GarminElectrobikeGiant
Sivu 13 / 83 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3 11 12 13 14 15 23 63 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 361 - 390 / 2473

Aihe: Pyöräilyhousut

Oletko Kallelta käynyt kysymässä? Siellä oli joku viikko takaisin ainakin noita, mustia vaan tosin.

Pyöräpojilta löytyy myös, sekä Löfflerin tekstiilejä, että tietämystä noista kokoasioista
    -- not fast but furious --

Tänään Shimpan Windtex succikset ekaa kertaa päällä. Fiilikset vähän kaksinaiset. Pitivät hyvin tuulta, mutta olivat aika kankeat käyttää - melkein kuin raappahousut. Polvitaipeeseen kerääntyi ajon aikana snadit makkarat. Ehkä noihin havaittuihin minoihin tottuu ajan mittaa.

Itse sain tänään postissa L kokoiset Endura Gridlock housut, valitettavasti nämä olivat kuitenkin hieman liian isot tällaiselle 179/74 miehelle... pitää kai yrittää tilata M kokoa seuraavaksi, sen verran nämä kuitenkin vakuuttivat laadultaan.

Laittakaa YV jos nämä L:t kiinnostaa (sijaitsevat Helsingissä)!

Mä oon 170/80 ja käytin tänäänkin noita Endura Gridlock L-kokoisia housuja, just passelit. Puntit on aika pitkät mutta eivät laahaa maata kengät jalassa, vyötärön leveys ym. ovat ihan kohdallaan.

Mitenkäs noissa vaatteiden kokotaulukoissa on tuon inseamin kanssa? Onko kysytty mitta sama, kuin polkupyörän kokoa pähkittäessä vai mitataanko vain nilkan alaosaan asti? Omat mitat menisi Goren taulukon mukaan pituus(183cm) L, inseam(87,3 lattiaan mitattuna) XXL, Waist(89) L ja hip(94) M. Äkkiä ajateltuna tuo jalan pituus voisi olla vain nilkkaan asti. Kaapissa yhdet henkselishortsit ja kahdet pitkät Windstopperit henkseleillä kyseistä merkkiä ja koko on L. Punttien pituus on riittävä ja muutenkin istuu hyvin. Jos alle enemmän kuin yhdet pitkät alkkarit niin sitten varmaan saisi olla kokoa isommat.
    appmot muokkasi tätä : 06.11.2009 at 19.23

Inseam on sisäsauman mitta, eli mittaa vain nilkkaan asti. Muuten tulee puntit lattiaan asti.
    Holokki auki ku H. Moilane.

Onko kenelläkään kokemuksia näistä Polaris housuista?
    http://www.chainreactioncycles.com/M...?ModelID=16446
    http://www.chainreactioncycles.com/M...?ModelID=16447

Miten nämä kestävät vettä, tuulta ja kylmyyttä?

EDIT: Entäs Craft PXC Storm Tights (http://www.stadium.se/sport/vintersp...c-storm-tights)
    HEL muokkasi tätä : 08.11.2009 at 13.00

Lainaus Alkujaan tämän lähetti SykkeListi Katso viesti
    Olen etsiskellyt Löfflerin WS ajopöksyjä talvikäyttöön, mallina ajattelin tuota Löfflerin paksua pöksyä. Ongelma on, ettei noita ole täällä tsadissa missään saatavilla (lue: löytynyt). Toisessa Löfflerin mallissa oli passeli koko #52. Onko nuo L:n koot jotenkin synkronissa, eli onko paha oletus, että jos yksi Löfflerin 52 on mulle passeli, niin toinen malli passaa samassa koossa?
    2 eri malliset Löffet itsellä ja koko on sama ja hyvin passaa molemmat.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Maantie123 Katso viesti
    Onkos Descenten sukkahousuista kokemusta? Tai ovatko tiukalla mitoituksella? Kun pituutta on 191 ja painoa 74, niin harvassa näkyy olevan sopivat housut, tai ainakin kauppojen mittataulukoiden perusteella. Nykyiset DHBn XL kondomitkin jäävät 10 senttiä nilkasta lyhyeksi.
    Tuollaisia hieman harkitsen:http://www.wiggle.co.uk/p/cycle/7/De...ts/5360031373/
    Mittanauha käteen, jollei oma sisäsauman mitta ole muuten vielä tiedossa. 83.5 cm näyttäisi noissa L-koon pöksyissä olevan, jota putiikista vielä löytyy.

Descenten puolesta voin antaa ääneni muuten, mulle sopii naisten kamoisa xs-koko, eli on hieman reilumpi kuin italiaanojen tai sveitsiläisten mitoitus - siis naistenmalleissa.

Mutta jos pituus on ongelma, niin mittanauha varmaan auttaa parhaiten. Jalan ja torson mitta ovat kuitenkin niin erilaiset eri ihmisillä vaikka kokonaismitta ynnäisikin. Henkselihousuissa myös tuo torsomitta on aika olennainen, mutta sitä ei tuolta sizing information kohdasta löytynytkään. Jollet ole erityisen pitkäraajainen ja lyhytselkäinen tai toisin päin, niin eiköhän noilla annetuilla mitoillakin pitäisi selvitä.
    "nothing is sacred,
    when everyone's talking
    and no one is listening"

(Lagwagon - Messengers)

Laitahan, maantie 123, hyvä housu tänne tiedoksi jos löydät!
    Itsellä mittaa 192 cm ja jalkaa piiisaa!

en aiemmin ole netistä vaatepuolta tilannut ja nyt ajattelin rohkaistua sen tekemään niin kysyisin että kuinka hyvin on noi eri valmistajien kokotaulukot mätsänny keskimäärin käytännön kanssa? Pitäs viimeinkin saada asialliset pöksyt hommattua, kattelin että goren tai löfflerin edukkaamman luokan pökät vois olla allekirjoittaneelle bueno
    ristoh muokkasi tätä : 23.11.2009 at 23.43

Lainaus Alkujaan tämän lähetti nimenion Katso viesti
    Laitahan, maantie 123, hyvä housu tänne tiedoksi jos löydät!
    Itsellä mittaa 192 cm ja jalkaa piiisaa!
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Maantie123 Katso viesti
    Laitan tietoa, jos sopivat sattuu löytymään. Juuri sopivia en kyllä usko edes löytäväni, mutta melkein sopivatkin riittää jo hyvin tässä tilanteessa. Katsotaan.
    En jaksanut lukea koko ketjua, joten kommenttini arvo voi olla alhainen, mutta itse olen havainnut Craftin housut sopiviksi ja riittävän pitkälahkeisiksi. Pituutta 192 cm ja sisämittaa ehkä 94 cm. Ja painoa 112 kg, eli ei ihan hoikka tapaus.

EDIT: koko oli siis XXL
    ---
    Parempi pipo taskussa kuin oksalla.

..palaan tohon kysymykseeni siitä syystä että kas kun tota etureppuu on vielä sen verran että sen joutuu vängällä huomioimaan housuvalinnassakin.. jos ois pökät jotka sopis niin viihtyis ens kesänä enemmän sitä läskiä polttamassa fillarin selässä. Eli kun valmistajien kokotaulukoita lukee niin voiko niihin ihan suoraan luottaa? Meinaan ettei ole samaa efektiä kuin shimanon kenkien kokomerkinnöissä. Vai kannattaako suosilla jättää henkseliversiot syrjään ja kattoo noita shortsivermeitä.
    Köyhää houkuttais tilata netistä eikä tunnu reilulta käydä ensin sovittamassa liikkeessä ja sitte tilata tyystin muualta. Reilua vai hölmöä tiedä sitten.
    Ei sitä uskois miten paljon tää läski aiheuttaakaan harmia. Prkl.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ristoh Katso viesti
    Vai kannattaako suosilla jättää henkseliversiot syrjään ja kattoo noita shortsivermeitä.
    Mielummin kannattaa suosiolla jättää shortsivermeet syrjään ja kattoo noita henkeseliversioita. Jos viihtyminen satulassa oli ykköstavoite.
    Holokki auki ku H. Moilane.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ristoh Katso viesti
    Vai kannattaako suosilla jättää henkseliversiot syrjään ja kattoo noita shortsivermeitä.
    Köyhää houkuttais tilata netistä eikä tunnu reilulta käydä ensin sovittamassa liikkeessä ja sitte tilata tyystin muualta. Reilua vai hölmöä tiedä sitten.
    Ei sitä uskois miten paljon tää läski aiheuttaakaan harmia. Prkl.
    Elähän huoli, kyllä se rasva sulaa kun pääsee liikkeelle. Ja sitä edesauttaa kyllä mielestäni henkselimallin housut, itse olen kyllä tykännyt että ovat erinomaiset. Ja sinne liikkeeseen kyllä suosittaisin menemään sen takia, että jos sitä etureppua on kertynyt kovinkin niin se sopivuus on kyllä testattava sovittamalla. Helpoimmalla kyllä selviät sillä tapaa.
    *Ketjut ovat sotkemista varten*

Tarvitsisin vertaistukea !

Niin korkeutta kuin maassakin on kertynyt (203 cm / 125 kg). Aikaisemmin olen käyttänyt halpoja housuja (Lidl ym.), joissa istuvuus on korvattu venyvyydellä. Haluan parempaa. Mieluummin olkaimellinen ja lyhytlahkeinen malli, jonka kanssa ei jatkuvasti kalvaisi mieltä (ja ahteria) epäilys siitä, että kärsimys on turhaa. Onko joku ratkaissut vastaavan ongelman? Palstalla tähän asti käydyt keskustelut rajoittuvat vain kookkaisiin, perus XXL-kokoisiin, pyöräilijöihin.

Assos
    Onko tietoa mistä Assosksen housuja saa pääkaupunkiseudulta.

Miksi santiani pyöräily housuni haisevat aivan järkyttävälle heti ensimmäisen käyttökerran jälkeen, ihan kun olisin kussut housuun, vaikken tietääkseni ole.
    Jos ei pysy muiden mukana niin ainahan voi polkea hitaammin

Löfflerin lyhyet BIB-housut

Kesä lähenee ja kunnon housut pöyrälenkeille olisi hakusessa. Seuraavia Löfflerin housuja olen katellut:

http://www.loeffler.at/fi/Tuotteet/B...?GERHOSE-C-TEX

http://www.loeffler.at/fi/Tuotteet/B...-HOSE-HOT-BOND

http://www.loeffler.at/fi/Tuotteet/B...-HOSE-SAN-REMO

http://www.loeffler.at/fi/Tuotteet/B...GERHOSE-WINNER

Eli, ensimmäinen lienee Löfflerin versio "skins" -housusta. Onko tästä kenelläkään kokemuksia? Entäs noi Hot Bondit vs. normaalit housut, onko Hot Bondit mukavemmat jalassa vai mikä on idea niissä on. Lopuksi olen miettinyt noita wind stopper housuja, mutta kun puhutaan kesähoususta niin onko ne liian kuumat vai onko kesälläkin WS hyvä ominaisuus housuissa?

Eli, kokemuksia ja mielipiteitä em. housuista kaivataan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JKS78 Katso viesti
    K

http://www.loeffler.at/fi/Tuotteet/B...-HOSE-HOT-BOND

Entäs noi Hot Bondit vs. normaalit housut, onko Hot Bondit mukavemmat jalassa vai mikä on idea niissä on.
    Itse hankin Hot Bondit viime kesänä ja ovat olleet erittäin mukavat. Jos olen oikein ymmärtänyt, niin Hot Bondeissa on ompeleiden sijaan liimattu palasia yhteen kuumentamalla tms., jolloin saumakohdat ovat myös "elastiset". Se varmaan sitten auttanee käyttömukavuuteen.

Miten noiden löfflerin kokojen kanssa? Itsekin olen hot bond housuja harkinnut. Auttaisi jos saisi vähän tietoja mikä koko on sopinut tietynmittaiselle. Nettikaupasta kun olisin nuo luultavasti ostamassa.

Itsellä ollut nyt Hot Bondit viime kesästä ja olen ollut tosi tyytyväinen niihin. Housuja on käytetty ahkerasti ja pesty myöskin surutta, eikä ole mitään ongelmaa ollut. Haarustan pehmuste istuu ainakin meikäläiselle hyvin ja istuvuus kaikenkaikkiaan on just nappiin.

Koko on XL=54 ja omat mitat ovat 181/82kg, reiden ympärys lahkeen suun kohdalla 45cm, ja lähempänä nivusia 55cm.
    *Ketjut ovat sotkemista varten*

Täällä Hotbondit + vanhemmat Löffen henselihousut + noiden http://www.loeffler.at/fi/Tuotteet/B...HR.-BIKE-SHORT mukana tuleet vaippahousut. Kaikki yhtä mukavia. Suosittelen varauksetta.

Koko on L 52, äijä 182 ja jalan sisämitta jotain 84, en muista tarkkaan enkä ny viitti mitata.
    kmw muokkasi tätä : 27.03.2010 at 17.13 Syy: puuttuva a
    "Kaikista seksuaalisista poikkeavuuksista siveys on kaikkein omituisin"
    Anatole France

Forumilaislla kokemuksia Skinsin bibshortseista?

Meikäläisellä on muutamia Löfflerin housuja ollut, ei tosin Hot Bondeja, mutta sekä malliston peruskalustoa että paremman pään housua, ja kaikissa sopivimmaksi on osoittautunut koko M 50. Pituutta on n 183, painoa jotain 72-73kg ja jalan sisämitta 87cm.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti leecher Katso viesti
    Tänään oli ensimmäistä kertaa jalassa lenkillä. Ainakin malli, joka minulla on, istuu erittäin hyvin pyöräilijän vartaloon eli reilumpiin jalkoihin ja sutjakkaaseen ylävartaloon.

Oikeastaan ensimmäiset ajohousut, jotka oli myös reisistä ihan sopivat, ja eivät nouse ajon aikana reiden puoliväliin puristamaan. Kyllä kehtoo suositella..
    http://ollimiettinen.blogspot.com/
    Tarinaa urheilijan elämästä, kisoista, harjoittelusta ja tietenkin fillareista.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti J T K Katso viesti
    Itsellä ollut nyt Hot Bondit viime kesästä ja olen ollut tosi tyytyväinen niihin. Housuja on käytetty ahkerasti ja pesty myöskin surutta, eikä ole mitään ongelmaa ollut. Haarustan pehmuste istuu ainakin meikäläiselle hyvin ja istuvuus kaikenkaikkiaan on just nappiin.

Koko on XL=54 ja omat mitat ovat 181/82kg, reiden ympärys lahkeen suun kohdalla 45cm, ja lähempänä nivusia 55cm.
    Komppaan olen suunnilleen saman kokoinen pari kolme kiloa keveympi jalka aikalailla saman paksuinen ja xl:ää on hot bondit ja vanhemmat Löfflerit.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti leecher Katso viesti
    Täällä jotain kommentteja niistä on varmaan ollutkin muistaakseni, mutta sanotaan nyt omalta osaltani, että ovat loistavia! Ehdottomasti parhaat mitä päälleni olen pistänyt. Samanlaista kommentointia on ollut muuallakin.

Olisko arvon foorumilaisilla vinkkejä mistä noita housuja kannattaa ostaa?
    Hankintalistan ykkösenä olis just nyt tollaset 3/4 bibshortsit kesäajeluita varten, eli hyvä tuuletus ja kosteudensiirto ja kunnon pehmuste ovat tärkeimmät kriteerit.

Löfflerin hot bondeja oli kehuttu täällä ja ainakin pyöräpojilla näyttäis olevan niitä myynnissä hintaan 129€.

Skinsin bibshortseja oli myös kovasti kehuttu ja niitä löytyy ainakin CRC:ltä 140 egellä.

Halvempaa shortsia löytyykin sitten esim. Pearl Izumilta, mutta en muista oliko joku niitä kehunut/haukkunut täällä. Netistä löysin kyllä kehuja laadusta ja mukavuudesta, joten ei kai ne ihan turhia pöksyjä ole. Evans Cycles tarjoaa niitä hintaan 40€.
    "When I orbited the Earth, I saw how beautiful our planet is. We must protect and preserve this beauty and not destroy it." - Yuri Gagarin

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •