ElectrobikeGiantFillariHepha
Sivu 45 / 98 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 35 43 44 45 46 47 55 95 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.321 - 1.350 / 2922

Aihe: Pyöräilijöiden tervehtiminen

Yksi harrastajan näköinen tuli tänään vastaan ja hyvin nousi lapa vastatervehdykseen vaikka meikä oli maantiepyörällä ja tämä maasturilla... Täällä ei niin oo nuukaa millä kalustolla liikutaan.. Kypärättömiä ei hirveesti jaksa moikkailla, mutta kaikkia tervehditään takaisin

Pitäs varmaan maasturiinki vaihtaa suvikumit nastoin tilalle niin pääsis kans metikköön, kunhan siellä vähän kuivahtaa .. Tai mettäautoteitähän nuo reitit täällä pääosin on eikä taatusti tulee fillarilla ketään vastaan .. Yhden käden sormilla laskettavissa ne kerrat kun joku harrastaja tulee yhtaikaa metsäpolulle, joten siellä ei tartte moikkailla
    -- not fast but furious --

Mitä tässä on tullu harrastettua tätä lajia, niin tuntuu olevan tää morotus yleisempää, kun mitä esimerkiks rekkakuskeilla. Siinäkin hommassa morjesteltiin ennen aina jos tuli joku isommalla autolla vastaan, vaan eipä enää morjesta kun ehkä just puolet. Pyöräillessä jos tulee maantiepyöräilijä vastaan niin on morjestus tullu takasin ainakin 80 % tapauksista. Toivottavasti siitä ei pyöräillessä tule katoava perinne.

Keravalla Zeuksen jäsenet on ainakin hyviä moikkaamaan. Alkuviikolla tuli kilpurilla vastaan ja moikkas. Minä olin matkassa kaupunkisinkulalla lapsi kyydissä!
    Eilen vanhalla Lahdentiellä myös varovainen tervehdys, minä edelleen kaupunkisinkulalla ja reppu selässä. No, on mulla pyörässä kippurasarvet, tuo uskottavuutta.

A.A Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti H.Å Katso viesti
    Keravalla Zeuksen jäsenet on ainakin hyviä moikkaamaan.
    Parhaita.

Onkai nuo norjalaiset outoja, eilenki tuli Finnsnesin ja Skibotnin välillä kolme vastaa eikä kukaan moikannu, ainii, mää ajoin autolla

Paskat maisemat ja skittfiske, akkurat

Olipa Oulun korkeudella tänään kaikki mörököllit liikkeellä, yks ainut vaivautui tervehtimään takas vai vaikuttiko minun amatööritunturi pöörä asiaan
    Noo, jokainen taplaa tyylillään....

Kyllä tossa äsken tehdyllä lenkillä pari kuskia morotti minulle ja minä takaisin. Ohikulkutiellä tuntui muutenkin liikkuvan paljon maantiepyöräilijöitä.
    Nokian Hakkapeliitta W240/W106, loppu se liukastelu...ehkä

Tämä on aihe, joka aina silloin tällöin nousee esille ja on nytkin saanut monta kommenttia. Totuus on se, etteivät suomalaiset kuntopyöräilijät tervehdi. Toisin on muualla. Kuten aikaisemmin olen todennut pyörämatkalla Tonavan rantoja pitkin Itävallan halki pyöräilijöitä tuli vastaan runsaasti ja lähes kaikki toivottivat joko "Guten Morgen" tai "Guten tag". Mielestäni on niin, että suomalaiset ovat luonteeltaan jäykkiä. Lisäksi mielestäni kuntopyöräilijöissä on paljon tosikkoja, jotka hampaat irvessä puskevat eteenpäin. Siinä ei silloin tervehtimiselle ole sijaa. Itse olen kyllä pyöräilijän tullessa vastaan vilkaissut todetakseni, mikä on tilanne tervehtimisen suhteen. Jos tervehtimisessä on jotain elonmerkkejä havaittavissa, olen tervehtinyt. Olenkin sitä mieltä, että tähän yleiseen tervehdittämättömyyteen on tyydyttävä ja todettava, että se kuuluu suomalaisen pyöräilijän perusluonteeseen. Voisimmekin silloin jättää tämän aiheen, koska eihän se täällä keskustelemalla mihinkään muutu.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti A.A Katso viesti
    Parhaita.
    Tuli kaks kaverii vastaan Nukarin lähellä, ainakin toisella Zeusin paita ja kumpikaan ei moikannut.

Pari kuopiolaista kilpapyöräijää tuli vastaan Vuorelan kaupan kohdalla. Toissapäivänä.
    Lapa ei värähtänyt. Taitaa olla ylýpiää sakkia.
    Jos et aja et voi ottaa!

Oon ihmetelly samaa hommaa näin uutena harrastajana
    Ei nouse lapa pystyyn täällä Riksun seuduilla näillä "tosi" harrastajilla. Ilmeisesti mun halpa Bianchi ja pyöräily sortsit ei tee ammattilaisiin vaikutusta
    Vanhemmat pyöräilyn harrastajat kyl morjestaa, tänään lenkillä jopa
    vähän aikaa juteltiin yhden vanhemman herrasmiehen kanssa, kunnes
    kaveri katos horisonttiin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ter-mar Katso viesti
    Oon ihmetelly samaa hommaa näin uutena harrastajana
    Ei nouse lapa pystyyn täällä Riksun seuduilla näillä "tosi" harrastajilla. Ilmeisesti mun halpa Bianchi ja pyöräily sortsit ei tee ammattilaisiin vaikutusta
    Vanhemmat pyöräilyn harrastajat kyl morjestaa, tänään lenkillä jopa
    vähän aikaa juteltiin yhden vanhemman herrasmiehen kanssa, kunnes
    kaveri katos horisonttiin.
    Tuskin se siitä on kiinni. Tampereen suunnalla näyttää siltä, että mitä keltaisempi paita vastaantulijalla on sen epätodennäköisemmin lapa nousee. Pätee sekä vastaantullessa että ohitettaessa
    Die Kanonen von Kauppi
    |ex 10k-kerho|
    "ajelee takana, porukan perällä vaan ja syö patukkaa siellä koko ajan" E. Lummelampi

Mitäs sitä ventovieraille lapaa nostelemaan - kovassa vauhdissa voi sitä paitsi lähteä oma masiina lapasesta!

Ei muuta ku lavat pystyyn ku nähään, joku voi luulla et pyöräily on hauskaa

Eilen olin toista kertaa lenkillä uudella maantiepyörälläni ja jo moikkailtiin. Mukavalta tuntui Muutaman vuoden tätä ennen ajellut hybridillä eikä moikkailuja ole näkynyt. Hieman on laimeampaa tässä lajissa toi moikkailu kuin mihin on moottoripyöräillessä tottunut, mut mitäpä tuosta. Tosin moottoripyöräillessäkin harvemmin eri mallien edustajat moikkailee (kyykky vs. custom esim.)

Joo kyl moottoripyöräilijät morjenstelee 90%

Täällä pyöräilijät tervehtivät usein, moottoripyöräilijät ei.

Toisaalta täällä on moottoripyöriä enemmän kuin Suomessa autoja.
    Kehittämässä Keski-Euroopan pyöräilykulttuuria

Eilisen Muurame-Hollola 174km (2/5) ja tämänpäivän Hollola-Korso 85km (5/9) ajon perusteella sanoisin, että etelä-suomessa moikkaillaan paremmin. Otanta tehty Giant Reign 1, jossa big applet alla. Kuhmoisten kohdalla oli ainoa tervehdys, joka lähti vastapuolelta. 2 Japanilaista vaihtaria olivat pyörämatkalla JKL-Lahti ja heiluttelivat jo kaukaa Tänään trikoissa ajavat tervehtivät yhtä lukuunottamatta, hybridi ajajat olivat vain hämmentyneitä. Siirtymäajoa tekeviä marjamummoja en viitsinyt hämmentää heiluttelulla.

Kauklahden Neste - Lapinkylä välillä tuli moikattua varmaan kuutta ellei, jopa useampaakin maantiekuskia ja kaikki vastasivat tervehdyksiin Kaikki olivat menossa Nesteen suuntaa..
    Still rides with 26er

Tänään viidestä kuskista neljä morotti. Viimeisin taisi niin tosissaan polkea ylämäkeä ettei huomannut mua
    <3

Tänään maantiepyörällä aamulenkin loppupuolella parille hybridikuskille nostin kättä tervehdykseen ja sain vastineeksi hölmistyneet katseet.
    -- not fast but furious --

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mk Katso viesti
    Tänään maantiepyörällä aamulenkin loppupuolella parille hybridikuskille nostin kättä tervehdykseen ja sain vastineeksi hölmistyneet katseet.
    Niinpä, olemme ubersporttihypriidien kanssa aika ylypiää porukkaa , ymmärrän siksi hölmistyneet katseet.

Tuolla pitkällä matkalla piristi mukavasti kun vastaantulija nosti lapasta. Ei tarvinnut olla edes pyöräilijä. Tuusniemen ja Ylämyllyn välillä sellainen sympaattinen mummo mummopyörällä vilkutti oikein kunnolla. Hymyilytti vielä Ylämyllylläkin.

Epäilyksen Lohi Guest
    Välineistö: Kona Jake The Snake ja pyöräilijällä painoa yli 100kg, vauhtia 25-30 kmh, päällä Lidlin pyöräilyhousut ja paita.
    Ennen Keravan kevätpolkaisua Vanhalla Lahdentiellä ei yhdenkään kisapaikan suuntaan menevän lapa noussut. Vastaantulijoita oli noin kolmisenkymmentä. Järvenpäässä taas lapa nousi lähes jokaisella.

Neulamäellä moikattiin mtb-kuskia ja Puijon päällä maantiepyöräilijää

Peräti kolme porukkaa tuli tänään keskuspuistossa vastaan ja kaikkia moikkailtiin. Pitää ihan harkita josko jättäis tämän yksinäisenä sutena vetämisen ja lähtis oikeen seurassa ajeleen.

Minen enää moikkaa ketään !! Haistakaa........
    "Armeijan johdon tulee asettaa asevelvolliset edestäpäin tulevan todennäköisen ja takaa tulevan varman kuoleman väliin.”

Jopo Juoppo Guest
    Olen itsekin alkanut varovaisesti päätä sivulle kääntämään kohdatessa (ei siis poispäin), ikään kuin tervehtimisen elkeenä tai aikeena (varovaisesti!).
    Joskus olen jopa hieman kulmakarvojakin kohotellut tervehdyksenomaisesti. Silleen vavihkaa kuitenkin, etteivät vaan olisi huomanneet.

Niin se vaan meikäkin näköjään alkaa pehmetä hiljakseen. Yli nelkyt vuotta fillarin vatkausta alkaa jättää jälkensä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ketju44 Katso viesti
    Minen enää moikkaa ketään !! Haistakaa........
    Hävettää Tänään lahdentiellä tuli kuitenkin morjesteltua.
    "Armeijan johdon tulee asettaa asevelvolliset edestäpäin tulevan todennäköisen ja takaa tulevan varman kuoleman väliin.”

Sun tarttee teipata kädet stongaan kiinni niin loppuu tuo tyhjänpäiväinen huitominen.
    *Ketjut ovat sotkemista varten*

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •