GiantHephaElectrobikeFillari
Sivu 24 / 52 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 14 22 23 24 25 26 34 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 691 - 720 / 1542

Aihe: Cervelo

  1. #691
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Mulla on nyt geometriat uusiin 2011' R3/R5-Cerveloihin.

    Emäputken mitat on:

    54cm =148mm , vaakaputki 548mm (+3mm), reach -2mm
    56cm =173mm , vaakaputki 654mm (-1mm) ,reach -7mm
    58cm =199mm , vaakaputki 581mm (+1mm) ,reach -7mm

    Satulakulmat ovat 73 astetta, R5CA:ssa loivempi koska siitä luonnollisesti halutaan käyttää keveintä tolppaa eli sellaista jossa ei ole laid back:iä. Eli R3 ja R5:ssä on tarkoitus käyttää takajätöllistä tolppaa.

    On hauska päästä kokeilemaan noita muutoksi. Mun pitkähköille kintuille tuo 58cm lyhennys istuu paremmin mutta toisaalta 56cm korkeampi etupää menee kivemmin kuin edellien. Nythän mulla on ollut kummatkin koot yleensä. Pienempi on kyllä liiankin "pro" mun kintun mitoilla, spacereita siinäkin tosin vain 15mm.

    Cerveloissa on ollut 18mm ohjailaakerin yläkooli jota ei emäputken mittaan lasketa. Ensivuonna sen voi tietty laittaa kumman vaan. Ittellä toi muutos tarkoittaa matalan käyttöä...
    Samu Ilonen muokkasi tätä : 09.09.2010 at 12.22

  2. #692
    Liittynyt
    04/2010
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    284
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Samu Ilonen Katso viesti
    Mulla on nyt geometriat uusiin 2011' R3/R5-Cerveloihin.

    Emäputken mitat on:

    56cm =173mm , vaakaputki 654mm (-1mm) ,reach -7mm
    Tarkoitit ilmeisesti vaakaputki 564 mm? geometria varmaan mulle meni hyvään suuntaan. Mites stack muuttuu, eikös se kerro korkeuden ja emäputken pittuden muuttumisen vaikutuksen?

  3. #693
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Cervelo tekee rajun liikkeen. EUROOPAN 2010' varaston loput lähtee maanantaina Kanadaan koska myynti vetää sillä niin hyvin. Eli tänään on viimeinen päivä tilata niitä Euroossa.

  4. #694
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Canaduh
    Viestit
    5.113
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Samu Ilonen Katso viesti
    Cervelo tekee rajun liikkeen. EUROOPAN 2010' varaston loput lähtee maanantaina Kanadaan koska myynti vetää sillä niin hyvin. Eli tänään on viimeinen päivä tilata niitä Euroossa.
    Ei ihme. Tänä kesänä cerveloiden määrä on varmaan tuplaantunut ainakin silmämääräisesti. Ilmeisesti mainos- ja markkinointidollarit eivät ole menneet hukkaan.
    6.7 WTF/kg


  5. #695
    Liittynyt
    04/2010
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    284
    Moi

    Tässä oon nyt joitain syystarjouksia etsinyt Cerveloista, sanokaas onko tää hyvä syysdiili: http://ra.fi/d6wY?

    Vai onko oikeasti edes paljon eroa mitä Suomesta voi saada tarjouksia?

  6. #696
    Liittynyt
    08/2005
    Paikkakunta
    Tampester
    Viestit
    1.830
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti timpe Katso viesti
    Tässä oon nyt joitain syystarjouksia etsinyt Cerveloista, sanokaas onko tää hyvä syysdiili: http://ra.fi/d6wY?

    Vai onko oikeasti edes paljon eroa mitä Suomesta voi saada tarjouksia?
    No, Suomen hinta ja tän hetken saatavuus varmaan kannattaa kysäistä suoraan Samulta
    In triathlon, the suffering is so central and the other rewards so peripheral that one could only do it for the suffering.

  7. #697
    Liittynyt
    05/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.530
    Tai Velosportista, Samu ei ole ainoa maahantuoja.

  8. #698
    Liittynyt
    04/2010
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    284
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti järppä Katso viesti
    No, Suomen hinta ja tän hetken saatavuus varmaan kannattaa kysäistä suoraan Samulta
    Totta, nyt sainkin itse asiassa tarjousta Samulta. Ei kannata mennä merta edemmäksi kalaan. Onhan se niin, että jos hinta on edes samalla hehtaarilla, niin suomalaista yrittäjää kyllä kannattaa suosia, niin pysyy ne palvelut täällä jatkossakin. Ja jää veromarkat suomeen jne.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti VPR Katso viesti
    Tai Velosportista, Samu ei ole ainoa maahantuoja.
    Juu, mut mä oonkin pirkanmaalta, joten paikallista pitää kannattaa.

  9. #699
    Liittynyt
    05/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.530
    Jep, samasta syystä ostin omanikin Velosportista koska Nekala on turhan kaukana.

  10. #700
    Liittynyt
    08/2005
    Paikkakunta
    Tampester
    Viestit
    1.830
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti VPR Katso viesti
    Tai Velosportista, Samu ei ole ainoa maahantuoja.
    Ei toki - paitsi pirkanmaalaiselle Tuo Suomen saatavuustilanne lähinnä viittasi aiempaan keskusteluun Cervelon eurooppavaraston siirtymisestä muille markkinoille...
    In triathlon, the suffering is so central and the other rewards so peripheral that one could only do it for the suffering.

  11. #701
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Lempäälä
    Viestit
    411
    Näin on. Samulla on se hyvä puoli että se on keskitynyt enemmän Cervelohin ja siksi aika monta mallia on näytillä ja koeajettavissa.

    Jari

  12. #702
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti järppä Katso viesti
    Tuo Suomen saatavuustilanne lähinnä viittasi aiempaan keskusteluun Cervelon eurooppavaraston siirtymisestä muille markkinoille...
    Penteleet peruivat sen sit viikon päästä. Ei paljon jäänyt siirrettävää kun kaikki euroopan kauppiaat panikoivat ja ostivat varaston about tyhjäksi. Esim P3 ja P4 pyöriä on lähes turha hinkua enää. Mulla on jemmassa jokunen mutta euroopanvarasto on niistä tyhjä, samoin runkosetit on aika nollilla.

  13. #703
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Oli muuten hauska käydä ajaan uudella R3:lla. Väitän että on melkoinen meriitti ajettavuudeltaan. Jos R3SL oli jäykkä ja kiihtyvä niin tämä on selkeästi parempi. Toki odotan mielenkiinnolla mitä Gyntterit penkittää siitä mutta kinttutuntuma oli vallan oiva. Käytin verrokkina suht. kallista BMC:tä.

    Käyn kokeileen Cervelon uutuudet paremmin 6 viikon päästä Portugalissa. Saa taas kaivaa harvinasempia juttuja Setä-Vroomenilta ihan liveänä.

  14. #704
    BMC:t taitaa yleensä olla aika vaatimattomia jäykkyyden suhteen.

  15. #705
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Ainakin perstuntumalta jäi mieleen että oli ne BMC:t parempia sen suhteen kuin uusin Spessun Tarmac SL3 tai Lookin uusin "säätöstemmi" fillari. Se Spessu oli pikkasen outo, ottaen huomioon ettää mää ajan aina kevyillä hiilarikiekoilla tai korkeaprofiileilla, ennalta ajatellen messupyörässä olleen alumiinivanteet piti olla muka helpot laskea mäkiä. Kyllä tämä setä puristi alaotetta ihan tarpeeksi silti mäissä. Oli jotenkin rauhaton laskea. Ohjaus oli silti hitaampi kuin mun normifillarissa eli veikkaa etugon pienempää kiertojäykkyyttä syyksi. Noista fillareista löytyy paremmin eroja kun ottaa XL/58cm koon alla. Pikkukoossa erot on tietty pienempiä.
    Samu Ilonen muokkasi tätä : 29.09.2010 at 08.38

  16. #706
    Liittynyt
    04/2010
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    284
    2011 geometriatietoja ei ole vielä Cervelon sivuilla, mutta täällä oli näköjään, vähän on tullut korkeuttakin lisää noihin. http://girodilento.com/2011-cervelo-r3-first-picture

  17. #707
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Savonlinna
    Viestit
    499
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti timpe Katso viesti
    2011 geometriatietoja ei ole vielä Cervelon sivuilla, mutta täällä oli näköjään, vähän on tullut korkeuttakin lisää noihin.
    No niin. Miekin olisin tuossa väliinputoaja. Joutuis tekemään kompromissin eli 54 runko 13cm tai jopa 14cm kannattimella. Toinen vaihtoehto 56 ja siihen 11cm kannatin -17 asteen kulmalla, just joo. Eipä ole Cervelot minua varten.

    Voi kiasus näitä uusia trendejä.

    "Maybe I'm not a multi-billionaire, but you know, I actually won the crowd, and that's something important." -Jens Voigt
    www.pellossalo.fi

  18. #708
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Samu Ilonen Katso viesti
    Ainakin perstuntumalta jäi mieleen että oli ne BMC:t parempia sen suhteen kuin uusin Spessun Tarmac SL3 tai Lookin uusin "säätöstemmi" fillari. Se Spessu oli pikkasen outo, ottaen huomioon ettää mää ajan aina kevyillä hiilarikiekoilla tai korkeaprofiileilla, ennalta ajatellen messupyörässä olleen alumiinivanteet piti olla muka helpot laskea mäkiä. Kyllä tämä setä puristi alaotetta ihan tarpeeksi silti mäissä. Oli jotenkin rauhaton laskea. Ohjaus oli silti hitaampi kuin mun normifillarissa eli veikkaa etugon pienempää kiertojäykkyyttä syyksi. Noista fillareista löytyy paremmin eroja kun ottaa XL/58cm koon alla. Pikkukoossa erot on tietty pienempiä.
    Tän vuoden Tourin 28 rungon testissä Tarmac SL3 oli kaikki jäykin etupäästään. Sen jäykkyys myös kasvoi koko joukon parhaiten runkokoon kasvaessa. BMC Teammachine SLR01 oli koko joukon löysin etupäästä. Koossa 60 mittaustulokset olivat Spessule 120 Nm/aste ja BMC:lle 71 Nm/aste. Vuonna 2008 Tour mittasi koon 56 Cervelo R3 SL:lle etupään jäykkyydeksi 94 Nm/aste.

    Veikkauksesi on kokolailla täysin ristiriidassa Tourin mittausten kanssa. Tarmac SL3 on tuli uutena mallina tänä vuonna, enkä usko sen muuttuneen radikaalisti löysemmäksi ensi vuodeksi.

  19. #709
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Niin. Tourin testitulokset on välillä muutenkin hieman luonnossa erilaisia. Kyse ei välttämättä nääs ole suoranaisesta jäykkyydestä vaan värinän vaimennusksesta yms. Ei se hiljakseen ajellessa ainakaan tuntunut suoranaisesti löysältä. Tulee kyllä myös mieleen että voiko kyseseessä olla jotain erikoista niissä Roval-kiekoissa...niitä kun ei ole muun merkkisissä pyörissä mutta ei niissä tuntunut mitää selvää ravistusta, muuten vaan kovin epävakaan oloinen koko rukki oli. Ohjaus oli normaalivauhdissa silti tylsän laiska mutta alamäet silti jääätäviä laskettavia? Ja toi ei ole edes mikään aero-runko joka on joskun kovassa tuulessa erilainen ajettava.

    Akan mielestä M/54cm-koon Look oli ihan jees mutta Spessu taas pelottava laskea mäkeä...

    Btw, olisi ihan kelle vaan hauska temppu käydä ensin testaan jonkun muutama lehden testipyörä ja lukea testi vasta sitten. Kaikkien itsetunto kun ei anna periksi kokea eroja jos on lukenut testin ensin ja omat fiilikset meneevätkin oikeasti ristiin. Ja toimii se toisinkin päin, oman merkin on paree olla muka aina paras. Eli avointa mieltä vaaditaan. Myöhemmin sit vasta vertailisi omia tuntemuksia lehden testi-arvoihin ja katsoo natsaako testi ja tuntemukset.
    Samu Ilonen muokkasi tätä : 01.10.2010 at 10.31

  20. #710
    capitano Guest

    Nauraa

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti VPR Katso viesti
    Jep, samasta syystä ostin omanikin Velosportista koska Nekala on turhan kaukana.
    Tilasin italialaisen Italiasta.

  21. #711
    Anteeksi capitano,mutta ostitko Cervelon?Eikös se oo kanadalainen pyörä.Vai tilasitko siis jonkun muun.....

  22. #712
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Samu Ilonen Katso viesti
    Niin. Tourin testitulokset on välillä muutenkin hieman luonnossa erilaisia. Kyse ei välttämättä nääs ole suoranaisesta jäykkyydestä vaan värinän vaimennusksesta yms. Ei se hiljakseen ajellessa ainakaan tuntunut suoranaisesti löysältä.
    Mitä tekemistä värähtelyjen vaimenemisella on tämän asian kanssa?

  23. #713
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    359
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Samu Ilonen Katso viesti
    Kaikkien itsetunto kun ei anna periksi kokea eroja jos on lukenut testin ensin ja omat fiilikset meneevätkin oikeasti ristiin. Ja toimii se toisinkin päin, oman merkin on paree olla muka aina paras. Eli avointa mieltä vaaditaan. Myöhemmin sit vasta vertailisi omia tuntemuksia lehden testi-arvoihin ja katsoo natsaako testi ja tuntemukset.
    No nythän puhuu oikea mies Mitä jos nyt on käyny niin päin että olet koeajanut muut pyörät Cervelo lasit päässä ja nyt ei anna itsetunto periksi myöntää että ne muut olikin ihan hyviä.

  24. #714
    Tämmöistä kirjoittavat maailmalla: http://www.mtb-news.de/forum/showthread.php?t=487762

    Lyhyesti sanottuna tuossa kerrotaan Cervelon R-rungojen saksalaisen oikeusistuimen mukaan rikkovan Canyonin patentoimaa satulaputken muotoa. Näitä Cerveloita ei saa enää myydä Saksassa ja jo kauppialle toimitetut rungot pitää vetää pois markkinoilta. Onko tämä päätös nyt voimassa muissakin EU maissa?

    Mielenkiintoinen lause:"TriDynamic hatte nach eigenen Angaben 2005 auf Wunsch von Cervèlo zwei Rahmen bei Canyon "besorgt" und nach Kanada geschickt."

  25. #715
    Liittynyt
    02/2009
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    156
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti NHB Katso viesti
    Tämmöistä kirjoittavat maailmalla: http://www.mtb-news.de/forum/showthread.php?t=487762

    Lyhyesti sanottuna tuossa kerrotaan Cervelon R-rungojen saksalaisen oikeusistuimen mukaan rikkovan Canyonin patentoimaa satulaputken muotoa. Näitä Cerveloita ei saa enää myydä Saksassa ja jo kauppialle toimitetut rungot pitää vetää pois markkinoilta. Onko tämä päätös nyt voimassa muissakin EU maissa?

    Mielenkiintoinen lause:"TriDynamic hatte nach eigenen Angaben 2005 auf Wunsch von Cervèlo zwei Rahmen bei Canyon "besorgt" und nach Kanada geschickt."
    No, Saksan eBaysta voi aina ostaa käytettyjä.

  26. #716
    Vroomenin lausunto:
    De complete reactie van Gerard Vroomen: In 2009, Canyon Bicycles filed suit against Cervelo Cycles Inc, alleging that the older R-series seattube infringes on its patents. Cervelo has taken action to defend our designs and is also opposing the patent at the European Patent Office on grounds including lack of novelty and obviousness.
    The European Patent Office hearing on the validity of the patent has not yet taken place. In the meantime, there has been initial decisions in the German court, partially favorable to Cervelo, partially favorable to Canyon. We are appealing this court decision and at the same time we feel we have a very strong position against the patent in the Patent Office hearing, scheduled for November 2010.
    Sales of these older R-models will continue uninterrupted, while the completely new 2011 R-models with the innovative BBright system are not affected.
    Please note that Tri-Dynamic is no longer a distributor or representative for Cervelo bicycles and does not speak on our behalf.

    http://www.fiets.nl/news.asp?NewsId=3284&NewsCatId=2

  27. #717
    TetedeCourse Guest

    Peukalo alas Cervelo's new concept

    Cervelo's new concept - centralised ordering and distribution via recognised dealers:

    "customers can't buy a frame over the internet from any outlet in the world for delivery to home. Instead they'll pay online to Cervélo and then head to the nearest recognised Cervélo dealer to collect..."

    http://theinnerring.blogspot.com/201...w-concept.html
    http://forums.cervelo.com/forums/t/7116.aspx

    Tämä tullee tarkoittamaan samoja hintoja kaikkialla ja hyvästejä lokaalien dealereiden alennusmyynneille ...
    TetedeCourse muokkasi tätä : 10.10.2010 at 19.15

  28. #718
    Liittynyt
    09/2007
    Paikkakunta
    Tuusula
    Viestit
    318
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TetedeCourse Katso viesti
    Cervelo's new concept - centralised ordering and distribution via recognised dealers:

    "customers can't buy a frame over the internet from any outlet in the world for delivery to home. Instead they'll pay online to Cervélo and then head to the nearest recognised Cervélo dealer to collect..."

    http://theinnerring.blogspot.com/201...w-concept.html
    http://forums.cervelo.com/forums/t/7116.aspx

    Tämä tullee tarkoittamaan samoja hintoja kaikkialla ja hyvästejä lokaalien dealereiden alennusmyynneille ...
    no huva kun tuli ajoissa ostettua oma ranka rankasti alennettuna; toisaalta kulostaa vaan hiukan "rehdin" globaalin kilpailun rajoittamiselta.

  29. #719
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.937
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Miha Katso viesti
    no huva kun tuli ajoissa ostettua oma ranka rankasti alennettuna; toisaalta kulostaa vaan hiukan "rehdin" globaalin kilpailun rajoittamiselta.
    On näköjään oikein trendi tuo yritysten globaalin kaupan rajoittaminen kuluttajatasolla. Ensiksi leffa- ja peliteollisuus ja nyt perästä tulee pyörät. Seuraavaksi varmaan pesukoneetkin pitää rekisteröidä sarjanumerolla netissä eikä laite toimi eri maassa kuin mistä se on ostettu. Mitenköhän kilpailuviranomaiset tuollaiseen suhtautuu?

    Tässä juuri Cervelon mallistoja selanneena taidan samantien unohtaa mokoman merkin kevään hankintaa miettiessäni...

  30. #720
    Liittynyt
    08/2003
    Viestit
    4.237
    Eli sen sijaan, että pyörä tuotaisiin kotiovelle, pitää nyt nostaa perse ja ajaa monta sataa kilometriä autolla pyörää hakemaan? Pyyhitäänpä sitten cervelo pyöränmietintälistalta.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •