GiantHephaElectrobikeFillari
Sivu 48 / 74 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 38 46 47 48 49 50 58 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.411 - 1.440 / 2215

Aihe: Projekti: 7.x-kiloinen maratontäysjousto

  1. #1411
    Liittynyt
    09/2009
    Viestit
    33
    t-man & kaikki muutkin., jotka olette kokeilleet Sparkia sekä 100mm että 120mm keulalla: kumpi parempi ja miksi? (t-manin mielipide toki oli edellä, mutta ei kummempia selityksiä). Yhden mielipiteen kuulin lauantain kisan jälkeen, jossa Sidillä (100mm) varustetun Sparkin omistava kaveri tykkäsi, että perä ja keula ovat kuin vähän eri paria (= perän toiminta selvästi keulaa pehmeämpi). Oletan, että säätöjä oli kesän mittaan ehdittyä hakea ihan riittämiin. Ja vielä lisäkyssäri: mitkä kaikki (kevyet) keulat toimivat ns. heittämällä sen TwinLocin kanssa?

    Kysyn tätä siksi, että vahvana vaihtoehtona seuraavaksi laitteeksi olisi joko runko(projekti) tai kokonainen pyörä, Spark 10 tai RC. Painoero kaiketi näissä rungoissa aika olematon (integroitu tolppa vs. erillinen, 2010 taaksepäin). 2011-malleissa ei näytä olevan mitään erityistä miksi sellainen pitäisi saada (Spark 10:ssä toki 3x10 X0:t mutta onko se varsinainen etu...), vai onko joku keksinyt?

  2. #1412
    Liittynyt
    04/2009
    Viestit
    144
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aki Korpela Katso viesti
    Superspoke on kyllä kieltämättä kiinnostava. Mahtaako kellään foorumilaisella olla tuollaisia vielä käytössä? Voisi vaikka talven pimeinä iltoita viritellä moiset CX-Rayn tilalle, kunhan joku nyt ensin testaisi ne riittävän luotettaviksi...
    Rakensin juuri superspoke-kiekot. Ihan kiva niillä oli työskennellä, joskin ne kiertyy huomattavan helposti. Laitoin lopulta jokaisen pinnan päähän pienen merkin tussilla yhteen reunaan. Merkin avulla näkee pyöriikö pinnan pää nippelin mukana.
    Ohuilta ne näyttää, mutta eivät ole mitenkään hepposen tuntuiset.
    Isoin ongelma oli, että tuli tilattua liian pitkät pinnat ja tästä syystä en saanut etukiekkoa ihan niin kireälle kun olisin halunnut.
    thomas_s muokkasi tätä : 03.10.2010 at 18.20

  3. #1413
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Palailehan thomas_s asiaan, kun saat jonkin verran ajotunteja alle. Mille kehille teit nuo kiekot?

  4. #1414
    Liittynyt
    04/2009
    Viestit
    144
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aki Korpela Katso viesti
    Palailehan thomas_s asiaan, kun saat jonkin verran ajotunteja alle. Mille kehille teit nuo kiekot?
    Vanteet on 29er kokoiset FRM XMD 388:t.

    Odotan vielä yhden jarrulevyn saapumista Saksasta ennen kuin pääsen ajelemaan.

  5. #1415
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Kahden hajonneen ZTR Race -takavanteen jälkeen oli annettava periksi ja kokeiltava pykälää järeämpää. Tässä on siis seuraava yritys kevyehköksi ja luotettavaksi takakiekoksi jokapäiväiseen lenkkikäyttöön Rtechin Koutsin rakentamana. Tämä ZTR Crest -yksilö oli 330-grammainen. Pinnat on DT:n Revot. Saa nähdä, kestääkö. Molemmat hajonneet ZTR Racet kestivät takavanteena puolisen vuotta. Etukiekossa sen sijaan on edelleen alkuperäinen ZTR Race, eli edessä se tuntuu kyllä kestävän ongelmitta.

    Sitten vielä yksi kysymys R1-jarruista tietäville. Pystyykö Postmount-kiinnityksellä varustetun R1-takajarrusatulan virittämään 140-milliselle levylle, jos fillarissa on IS-jarrukiinnikkeet? Eli onko moiseen viritelmään olemassa adapteria?


  6. #1416
    zippo Guest
    140mm laikalle takajarruadapteriksi käy 160 IS to postmount etuadapteri.

  7. #1417
    Liittynyt
    07/2008
    Paikkakunta
    Manse
    Viestit
    911
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aki Korpela Katso viesti
    ****
    Sitten vielä yksi kysymys R1-jarruista tietäville. Pystyykö Postmount-kiinnityksellä varustetun R1-takajarrusatulan virittämään 140-milliselle levylle, jos fillarissa on IS-jarrukiinnikkeet? Eli onko moiseen viritelmään olemassa adapteria?
    Komee limppu tuli ! Ei ne mulle revoilla suostunu rakentaa, ku ei tulis tarpeeks jäykkiä R1:set voi tosiaan, kuten zippo sano vääntää etu160mm adapterilla 140mm:seks. Jos tekee mieli testata pysäyttimiä ennen osto, hihkase vaa. Kuhan saan ton rungon huomenna, ni sitte saa taas rääkätä Ja vinkkinä, ei kannata varmaankaan käyttää Formulan adapteita, jos ei oo pakko. Sattuu oleen painavan puoleisia. Avidin tai simpan on köykäsempiä
    www.perttuparssinen.com│www.facebook.com/parssinenperttu/ │www.twitter.com/PerttuParssinen

  8. #1418
    Liittynyt
    03/2006
    Paikkakunta
    Oulu / Syöte
    Viestit
    1.818
    Jep, perus 160mm etuadapteri toimii 140mm levylle takana. Epikissäkin on IS-kiinnike takana.
    px / pekkatahkola@youtube / ptahkola@instagram / syotemtb.fi / pappiskapartio.blogspot.fi / krossikommuuni.fi

  9. #1419
    Nyt päästiin asiaan joka on vähän askarruttanut. Pyöräprojektiin (9.x-kiloinen hupailujäykkis) on tarkoitus jossain välissä piakkoin asentaa XTR-jarrut. (oon nyt vaan mieltynyt shimpaan, tällä hetkellä nurkista löytyy sekapari etu-taka jotka saa luvan kelvata ensihätään)
    XTR on niin ikään IS-kiinnikkeillä, jotka löytyy molemmista päistä pyörää, eli pääsee adaptereista eroon.
    Vai pääseekö??? Jos/kun haluan taakse 140mm levyn, käykö se suoraan rungon kiinnikkeisiin pultattuun satulaan? Vai tarviiko adapterin 160>140?
    Ei sellaista adapteria ainakaan tunnu olevan...?

  10. #1420
    Liittynyt
    08/2005
    Paikkakunta
    Tampester
    Viestit
    1.830
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Beetle Bailey Katso viesti
    XTR on niin ikään IS-kiinnikkeillä, jotka löytyy molemmista päistä pyörää, eli pääsee adaptereista eroon.
    Vai pääseekö??? Jos/kun haluan taakse 140mm levyn, käykö se suoraan rungon kiinnikkeisiin pultattuun satulaan? Vai tarviiko adapterin 160>140?
    Tästä oli hiljan keskustelua tuolla pikakysymykset -aiheessa. Ei kuulemma oo moista adapteria. Lisäksi toi adapterin laittaminen pienemmän levyn takia on, no sanotaan vaikka että, kyseenalainen painonsäästö.
    In triathlon, the suffering is so central and the other rewards so peripheral that one could only do it for the suffering.

  11. #1421
    Kiitos, sehän tuli nopsaan selväksi. Eli vaatisi PM-satulan ja tosiaankin adapterin, jolloin painonsäästö olisi käytännössä syöty. 160mm sitten

  12. #1422
    Liittynyt
    10/2003
    Paikkakunta
    Nu-Pu
    Viestit
    437
    Muistaakseni se on niin, että jos laittaa IS-etujarrusatulan taakse niin meni takana suoraan 140mm levyn kanssa, mutta silloin siis pitää olla takanakin etujarrusatula. Itse hankin keulanvaihdon takia eteen PM-satulan jolloin jäi vapaaksi IS-satula jonkan sitten vaihdoin taakse.

  13. #1423
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Kiitokset vastauksista. Ja mitä tuohon Beetle Baileyn kysymykseen tulee, niin ainakin pari vuotta sitten oli niin, että xtr-jarrut sai toimimaan 140-millisellä takalevyllä siten, että takana käytti etujarrusatulaa. Eli IS-kiinnityksellä oleva 160-milliselle levylle tarkoitettu etujarrusatula toimii sellaisenaan ilman adaptereita takajarrusatulana 140-milliselle levylle. En ole tästä ihan 100%:n varma, mutta tuolla tavalla ww-porukka oli muistaakseni viritellyt 140-millisiä takajarrulevyjä Shimanon jarruihin...
    Aki Korpela muokkasi tätä : 08.10.2010 at 08.43 Syy: edit: X-terra oli nopeempi.

  14. #1424
    zippo Guest
    Molemmisssa päissä IS jarrusatulat?Kokeileppa laittaa IS etujarrusatula taakse. Saattaa olla että 140mm laikka on juurikin mahdollinen tällä virityksellä....

  15. #1425
    Liittynyt
    08/2005
    Paikkakunta
    Tampester
    Viestit
    1.830
    ^^ tuossa hienossa ajatuksessa on vain se ongelma, että noita xtr-jarrusatuloita tuntuu olevan melko tuskaista saada irtotavarana. Halvempia versioita löytyy kyllä. Mun sparkki ei ole vielä ajokunnossa juuri siitä syystä, että vanha etujarru on is-satulalla ja uudessa keulassa on postmount-kiinnitys. No, avun pitäisi olla tänään lähipostissa
    In triathlon, the suffering is so central and the other rewards so peripheral that one could only do it for the suffering.

  16. #1426
    Hmm... mielenkiintoista. Tuostahan varmistuu kai parhaiten niin että hommaa ensin etujarrun ja sovittelee sitä sitä satulaa kokeeksi taakse. Vähän kalliimmaksi se takajarru sitten tulee hommata osina, mutta mitäpä sitä ei ~20gramman takia tekisi

    Edit: tai saahan sen uuden satulan ensialkuun kiinni vaikka vanhaan XT-kahvaan jos ei raaski kaikkia kerralla hommata.
    Bike-Components ainakin myy irtosatuloita.

  17. #1427
    liquid Guest
    Mulla on Scalessa R1 takajarrusatula tommottisella Avidin adapterilla ja Alligaattorin wind cutteri 140mm levyllä. Tuntui passaavan paremmin mitä Formulan adapterilla.

    http://www.chainreactioncycles.com/M...?ModelID=42795

  18. #1428
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aki Korpela Katso viesti
    Kahden hajonneen ZTR Race -takavanteen jälkeen oli annettava periksi ja kokeiltava pykälää järeämpää. Tässä on siis seuraava yritys kevyehköksi ja luotettavaksi takakiekoksi jokapäiväiseen lenkkikäyttöön Rtechin Koutsin rakentamana. Tämä ZTR Crest -yksilö oli 330-grammainen. Pinnat on DT:n Revot. Saa nähdä, kestääkö. Molemmat hajonneet ZTR Racet kestivät takavanteena puolisen vuotta. Etukiekossa sen sijaan on edelleen alkuperäinen ZTR Race, eli edessä se tuntuu kyllä kestävän ongelmitta.
    Mulla on edessä ja takana xtr+cx-ray+crest kompot ja takavanne sai ensimmäisen 200 kilometrin aikana aika kauheaa sikailua osakseen ilman pysyviä vaurioita. Nöösinä en tajunnut huolehtia jälkikiristyksestä ja aika pahoja heittoja aiheutui löystyneillä pinnoilla ajamisesta.

    Alunippelit ja cx-rayt ei kiinnostanut fillarihuoltoja, joten olen ilman mitään aikaisempaa kokemusta noita kiristellyt ja yritys erehdys taktiikalla takavanne on nyt suora ja sopivan jäykkä. Yhtään pinnaa ei ole edes mennyt poikki...kop kop.

  19. #1429
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Beetle Bailey
    Vähän kalliimmaksi se takajarru sitten tulee hommata osina, mutta mitäpä sitä ei ~20gramman takia tekisi
    Jotenkin tuttu fiilis.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti liquid
    Mulla on Scalessa R1 takajarrusatula tommottisella Avidin adapterilla ja Alligaattorin wind cutteri 140mm levyllä. Tuntui passaavan paremmin mitä Formulan adapterilla.
    Ok, kiitokset!

  20. #1430
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    --> herrahmm

    Palailepa asiaan, kun Cresteihin kertyy lisää ajotunteja. Veikkaisinpa, että omassa tapauksessani suurin syy ZTR Racen kestämättömyyteen takavanteena johtui ylämäkivedoista, joita mulla oli entisessä elämässä tapana tehdä viikottain. Iso limppu päälle ja vääntämään -periaate taitaa kohdistaa takakiekkoon kohtuullisia rasituksia, vaikka kuski pulkannaru oliskin... Molemmat hajonneet Race-kehät räjähtivät siten, että nippeli tuli vanteesta läpi.

  21. #1431
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Seinäjoki
    Viestit
    0
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti liquid Katso viesti
    Mulla on Scalessa R1 takajarrusatula tommottisella Avidin adapterilla ja Alligaattorin wind cutteri 140mm levyllä. Tuntui passaavan paremmin mitä Formulan adapterilla.

    http://www.chainreactioncycles.com/M...?ModelID=42795
    Mikä Scale on kyseessä? Mullakin jarrut hakusessa scale 30 -09 malliin. Formula ehdottomasti yksi vaihtoehto, vaikka nuo ei vaan miellytä omaa silmää. Mutta ehkä "rumatkin" osat menee jos ne on riittävän kevyitä?
    Ananasakäämä!

  22. #1432
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aki Korpela Katso viesti
    --> herrahmm

    Palailepa asiaan, kun Cresteihin kertyy lisää ajotunteja. Veikkaisinpa, että omassa tapauksessani suurin syy ZTR Racen kestämättömyyteen takavanteena johtui ylämäkivedoista, joita mulla oli entisessä elämässä tapana tehdä viikottain. Iso limppu päälle ja vääntämään -periaate taitaa kohdistaa takakiekkoon kohtuullisia rasituksia, vaikka kuski pulkannaru oliskin... Molemmat hajonneet Race-kehät räjähtivät siten, että nippeli tuli vanteesta läpi.
    Auts...mulla tuntuu, että noista alkutaipaleella löystyneistä pinnoista on juuri nippelit tulleet hieman enemmän esille. Vielä kuitenkin vanteet näyttää ehjiltä nippeleiden ympäriltä.

    Tähän mennessä kilometrejä on jotain 1500 noilla takana ja alun ongelmien jälkeen huoletonta ajoa. Mäkivetotreenit ei tosin kuulu mun rutiiniin ja tässäpä hyvä syy jättää ne tekemättä jatkossakin

  23. #1433
    liquid Guest
    Mun Scale 10 runko taitaa olla vuosimallia -08. Mutta samanlainenhan se on, kuin Scale 30. Noihin Formulan R1 jarruihin olen kyllä ollut ehdottoman tyytyväinen. Verrokkina on Avidin Juiceja vitosta seiskaa ja ultimatia, vaikka ihan hyvin nekin on pelittänyt.

  24. #1434
    Liittynyt
    09/1999
    Viestit
    5.830
    >Korpeljontti

    Imulta suosiolla Envet 190-navoilla, niin jo loppuu ylenpalttinen kurjuus?


  25. #1435
    Liittynyt
    07/2008
    Paikkakunta
    Manse
    Viestit
    911
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Leku Katso viesti
    >Korpeljontti

    Imulta suosiolla Envet 190-navoilla, niin jo loppuu ylenpalttinen kurjuus?
    Saako nuo laittaa tubelekseks. Kauhian komiat nuo on. Kehät vähä painavat, mutta varmaan RIITTÄVÄN jäykät
    www.perttuparssinen.com│www.facebook.com/parssinenperttu/ │www.twitter.com/PerttuParssinen

  26. #1436
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Birkala
    Viestit
    11.969
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pööräilijä Katso viesti
    Saako nuo laittaa tubelekseks. Kauhian komiat nuo on. Kehät vähä painavat, mutta varmaan RIITTÄVÄN jäykät
    lähtisin sinuna testaan tuubikumia ja jos sitten itte uskaltais liimata semmosen vanteeseen kiinni... Samun nurkassa näkyi olevan pullean näkönen Tufon tuubi

  27. #1437
    Liittynyt
    07/2008
    Paikkakunta
    Manse
    Viestit
    911
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti izmo Katso viesti
    lähtisin sinuna testaan tuubikumia ja jos sitten itte uskaltais liimata semmosen vanteeseen kiinni... Samun nurkassa näkyi olevan pullean näkönen Tufon tuubi
    Vois toimiakki, jos sais jotenki vakuuteltua ittelle, että jos ja kun se puhkee, sen saa jotenkin paikattua. Täytys jotenkin testata, ennen kuin lämmäis vajaat kahta tonttua kii kiekkoihi, joilla ei välttämättä uskallakkaan kisata.
    www.perttuparssinen.com│www.facebook.com/parssinenperttu/ │www.twitter.com/PerttuParssinen

  28. #1438
    Liittynyt
    03/2006
    Paikkakunta
    Oulu / Syöte
    Viestit
    1.818
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti xtrainer80 Katso viesti
    Mikä Scale on kyseessä? Mullakin jarrut hakusessa scale 30 -09 malliin. Formula ehdottomasti yksi vaihtoehto, vaikka nuo ei vaan miellytä omaa silmää. Mutta ehkä "rumatkin" osat menee jos ne on riittävän kevyitä?
    Tuossapa R1 kera 140mm windcutterin vuoden 2005 Scale 30:ssa. Adapterilla painoa muistaakseni 13g.
    http://pxx.fi/pos/scale_rb.jpg

    Epikissä on sitten hieman keposempi 140mm adapteri:
    http://pxx.fi/pos/is-pm.jpg
    px / pekkatahkola@youtube / ptahkola@instagram / syotemtb.fi / pappiskapartio.blogspot.fi / krossikommuuni.fi

  29. #1439
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.531
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti izmo Katso viesti
    Samun nurkassa näkyi olevan pullean näkönen Tufon tuubi
    Ai jossain silmänurkan tienoilla?

  30. #1440
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Birkala
    Viestit
    11.969
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Space Cowboy Katso viesti
    Ai jossain silmänurkan tienoilla?

    kellarin nurkassa vaan....

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •