GiantFillariHephaElectrobike
Sivu 19 / 74 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 9 17 18 19 20 21 29 69 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 541 - 570 / 2215

Aihe: Projekti: 7.x-kiloinen maratontäysjousto

  1. #541
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Toihan näyttää hyvältä. Mulla kun on uusi 100mm SID kellarissa odettelemässa josko jaksaisi laittaa Scaleen, joskus...mutta toi "Super" arvosana antaa odottaa jotain ihan ok toimintaa ainakin.

  2. #542
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Kiitos Portille keuladatasta! Tarttee nyt vielä sanoa sen verran, että kyllä tuo Manitou on ilman muuta toiminnaltaan varsin hyvä laite. Mutta Foxille se ei silti mun mielestä ihan pärjää.

  3. #543
    Liittynyt
    03/2006
    Paikkakunta
    Oulu / Syöte
    Viestit
    1.818
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aki Korpela Katso viesti
    Mikäs är-ykkösten kokonaismassa nyt sitten lopulta on vakiona teräspintaisilla jarrulevyillä ja vakiopulteilla. Ja mitä ne vakiopultit on? Titaaniako? Vai käyttääkö Formula edelleen alupultteja jarrusatuloiden kiinnittämiseen, kuten oli kai joskus vuosia sitten heidän kevyimmässä mallissaan.
    Mitäs se miun setti painoikaan, en kuolemaksenikaan löydä sitä kuvaa täältä läppäriltä Oulusta käsin. Muistelen että kuvassa ollut setti (kahvat+pultit, letkut, satulat) oli 342g, siihen päälle sitten jarrulevyt, levyjen pultit, satuloiden pultit ja mahdolliset adapterit. Levyt 160mm koossa orkkiksena 88g kappale, jolloin ollaan 518 grammassa. 12 titaanipulttia levyille noin 15g(?) => 533g, adapteri taakse parikymppiä ja vielä neljä teräspulttia satuloiden kiinnitykseen. Jotain 575-580g koko setille?. Ja tuo punainen anodisointi kuulemma oli vielä 10g painavampi kuin normaali. Itselläni on toki takana 140mm alligator, jolla voipi miinustaa 27g.

    Nuo teräspultit meinasin jossain välissä korvata titaanisilla ja ehkä nuo kahvat hiilariversioilla. Hiilarikahvat vain ovat kovin arvokkaita ja niillä säästi muistaakseni jotain 8g/kpl.. Noilla kaikilla päivityksillä pääsisi siis normiversiolla 540 ramman hujakoille, 140mm takalevyllä 513.
    px / pekkatahkola@youtube / ptahkola@instagram / syotemtb.fi / pappiskapartio.blogspot.fi / krossikommuuni.fi

  4. #544
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    --> px

    Kieltämättä kepeää... 500 g voisi ehkä olla saavutettavissa, jos oikein lähtisi viilaamaan. Mun Hope Mini Pro on aika tarkaan 600 g, mutta siitä ei taida enää ihan helposti grammoja irtoilla, sillä sekä jarrusatulat että kuitukahvat on jo nykyisellään alupulteilla kiinni, ja takana on 140-millinen levy.

  5. #545
    Liittynyt
    09/2002
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.862
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aki Korpela Katso viesti
    sillä sekä jarrusatulat että kuitukahvat on jo nykyisellään alupulteilla kiinni,
    Vitsailet varmaan?

  6. #546
    Liittynyt
    09/1999
    Viestit
    5.830
    Mäkin luulin että joku ajaa alumiinirunkoisella pyörällä, mutta sitten käsitin, että vitsailuahan semmoisen on pakko olla.


  7. #547
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.683
    Jaa että jarrusatulat on kiinni alu-pulteilla? Aika rohkea veto mielestäni...

    Tai sitten minä olen vaan ylivarovainen.
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.



  8. #548
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.524
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    Jaa että jarrusatulat on kiinni alu-pulteilla? Aika rohkea veto mielestäni...
    Postmount jarrusatulahan pyrkii työntymään niiden postmountien "sisää" jarruttaessa, eikä ainakaan jarrutuksen hetkellä pultteihin kohdistu kovinkaan suuria leikkaavia voimia. IS-Postmount-adapterin kiinnityspultteja en ihan heti korvaisi alumiinisilla, mutta ehkä minäkin olen turhan varovainen.

  9. #549
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Joo, kyllähän te turhan varovaisia olette.

    Formulallahan oli joskus kevytmallissaan vakiona alupultit jarrusatuloiden kiinnitykseen. Ja kyseessä oli juuri IS-malliset satulat. Joku mekaniikkaihminen sen joskus ww-foorumilla varsin uskottavasti esitti, että jos IS-kiinnitteinen jarrusatula on kiristetty kunnolla paikalleen (lue: ei pääse "heilumaan"), kiinnityspultteihin ei kohdistu leikkausjännitystä jarrutuksen aikana.

    Varmaan jo viitisen vuotta on tullut alupulttikiinnitteisillä (sekä IS että PM) jarrusatuloilla ajeltua ilman murheita, joten kyllä ne käytännössäkin näyttävät ongelmitta kestävän. Tosin tätä grammanviilailua on tullu tehtyä vain tuohon kisapyörään. Lenkkifillarissa on pelkkiä teräspultteja kohteesta riippumatta.

  10. #550
    Liittynyt
    09/1999
    Viestit
    5.830
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aki Korpela Katso viesti
    Joku mekaniikkaihminen sen joskus ww-foorumilla varsin uskottavasti esitti, että jos IS-kiinnitteinen jarrusatula on kiristetty kunnolla paikalleen (lue: ei pääse "heilumaan"), kiinnityspultteihin ei kohdistu leikkausjännitystä jarrutuksen aikana.
    No näinhän se ruuviliitos toimii teoriassa, mutta sitten kun/jos ruuvit löystyvät, niin tilanne muuttuu.

    En jaksa itte kirjotella enempää, niin tuossa lisää hienoja kuvia sun muita: http://www.ferrometal.fi/docs/teknis...iliitokset.pdf


  11. #551
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    Jaa että jarrusatulat on kiinni alu-pulteilla? Aika rohkea veto mielestäni...
    Mulla oli Formulat kisafillarissa muinoin IS2000 jarrut M6 alupulteilla kiinni. Ihan ok, ei ikuna ongelmaa. En kyllä laittaisi mitään 180mm levyä...

    Nykyiset XTR:t on Ti-pulteillä kyllä. On koreemmat taper hedit....

  12. #552
    Liittynyt
    09/2002
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.862
    Nonniin, voisi tietysti lukea vähän tarkemmin. Luulin että jarrusatulat ja kahvat oli kiinni vain alapulteilla kun puhe olikin alupulteista.

  13. #553
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Leku Katso viesti
    En jaksa itte kirjotella enempää, niin tuossa lisää hienoja kuvia sun muita: http://www.ferrometal.fi/docs/teknis...iliitokset.pdf
    Kiitos.

  14. #554
    Liittynyt
    08/2005
    Paikkakunta
    Tampester
    Viestit
    1.830
    Onko Akilla tai muilla vinkkejä mistä kannattais kysellä Sparkia? Tekee nääs mieli uutta täysjoustoa, kun vanha Strike on jo ikäloppu eli viisivuotias. Mielessä on todennäköisimmin 10 tai 20 -malli tai sitten pelkkä runkosetti. Paikallisesta (Tre) erikoisliikkeestä osaan kyllä käydä kysymässä itsekin, mutta nyt olisi potentiaaliset kotikaupungin ulkopuoliset (netti)kaupat hakusessa.

    Kiitos ja kuulemiin
    In triathlon, the suffering is so central and the other rewards so peripheral that one could only do it for the suffering.

  15. #555
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    --> Järppä

    Itse tilasin siitä väliviivattomasta bikediscountista, eli osoite on
    www.bikediscount.de.

    Kallis kuin mikä, mutta runko tuli kyllä nopeasti. Liike taitaa olla itävaltalainen.

  16. #556
    Liittynyt
    03/2006
    Paikkakunta
    Oulu / Syöte
    Viestit
    1.818
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aki Korpela Katso viesti
    Kieltämättä kepeää... 500 g voisi ehkä olla saavutettavissa
    490,5 grammaan tuunattu tuossa yksilössä:



    Noihin jarrulevyihin en välttämättä ihan heti lähtisi itse.. ja onhan tuossa muutakin kohtuu kepoista partsia joiden kisakelpoisuutta voipi kyseenalaistaa. Mutta huonompaakin tavaraa olisi varmasti saatavilla.


    Kuva mtbr:n forumilta, http://forums.mtbr.com/showpost.php?...2&postcount=15 . Tuubit alleviivattuina koska ko. keskustelu on niistä.
    px / pekkatahkola@youtube / ptahkola@instagram / syotemtb.fi / pappiskapartio.blogspot.fi / krossikommuuni.fi

  17. #557
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Onpa kaikenlaista mukavaa tuossa Cannarissa. AX:n stemmi ja tanko saattavat itsellenikin olla tulossa, mutta erityisesti tuo LW:n takavaihtaja hyppäsi silmille. Siihen kun saa oksan osumaan sopivasti, saattaa kuulua *snap, crackle, pop*, ja sitten keräillään kuidun palasia ympäri metsää. Olishan sellainen törkeän hieno, mutta tonni taitaa sittenkin olla liikaa takavaihtajasta.

    Nuo Formulan R1:t on kieltämättä hienot ja kepeät, mutta tarttee nyt odotella, mihin se Hopen uutuus asettuu grammamäärältään...

  18. #558
    liquid Guest
    Onkos Akilla tietoa sen DT:n kuitukeulan toimivuudesta verrattuna esim Foxiin tai Maniskaan? Ittellä olis tarkoitus semmonen hommata, heti kun niitä tulee kauppaan. Vähän mietityttää se, että ko keuloihin ei löydy huolto manuaaleja mistään. Huono huoltaa, kun ei tiedä edes öljyn viskositeettiä.

  19. #559
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Mulla ei ole DT:n keuloista omakohtaista kokemusta, mutta kovasti noita on pehmeästi toimiviksi, luotettaviksi ja yksinkertaisiksi laitteiksi kehuttu. Mutta kyllähän monella foorumilaisella on DT:n keula, joten kertokaapa...

  20. #560
    liquid Guest
    Smoothi toiminta olis kyllä jees. Maniskaa en itte kans pidä ihan foxin veroisena mut riittäis, kun olis toiminta jotain siltä väliltä.

    Tuolla näyttäis olevan sparkkeja myynnissä: http://www.kudubikes.co.uk/shop/303/471/

  21. #561
    Liittynyt
    03/2006
    Viestit
    104
    http://www.westbrookcycles.co.uk/

    Tuolla myös Sparkkeja, varsin hyvin tarjouksin.

  22. #562
    Liittynyt
    08/2005
    Paikkakunta
    Tampester
    Viestit
    1.830
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti liquid Katso viesti
    Tuolla näyttäis olevan sparkkeja myynnissä: http://www.kudubikes.co.uk/shop/303/471/
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti anttius Katso viesti
    http://www.westbrookcycles.co.uk/
    Tuolla myös Sparkkeja, varsin hyvin tarjouksin.
    ...hyviä vinkkejä. Kudubikes ei innosta foorumilta löytyvän palautteen perusteella. Westbrookcycles ainakin vastailee kysymyksiin varsin reippaasti ja heillä olisi oikeanlaista tuotetta varastossa. Jotain voi vielä löytyä paikalliseltakin, mutta ei ole ihan selvinnyt.

    Nyt pitäisi varmaan vain päättää mitä haluaa. Vai haluaako
    In triathlon, the suffering is so central and the other rewards so peripheral that one could only do it for the suffering.

  23. #563
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Perkule, Scalessa on ärsyttänyt pari asiaa:

    -34.9mm tolppa
    -38mm alumiininen tolpanpanta
    -73mm keskiö

    No nyt noita ei ole enää.



    Seuraavaksi saa poistua E-tyypin etyvaihtaja. Se onkin helpompi osuus.

  24. #564
    Liittynyt
    01/2008
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    321
    Aki, mikäs ihmeen kuvauspaikka se sulla pyörällä on?

    http://irc-galleria.net/view.php?nic...e_id=107635214
    http://irc-galleria.net/view.php?nic...e_id=107635225

    Viitaten kuvaan:


    PS. Miksei ole yhteiskuvia?!

  25. #565
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sakkeri91 Katso viesti
    Aki, mikäs ihmeen kuvauspaikka se sulla pyörällä on?
    Nyt jäi tää avautumatta, kun ei saa ilman tunnuksia noita linkittämiäsi kuvia näkyviin...

  26. #566
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    --> Samu

    Tolppa ja panta lienevät arvattavissa, mutta mitä tuolle keskiölle voi tehdä?

  27. #567
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.683
    Ja mitä sille pitäisi tehdä? Itse käytän tavis-mallin XT-kampia ja keskiöitä, niin minä jopa tykkäisin 73 mm muhvista. Pääsisi kahdesta prikasta eroon...

    Ja kumpi rajoittaa Q-factorin pienennystä, muhvin leveys vai rattaiden hipominen chain stayseihin?
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.



  28. #568
    Liittynyt
    01/2008
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    321
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aki Korpela Katso viesti
    Nyt jäi tää avautumatta, kun ei saa ilman tunnuksia noita linkittämiäsi kuvia näkyviin...

    Aijaa, no hö.
    Empäs minäkään noita kuvia viitsi minnekkään kopioida.
    Kuvissa kuitenkin poseerasi aika näpsäkän näköinen tyttö, samalla laiturilla kuin missä tuo sinun pyöräsi kuva on otettu.

  29. #569
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aki Korpela Katso viesti
    --> Samu
    Tolppa ja panta lienevät arvattavissa, mutta mitä tuolle keskiölle voi tehdä?
    Kaventaa. Mullahan on ihan kivasti taaloja kiinni kaikisssa kivoissa työkaluissa joten kavensin sen 73->68mm leveyteen. Campa muuten speksaa keskiön 68mm+-0,8mm mikä on karsea ero minusta. Cervelosta puolimilliä ottaa hikeä jo rajusti mutta Biatzista lähtee kuin mädästä hirrestä, Scott siitä välistä.

    XT kampisetti nyt ei oikein ole ratkaisu pidemmän päälle tohon fillariin joten päädyin lisäämään valinnanvaraa.

    Ajattelin laittaa korvakkeen suoraan runkoon ilman pantaa. Mullahan on Trek ja Gian runkoihin sopivia kuitukorvakkeita joten sellainen varmaan. Ei tollasen parin tonni perusrungolla ole niin väliä kuitenkaan takuun suhteen. Tosin Scaleenhan saa tehtyä ruuvattavan korvakkeen, E-type ja alemman pullotelineen ruuvin alle. Tosin taitaa painaa saman kuin panta.

    Mulla on myös siihen 225g ketjut. Kammet vaan on viä auki, ei nyt nappaa tonnin kammet maasturiin...ruuvasin hiilari-Zippit aluksi että pääsee ajelemaan....ja Xentilta lupasivat lähettää uudet ja sippoiset mtb-kiekot kun vaan pistää €€€€....väliin jää. Oli niin kalliit. Taidan pitää King:it. Kehät ja pinnat kun jaksaa vaihtaa.
    Samu Ilonen muokkasi tätä : 10.09.2009 at 12.30

  30. #570
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Birkala
    Viestit
    11.969
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sakkeri91 Katso viesti
    Aijaa, no hö.
    Empäs minäkään noita kuvia viitsi minnekkään kopioida.
    Kuvissa kuitenkin poseerasi aika näpsäkän näköinen tyttö, samalla laiturilla kuin missä tuo sinun pyöräsi kuva on otettu.
    veikkaan että Koukkuniemen vanhainkodin laiturilta....

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •