ElectrobikeHephaFillariGiant
Sivu 37 / 281 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 27 35 36 37 38 39 47 87 137 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.081 - 1.110 / 8418

Aihe: MTB Järvenpää

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Fourtour Katso viesti
    Yhteislenkkiporukka alkaa tässä vaiheessa kesää jo olla siinä kunnossa, että vauhdit lenkeillä ovat nousseet huomattavasti, ja samalla myös kiinnostus niin kilpailemiseen, kuin myös oikeaoppiseen huippukunnon hiomiseen.
    Pahimpana riskinä on tietenkin harjoitella liikaa, jolloin kunto ei kehitykään, vaan elimistö voi pahimmillaan mennä ylirasitustilaan, josta toipuminen voi kestää pitkäänkin.
    Koska suunnistajat tunnetusti ovat kovakuntoista sakkia, ja lajia voi verrata ainakin kunto-ominaisuuksiltaan maastopyöräilyyn (minä ainakin näen samanlaisuutta), niin tästä näyttöesityksestä varmaan saa joitain vinkkejä omaan harjoitteluun:
    http://www.ssl.fi/SSL/sslweb.nsf/0/8...nPerusteet.ppt
    (Jollei toimi linkkinä, niin kopioi selaimen osoiteriville.)
    No nyt se on sitten vissiin poistettu palvelimelta... Tulikos kukaan tallentaneeksi tuota prujua?

Elimisön rasitustilan selvittäminen onkin sitten toinen juttu, mutta mikäli Kode on saanut lähettämästäni materiaalista tolkkua (tai jollain on asiaan kiinnostusta), niin voidaan sitä jakaa muillekin - tieto lisää tuskaa..!
    Jaa toki. Rasittaminen on kivaa ja olen muutenkin suuri tieto- & tuskafani

Oliskos innostusta vaikka perjantaina mennä ajelemaan kokeeksi viime vuoden reittiä (sen ehkä vielä muistan - vai, olisko ennemminkin niin, että sitä en unohda)? Ajettais rauhassa (töiden jälkeen, lähtö n. klo 17) suorinta reittiä sinne, ja katsottais kerran reitti, jonka jälkeen voisi ottaa maksimisykkeet parilla testikierroksella irti...
    Tällä haavaa näyttäisi niinkin hyvältä, että saatanpa ehkä keritä mukaan...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Timbe(r)man Katso viesti
    Mistä Petterii ostit niitä Spessun satuloita? Ei sulla satu olemaan yhtä ylimääräistä myytäväksi?
    Chebicistä. Tuota Rival mallia ei taideta valmistaa enää. Eipä o ylimääräsiä.

Harjoittelusta vielä

Harmi tuota hyvää SSL:n esitystä - jospa sekin vielä palaisi nähtäville. Ehkä SSL:n Järvenpääläinen toimitusjohtaja on todennut, ettei tää meidän touhu kaipaa enempää virikkeitä...

Tällaisen esityksen löysin myös:
    http://www.target2012.net/materiaali...arjoittelu.pdf

Ei ihan niin kattava, mutta paljon tiivistetympi.

Ja tässä hieman harjoittelun rytmittämisestä:
    http://www.kesy.fi/mp/db/file_librar...to01112003.pdf

Jos haluaa pitäytyä "perinteisessä" kehon kuuntelussa, ja harjoitella ilman apuvälineitä ja menetelmiä rasitustasojen tulkinnassa, niin kannattaa tutustua tähän:
    https://jyx.jyu.fi/dspace/bitstream/...pdf?sequence=1
    EDIT: Lukeminen kannattanee aloittaa sivulta 18. Myöhemmin voi, jos kiinnostaa, lukea muutakin. Mutta sivut 18-21 ovat kaikille, kuntotasoon ja tavoitteisiin puuttumatta, erinomaista perustietoa!

Elimistön rasitustilan helpohkoa (ainakin verinäytteisiin verrattuna) seuraamista voi toteuttaa sykkeiden, ja etenkin sykevälivaihtelun avulla; tarvitsee toki sykemittarin, joka sykevälivaihtelun seurantaan kykenee. Tässä aiheesta lyhyesti:
    http://www.polar.fi/fi/harjoittele_p...ntotilaa_polar

Ja pidemmästi vaikka minulta.
    Ertsi: lähetä sähköpostiosoitteesi minulle YV:vä, niin saat pienimuotoisen lukupaketin...
    Fourtour muokkasi tätä : 29.07.2010 at 14.34

Keinukalliolle perjantaina

Lupailee pientä kosteutta huomiselle; täytyypä illalla katsoa vielä uudelleen, josko vaihtais vielä gummit huomiseen reeniin. Rocket Ronit ei ainakaan todistetusti ole tuolla parhaimmillaan kostealla...

Sopiiko tuo ehdottamani aikataulu huomiselle? Voidaan sitä siirtää myöhempäänkin.

Eli kello 17 olisi lähtö maalikaupalta suorinta reittiä rauhassa kohti Keinukalliota, jossa ensin rauhallinen tutustuminen, ja sitten voisi muutaman kierroksen ajaa kovempaa. Vaikka kierros kerrallaan, yhteislähdöillä, tauko välissä - saadaan hyvä harjoitus tiistaita varten, tai muuten vaan...
    Ja keitä lähtee mukaan? Omaan tahtiin ajetaan, vaikka kovaa yritetäänkin mennä, joten kaikki mahtuvat mukaan!

Noiden aiemmin laittamieni esitysten mukaisestihan välillä pitäisi tehdä maksimiharjoituksiakin (suhteessa 85% peruskestävyyttä, ja 15% kovempia).

Minä ainakin näillä näkymin lähden Keinukallioille huomenna. Lähtö 1700 sopii minulle. Small Block 8 ei välttämättä ole paras märän kelin rengas, mutta vaihtamaankaan en ala, koska ainut kaapista löytyvä vaihtoehto on Bontragerin Mud X... Jos ei Kendoilla kulje, syytän sitten kramppeja, hapen loppumista tai jotain muuta huonoon kuntoon viittaavaa.

Lähdössä olisin minäkin, voi olla että tulen töistä suoraan. Olisiko lähtöpaikkana tuttu maalikauppa?

Kuusankoski vielä painaa jaloissa, joten ei passaa kirikierroksille lähteä. Lähden kuitenkin tutustumisajoon ja voin ottaa kierrosaikoja teille

ZeiZei: menikös sulla kuinka kivuttomasti se e13:stä XCX ohjuri paikoilleen? Superflyn runkoon ei asetu kohdalleen millään. Joutuu laittamaan rattaan ja kampien väliin prikkoja tai taivuttaa ohjurin taustalevyä, jotta saisi rattaan häkin keskelle. Ja kyllä mukaan tuleet spacerit keskiöön on paikoillaan ja oikein.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tauno Katso viesti
    Kuusankoski vielä painaa jaloissa, joten ei passaa kirikierroksille lähteä. Lähden kuitenkin tutustumisajoon ja voin ottaa kierrosaikoja teille
    Samassa hengessä saatan tulla mukaan.
    Me voy en bicicleta, no preguntéis adónde. Busco acaso un encuentro que me ilumine el día.

Lähdetään siis Maalikaupalta klo 17.00 rauhassa ajelemaan kohti Keinaria.

Hetken jo huolestutti noi naapurimme metsäpalojen aiheuttamat hiukkaspitoisuudet - tuollaisen normaalia enemmän keuhkotuuletusta vaativan suorituksen tekemisen kannalta (siis oman terveyden), mutta nyt näyttäisi jo pitoisuudet palanneen hyvälle tasolle:
    http://www.ilmanlaatu.fi/ilmanyt/nyt...graph&ls=suomi

Mutta mennäänpä siis rykäisemään mäkeen.

Tuun klo 17 maalikaupalle. Lähen tästä kohtapuoleen vähän lämmitelee jo etukäteen.

No nyt on käyty keinukalliossa pyörimässä. Mukana oli uusi lelu, Polarin sinihammassykevyö, joka kertoili sykkeet Nokialaisen Sports Trackerille. Ikävä kyllä st:n uusi saitti on vielä työn alla, joten harjoitusta ei saa sinne ladattua kaiken kansan pällisteltäväksi. Gpx:n tuosta saa tuupattua ulos, mutta siinä ei tietenkään ole sykedata mukana . Noh, reitti Endomondossa ja käppyrät yms. screenshotteina. Tuo on näemmä laskenut askeliakin, yhteensä 12787 ja ka. 102/min

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ertsi Katso viesti
    käppyrät yms. screenshotteina. Tuo on näemmä laskenut askeliakin, yhteensä 12787 ja ka. 102/min
    Yllättävän paljon tuollakin lenkillä sykkeet oli korkeammalla tasolla. Pääsääntöisesti kuitenkin koitettiin ajella rauhassa...
    Tosin luulen, että tuo 152 on sulla vielä ihan PK -alueella, kun maksimit kuitenkin nousee noin ylös, ja syke laskee nopeasti. Olisipa omakin syke noin "herkkä" - saattaisi päästä vielä mäen jälkeenkin vauhtiin.

Hyvä oli eilinen lenkki, mukavaa oli pari kertaa pinnistää porukalla mäkeen. Yksin kun ei oikein saa itsestään irti (pitää varmaan sitä Ikeaa kokeilla).

Yllättävän paljon tuollakin lenkillä sykkeet oli korkeammalla tasolla. Pääsääntöisesti kuitenkin koitettiin ajella rauhassa...
    Tosin luulen, että tuo 152 on sulla vielä ihan PK -alueella, kun maksimit kuitenkin nousee noin ylös, ja syke laskee nopeasti.
    Juu, nuo raja-arvot ovat ihan ST:n iän perusteella arpomia, eli korkeintaan suuntaa antavia... Yllätti kyllä, kuinka nopeasti ja kuinka alas sykkeet putosivat rypistyksen jälkeen. Kiitän siitä sinkuloinnin mukanaan tuomaa säännöllisehköä intervalliharjoittelua Tuossa oli autopause päällä, joka katkaisi ajanoton aina kun nopeus tippui alle 2 km/h. Täytyy jättää se pois päältä seuraavalla lenkillä, niin näkee kuinka alhaalla sykkeet käy torikokouksissa.

ohjuri

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Petterii Katso viesti
    ZeiZei: menikös sulla kuinka kivuttomasti se e13:stä XCX ohjuri paikoilleen? Superflyn runkoon ei asetu kohdalleen millään. Joutuu laittamaan rattaan ja kampien väliin prikkoja tai taivuttaa ohjurin taustalevyä, jotta saisi rattaan häkin keskelle. Ja kyllä mukaan tuleet spacerit keskiöön on paikoillaan ja oikein.
    Meni ihan kivuttomasti ja eturatas asettu ihan keskelle ohjuria, kun ottaa vetopuolen laakerin irti rungosta ottaa simpan kaksi säätö prikkaa pois ja laittaa ohjurin "ulommaiseksi" ja sit perään loput prikat että alkuperäinen leveys säilyy!

Täytyy vissiin panostaa kanssa parempaan mittariin. Kiva olisi kanssa saada käppyröitä omasta koneesta. Mulla oli tolla lenkilla max 183 ja keski 129.

Tätä olen itse kuolannut...
    http://www.actionsports.de/gb/Electr...G3::26895.html

Oma S800i -malli vuodelta -04 on vaan vielä ihan riittävä, eikä osoita edes hajoamisen merkkejäkään. No, joku kunnon OTB, kun se on tangossa kiinni, voisi nopeuttaa vaihtoa...

Tätä olen itse kuolannut...
    http://www.actionsports.de/gb/Electr...G3::26895.html

Oma S800i -malli vuodelta -04 on vaan vielä ihan riittävä, eikä osoita edes hajoamisen merkkejäkään. No, joku kunnon OTB, kun se on tangossa kiinni, voisi nopeuttaa vaihtoa...
    Katohan ei edes pahan hintanen..

Minulla on nyt "köyhän miehen ratkaisu", eli tälläinen. Posteineen karvan alle 80 €, keskiviikkona tilasin ja perjantaina kolahti postilaatikkoon. Älykkäästä kännykästä löytyy GPS ja jahka nuo saavat saittinsa pystyyn voi kartalta katsella, miten se syke missäkin kohtaa lenkkiä käyttäytyi. Täytynee hankkia/askarrella joku stongateline puhelimelle, niin näkee kartan, sykkeet, nopeudet yms. helpohkosti yhdellä silmäyksellä...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ZeiZei66 Katso viesti
    Meni ihan kivuttomasti ja eturatas asettu ihan keskelle ohjuria, kun ottaa vetopuolen laakerin irti rungosta ottaa simpan kaksi säätö prikkaa pois ja laittaa ohjurin "ulommaiseksi" ja sit perään loput prikat että alkuperäinen leveys säilyy!

Jepulis. Mulla on tuo XCX nyt nipparilla kiinni kammessa taipumassa, jotta saisi rattaan keskelle häkkiä. Kassotaan miten käy vai tilataanko MRP:n vastaava jossa on spacerilla säädettävissä häkin asento.

Lamppu syttyi Sunnuntailenksu

Hekumoin eilen, että huomenna saan ajaa pitkän lenkin. Noh, yllättäen ilmaantuikin aikataulurajoite, elikkäs kahdeksi pitäisi ehtiä kotiin... Ajattelin paikata tilanteen lähtemällä jo yhdeksältä liikkeelle. Eli ensimmäinen lähtö klo 9 maalikaupalta, ajellaan siinä lähistöllä tunti ja lähdetään hyvin lämmitelleinä klo 10 uudestaan

Mullakin jää pitkälenkki väliin. Käyn sitten iltapäivästä vetää tunnin täyttä. Eiköhän sillä sitten jaksa kisoissa. Pitäs olla poutaakin tiistaina

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ertsi Katso viesti
    Hekumoin eilen, että huomenna saan ajaa pitkän lenkin. Noh, yllättäen ilmaantuikin aikataulurajoite, elikkäs kahdeksi pitäisi ehtiä kotiin... Ajattelin paikata tilanteen lähtemällä jo yhdeksältä liikkeelle. Eli ensimmäinen lähtö klo 9 maalikaupalta, ajellaan siinä lähistöllä tunti ja lähdetään hyvin lämmitelleinä klo 10 uudestaan
    Jos jaksan herätä, siis henkisesti (nahkavekkarit kyllä repii mut ylös), niin voisin tulla itsekin jo klo 9.

Ja mun käyttämä sääpalvelu kyllä ennustaa tiistaille vedenpaisumusta, joten saapa nähdä viitsiikö lähteä itseään Keinarin mäkiin kiusaamaan; kun ei meinaa jaksaa hyvällä kelilläkään päälle asti.

Ja mun käyttämä sääpalvelu kyllä ennustaa tiistaille vedenpaisumusta,
    Katsoin juuri Forecan täsmäsään Keravalle. Tiistaina klo 18 on pilvistä, lämpötila 22, sateesta ei tietoakaan. Keskiviikolle näyttää ennuste joitakin millejä sadetta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tauno Katso viesti
    Katsoin juuri Forecan täsmäsään Keravalle. Tiistaina klo 18 on pilvistä, lämpötila 22, sateesta ei tietoakaan. Keskiviikolle näyttää ennuste joitakin millejä sadetta.
    Vielä eilen illalla samainen ennuste näytti, että koko tiistain sataa kuin Esterin /c:stä... Ei noita ennusteita kannata katsella ennen kuin sitten tiistaina iltapäivästä

Sunnuntailenkki

Olipa mukava ja rauhallinen lenkki tänään. Keskisyke 118, max 147.
    Uusia polkujakin käytiin ajamassa, ja siirtymillä ajeltiin sopivaa vauhtia.

Pari aika itsekeskeistä kaveria tavattiin keskellä korpea; eivät juuri muuta hokeneet kuin: minä, minä, minä - ja vielä vahvalla murteella!
    Onneksi sain niistä pari kuvaa ja videon, ja ne löytyvät täältä reitin varrelta kohtaamispaikalta:
    http://sportstracker.nokia.com/nts/w....do?id=2806914

Onko porukasta lähdössä ketään ensi viikonloppuna Sappeen maratonille? Entä kolmen viikon päästä Finlandia- maratonille Lahteen?
    Ai, niin. Tänään Erzin venyttelyt satulassa toi mieleen maalituuletukset, josta taas tuli mieleen tämä: http://www.youtube.com/watch?v=wOur8qXvpnk&feature=fvst
    On meillä erilaiset kondikset. Fourtourille lenkki oli kepeä. Mulle kolmen viikon lomailun ja korkeenpaikan leirityksen jälkeen aika rankka. Alkumatkasta piti repun mahavyö avata kun ahisti niiiin.... Sykkeitä ei ees kehtaa tähän laittaa.
    onks pakko, jos ei haluu

Finlandiaan menossa ajamaan pidemmän matkan. _o/

Ertsille kikkailupyörä!

Hanki vaan Ertsi joku temppuilupyörä, sillä olisihan näitä mukavampi katsoa livenä:
    http://www.youtube.com/watch?v=zploy...eature=related

Vaikka nähtiinhän sitä taas tänäänkin maastossa, mutta pitäisi vaan itse päästä perässä, ettei jäisi suurin osa näkemättä...

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •