HephaGiantFillariElectrobike
Sivu 7 / 55 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 5 6 7 8 9 17 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 181 - 210 / 1631

Aihe: Taistelu tappajasepeliä vastaan

  1. #181
    Liittynyt
    04/2008
    Paikkakunta
    Karjaa
    Viestit
    922
    Sitä pitäisi varmaan kysyä sieltä kaupasta.

    28mm pitäisi varmaan kuitenkin laittaa. Jos Marathon Plus, niin sitten tämä, jossa kuviokin miellyttää enemmän: http://www.schwalbetires.com/marathon_plus 740g näyttäisi olevan paino. Siellä on käyttäjien kokemuksia pitkä lista myös. "This is without question the SLOWEST and HEAVIEST tyre I have ever used. But… it is also the longest lasting."
    http://www.schwalbetires.com/maratho...e#comment-1627
    http://www.schwalbetires.com/bike_tires/road_tires

    Ehkäpä sitä kuitenkin valitsee kevyemmät: http://www.schwalbe.co.uk/c2-1073-sc...-marathon.html
    28mm 520g

    http://www.sjscycles.co.uk/currency/...-Tubes-767.htm
    tienlaita muokkasi tätä : 30.03.2009 at 08.40

  2. #182
    Liittynyt
    06/2006
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    854
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Space Cowboy Katso viesti
    Luotto meni Mountain King Supersonic 2.4:seen. Ei ole pysynyt ilmat sisällä nyt moneen päivään...ilmeisesti sepeli on noille liikaa. Tulipahan kokeiltua, että ei nuo raukat kestä. High Rollerit tilalle ja kovaa ajoa...
    Eipä ole MK SS:ää sepelille tarkoitettu, joten ei kannata rengasta syyttää.

  3. #183
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tienlaita Katso viesti
    Sitä pitäisi varmaan kysyä sieltä kaupasta.
    28mm pitäisi varmaan kuitenkin laittaa. Jos Marathon Plus, niin sitten tämä, Ehkäpä sitä kuitenkin valitsee kevyemmät: http://www.schwalbe.co.uk/c2-1073-sc...-marathon.html
    28mm 520g
    Tällainen takana ollut pari viikkoa, reikiä nolla, eli voinen suositella. Huomioikaa paino, 290g!
    http://www.panaracer.com/urban.php

    Higg

  4. #184
    Liittynyt
    06/2001
    Paikkakunta
    saatanan 666
    Viestit
    1.902
    Sepelistä sitte tiedä, mutta eilen tuli tietoisesti ajettua lasinsirpaleissa jonkun aikaa. On sinne kallioille vaan niin kiva lyödä sitä kaliapulloa palasiksi joo. Täytyykin hiukan vilkaista miltä noi renkaat näyttää.. Intense tuskin otti itteensä, mut tosta toisesta ei tiiä...
    ..makes Jack a dull boy...

  5. #185
    Kaitainen Guest

    Loppuraportti

    Eli alkutalven tuskailujen jälkeen päätin änkeä ulkokumin ja vanteen väliin Chainreactionista tilatut Nutrak litkusisärenkaat. Puhkeamisia tuli sen jälkeen tasan nolla. Nyt kun otin renkaat vanteelta, löytyi ulko- ja sisäkumin välistä yhteensä peräti viisi sepelin palasta! Silti ei kertaakaan matka katkennut kumirikkoon. Ilmaa jouduin lisäämään kerran neljän kuukauden aikana. Ilmeisesti tuolloin rengas oli puhjetessaan ehtinyt menettää ilmaa ennen paikkautumistaan... Vierintävastuksessa en havainnut lainkaan muutosta. Renkaina oli Nokian 105:t.

  6. #186
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    Pori
    Viestit
    376
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Maantie123 Katso viesti
    No niin, Marathon Winterit kestivät talven läpi ilman yhtään reikää
    Sama juttu minulla. Tai siis ovat kestäneet jo kaksi talvea. Ajoa ehkä tonni pari. Nastakatoa tai kivien määrää kumeissa en ole vielä tarkistanut, kun ovat vielä toisilla kiekoilla.

    Täällä Turussa on siis kovin rengasystävällistä sepeliä. Ja mukavan nopeasti ovat sen poiskin keränneet.

  7. #187
    Antti Ukkonen Guest
    Schwalbe Snow studit minulla alla, painoa 104 kg, pahimmillaan oli hieman vajaa 110 kg. ja 4-6 baria pumpun mukaan renkaissa. Pikkasen päälle 2000 km sepelillä hiekotettua tietä eikä ole puhjenneet vielä.

  8. #188
    Muistakaa, että lopullinen ratkaisu tappajasepelikysymykseen on poliittinen. Sepelin levittäminen loppuu, kun se kielletään. Tarvittava pito täytyy laittaa jalkineisiin, renkaisiin ja lemmikkikoirien tassuihin eikä sitä pidä levittää tuuman paksuiseksi kerrokseksi tielle. Vaatikaa järkeä politiikkaan. Vaatikaa järkeviä poliitikkoja.
    "Simplify, then add lightness”
    – Colin Chapman

  9. #189
    Kaitainen Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nikolas Ojala Katso viesti
    --lemmikkikoirien tassuihin--
    Ei taida hiekan puute paljon koiria vaivata. Ennemminkin päinvastoin. Ihmisen takia ne tiet aurataan, suolataan tai hiekoitetaan. Nyt kun löysin litkulliset renkaat, en niistä enää luovu ja siksi minulle on melko samantekevää, vaikka levittäisivät tielle lasinsiruja. Toki järkeä voisi kyllä silti käyttää,lopettaa sepelöinnin ja varustautua keliin sopivin jalkinein. Eihän kesähelteilläkään käytetä talvikenkiä. Sanovat, että muoti tulee etelästä...Lämpimästä etelästä.

    ...Jos muoti tulisikin Pohjoisesta, käyttäisivätköhän muotitietoiset esim. pilkkihaalareita helteillä? HMMM...

  10. #190
    Liittynyt
    02/2007
    Paikkakunta
    Turun nurkilla
    Viestit
    170
    Onko jollakin kokemusta bilteman itsepaikkautuvista sisäkumeista? "Erittäin ilmatiiviit ja laadukkaat polkupyörän sisäkumit. Kumit on täytetty paikkausnesteellä, joka tukkii pienet reiät heti niiden syntyessä." Noin kertoo mainosteksti.
    Taidan käväistä ostamassa tuollaiset vaikka kokeilumielessä, kun eivät maksa kuin 3,99€

  11. #191
    Liittynyt
    06/2000
    Paikkakunta
    Nurmijärvi Rajamäki
    Viestit
    1.510
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti goljat Katso viesti
    Onko jollakin kokemusta bilteman itsepaikkautuvista sisäkumeista? "Erittäin ilmatiiviit ja laadukkaat polkupyörän sisäkumit. Kumit on täytetty paikkausnesteellä, joka tukkii pienet reiät heti niiden syntyessä." Noin kertoo mainosteksti.
    Taidan käväistä ostamassa tuollaiset vaikka kokeilumielessä, kun eivät maksa kuin 3,99€
    Painaa varmaankin 0.5kg kappale
    Tuskin kannattaa, minullakin on yksi maastopyörän puhkeamaton (ei bilteman) sisäkumi hyllyssä, ja sinne saa jäädä.
    Pyöräily on kivaa!

  12. #192
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    41
    Joo jätä nuo biltsun sisäkumit vaan suosiolla kauppaan. Se litku sisällä on aika epämiellyttävää ja painon kyllä huomaa. Jos joskus vaihdat kumeja niin tuo kama pyrkii kanssa tulemaan venttiilin kautta pois... Ja jos tuohon joku lasinsirpale vaikka iskee niiin ei se kama sitä tuki.


  13. #193
    Liittynyt
    02/2007
    Paikkakunta
    Turun nurkilla
    Viestit
    170
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Teemu H Katso viesti
    Painaa varmaankin 0.5kg kappale
    Tuskin kannattaa, minullakin on yksi maastopyörän puhkeamaton (ei bilteman) sisäkumi hyllyssä, ja sinne saa jäädä.
    No paino ei mua haittaa, koska voimaa löytyy Pääasia on että ei rengas puhkea. Ainakaan helposti.

  14. #194
    Liittynyt
    07/2008
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.142
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti goljat Katso viesti
    No paino ei mua haittaa, koska voimaa löytyy Pääasia on että ei rengas puhkea. Ainakaan helposti.
    Löytyykö lihaskestävyyttä? tuo noin 1 kg lisäpainon liikutteluun(jos vaihtaa molemmat sisäkumit) ei tarvitse suuria voimia, mutta se näkyy kestävyydessä pitkällä lenkillä.
    Still rides with 26er

  15. #195
    bere Guest
    Kaveri sano et voimaa löytyy niin sit sitä löytyy.

  16. #196
    Liittynyt
    03/2008
    Paikkakunta
    Kartanokoski-Pakkala
    Viestit
    264
    Nyt on kyllä kohta vaihdettava vähän kevyempiin renkaisiin.... On vielä talvelta alla aikas karkeat kumit. Ja perhana ku oli tänää raskas ajaa ku oli "mukava" sivu-/vastatuuli... Hermannin rantatiellä sai tehdä töitä, että pysy edes pystyssä. Höh. Hyvä ku sai edes pyörän liikkumaan siinä tuulessa.

  17. #197
    Kontti Guest
    Tänään oli kanssa lenkillä vastatuuli koko ympyrän ajan
    No onneksi tiet oli hyvässä kunnossa ja kapeilla renkailla pärjäsi hyvin.

  18. #198
    Liittynyt
    06/2001
    Paikkakunta
    saatanan 666
    Viestit
    1.902

    Peukalo alas

    Oikeasti hei.. nyt joku tolkku tuohon +200g/rengas painonlisäykseen liittyvään yliherkkyyteen, suurin osa siitä iskusta joka moisella lisällä arkiseen suorituskykyyn tulee on korvien välissä. Toisaalta, ehkä sieltä se suurin suorituskyvyn heikkeneminen tuleekin. Ymmärtäisin hiukan paremmin jos otsikko olisi "olen aina xc-kisojen kakkonen, kuinka pääsen ykköseksi?", mutta kun ei sinne päinkään. Päälirenkaan "tahmeus" ja kuvio vaikuttaa paljon enemmän jos asfaltilla ajosta on kyse.. metsässä sekin ero pienenee.

    nimim. Renkaat sisureineen 2650g ja kisamiestenkin xc-porukoissa on mukana pysytty..
    ..makes Jack a dull boy...

  19. #199
    opnykanen Guest
    Itse meinasin heittää kisakireät renkaat crossariin. Saas nähdä miten vaikuttaa, kun painoa lähtee pois reilun kilon verran.

  20. #200
    Liittynyt
    02/2007
    Paikkakunta
    Turun nurkilla
    Viestit
    170
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti bere Katso viesti
    Kaveri sano et voimaa löytyy niin sit sitä löytyy.
    En ole mikään grammanviilaaja... Nämä grammanviilaajat ilmeisesti kuntosalillakin tekevät penkkipunnerrusta tai jalkakyykkyä pelkällä tangolla. Koska mitä kevyempi sen parempi. He vaihtaisivat sen 20kg:n tangonkin hiilikuituiseen jos vaan on sellaisia saatavilla. Koska ylimmääräinen paino saattaa kasvattaa lihaksia, kuntoa, ja sitä voimaa mitä näillä grammanviilaajilla ei ole.
    Jos mä kaipaan polkemiseen keveyttä, niin ostaisin sellaisen sähköavusteisen fillarin, niin sitä olisi sitte niiiiiin kevyt polkea... Mutta sellaiselle no thanks

  21. #201
    Liittynyt
    09/2008
    Paikkakunta
    Lappeenranta
    Viestit
    479
    Voihan sitä sitten jauhaa vaikka ergometrillä olohuoneessa jos nopea ja kevyt eteneminen ei ole niin justiinsa. Tai säätää jarrupalat hankaamaan vannetta jatkuvasti. Mutta jos esimerkiksi työmatkat polkee, niin onhan se ihan perusteltua haluta fillari nopeaksi. Siinä säästyy aikaa sitten vaikka foorumilla lässyttämiseen.

  22. #202
    Liittynyt
    02/2007
    Paikkakunta
    Turun nurkilla
    Viestit
    170
    Kunhan pikkasen kärjistin asioilta. Onhan se totta että kevyemmällä on mukavempi polkea. Mutta Biltemasisäkumit sai jäädä kaupanhyllylle. Nyt on alla schwalbe Marathon Plus. (työmatkahybridiin)

  23. #203
    Liittynyt
    09/2008
    Paikkakunta
    Lappeenranta
    Viestit
    479
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti goljat Katso viesti
    Kunhan pikkasen kärjistin asioilta.
    Minä myös.

  24. #204
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    keskuspuiston kupeessa
    Viestit
    353
    [QUOTE=higgins;1109613]Tällainen takana ollut pari viikkoa, reikiä nolla, eli voinen suositella. Huomioikaa paino, 290g!
    http://www.panaracer.com/urban.php

    Higg!
    Mistä hommasit Panaracerit? Renkaan väri on ihan ydinkysymys, kun mietin pyörän hankintaa katukäyttöön ja minkä värisen ostaisi (lähes pääasia)

    (täytyy voida pimpata kerrankin jotain elämässä, vaikka sitten pyörään värikästä rengasta...)
    Huonoilla teillä tarvitaan paksut kumit.

    Oli pyörä sitten kuitua, titaania tai terästä,
    niin kuntoni on perästä.

    Last man out of the water.

  25. #205
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti timoe Katso viesti
    Higg!
    Mistä hommasit Panaracerit? Renkaan väri on ihan ydinkysymys, kun mietin pyörän hankintaa katukäyttöön ja minkä värisen ostaisi (lähes pääasia)
    (täytyy voida pimpata kerrankin jotain elämässä, vaikka sitten pyörään värikästä rengasta...)
    Tikkurilan Ajomiehestä, valinnanvarana mustat Foxcompista voisi myös kysellä, Higg

  26. #206
    Liittynyt
    08/2008
    Viestit
    64
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Vahapina Katso viesti
    Joo jätä nuo biltsun sisäkumit vaan suosiolla kauppaan. Se litku sisällä on aika epämiellyttävää ja painon kyllä huomaa. Jos joskus vaihdat kumeja niin tuo kama pyrkii kanssa tulemaan venttiilin kautta pois... Ja jos tuohon joku lasinsirpale vaikka iskee niiin ei se kama sitä tuki.
    Itsekin juuri kokeilin näitä itsekorjautuvia sisäkumeja, tosin en Bilteman kumeja vaan CRC:stä ostettua Nutrak Self Sealing Inner Tube. Aikamoinen pettymys oli. Lisääntynyt paino ei sinänsä minua haittaa (vanha maastopyörä, joka ei muutenkaan ole sieltä kevyemmästä päästä), mutta se haittasi, että ko. kumin asennuksen jälkeen koko takarengas alkoi pitämään "hypyttävää" liikettä. Siis aivan kuin koko takarengas olisi ollut aivan epätasapainotettu (kuin venttiilin kohdalle olisi isketty parinsadan gramman lisäpaino). Tämän huomasi selvästi kun laittoi pyörän ylösalaisin, pyöräytti takarenkaalle kunnon vauhdin ja vähän nosti takapyörää ylös -> käsissä tunsi selvästi kuinka rengas pomputti pyörää. Eipä tuolla sitten viitsinyt kauan ajella.

    Onko muilla ollut vastaavaa ongelmaa näiden paikkausvaahtoa sisältävien kumien kanssa? Eli että rengas tulee epätasapainoiseksi? Mahtaako olla näiden kumien ominaisuus vai valmistusvirhe? Eikös tuo vaahto nyt pitäisi vauhdissa jakautua tasaisesti joka puolelle rengasta, eli en oikein ymmärrä, miten renkaasta tuli niin epätasapainoinen.

  27. #207
    Kaitainen Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Polkupyöräwiki Katso viesti
    Onko muilla ollut vastaavaa ongelmaa näiden paikkausvaahtoa sisältävien kumien kanssa? Eli että rengas tulee epätasapainoiseksi? Mahtaako olla näiden kumien ominaisuus vai valmistusvirhe? Eikös tuo vaahto nyt pitäisi vauhdissa jakautua tasaisesti joka puolelle rengasta, eli en oikein ymmärrä, miten renkaasta tuli niin epätasapainoinen.
    Minulla on nuo samat Nutrakit. Kokeilin, ovatko epätasapainoiset ja eivät olleet. Tosin kiekon pyörimisliike päättyy aina siten,että venttiili jää alas. Sama juttu Stan no Tubesien, vai mikä niiden virallinen nimi nyt on, kanssa. Tosin nämä minun Nutrakkini ovat varmaankin ehtineet jo puhkeamaan moneen kertaan ja litkun määrä on jo vähentynyt. Itse en todella ole rekisteröinyt kertaakaan mitään pompotusta enkä ole huomannut merkittävää lisäystä polkemisvastuksessa. On kai paineet oikeat?

  28. #208
    Liittynyt
    03/2008
    Paikkakunta
    Tre
    Viestit
    36
    Laitoinpa taannoin autonrenkaan paikkaukseen tarkoitetusta putelista litkua fillarin tubelesiin. En toki laittanut koko pulloa ihan painon lisääntymisen takia. Ilma on pysynyt yhtä hyvin paikatussa renkaassa kuin paikkaamattomasakin.

  29. #209
    Liittynyt
    03/2009
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    60
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Miha Katso viesti
    nyt kyrsiii... taas meni lenkillä kumi puhki! Mistä saa niitä pistosuojanauhoja sisäkumin ja ulkorenkaan väliin pks-seudulta?
    Ainakin Velosport myy pistosuojanauhoja. Eipä silti auttanut meikäläisen matkantekoa, pistosuojanauhat ehtivät olla 45km fillarissa alla ja takakumi puhki.

  30. #210
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Hyvinkää
    Viestit
    1.636
    Pitää koputtaa puuta, mutta nyt olen havainnut ainoan toimivan keinon sepeliä vastaan. En aja pyöräteillä ja suuntaan lenkkini ainoastaan Hyvinkäältä kohti itää, länttä tai pohjoista

    "Kokeellisten" tutkimusteni perusteella, renkaani puhkeavat pyörätiellä, matkalla kohti etelää ja usein olen tuolloin kehä III:sen sisäpuolella...katsotaan pysyykö kumit ehjinä näillä eväillä.

    Tuntuu tuo sepeliongelma olevan nykyisin läpi kesän jatkuva ongelma, mistähän kaupungit saisivat kunnon työmiehiä, jotka oikeasti saisivat sepelit poistettua varmasti, edes kesäajaksi.
    Läskillä on kerrankin hauskaa 😍

Samanlaisia aiheita

  1. Suojateippaus kiveniskemiä vastaan
    By walesi in forum Varusteet
    Vastaukset: 69
    Viimeinen viesti: 05.05.2025, 21.58

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •