HephaGiantFillariElectrobike
Sivu 15 / 55 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 5 13 14 15 16 17 25 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 421 - 450 / 1631

Aihe: Taistelu tappajasepeliä vastaan

  1. #421
    Liittynyt
    08/2006
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    83
    Sisäkummit kyllästetty Magik Seal -aineksella (kiitos PHI!) ja ensimmäinen työmatka taitettu tänä aamuna. Raporttia seuraa jahka kokemusta karttuu. Ottaen kuitenkin huomioon myyjän jo monen vuoden kokemuksen aineen tehosta en odota juurikaan ongelmia HKR:n sepeliosaston taholta.

    Edit; huomasin muuten takakumin olevan puhki eilen illalla kun vetäydyin talliin ropaamaan. Ei ollut sepeli, oli nasta(a). Joten se siitä Continental TourRiden voittokulusta, vaiko kenties poikkeus vain vahvisti säännön..?

  2. #422
    Liittynyt
    07/2007
    Paikkakunta
    Helsinki, Kurkimäki
    Viestit
    387
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hoss Katso viesti
    Pahus, kuulostaa pahaenteiseltä. Saa nähdä miten allekirjoittaneelle käy. Itse mietin että jos uudet nastarenkaat ja nauhayhdistelmä ei riitä niin kait on pidettävä ajamisessa taukoa ainakin niin pitkään että lumi pysyisi maassa. Jospa se auttaisi vähän renkaiden kestämisessä.
    Vaihdoin nastoista plussiin kun ei ole pariin viikkoon lunta näkynyt eikä viitsinyt nastoilla ajella sulan aikana.

    Normaalisti mulla on kombo 35mm Marathon Winter ja suojana vanha 23mm maantierengas reunavaijerit poistettuna pääli- ja sisäkumin välissä. Vain yhden kerran toi yhdistelmä puhkesi viime talven 1900km:n aikana. Ainoa haitta on että kiekkoparilla on painoa vaivaiset 4,45kg

  3. #423
    Nokian W106 kestää myös tappajasepeliä hyvin. Viikonloppuna löytyi kuitenkin senkin selättäjä, kolmen tuuman rautanaula napsahti renkaasta läpi Tattariharjuntien kv-väylällä. Murphyn lain mukaan se ainoa mukana ollut uusi continental-merkkinen varasisäkumi oli venttiilivikainen. Presta ei pitänyt omalla painolla ilmaan sisällä. Vasta kun mutterin kiristi tiukkaan, ilma pysyi sisällä. Siinä kävi pumppukäsi vauhdilla, että sai tikattua ilmaa sisään nopeammin kun venttiili laski ulos. Sen jälkeen mutteri nopeasti kiinni, ennen kuin loputkin ilmat karkaavat. Sen verran sain kuitenkin ilmaa sisään, että sain nilkutettua kotiin. Yleensä minulla on aina kaksi varakumia mukana, mutta laiskuuttani en ole pakannut uutta edellisen puhjenneen tilalle. Tapaus oli taas hyvä muistutus itselleni, että kannattaa pitää kahta vararengasta mukana.
    - Put me back on my Bike -

  4. #424
    Liittynyt
    02/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti micoz Katso viesti
    Sisäkummit kyllästetty Magik Seal -aineksella (kiitos PHI!) ja ensimmäinen työmatka taitettu tänä aamuna. Raporttia seuraa jahka kokemusta karttuu. Ottaen kuitenkin huomioon myyjän jo monen vuoden kokemuksen aineen tehosta en odota juurikaan ongelmia HKR:n sepeliosaston taholta.

    Edit; huomasin muuten takakumin olevan puhki eilen illalla kun vetäydyin talliin ropaamaan. Ei ollut sepeli, oli nasta(a). Joten se siitä Continental TourRiden voittokulusta, vaiko kenties poikkeus vain vahvisti säännön..?
    Ole hyvä vaan . Itse odotan kanssa samalla yhdistelmällä yhtä ongelmatonta ajamista kuin viime talvena (0 rengasrikkoa)...kopkop, koputtaa puuta.
    Tuo nasta menee läpi mistä tahansa pistosuojauksesta, koska se yksinkertaisesti on niin ohut ja terävä.



  5. #425
    Liittynyt
    09/2009
    Viestit
    126
    Mistä voi ostaa tuota magik seal -ainetta?

  6. #426
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.041
    Niinpä, eipä edes googella löytynyt yhtään mitään tuosta ihme aineesta

  7. #427
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    Tuusula
    Viestit
    1.850
    Telkkarin Uudenmaan alueuutisissa käsiteltiin tappajasepeli aihetta.
    Fatless biker

  8. #428
    Liittynyt
    09/2005
    Paikkakunta
    vantaa/havis
    Viestit
    4.264
    Äsken tuli telkkarista tappaja-sepelistä,siinä kehuttiin velkaista vantaata jolla on kumminkin varaa ostaa parenpaa sepeliä kuin helsinki.

    No meillä on noi perusjutskat hallussa.
    ehkä ajoin,ehkä en....

    Pahat sedät 50/60

  9. #429
    Liittynyt
    04/2008
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    322
    On se sälli tuo Isoniemi, väitti telkkarissa, että luonnonsora kulkeutuu pyörälläajon vaikutuksesta pois väylältä... taitaa olla simuloinnissa käytössä jo nuo tavoitteena olevat vuoden 2015, vaimikäsenytoli, pyöräilijämäärät. Talousvaikeuksissa oleva Vantaa sen sijaan käyttää luonnonsoraa.. pisteet Vantaalle.

  10. #430
    Liittynyt
    09/2008
    Viestit
    21
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti OldBeard Katso viesti
    Normaalisti mulla on kombo 35mm Marathon Winter ja suojana vanha 23mm maantierengas reunavaijerit poistettuna pääli- ja sisäkumin välissä.
    Minulla oli myös itse askarrellut ulkokumit Ruoholahden Nastoittajan ja näköjään myös tappajasepelin vuoksi. En vain tiennyt vuonna 2003 koko termiä tai osannut syyttää sepeliä tappajalaatuiseksi koska olin juuri vasta talvipyöräilyn aloittanut. Luulin että on ihan normaalia että kumi puhkeaa pari kertaa viikossa kolmen kilsan työmatkalla.

    Ihan tavallista kylppärisilikonia tuli sitten ulkokumien sisäpintaan siveltyä "riittävä" kerros ja perään liimasin halkaistut sisäkumit. Ulkokumin yhteispaksuus > piirustusnastan paksuus. Pari tuhatta tuli noilla ajettua ilman rengasrikkoja kunnes pyörä varastettiin. Huolloissakin pyörä kävi noilla kumeilla jonkin kerran. Olihan ne kumit vähän työläämpi laittaa sisärenkaineen vanteelle mutta eivät huollosta koskaan kuittailleet mitään :)

    Nyt en ole pariin talveen ajanut kun ei oikein ole pyörää ollut. Täytyy varmaan laittaa halkaistu sisäkumi taas jos alkaa rengasrikkoja tulla. Silikonia tai muuta massaa myös tarpeen mukaan. Ei se paino haittaa, kulkeehan renkaan ympärillä parin sentin lumikerroskin ongelmitta! Keväällä on sitten kiva vaihtaa kesärenkaille kun on niiiin kevyt ajaa taas.
    laaarrd muokkasi tätä : 03.12.2009 at 23.22 Syy: kesken

  11. #431
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    873
    Nastarenkailla (kuten Hiilarikin edellä toteaa) selviää loistavasti. W240:et on kestänyt monta vuotta siten että yksi rikko on tullut. Pääasia tuntuisi olevan korkeat nappulat ettei renkaan runko hiero sepeliä. Noista nappuloista ei ihan äkkiä kivet kaivaudu sisärenkaaseen.
    Onni onnettomuudessa on kaluston hajoaminen ennen kasaa loppukirissä

  12. #432
    Liittynyt
    10/2006
    Paikkakunta
    Vihti
    Viestit
    1.378
    Tän päivän hesarissa oli muuten juttua Helsingin tappajasepelistä.
    Don't ride faster than your guardian angel can fly!


    http://pd.kuvat.fi/

  13. #433
    Liittynyt
    10/2008
    Paikkakunta
    Pelto-Helsinki
    Viestit
    1.218
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Proj.nro Katso viesti
    On se sälli tuo Isoniemi, väitti telkkarissa, että luonnonsora kulkeutuu pyörälläajon vaikutuksesta pois väylältä... taitaa olla simuloinnissa käytössä jo nuo tavoitteena olevat vuoden 2015, vaimikäsenytoli, pyöräilijämäärät. Talousvaikeuksissa oleva Vantaa sen sijaan käyttää luonnonsoraa.. pisteet Vantaalle.
    Tuosta haastattelusta vaan tuli sellainen fiilis, että se pääsyy sen paskan sepelin valintaan on hinta ja sitä valintaa yritetään nyt perustella jälkikäteen keksityillä syillä (parempi pito, hitaampi kulkeutuminen). Ylemmältä taholta lienee tullut selvä käsky, että penniäkään lisää rahaa ei tähän pyöräilyyn sijoiteta.

  14. #434
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.112
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti NoNo Katso viesti
    Nastarenkailla (kuten Hiilarikin edellä toteaa) selviää loistavasti.....
    Höpsis, montako kertaa täälläkin todettu, että esim. Marathon Winterit ei kestä tappajasepeliä.

    Se eilinen aihetta käsitellyt Uudenmaan Alueuutiset on muuten tässä:
    http://areena.yle.fi/video/594065
    JackOja muokkasi tätä : 04.12.2009 at 09.55


  15. #435
    Liittynyt
    11/2006
    Paikkakunta
    Kehä I sisäpuolella
    Viestit
    1.132
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti NoNo Katso viesti
    Nastarenkailla (kuten Hiilarikin edellä toteaa) selviää loistavasti. W240:et on kestänyt monta vuotta siten että yksi rikko on tullut. Pääasia tuntuisi olevan korkeat nappulat ettei renkaan runko hiero sepeliä. Noista nappuloista ei ihan äkkiä kivet kaivaudu sisärenkaaseen.
    Taas kerran oikaisen, ettei kenellekään jää väärä käsitys - ei välttämättä näinkään. Ensin W240 kesti käytössäni ihan hyvin vaikkapa 3-4 kk työmatkakäytössä yhteensä, mutta sitten alkoi rikkoja tulla. Ajelen sellaista n. 22 km/päivä. En kyllä erikseen nypi sepelinsiruja joka matkan jälkeen irti.

  16. #436
    Jotenkin minulla alkaa heräämään epäilys Ruoholahden nastoittajan henkilöllisyydestä.
    - Put me back on my Bike -

  17. #437
    Liittynyt
    02/2007
    Paikkakunta
    Esso
    Viestit
    104
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti SykkeListi Katso viesti
    Hesari pe 4.12.2009

    Tuntui Isoniemi olevan siinä luulossa, että Tapio on jotenkin yksinäinen tuuleen huutelija tässä aiheessa, kun on ansiokkaasti toiminut airueena. Joku aikaansaava voisi järjestää jonnekin adressin, jossa saisi ilmaista mielipiteensä Tappajasepelin suhteen ja tukensa Tapion kirjelmille.
    Kun ei viitsi alkaa tukkia herra Isoniemen ja Hesarin toimituksen sähköpostejakaan...
    Pitisi kyllä, koska "Isoniemi muistuttaa,että suurin osa pyöräilijöistä on tyytyväisiä".

    Ja, "Hels.pyöräilijöiden pj. Petri Sipilä on kuullut,että joiltakin pyöräilijöiltä on puhjennut jopa pari rengasta kuukaudessa".

    Huh hah hej

  18. #438
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    873
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti alli Katso viesti
    Taas kerran oikaisen, ettei kenellekään jää väärä käsitys - ei välttämättä näinkään. Ensin W240 kesti käytössäni ihan hyvin vaikkapa 3-4 kk työmatkakäytössä yhteensä, mutta sitten alkoi rikkoja tulla. Ajelen sellaista n. 22 km/päivä. En kyllä erikseen nypi sepelinsiruja joka matkan jälkeen irti.
    En nypi minäkään noita kiviä irti. Kilsoja tulee kohtuudella sepeliaikaankin. Ei vaan W240 ole mennyt rikki (koputan puuta). Enimmäkseen Espoolaista sepeliä. Jonkunverran Helsingin, Vantaan ja K-nummenkin teitä tulee koluttua.
    Onni onnettomuudessa on kaluston hajoaminen ennen kasaa loppukirissä

  19. #439
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    66
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti xs2jammu Katso viesti
    Tän päivän hesarissa oli muuten juttua Helsingin tappajasepelistä.
    Tässähän tuo hesarin juttu on, ei ilmeisesti ollut aikaisemmin linkattuna tänne.

    Edit: Todellakin tartteisi pitää vähän meteliä aiheesta. Jos vaikka ottaisi tuohon Isonimeen yhteyttä. Sähköposti näyttäisi pikaisen googlauksen perusteella olevan mallia etunimi.sukunimi@hel.fi ja puhelinnumerokin löytyy.
    Viski muokkasi tätä : 04.12.2009 at 12.04 Syy: Lisätty mielipide

  20. #440
    KRI Guest
    Eikös autoilijalle korvata, jos vetää vanteen solmuun johonkin montuun ja jalankulkialle maksetaan jos liukastuu kaupunkialueella ja satuu pipi. Pitäiskö kokeilla viedä tollanen rengas josta on kivi hiertynyt läpi jonnekin kaupungin toimistoon ja vaatia korvaus, tosin varmaan ajan hukaa, koska valittaja on vaan pyöräilijä. Nimim. Viime viikolla kaksi rengasta Espoon pyöräteillä puhkaissut.

  21. #441
    Liittynyt
    04/2008
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    322
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti KRI Katso viesti
    Eikös autoilijalle korvata, jos vetää vanteen solmuun johonkin montuun ja jalankulkialle maksetaan jos liukastuu kaupunkialueella ja satuu pipi. Pitäiskö kokeilla viedä tollanen rengas josta on kivi hiertynyt läpi jonnekin kaupungin toimistoon ja vaatia korvaus, tosin varmaan ajan hukaa, koska valittaja on vaan pyöräilijä. Nimim. Viime viikolla kaksi rengasta Espoon pyöräteillä puhkaissut.
    Pitäisihän sitä koittaa. Tarvittaessa pitäisi jatkaa oikeuteen asti, jotta saataisiin ennakkotapaus. Helsinki on ilmeisesti valintansa tehnyt eikä ennen tuomiota aio toimintatapojaan muuttaa.

  22. #442
    Liittynyt
    10/2008
    Paikkakunta
    Pelto-Helsinki
    Viestit
    1.218
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Viski Katso viesti
    Tässähän tuo hesarin juttu on, ei ilmeisesti ollut aikaisemmin linkattuna tänne.

    Edit: Todellakin tartteisi pitää vähän meteliä aiheesta. Jos vaikka ottaisi tuohon Isonimeen yhteyttä. Sähköposti näyttäisi pikaisen googlauksen perusteella olevan mallia etunimi.sukunimi@hel.fi ja puhelinnumerokin löytyy.
    Lähetin sähköpostia em. ohjeilla muodostettuun osoitteseen (eli Pekka Isoniemelle) pyytäen tilastotietoa em. väitteen tueksi. Samalla ilmaisin talvipyöräilijänä tyytymättömyyteni käytetyn sepelin laatuun. Tämä vei 4 minuuttia, mukaanlukien oikoluvun.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Proj.nro Katso viesti
    Pitäisihän sitä koittaa. Tarvittaessa pitäisi jatkaa oikeuteen asti, jotta saataisiin ennakkotapaus. Helsinki on ilmeisesti valintansa tehnyt eikä ennen tuomiota aio toimintatapojaan muuttaa.
    Helsingin kaupungin kanta on, että renkaanvalmistaja on vastuussa pistosuojatuista renkaista, jotka eivät kestä hiekoitussepeliä.

  23. #443
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    66
    Lähettelinpä palautetta virallista tietä pitkin. Kaupungin palautelomake-järjestelmän tukkiminen lienee sallittua, joten eiköhän kerrota herra toimistopäällikölle, mitä mieltä suurin osa talvipyöräilijöistä on.

  24. #444
    Pekka Isoniemeltä tuli vastaus, itse asiassa jo toissapäivänä, mutten kiireitten takia ehtinyt saada sitä vielä tänne. Alta löytyy. Tällä kerralla myös kaupungin katu- ja puisto-osaston lakimies vastasi (ei tosin esitettyihin kysymyksiin), sekin löytyy alta. Kommentoin ehtiessäni enemmän näitä viestejä.

    ---

    Tapio Keihänen, 4. kirje

    Olen vastannut jo useampaan kirjeeseenne ja kertonut selvästi Helsingin liukkaudentorjunnan perusteet ja näkökohdat (kunnossapitolaki, turvallisuus, kustannustehokkuus, liukkaudentorjuntakyky ja sen säilyminen) ja työssä käytettävän hiekoitussepelimateriaalin ja sen ominaisuudet. Kertaan ja osin tarkennan / laajennan edellisten kirjoittamieni kirjeiden tietoja:


    1. Renkaiden kestävyys

    Olette selvittäneet renkaan rakennetta ja valmistusmateriaalien ominaisuuksia myöten erittäin
    tarkoin.

    Keskustelupalstoilla on kuitenkin pyöräilijöitä, jotka kertovat renkaidensa kestävän. Tunnen myös lähipiirissäni muutamia syys- ja talvipyöräilijöitä, joiden pyörien renkaat eivät puhkea talvihiekoituksen takia. Renkaiden valmistusmateriaalin ohella rengaspaineet on renkaan puhkeamiselta suojaava / vaikuttava tekijä, mihin kannattaa kiinnittää huomiota. Vaikka olettekin ollut tiedon kartoittamisessa huolellinen, niin neuvon teitä silti kysymään pyöräilyyn ja hiekoitusepelin liittyvillä keskustelupalstoilla neuvoja pyöräilynopeudelle, ajotavalle, rengaspaineille, pyörän ja renkaiden valinnalle. Osaisikohan kaupunginsuunnitteluviraston pyöräilyn edistämisestä Helsingissä vastaava Marek Salermo auttaa teitä tässä?

    Keravalaisesta pyöräliikkeestä saadun suullisen tiedon mukaan kumin osuudella renkaan valmistusmateriaaleissa on ratkaiseva merkitys puhkeamattomuuteen.


    2. Valtaosa Helsingin hiekoitussepelin levittimistä on lautaslevittimiä, joilla levitetään yhdellä kertaa kevyen liikenteen väylä koko poikkileikkausleveydeltään. Koko kaupunkia ajatellen käytössämme on muutamia (telalevitin, kauhalevitin tai rullalevitin) erikoiskohteiden kapeiden jalkakäytävien ja jk+pp -teiden liukkaudentorjuntaa varten, käytävän vieressä pysäköitävien ajoneuvovahinkojen estämiseksi. Näillä em. laitteilla pystytään kapeampaan hiekoitussepelin levitykseen, mutta näiden koneiden tehokkuus on heikko. Kallion ja Vallilan alueella toimivalla ylläpitoyksiköllä näitä koneita on levitinkalustosta puolet eli 7 kpl. Muualla kantakaupungin alueella vain pari kolme, esikaupunkialueilla ei taida olla yhtään.

    Tuottajana toimiva Helsingin kaupungin Rakentamispalvelu omistaa kalustoa ja lisäksi he käyttäjät koneurakoitsijoita.

    Ylläpitotoimisto toimii tilaaja organisaationa, ja tilausasiakirjoissa esitämme laatu- ja toimivuusvaatimuksia - asiakirjoissamme emme ilmaise sitä, millä koneella tai millä laitteilla taikka miten työ tulee tehdä. Tämän vuoksi tilaajalla / ylläpitotoimistolla ei ole tarkkaa kuvaa siitä, mitä laitteita kaupungin sisäinen tuottaja työssään kulloinkin käyttää. Kustannustehokkuusvaatimuksen takia väylän liukkaudentorjunta tehdään kertatyönä, yhdellä ajokerralla. Nyt kun on leuto kausi, niin on voitu käyttää tätä erityiskalustoa mm. leveämmillä kevyen liikenteen väylillä. Vallilan ja Kallion alueen talvikunnossapidon vastaava työnjohtaja Erkki Kukkonen ilmoitti radanvarsiraitin liukkaudentorjuntaan liittyen, että siellä on hiekoitussepeliä levitetty koko väylän leveydeltä, minkä jälkeen (muutaman päivän päästä) on puhtaanapidon laatuvaatimusten takia leudon sään salliessa pienellä imulakaisukoneella kerätty sepeli pois väylän toiselta puolelta.


    3. Hiekoitussepelin levittäminen vain väylän toiselle puolelle - kunnossapitolaki

    Katu- ja puisto-osaston hallinto-osaston kansliatoimisto (=lakiasiantoimisto) otti lakimuutoksen jälkeen sen kannan, että Helsingissä (rannikolla) vallitsevissa sääolosuhteissa; lämpötilan vaihdellessa nolla molemmin puolin, ei tule liukkaudentorjuntaa tehdä vain osaan kevyen liikenteen väylää taikka puistoraittia. Kunnossapitolain kadunpitäjään kohdistama vastuu on sen verran ankara. Itä- ja Pohjois-Suomessa vallitsevissa talvisemmissa sääolosuhteissa kevyen liikenteen väylän taikka puistoraitin osittainen liukkaudentorjunta onnistunee paremmin.


    terveisin,

    Pekka Isoniemi
    toimistopäällikkö
    HKR/ katu- ja puisto-osasto
    ylläpitotoimisto

    ---

    Hei

    Hiekoitussepelin aiheuttamista rengasvaurioista ei ole syksyllä 2009 tullut vahingonkorvaushakemuksia rakennusvirastolle. Keväällä 2009 käsiteltiin muutama hakemus, jotka kuitenkin hylättiin. Perusteluina on, että liukkaudentorjunta kuuluu kaupungin lakisääteisiin tehtäviin ja liukkaudentorjunnassa käytettiin yleisesti hyväksyttyä kiviainesta. Muilta osin viittaan Pekka Isoniemen perusteelliseen asiantuntijalausuntoon.


    terveisin

    Keijo Kuoppala
    lakimies
    katu- ja puisto-osasto, palvelutoimisto

  25. #445
    Liittynyt
    11/2006
    Paikkakunta
    Kehä I sisäpuolella
    Viestit
    1.132
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti NoNo Katso viesti
    En nypi minäkään noita kiviä irti. Kilsoja tulee kohtuudella sepeliaikaankin. Ei vaan W240 ole mennyt rikki (koputan puuta). Enimmäkseen Espoolaista sepeliä. Jonkunverran Helsingin, Vantaan ja K-nummenkin teitä tulee koluttua.
    Hieno homma ja toivotaan että jatkuu samalla tavalla sinun kohdallasi. Mutta yleispätevästi en sanoisi, että noilla kaikki ongelmat ratkeaa ja pärjää "loistavasti", koska minulla jo melko maltillisilla kilometreillä rengas kesti ehjänä vain kuukausia, ei vuosia.

    Ärsyttää tuon katu- ja puisto-osaston ylimielisyys kyllä. Kiinnittäkää huomiota nopeuteen ja rengaspaineeseen!?

    Itselläni nastarengasaikaan putoaa keskinopeus reilusti alle 20 km/h työmatkalla. Juurikaan nopeammin en jaksa ajaa ja hitaammin ei kerkii kyllä minnekään. Myöskään ihan lössöillä kumeilla ei matka edisty. Vielä kun laittoi ne pistosuojanauhat niin mielestäni rullaavuus on kyllä heikentynyt.

  26. #446
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.112
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti SykkeListi Katso viesti
    Mitenkähän olisi... ryhmäkanne...
    Oletko katsonut tämän sivun alareunaan, tuolla missä on tuo otsikko "samanlaisia aiheita"

    No siellä on tälläinenkin:
    Ryhmäkanne tappajasepelin levittäjiä vastaan


  27. #447
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.878
    Mielenkiintoinen asia tässä Helsingin Sanomien jutussa on se että samalla sivulla (A14) tappajasepelin kanssa on pienempi uutinen jossa kerrotaan että polkupyöräilyn suosiota Helsingissä pyritään lisäämään rakentamalla juna/metroasemille 200 säilytyskoppia polkupyörille, yhteishinta 400 000 euroa.

    Eli hiekoituksen parantamiseen ei ole varaa, mutta säilytyskoppeihin on.

  28. #448
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    178
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Risto Koivunen Katso viesti
    Mielenkiintoinen asia tässä Helsingin Sanomien jutussa on se että samalla sivulla (A14) tappajasepelin kanssa on pienempi uutinen jossa kerrotaan että polkupyöräilyn suosiota Helsingissä pyritään lisäämään rakentamalla juna/metroasemille 200 säilytyskoppia polkupyörille, yhteishinta 400 000 euroa.

    Eli hiekoituksen parantamiseen ei ole varaa, mutta säilytyskoppeihin on.
    Säilytyskopeista on hyötyä kaikille, hiekoituksen parantamisesta vain vähälukuiselle aktiiviharrastajapyöräilijäjoukolle.

  29. #449
    Liittynyt
    09/2009
    Viestit
    126
    Tuolta saa magik seal ainetta(18 euroa 4 unssia(2 unssia per rengas)):

    http://www.yritysopas.com/tiedot/Tur...n_Technics_Ky/

    Tuossa tuotteen esittely:

    http://www.parasolinc.com/Catalog/PDF/MAGIKSEAL.pdf

  30. #450
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.878
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti geeni Katso viesti
    Säilytyskopeista on hyötyä kaikille, hiekoituksen parantamisesta vain vähälukuiselle aktiiviharrastajapyöräilijäjoukolle.
    Uutisen mukaan niistä kopeista on kylläkin iloa vain matkakortin omistajille, eli ei siis aivan kaikille. Mutta ilmeisesti polkupyörän omistaminen ei ole edellytys, vaan polkupyörättömät voivat parkkeerata sinne vaikka uhmaikäiset lapset kaupassakäynnin ajaksi (tai siihen asti kunnes poliisi, pelastuslaitos ja lastensuojeluviranomaiset saapuvat paikalle).

    Taitaa myös olla että budjetoinnissa nuo kopit ja hiekka tulevat aivan eri osioista, joitten välillä rahaa ei voi siirtää niin vain. Vasen käsi ei taida taaskaan tietää mitä oikea tekee...

Samanlaisia aiheita

  1. Suojateippaus kiveniskemiä vastaan
    By walesi in forum Varusteet
    Vastaukset: 69
    Viimeinen viesti: 05.05.2025, 21.58

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •