Toihan näyttää hyvältä. Mulla kun on uusi 100mm SID kellarissa odettelemässa josko jaksaisi laittaa Scaleen, joskus...mutta toi "Super" arvosana antaa odottaa jotain ihan ok toimintaa ainakin.
Toihan näyttää hyvältä. Mulla kun on uusi 100mm SID kellarissa odettelemässa josko jaksaisi laittaa Scaleen, joskus...mutta toi "Super" arvosana antaa odottaa jotain ihan ok toimintaa ainakin.
Kiitos Portille keuladatasta! Tarttee nyt vielä sanoa sen verran, että kyllä tuo Manitou on ilman muuta toiminnaltaan varsin hyvä laite. Mutta Foxille se ei silti mun mielestä ihan pärjää.
Mitäs se miun setti painoikaan, en kuolemaksenikaan löydä sitä kuvaa täältä läppäriltä Oulusta käsin. Muistelen että kuvassa ollut setti (kahvat+pultit, letkut, satulat) oli 342g, siihen päälle sitten jarrulevyt, levyjen pultit, satuloiden pultit ja mahdolliset adapterit. Levyt 160mm koossa orkkiksena 88g kappale, jolloin ollaan 518 grammassa. 12 titaanipulttia levyille noin 15g(?) => 533g, adapteri taakse parikymppiä ja vielä neljä teräspulttia satuloiden kiinnitykseen. Jotain 575-580g koko setille?. Ja tuo punainen anodisointi kuulemma oli vielä 10g painavampi kuin normaali. Itselläni on toki takana 140mm alligator, jolla voipi miinustaa 27g.
Nuo teräspultit meinasin jossain välissä korvata titaanisilla ja ehkä nuo kahvat hiilariversioilla. Hiilarikahvat vain ovat kovin arvokkaita ja niillä säästi muistaakseni jotain 8g/kpl.. Noilla kaikilla päivityksillä pääsisi siis normiversiolla 540 ramman hujakoille, 140mm takalevyllä 513.
px / pekkatahkola@youtube / ptahkola@instagram / syotemtb.fi / pappiskapartio.blogspot.fi / krossikommuuni.fi
--> px
Kieltämättä kepeää... 500 g voisi ehkä olla saavutettavissa, jos oikein lähtisi viilaamaan.Mun Hope Mini Pro on aika tarkaan 600 g, mutta siitä ei taida enää ihan helposti grammoja irtoilla, sillä sekä jarrusatulat että kuitukahvat on jo nykyisellään alupulteilla kiinni, ja takana on 140-millinen levy.
Mäkin luulin että joku ajaa alumiinirunkoisella pyörällä, mutta sitten käsitin, että vitsailuahan semmoisen on pakko olla.
Jaa että jarrusatulat on kiinni alu-pulteilla? Aika rohkea veto mielestäni...
Tai sitten minä olen vaan ylivarovainen.![]()
XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.
Postmount jarrusatulahan pyrkii työntymään niiden postmountien "sisää" jarruttaessa, eikä ainakaan jarrutuksen hetkellä pultteihin kohdistu kovinkaan suuria leikkaavia voimia. IS-Postmount-adapterin kiinnityspultteja en ihan heti korvaisi alumiinisilla, mutta ehkä minäkin olen turhan varovainen.
Joo, kyllähän te turhan varovaisia olette.
Formulallahan oli joskus kevytmallissaan vakiona alupultit jarrusatuloiden kiinnitykseen. Ja kyseessä oli juuri IS-malliset satulat. Joku mekaniikkaihminen sen joskus ww-foorumilla varsin uskottavasti esitti, että jos IS-kiinnitteinen jarrusatula on kiristetty kunnolla paikalleen (lue: ei pääse "heilumaan"), kiinnityspultteihin ei kohdistu leikkausjännitystä jarrutuksen aikana.
Varmaan jo viitisen vuotta on tullut alupulttikiinnitteisillä (sekä IS että PM) jarrusatuloilla ajeltua ilman murheita, joten kyllä ne käytännössäkin näyttävät ongelmitta kestävän. Tosin tätä grammanviilailua on tullu tehtyä vain tuohon kisapyörään. Lenkkifillarissa on pelkkiä teräspultteja kohteesta riippumatta.![]()
No näinhän se ruuviliitos toimii teoriassa, mutta sitten kun/jos ruuvit löystyvät, niin tilanne muuttuu.
En jaksa itte kirjotella enempää, niin tuossa lisää hienoja kuvia sun muita: http://www.ferrometal.fi/docs/teknis...iliitokset.pdf
Nonniin, voisi tietysti lukea vähän tarkemmin. Luulin että jarrusatulat ja kahvat oli kiinni vain alapulteilla kun puhe olikin alupulteista.![]()
Onko Akilla tai muilla vinkkejä mistä kannattais kysellä Sparkia? Tekee nääs mieli uutta täysjoustoa, kun vanha Strike on jo ikäloppu eli viisivuotias. Mielessä on todennäköisimmin 10 tai 20 -malli tai sitten pelkkä runkosetti. Paikallisesta (Tre) erikoisliikkeestä osaan kyllä käydä kysymässä itsekin, mutta nyt olisi potentiaaliset kotikaupungin ulkopuoliset (netti)kaupat hakusessa.
Kiitos ja kuulemiin![]()
In triathlon, the suffering is so central and the other rewards so peripheral that one could only do it for the suffering.
--> Järppä
Itse tilasin siitä väliviivattomasta bikediscountista, eli osoite on
www.bikediscount.de.
Kallis kuin mikä, mutta runko tuli kyllä nopeasti. Liike taitaa olla itävaltalainen.
490,5 grammaan tuunattu tuossa yksilössä:
Noihin jarrulevyihin en välttämättä ihan heti lähtisi itse.. ja onhan tuossa muutakin kohtuu kepoista partsia joiden kisakelpoisuutta voipi kyseenalaistaa. Mutta huonompaakin tavaraa olisi varmasti saatavilla.
Kuva mtbr:n forumilta, http://forums.mtbr.com/showpost.php?...2&postcount=15 . Tuubit alleviivattuina koska ko. keskustelu on niistä.
px / pekkatahkola@youtube / ptahkola@instagram / syotemtb.fi / pappiskapartio.blogspot.fi / krossikommuuni.fi
Onpa kaikenlaista mukavaa tuossa Cannarissa.AX:n stemmi ja tanko saattavat itsellenikin olla tulossa, mutta erityisesti tuo LW:n takavaihtaja hyppäsi silmille. Siihen kun saa oksan osumaan sopivasti, saattaa kuulua *snap, crackle, pop*, ja sitten keräillään kuidun palasia ympäri metsää.
Olishan sellainen törkeän hieno, mutta tonni taitaa sittenkin olla liikaa takavaihtajasta.
![]()
Nuo Formulan R1:t on kieltämättä hienot ja kepeät, mutta tarttee nyt odotella, mihin se Hopen uutuus asettuu grammamäärältään...
Onkos Akilla tietoa sen DT:n kuitukeulan toimivuudesta verrattuna esim Foxiin tai Maniskaan? Ittellä olis tarkoitus semmonen hommata, heti kun niitä tulee kauppaan. Vähän mietityttää se, että ko keuloihin ei löydy huolto manuaaleja mistään. Huono huoltaa, kun ei tiedä edes öljyn viskositeettiä.
Mulla ei ole DT:n keuloista omakohtaista kokemusta, mutta kovasti noita on pehmeästi toimiviksi, luotettaviksi ja yksinkertaisiksi laitteiksi kehuttu. Mutta kyllähän monella foorumilaisella on DT:n keula, joten kertokaapa...
Smoothi toiminta olis kyllä jees. Maniskaa en itte kans pidä ihan foxin veroisena mut riittäis, kun olis toiminta jotain siltä väliltä.
Tuolla näyttäis olevan sparkkeja myynnissä: http://www.kudubikes.co.uk/shop/303/471/
http://www.westbrookcycles.co.uk/
Tuolla myös Sparkkeja, varsin hyvin tarjouksin.
...hyviä vinkkejä. Kudubikes ei innosta foorumilta löytyvän palautteen perusteella. Westbrookcycles ainakin vastailee kysymyksiin varsin reippaasti ja heillä olisi oikeanlaista tuotetta varastossa. Jotain voi vielä löytyä paikalliseltakin, mutta ei ole ihan selvinnyt.
Nyt pitäisi varmaan vain päättää mitä haluaa. Vai haluaako![]()
In triathlon, the suffering is so central and the other rewards so peripheral that one could only do it for the suffering.
Perkule, Scalessa on ärsyttänyt pari asiaa:
-34.9mm tolppa
-38mm alumiininen tolpanpanta
-73mm keskiö
No nyt noita ei ole enää.
Seuraavaksi saa poistua E-tyypin etyvaihtaja. Se onkin helpompi osuus.
Aki, mikäs ihmeen kuvauspaikka se sulla pyörällä on?
http://irc-galleria.net/view.php?nic...e_id=107635214
http://irc-galleria.net/view.php?nic...e_id=107635225
Viitaten kuvaan:
PS. Miksei ole yhteiskuvia?!
--> Samu
Tolppa ja panta lienevät arvattavissa, mutta mitä tuolle keskiölle voi tehdä?
Ja mitä sille pitäisi tehdä? Itse käytän tavis-mallin XT-kampia ja keskiöitä, niin minä jopa tykkäisin 73 mm muhvista. Pääsisi kahdesta prikasta eroon...
Ja kumpi rajoittaa Q-factorin pienennystä, muhvin leveys vai rattaiden hipominen chain stayseihin?
XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.
Kaventaa. Mullahan on ihan kivasti taaloja kiinni kaikisssa kivoissa työkaluissa joten kavensin sen 73->68mm leveyteen. Campa muuten speksaa keskiön 68mm+-0,8mm mikä on karsea ero minusta. Cervelosta puolimilliä ottaa hikeä jo rajusti mutta Biatzista lähtee kuin mädästä hirrestä, Scott siitä välistä.
XT kampisetti nyt ei oikein ole ratkaisu pidemmän päälle tohon fillariin joten päädyin lisäämään valinnanvaraa.
Ajattelin laittaa korvakkeen suoraan runkoon ilman pantaa. Mullahan on Trek ja Gian runkoihin sopivia kuitukorvakkeita joten sellainen varmaan. Ei tollasen parin tonni perusrungolla ole niin väliä kuitenkaan takuun suhteen. Tosin Scaleenhan saa tehtyä ruuvattavan korvakkeen, E-type ja alemman pullotelineen ruuvin alle. Tosin taitaa painaa saman kuin panta.
Mulla on myös siihen 225g ketjut. Kammet vaan on viä auki, ei nyt nappaa tonnin kammet maasturiin...ruuvasin hiilari-Zippit aluksi että pääsee ajelemaan....ja Xentilta lupasivat lähettää uudet ja sippoiset mtb-kiekot kun vaan pistää €€€€....väliin jää. Oli niin kalliit. Taidan pitää King:it. Kehät ja pinnat kun jaksaa vaihtaa.
Samu Ilonen muokkasi tätä : 10.09.2009 at 12.30
Kirjanmerkit