HephaGiantElectrobikeFillari
Sivu 35 / 239 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 25 33 34 35 36 37 45 85 135 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.021 - 1.050 / 7160

Aihe: Pyöräprojekti

Heh

Sen Lyrikin suurin etuhan olisi pidempi joustomatka jota saisi sitten spacereilla säädeltyä (eli keskuspuistoon se 140-150mm ja kalpikseen 160mm).

Vaimo pakotti testaamaan mustaa ohjaustankoa ja valkoisia grippejä, ja näyttäähän tuo yhdistelmä kyllä selkeästi paremmalta. Eli purppura tanko on nyt sitten toistaiseksi sivussa.

Tarviskos joku vielä ajamattoman 2010 mallisen foxin float RL keulan?
    drop muokkasi tätä : 18.11.2009 at 19.16

Lainaus Alkujaan tämän lähetti drop Katso viesti
    Heh

Sen Lyrikin suurin etuhan olisi pidempi joustomatka jota saisi sitten spacereilla säädeltyä (eli keskuspuistoon se 140-150mm ja kalpikseen 160mm).

Vaimo pakotti testaamaan mustaa ohjaustankoa ja valkoisia grippejä, ja näyttäähän tuo yhdistelmä kyllä selkeästi paremmalta. Eli purppura tanko on nyt sitten toistaiseksi sivussa.

Tarviskos joku vielä ajamattoman 2010 mallisen foxin float RL keulan?
    Tarvis ja sen stongan. Mä voin kyllä maksaa postikulut.
    #1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja

There can be only one.

Joo, kaduttaa jo että aloitti...
    Eipäs rasvata vielä köyttä. Täältä katsottuna ongelma ei ole purppura vaan valkoinen. Vähemmän valkoista ja enemmän mustaa tyyliin
    To ride, shoot straight and speak the truth

Silmiin sattuu

Mutta hieno väri tuo purppura *alentaa kontrastia näytöstä*

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Cyklooppi Katso viesti
    Ainakin joidenkin ulkomaisten kauppojen sivuilla esim. X-Fire:n rungoissa on paikat pullotelineelle, mutta Ridleyn omien sivujen runkovalikoimassa niitä ei ole. Mene ja tiedä saako sitten tilattua vai onko niin että vanhemmissa malleissa on ja 2010-malleissa ei.
    Jos mää nyt sit pikkasen avitan...VesaP:n rungossa on piäni kustomointi by Miä ja siksi siinä on pullotelineen paikat.

Mutta niin on hienoja jaakkoso:n ja VesaP:n Ridleyt, että kuola valuu!!! Mielenkiinnolla kyselen minkä kokoisia kuskeja olette ja minkä kokoiset on menopelit. Itse kun olen 176 cm ja jalan sisämitta 78, kokoa 50 kokeillut, mutta jäin arpomaan kokoa 48, jota en ole päässyt vielä kokeilemaan.
    181cm ja 82cm. Fillarin koko on 52cm.

Hyvä tietää. Mun mitoituksilla tuo 48 tuskin jää liian pieneksi.

Ylläoleva Pearl

On se Helmi.
    Kyllä Suomessa pitäisi jokaiselle olla oma liikenne

Joo, upea!

Mutta niin on hienoja jaakkoso:n ja VesaP:n Ridleyt, että kuola valuu!!! Mielenkiinnolla kyselen minkä kokoisia kuskeja olette ja minkä kokoiset on menopelit. Itse kun olen 176 cm ja jalan sisämitta 78, kokoa 50 kokeillut, mutta jäin arpomaan kokoa 48, jota en ole päässyt vielä kokeilemaan.
    Minä olen saman mittainen kun sinä, mutta sisäjalka on 84 cm. Koon 52 Crossbowta olen koeponnistanut ja ihan mukiinmenevähän se oli - just samanmittainen vaakaputki kuin Orcassani. Saattaisin kyllä kallistua viiskymppisenkin suuntaan. Sinuna kyllä katselisin hieman matalammilla geometrioilla olevia krossareita. Ellei nyt sitten ole pakko belgialaista saada. On meinaan lyhytjalkaisilla kulkuset pahasti tulilinjalla noissa Ridleyn krossareissa.
    "pohjolassa kansa on sen kaamoksensa vanki"

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Shimaani Katso viesti
    On se Helmi.
    Joo, upea!
    On.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti orcatri Katso viesti
    Sinuna kyllä katselisin hieman matalammilla geometrioilla olevia krossareita. Ellei nyt sitten ole pakko belgialaista saada. On meinaan lyhytjalkaisilla kulkuset pahasti tulilinjalla noissa Ridleyn krossareissa.
    Tämänkin olen tiedostanut. Pää on vaan tainnut jumittua tuohon Ridley:hin (eli Belgialainen on saatava) ja vaihtoehtojen määrä sekoittaa vielä lisää.

Tuossa malliksi toinen 50cm kokoinen Ridley. Penkin korkeus 72cm, kuski 174, jalan sisämitasta ei nyt tietoa mutta en ole persjalkainen. 110mm stemmillä on metsässä hyvä, mutta tiellä tulee ikävä pitempää.

Sopinee tänne topiciin, kun mikään pyörä ei ole koskaan valmis.

Helmi on kyllä helmi!
    *** teamvelocycling.fi /nonamesport.com / fat-bike.fi ***

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Lucky13 Katso viesti
    Eipäs rasvata vielä köyttä. Täältä katsottuna ongelma ei ole purppura vaan valkoinen. Vähemmän valkoista ja enemmän mustaa tyyliin
    Samoilla linjoilla Lucky13 kanssa. Musta keula olisi parempi.

Tein itse virheen pari vuotta sitten kun vaihdoin Epiciin valkoisen keulan mustan sijalle. Etukäteen tuntui hyvältä idealta, jälkeenpäin in niinkään.

Suurin syy lienee tänä päivänä se, että jokainen valmistaja pistää jo karvalakkimalleihinkin valkoisen keulan, muista väreistä riippumatta. Toinen ääni mustalle keulalle!

Mmmmhhh.... Epic....
    Vanha suola janottaa.
    Trek Rail | Camino Al | Taiga | Team Tuska

Sormi hipoo ostonappia...

Hain eilen iphoneen loistavan softan nimeltään "Clinometer" jolla saa mitattua kallistukset ja kulmat. Sen mukaan tuon pyörän ohjauskulma 140mm keulalla on 70 astetta, joka kuullostaa kyllä hurjalta (valmistajan mukaan pitäisi olla 69 tällä keulalla). Laskeskelin että tuolla (mustalla) 160mm keulalla ohjauskulmaksi tulisi just sopiva 68.5...

Tuuppaanpa mäkin lusikkani tähän samaan soppaan: kokonaispituus 170 cm + jalan sisämitta 79 cm = Ridley Crossbow kokoa 48 --> yhtään korkeampi ei ainakaan mun makuuni saisi olla, vaikka mun ei sattuneista syistä tarvitse pelätä kulkusten litistymistä

Yksilöllisiä juttujahan nämä ovat, mutta Ridleyn oman taulukon mukaan jalan sisämitta 78 cm viittaa kovasti kokoon 48 (koossa 50 "min. legsize" peräti 81,5 cm):
    http://data.ridley-bikes.com/sizes/sizes-en.pdf

Ja täällä taasen "stand-over height" kertoo samaa (koossa 48 juuri 78 cm ja koossa 50 jo 80 cm):
    http://www.ridley-bikes.com/pd/fi/en...ssbow/geometry

Nimim. Terveisiä konsultille, joka viime hetkellä esti mua tilaamasta liian korkeaa pyörää
    "J’essaie de faire mon métier du mieux possible, pas d'être le coureur préféré." -T.Voeckler-

Kiitoksia kehuista! Fillari on rakennettu tunteella, ja säästelin jopa kirosanoja kasauksen aikana. Sanainen arkku repesi vain siinä vaiheessa kun huomasin että mulla ei olekaan tarpeeksi pitkää jarruvaijeria enää jäljellä. No, jäihän tuohon nykyiseenkin ainakin 2 milliä kiinnikkeen jälkeen vielä haituvia jäljelle joten eiköhän se siinä pysy...

Vieläkin odotan pakettia brittein saarilta, joten ei ole peli ajokunnossa valitettavasti. Kovin houkuttelevasti se tuolla nojaa kaapin oveen ja pyytää suorastaan että "hyppää päälle ja vie mut tuonne sateeseen ulos..."

Ja raamissa tosiaan ei ollut pullotelineen reikiä valmiina, eikä sitä ainakaan ostopaikan webbishopin mukaan voinut valitakaan. En tiedä olisko ne saanut jos olis myyjältä privaatisti kysynyt ensin että tekiskö Ridley reiätkin sinne. No, Samulta ostin sit 4 kpl reikiä runkoon ja nyt on pullotelineetkin kiinni. Niitä tarttee jos eksyy metsästä () maantienpuolelle lenkkiä sillä heittämään ja saa myös Lupinen pulloakun kiinni pimeälenkkejä varten.

Jeps, mut se turhasta höpinästä, tuo mun rungon koko on 50. Ja meikä itte on 179cm pitkä, mutta mulla on kovin lyhyet koivet. En muista paljonko toi jalan sisämitta olikaan mutta keskivertoa lyhemmät se oli kuitenkin. (offtopiccia: Ja mun vanha Giant CC oli kokoa S, ja nykyinen maantie-Prince on kokoa 51.5 muistaakseni. maasto-scale tosin on kokoa M yllättäen, mutta silti ihan sopiva, eli maastopelistä ei ihan pienintä tarvinnut valita)

Edit: Ainiin, ja miksi ei tullut Recordin pullotelineitä? No, nyt saan lokaa niskaan, mutta pakko sanoa että Recordi on HUONO tuossa pullotelinepuolella!! Onhan ne coolit, kevyet ja siistit, mutta pullot ei pysy niissä, ei sit millään! Maantiepinassa vaikka ajaa "tasaisella" asfaltilla niin pullot nousee väkisin telineistä ylös ja lopulta tippuu jos niitä ei tunge takaisin telineen pohjalle. En viitsi edes kuvitella miten huonosti pullot pysyisi niissä kun ajaa talvella "nimismiehenkiharalle" jäätynyttä tienvierustaa. Jo Vätternissä piti muistaakseni pullot ottaa käteen sen yhden kylän kohdalla missä oli se mukulakiviosuus. Ja joo, lisäksi juuri nämä Eliten telineet oli esteettisesti pirun hienot mielestäni, ja niiden suunnittelu on mielestäni onnistunut. Teline joustaa muttei jousta liikaa --> pullot mennee ja irtoaa paikoiltaan hienosti mutta silti pysyvät kiinni tarpeeksi hyvin.

Pyöräprojekti todella nollapisteessä.

Basso CC myyty, luovutus huomenna ja tilatusta rungosta ei ole edes toimituspäivää tiedossa. Haikea ja vaikea tilanne..Ohjaustangosta ja stemmistä on vain väri tiedossa, muuten rojut valmiina.
    Blogissani italialaisia maantiepyöriä, maantiepyöräilyä ja tyyliä. UUDISTETTU ULKOASU: squadraazzurraciclista.blogspot.com

Tulihan se valmiiksi, joten tässä pari loppukuvaa projektista...

Ja näin jätän estraadin muiden projekteille kun tämä oma tuli valmiiksi. Talent tuomarin mukaan, pisteet on nollattu ja estraadi on teidän.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti VesaP Katso viesti
    Edit: Ainiin, ja miksi ei tullut Recordin pullotelineitä? No, nyt saan lokaa niskaan, mutta pakko sanoa että Recordi on HUONO tuossa pullotelinepuolella!! Onhan ne coolit, kevyet ja siistit, mutta pullot ei pysy niissä, ei sit millään!
    Eipä tule lokaa niskaan, ainakaan täältä. Tähän voisi lisätä, että noilla Recordin telineillä on ollut taipumusta hajota. Mulla on ollut vain yksi kappale ja se on kestänyt, mutta sepä onkin viimeiset kaksi kesää koristanut vain varastoa Joissakin asioissa toiminnallisuus ajaa esteettisyyden ohi. Vaikka nuo Eliten telineet ovat ainakin omaan silmiini ihan kivan näköiset.

Ei muuta kuin onnea valmistuneelle pyörälle ja kireitä ketjuja
    In triathlon, the suffering is so central and the other rewards so peripheral that one could only do it for the suffering.

Puolivalmiste

Aikaisemmin tuli postattua se kuva Surlyn Karate Monkey rungosta, joka oli hiomanpaperikäsittelyssä. Nyt se on kasattu nurkista löytyneiden osien avulla koeajoon:

Seuraavaksi pitää hankkia uusi ohjaintanko, jarrut, etukiekko, jne... eli projekti jatkuu, mutta piti vaan saada runko ajoon

Peittelin ärsyttävän räikeitä tarroja testin vuoksi mustalla sähköteipillä. Keula taitaa nyt sitten vaihtua järeämpään, tuon kanssa tulee turhan jyrkät kulmat.

Kattelin vähän noita varastoon kertyneitä osia, kai näistäkin kohta jo jonkin kaliapöörän sais aikaseksi . Tuon kuvaan eksyneen digivaa'an vois sijoittaa vaikka satulan päälle varoittamaan kuskin ylipainosta

px / pekkatahkola@youtube / ptahkola@instagram / syotemtb.fi / pappiskapartio.blogspot.fi / krossikommuuni.fi

--> px

Onko sulla kahdet ärykköset? Tätä on varmaan tullu jo kysyttyä aiemminkin, mutta mitäs noi nyt sitten painaa pultteineen jarrulevyineen adaptereineen kaikkineen?

Juu, toiset tuli enempi tai vähempi heräteostoksena. Näissä on vielä hiilikuitukahvatkin, mutta eipä niillä montaa grammaa säästä. Punnitsen noi vaikka kunnolla kuvien kanssa kun pääsen illalla kotia.
    px / pekkatahkola@youtube / ptahkola@instagram / syotemtb.fi / pappiskapartio.blogspot.fi / krossikommuuni.fi

Lainaus Alkujaan tämän lähetti A.B. Katso viesti
    Aikaisemmin tuli postattua se kuva Surlyn Karate Monkey rungosta, joka oli hiomanpaperikäsittelyssä. Nyt se on kasattu nurkista löytyneiden osien avulla koeajoon.
    Asiallinen peli, kuinka tuo 1-lehtisyys edessä on hoidettu? Onko minäkaiset ohjurisysteemit...

Niin, ja kuinka koeajot sujuivat.
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.

tarkka ajoitus

Tänään saapui paketti Mäkelänkadulle. Ja tänään läks Basso.
    Iloisia uutisia neuvolavaa'alta:
    Runko 58 cm: 1.240 g
    Lyhentämätön etuhaarukka 480 g

Ja sitten muutamia pikatilauksia ja osasiirtoja maantie Colnagosta..
    Kuvia ja raporttia tulossa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti L'una Katso viesti
    Basso CC myyty, luovutus huomenna ja tilatusta rungosta ei ole edes toimituspäivää tiedossa. Haikea ja vaikea tilanne..Ohjaustangosta ja stemmistä on vain väri tiedossa, muuten rojut valmiina.
    Blogissani italialaisia maantiepyöriä, maantiepyöräilyä ja tyyliä. UUDISTETTU ULKOASU: squadraazzurraciclista.blogspot.com

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •