli täysmusta poislukien kaulahuivi, joka oli tummansininen. Tämä siitä huolimatta, että tiesin tulevani kotiin tunteja pimeän laskeutumisen jälkeen reittiä, jossa väkisinkin joutuu käyttämään (yhdistettyä) pyörätietä. Onneksi ei yhtään fillaristia osunut pätkällä kohdalle, muuten olis voinu hävettää vielä enemmän.

Käännyin yhdistetylle kevlille tarakalla 25 kg säkki auringonkukkaa. Vastaantuleva jalankulkija sanoi: "tämä ei ole pyörätie". Olin toden totta jalankulkijoiden alueella. Pyysin anteeksi. Toisaalta, pyörätien leveydestä parkeeratut autot veivät noin 80%.

Liu'uin rennosti suojatielle pysähtyen ennen jalankulkijaa. Tämä rupesi soittamaan lärviä siitä, että olin ajaa päälle. Oli toki totta, että olisi pitänyt pysähtyä ennen suojatietä.
    No dogs, no masters

Vääräjalka Guest
    Eilen rynnätessäni autohuollosta kohti bussipysäkkiä (juu seuraavalla kerralla pakkaan pyörän takakonttiin) kävelin epähuomiossa aivan keskellä yhdistettyä kapeaa KLV:ää. Onneksi huomasin siirtyä reunaan ennen takaa tulleen (oh) pyöräilijän kohtaamista, mutta saatoin aihetuttaa sydämentykytystä k.o pyöräilijälle toilailullani.

Tämä siis Otaniemessä n. 8:10 aikoihin Otaniementiellä Miestentien risteyksen tuntumassa.

Pahoitteluni.

Eilen lenkille siirtymää ajaessa tuli Sellon kulmalla Kelan talon takaa (oikealta) joku eteen ja mulla oli vähän turhan kova vauhti kevyenliikenteenväylälle. Tilanne oli sikäli hallussa, että törmäys ei ollut mitenkään lähellä, mutta tätiparka taisi pelästyä pahemman kerran mun lukkojarrutusta ja väistöliikettä ja ihan turhana jarrutteli sitten itsekin ja se ei ainakaan näyttänyt ihan kauhean hallitulta. Huikkasin anteeksi ja jatkoin matkaa.

Pahoittelut.

TaitettaVille Guest
    Pilasin tänään työmatkalla jonkun farkkuautoilijan päivän. Hän oli pysäköinyt autonsa KLV:n päälle maalatulle bussipysäkille puhumaan kännykkään ja tukki samalla suuren osaa väylästä. Pyöritin päätäni toruvasti ohittaessani hänet. Onneksi sain palautetta, kun hän ajoi minut kiinni, hiljensi ja kertoi asiallisesti, että hänellä oli oikeus pysähtyä siihen KLV:stä huolimatta (bussipysäkki) ja autotien puolella (oikealla) olisi ollut kuulemma tilaa. No, minulle autokoulussa opetettiin, että ohita aina vasemmalta . Tässä näin.

Olen aidosti pahoillani ja lupaan olla osoittamatta mieltä liikenteessä päätäni pyörittämällä.
    Tämä ei ole piruilua, vaan olen aidosti pahoillani tilanteesta. Vaikka olisin oikeassa, ei tarvitse olla kusipää.
    TaitettaVille muokkasi tätä : 20.10.2010 at 17.32 Syy: Hoono soomi ja vakuutus rehellisyydestä ja topicin suuresta kunnioituksesta lisätty.

Polla Guest
    En löytänyt pyörän valoa aamulla kun hirveessä kiireessä kun lähdin ranskan tunnille, joten ajelin sitten 3 kilsaa ninjana. Ahdisti moinen meininki vaikka muita ninjoja tuli myös vastaan.

Anteex te kaikki kanssa ajajat!

kivitatti Guest
    Meni ympäristön havainnointi vähän pieleen pyörällä liikkuessa. Arvioin ylitettävää tietä ajavien autojen nopeuden pahasti alakanttiin ja suurehko paku joutui jarruttamaan melko kovaa. En antanut paljon autoilijalle saumaa ennakoida, kun ilman suojatietä lähdin yli 80km/h alueella.
    Pahoitteluni.. se oli täysin minun virheeni.

Vääräjalka Guest
    Lähestyin eilen kotimatkalla jalankulkijaa, joka käveli oikeaoppisesti väylän oikeassa reunassa, ja jotenkin tulkitsin hänen kääntyvän oikealle risteyksestä, jonne itsekin olin kääntymässä. Hän kuitenkin jatkoi suoraan ja tuli koukkastua turhan läheltä edestä.

Vaikka oli tiputtanut nopeuden lähelle kymppiä, ja yritin pitää meteliä (hiekkatie, jarrut ja mavicin vapaaratas) säihkähti vastapuoli ilmeisesti. Pahoitteluni. Täysin minun arviointivirhe.

Premnas Guest
    No voihan hitto miten nolosti ajoinkaan vahingossa päin punaisia tänään Turussa . Epähuomiossa katsoin että jaahas, valot vaihtu vihreäksi ja reippaasti ajoin ajoradan ylitse..kunnes toisella puolella huomasin että keskikorokkeen jälkeinen osuus olikin punaisella. Voihan paska. Pahoitteluni autoilijoille, ensi kerralla olen 100% tarkempi.

Väistin tässä viikko sitten vastaan tullutta teinilaumaa, nyt on käsi paketissa.
    --
    Hiljaa hyvä tulee.

Matti S. Guest
    Anteeksi sille taksikuskille joka tänään Laajasalossa "ajoi" eurojen perässä. Anteeksi kauheasti kun mulkoilin päällesi ohittaessani Sinun (tai isännän) hienon punaisen Volvon keulasi editse. Olit parkkeerannut autosi (taksin kuljettajalle ihan oikealla tavalla) mahdollisimman keskelle pyörätietä, tottakai Sinulla on siihen täysi oikeus, olithan sinä töissä ja minä tulossa... ...töistä. Anteeksi jos häiritsin tähystystäsi etsiessäsi metrin mentävää rakoa loppumattomasta risteävästä liikenteestä. Olen erityisen pahoillani kun ilmeisesti mulkaisustani johtuen jalkasi nousi jarrupolkimelta ja ehkäpä pk-seudun ylivoimaisesti hienoimman Volvo-taksin keula hipaisi iljettävän romupyöräni takavannetta. Ensi kerralla lupaan ohittaa Sinut hitaammin jotta onnistut tempussasi paremmin. Lupaan myös yrittää mahdollisimman näyttävää kaatumista jotta hienosta tempustasi johtuva ilosi olisi mahdollisimman täydellinen.

Matti S. laita taksitarkastajalle viestiä: taksitarkastaja@taksihelsinki.fi jos ketuttaa tarpeeksi ja taksin tiedot ovat muistissa.

rhubarb Guest
    Menkää avautumaan avautumisketjuun.

Tänään tuli ajettua punaisia päin kun nuo liikennevalojen tunnistimet eivät tunnista pyöräilijää kulkuneuvoksi. Eilen tuli myös ilmeisesti ahdisteltua yhtä kanssapyöräilijä, kun huusi minun häntä ohittaessani että "Älä nyt päälle aja!".
    Polku se on paikallaan polkeva polkukin... Aurora

Sanoin tänään lenkillä kypäräpäiselle vanhemmalle naiselle hieman liian tiukkaan sävyyn "Kun ajaa oikeassa reunassa, niin takaa tulevan on helpompi ohittaa." Oli siinä kaksisuuntaisella kelvillä se vastaantulevien kaista, jota olisin pystynyt ilman mutinoita käyttämään.

Kolmion takaa melkein auton eteen. Huomasin kolmion liian myöhään. Vitutti kyllä sen jälkeen.
    The Adventures of the Solitary Cyclist with Laufey, Twostroke, Occam, PlanetX, Goldsprint, Gain & Fuji

substitute Guest
    Useampi vuosi takaperin huristelin talvista klv:ää vuodenaikana, jona siinä on pyöräily kielletty. Toisessa laidassa taloja, toisessa parkkeerattuja autoja. Talon ovesta tuli äiti pienen sylivauvan kanssa ja lähti kävelemään klv:n toiselle puolelle parkkeeratulle autolle. Jouduin pidon rajamailla jarruttamaan ja kurvaamaan takakautta ohi. Tajusin heti että vauhtia oli itselläni ollut vähän liikaa, vaikka ei perheenäitikään katsonut sen enempää oikealle kuin vasemmalle kun lähti marssimaan parkkeeratulle autolle. Nolotti kyllä aika paljon, koska nimenomaan olin (ja olen) talvella tosi varuillani noilla suljetuilla väylillä ajaessani. Heti kun keskittyminen herpaantuu, niin meinaa sitten tulla kolari pienen vauvan kanssa. Sietikin olla vihainen itselleen...

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •