FillariElectrobikeGiantHepha
Sivu 59 / 239 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 9 49 57 58 59 60 61 69 109 159 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.741 - 1.770 / 7160

Aihe: Pyöräprojekti

  1. #1741
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Pori
    Viestit
    641
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti VMV Katso viesti
    Täällä sitten odotellaan henkeä pidätellen tuloksia tuosta vaimon punertuvasta Nishikistä.
    Eikä varmaan maalauskokemukset/toimenpiteet/tuntemukset menisi hukkaan ollenkaan.
    Saas katsoo, että kuinka käy

    Eilen tuli postista vähän lisärekvisiittaa

  2. #1742
    bere Guest
    mmmmmmm pink

  3. #1743
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Seinäjoki
    Viestit
    0
    Projekti, Scott Scale 30 -09. Runko sekä keula (Magura Durin Race 100) löytyivät molemmat fillarin torilta. Olin juuri tätä kyseistä keulaa hakenut ja itse asiassa jo ulkomailta tilaamassa, kun tulikin käytettyä tarjolle ja kohtuuhintaan.

    Tästä olisi tarkoitus tulla alle 9 kg peli ensi kauden kisoihin.

    Ananasakäämä!

  4. #1744
    Kuvassa etualalla vastahuollettu Foxin 36 Talas R, kävi läpi melko perinpohjaisen huoltoprosessin.

    Trek Rail | Camino Al | Taiga | Team Tuska

  5. #1745
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Yeti Katso viesti
    Pugsley-projekti etenee. Renkaat, sisäkumit ja jarruadapteri eteen ovat nyt toivottavasti matkalla tänne. Jos menee hyvin, pyörä on valmis viikon kuluttua.


    Pä-hee-tä.
    #1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja

    There can be only one.

  6. #1746
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Yeti Katso viesti
    Pugsley-projekti etenee. Renkaat, sisäkumit ja jarruadapteri eteen ovat nyt toivottavasti matkalla tänne. Jos menee hyvin, pyörä on valmis viikon kuluttua.
    Itselläkin on vastaava hanke menossa , runko ja kasa syysale palikoita pitäisi ensiviikolla saapua.

  7. #1747
    Liittynyt
    10/2003
    Paikkakunta
    Nu-Pu
    Viestit
    437
    Pitäisi koota ylijäämä osista ajopeli rospuuttokelien ajaksi ja tästähän se lähtee:


    Runko lienee sama kuin No Saintin Maxari, paino on epäilyttävän kevyt, mutta kai noi kestää. Keulaksi tulee kauniin sininen -09 SID WC ja vaihteiksi SRAM X.O:t. Jarruiksi tullee Formulan R1:t, putkiosiksi KCNC:tä, Syntacea ja FSA:ta. Kammiksi 29/44 FSA K-forcelightit. Luulisin että noista saa kasattua kohtuullisen keveän ja nopean maratonpyörän ensi kesäksi. Pitäisi vaan löytää vielä ne nopeat jalat kuljettamaan pyörää (olen kuullut että ne löytää tuolta polulta, kun vaan ahkerasti etsii).

  8. #1748
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    3.432
    On kyllä hieno tuo BeOnen runko ja mielenkiintosen kuulonen projekti muutenkin. Tosiaan tuo on sama runko kuin No Saintin MaxAri ja olikohan nyt vuoden 2008 Ghost HTX Lector (se millä Sabine Spitz voitti kultaa olympialaisissa). Paljonko tuo sun runko painaa ja onko se 17" vai 19" koko?

  9. #1749
    Liittynyt
    10/2003
    Paikkakunta
    Nu-Pu
    Viestit
    437
    Runko on kokoa 19 ja painoa keittiövaa'an mukaan noin 1045 grammaa. Näitä 2008 BeOnen runkoja saa sitten edullisesti Fizzbikesta jos vaan tuo 19 tuumainen passaa.

  10. #1750
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Seinäjoki
    Viestit
    0
    ^^^ melkein samoihin osiin olen päätynyt omassa projektissani, paitsi että kammmet on KCNC:n 29/42 ja keula Magura MDR100. KCNC tuntuu olevan kova sana kun keveydestä puhutaan.

    Mietin myös jarruiksi KCNC:tä, vaihtoehtoina tuo Formula R1 tai Avidin Juicy ultimate. Jälkimmäinen miellyttää ulkonäöllisesti huomattavasti enemmän, ei toki ole yhtä kevyt kuin R1.
    Ananasakäämä!

  11. #1751
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    820
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kaipi Katso viesti
    Itselläkin on vastaava hanke menossa , runko ja kasa syysale palikoita pitäisi ensiviikolla saapua.
    Varmista sitten että saat kaikki tarvittavat erikoisosat. Jouduin eilen tilaamaan Englannista pari sisäkumia kalliin hintaan, kun en muuten olisi saanut niitä. Nyt on kaikki muut osat jo kotona.

    Renkaat ja ilmeisesti myös sisäkumit ovat loppuneet varastoista, todennäköisesti koska Surly ja Salsa ovat varanneet kaikki Mukluk- ja Pugsley Complete-pyörille. Seuraava satsi tulee vasta kahden kuukauden kuluttua. Joissakin kaupoissa voi toki edelleen olla varastossa.

    www.yetirides.com
    www.instagram.com/yetinylund

  12. #1752
    Juu, tiedossa on kyllä että spesiaaliosan saatavuus on heikompaa, itseasiassa kiekkoja ja kumeja en ole edes vielä tilannut, ainakin toistaiseksi projektin kanssa mennään "valmis kuin valmis" -menttaliteetilla.

  13. #1753
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Seinäjoki
    Viestit
    0
    Keskiölaakeri ja kammet asennettu, vaihe jota eniten pelkäsin projektissa. Kampisarjan mukana oli kuitenkin hyvät ohjeet, joiden avulla homma onnistui.

    Punnitsin koko setin painoksi 670 gr.

    Ediittiä yhden kysymyksen verran, onko kenties uutuudenkankeutta että laakerit ei pyöri erityisen herkästi? Ei nyt mitenkään pahasti tahmaa, mutta esim. 4000 km ajettu XT:n kampisarja pyörii herkemmin. Notkistuuko käytön myötä? Ei pitäisi olla vedetty liian kireälle kuitenkaan.

    xtrainer80 muokkasi tätä : 09.10.2010 at 19.45
    Ananasakäämä!

  14. #1754
    Liittynyt
    08/2008
    Paikkakunta
    Kokkola
    Viestit
    104
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti xtrainer80 Katso viesti
    Keskiölaakeri ja kammet asennettu, vaihe jota eniten pelkäsin projektissa. Kampisarjan mukana oli kuitenkin hyvät ohjeet, joiden avulla homma onnistui.

    Punnitsin koko setin painoksi 670 gr.
    Kerropas kokemuksia KCNC:n kammista jos vielä syksyn ainaka saat projektin niin pitkälle, että pääset ajamaan. Itsekin olen noita miettinyt ensi kesäksi Anthemiin.

    Mitkä sulla on vaihtajavaihtoehdot? Ja meinaatko taakse 9- vai 10-pakkaa kun näemmä kahteen etulehteen olet päätynyt. Se tosin varmasti suurimpaan osaan Suomen reiteistä/kisoista riittää vallan hyvin.

  15. #1755
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Seinäjoki
    Viestit
    0
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kaakko Katso viesti
    Kerropas kokemuksia KCNC:n kammista jos vielä syksyn ainaka saat projektin niin pitkälle, että pääset ajamaan. Itsekin olen noita miettinyt ensi kesäksi Anthemiin.

    Mitkä sulla on vaihtajavaihtoehdot? Ja meinaatko taakse 9- vai 10-pakkaa kun näemmä kahteen etulehteen olet päätynyt. Se tosin varmasti suurimpaan osaan Suomen reiteistä/kisoista riittää vallan hyvin.
    9-pakka tulee taakse, johtuen ihan siitä että Sramin X.0 gripparit ei toimi kymppipakan kanssa (napsut ei riitä). Nuo gripparit on itselle niin sopivat että en halua niistä luopua.

    Kammet on siis 29/42, ja siitä tietysti lähdetään että 29 riittää, pakaksi tulee varmaan 11-34 jolloin kevein mahdollinen välitys on kyllä oikeasti jo melko kevyt.
    Ananasakäämä!

  16. #1756
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Yeti Katso viesti
    Renkaat ja ilmeisesti myös sisäkumit ovat loppuneet varastoista, todennäköisesti koska Surly ja Salsa ovat varanneet kaikki Mukluk- ja Pugsley Complete-pyörille.
    Tuo Salsa Mukluk kiinnostaisi, varmaankin ultimaattisen hyvä talvipyörä, eikä raskaskulkuisuuskaan haittaisi kun lenkit talvella pakostakin lyhenevät.
    Päinvastoin ehkä pareempi että polkeminen on raskaampaa, riittäisi lyhyempikin hikikierros.
    Pääsisi ajelemaan vähän muuallakin kuin auratuilla teillä & keväthangilla aika paha.
    Jos hinta max.1300€ ja jostain nettikaupasta(?) tuo joskus/kohta löytyy, menee harkintaan(ja pankkilainaan).
    Monsteri-osat tietty aika rarea matskua, jos ja kun niitä tarvii varahommailla, mutta onhan noihin metsästyksiin "totuttu" 29skenessä

  17. #1757
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    820
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Suffeli Katso viesti
    Tuo Salsa Mukluk kiinnostaisi, varmaankin ultimaattisen hyvä talvipyörä, eikä raskaskulkuisuuskaan haittaisi kun lenkit talvella pakostakin lyhenevät.
    Päinvastoin ehkä pareempi että polkeminen on raskaampaa, riittäisi lyhyempikin hikikierros.
    Pääsisi ajelemaan vähän muuallakin kuin auratuilla teillä & keväthangilla aika paha.
    Jos hinta max.1300€ ja jostain nettikaupasta(?) tuo joskus/kohta löytyy, menee harkintaan(ja pankkilainaan).
    Monsteri-osat tietty aika rarea matskua, jos ja kun niitä tarvii varahommailla, mutta onhan noihin metsästyksiin "totuttu" 29skenessä
    Salsa Mukluk on todennäköisesti erittäin hyvä lumipyörän toteutus. Yhdysvalloissa se maksaa 1500 $, joten Suomen hinta tulee varmasti olemaan vähintään 1500 €. Tänä talvena on kuitenkin todennäköisesti mahdotonta saada sellaisen, huhujen mukaan viimeiset ennakkotilaajat saavat Muklukin vasta helmikuussa.

    www.yetirides.com
    www.instagram.com/yetinylund

  18. #1758
    Noin taitaapi olla että Mukluukin saatavuus täksi talveksi on aika heikkoa.
    Nyt on aikaa laittaa säästöön vaikka 100€/kk, niin on hillot valmiina kun tuo lumihirviö on ostettavissa.
    Hankinta tietty ulkomailta jos mahdollista, kun ei noita Suomilisiä jaksa maksella.

  19. #1759
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    820
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Suffeli Katso viesti
    Noin taitaapi olla että Mukluukin saatavuus täksi talveksi on aika heikkoa.
    Nyt on aikaa laittaa säästöön vaikka 100€/kk, niin on hillot valmiina kun tuo lumihirviö on ostettavissa.
    Hankinta tietty ulkomailta jos mahdollista, kun ei noita Suomilisiä jaksa maksella.
    Jää nähtäväksi mikä Suomihinta tulee olemaan, mutta täytyy sanoa että olen vuoden sisällä ostanut kaksi runkoa Turun Foxcompista ja niissä ei ole ollut Suomilisää. Salsa Fargon runko maksoi 520 € ja Pugsley-runko 590 €, eli saman verran kuin Yhdysvalloissa. Ulkomaan weppikaupoissa voi toki silloin tällöin olla tarjouksia.

    www.yetirides.com
    www.instagram.com/yetinylund

  20. #1760
    Liittynyt
    05/2008
    Viestit
    258

    Talviprojekti.


  21. #1761
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    820

    Valmis

    Uusin pyörä on kasassa. Ajoasennon hienosäätö on vielä tekemättä ja yksi kaapeli pitäisi lyhentää, mutta muuten on valmis.



    Blogissa lisää kuvia.

    www.yetirides.com
    www.instagram.com/yetinylund

  22. #1762
    Liittynyt
    08/2005
    Paikkakunta
    Tampester
    Viestit
    1.830
    (Nonniin, mun hieno projektisepostus taisi kanssa häipyä bittiavaruuteen.)

    Pannaan nyt sitten testilenkkikuva lauantailta... Keulan kaukolukitsin on vielä asentamatta ja takajarrukahvacombo pitää vaihtaa, kunhan siihen ensin saa hommattua väreihin sopivan vaihdevaijerikuoren. Myös satulatolpan kiristin tilataan heti, kun jostain löytyy sopiva kevyt malli.

    In triathlon, the suffering is so central and the other rewards so peripheral that one could only do it for the suffering.

  23. #1763
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    --> järppä

    Komee fillari komeessa paikassa. Toi täytyy olla Korkikselta, kun purulla peitetty lumikasakin näkyy tuolla alhaalla.

    Mulla on Sparkissa tällainen satulatolpan kiristin:
    http://www.soul-kozak.com/sklep/index.php

    Taitaa tosin tällä hetkellä olla oikea koko "out of stock".

    Äärihieno on myös tuo Yetin fillari! Tuollaista kun pääsis kokeilemaan pehmeillä talvipoluilla...

  24. #1764
    Liittynyt
    08/2005
    Paikkakunta
    Tampester
    Viestit
    1.830
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aki Korpela Katso viesti
    Toi täytyy olla Korkikselta, kun purulla peitetty lumikasakin näkyy tuolla alhaalla.

    Mulla on Sparkissa tällainen satulatolpan kiristin:
    http://www.soul-kozak.com/sklep/index.php

    Taitaa tosin tällä hetkellä olla oikea koko "out of stock".
    Jep, tehtaan piiput häämöttää harmaassa horisontissa

    Oikea koko siis on tuo 36.6mm (eikä 38.0mm)? Hyvä etten vielä ehtinyt tilaamaan... ehkäpä noita jossain vaiheessa taas saapi.
    In triathlon, the suffering is so central and the other rewards so peripheral that one could only do it for the suffering.

  25. #1765
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti järppä Katso viesti
    Oikea koko siis on tuo 36.6mm (eikä 38.0mm)?
    Enpä ookaan tuosta ollenkaan varma... Taisin tehdä taannoin niin, että kysyin valmistajalta, minkä kokoinen panta sopii 34.9-milliselle tolpalle. Mutta enpä nyt heti muista, mikä se oikea koko oli.

  26. #1766
    Liittynyt
    08/2005
    Paikkakunta
    Tampester
    Viestit
    1.830
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aki Korpela Katso viesti
    Enpä ookaan tuosta ollenkaan varma... Taisin tehdä taannoin niin, että kysyin valmistajalta, minkä kokoinen panta sopii 34.9-milliselle tolpalle. Mutta enpä nyt heti muista, mikä se oikea koko oli.
    Ahaa Olisi vain tuo 38.0mm ollut varastossa. Jotenkin mulla on semmoinen hämärä mielikuva, että rungon mukana tulleessa suhteellisen painavassa pannassa olisi lukenut 38.x mm. Täytyypä kysyä neuvoja tuolta myyjältä...
    In triathlon, the suffering is so central and the other rewards so peripheral that one could only do it for the suffering.

  27. #1767
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Jos Scottissa tolppa on 34.9mm, kiristin on 38.0mm. Enve Composites muuten teköö 34.9mm kuitutolppaa. Ei ollut koko-spescifistä painoa, luki vain 190g. 400mm pitkä.

  28. #1768
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    290
    Projekti etenee pikkuhiljaa. Nyt on pyörä purettu osiin, pesty ja käyttöön tulevia osia vähän kiilotettu.







    Sit ois sellaista kyssäriä, että minkälaista rasvaa/öljyä tarvitsen asennuksessa? Tähän mennessä on pärjätty Ohlsonin jollain perusrasvatökötillä, mutta sitä on käytetty vain johonkin polkimien kierteisiin ja vaijeriuriin. Laakerikuppeihin luulis ainakin tarvitsevan jotain juoksevampaa? Valaiskaa minua oi viisaammat!

  29. #1769
    Liittynyt
    01/2008
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    321
    Ei mikään kovin juokseva pysy siellä ohjainlaakerissa.
    Perus musta vaseliini sinne ohjainlaakeriin kelpaa oikeen hyvin.

  30. #1770
    Liittynyt
    03/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.478
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti time Katso viesti
    Tommasini
    Pitäiskin joku päivä käydä A. Kallion ikkunalla kurkkimassa, onko siellä mitään kivaa sisällä.

    "it IS possible that you are faster or slower than anybody else who is having at least as much if not more or less fun"

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •