Moro.
Tässäpä oma lohduton ostokokemus tästä putiikista ja "Finna Taroko" hiilikuitu rungosta (Navy blue/coral).
www.finnacycles.com
Vuosi on 2025
Tammikuu
Tilaus sisään, 1537,77 euroa kortilta ja runko tuli nopsaan.
Etuvaihtajan korvake puuttui, lähettivät heti
Maaliskuun loppu
Vihdoin kokeilemaan maantielle. Laukku kiinni yläputkessa.
Parin päivän jälkeen maalipinnassa kirkkaita läiskiä.
Laitoin myyjälle, joka kertoi, että pesua vaan, niin hyvä tulee
Maalis-Huhti
viikon (1000km+) perusteellinen gravel/bikepacking setti Viro-Latvia.
Etuhaarukassa feedbagin remmi kuluttanut maalin pois ja hiilirunko näkyvissä
Ketjut tippui, niin eturattaiden takana maalit lähti samantein
Laitoin myyjälle, lupaili laittaa uuden etuhaarukan ... siihen minä, että mitä se auttaa, kauppa puretaan!
Olin laitellut vähän sähköteippiä suojaksi sinne tänne ja kun niitä poistelin, niin korallinväriset dekalit tulivat teipin mukana (no ei pahasti, mutta sillain, että mitä helvettiä ?!?)
Huhtikuu
Kun myyjä ei suostunut edes antamaan ohjeita, miten tuota runkoa pitäisi pitää kunnossa, jossei ees suojateippejä voi laittaa, niin vein asian euroopan
kuluttajasuojaelimeen (ECC).
Heinäkuu-Elokuu
Muutaman kuukauden vatvomisen ja syyttelyn jälkeen myyjä suostui tuotteen palautukseen ja kaupanpurkuun. ECC oli kanssani samaa mieltä, että tuotteessa
on EU kuluttajalain mukainen virhe.
Elokuu
Palautin pyörän Barceloonaan
Joskus Syyskuussa about 6 viikon huhuilun jälkeen, että "missä MUN rahat?", myyjä oli vaivautunut "tarkistamaan" tuotepalautuksen.
Kaiken tuon maalipinnan ongelmian jälkeen myyjä ei ollut tyytyväinen tuohon maalivaurioon eturattaiden takana.
Ongelma oli se, että tietenkään juuri tuosta kohdasta en ollut kuvaa etukäteen laittanut.
Myyjä oli myös sitä mieltä, että ne ensimmäiset kiiltävät läiskät olivat tulleet voimakkaiden teippien käytön seurauksena
Myyjä tarjosi uutta runkosettiä, jos maksan niille vielä 400 euroo !?! Totesin, että se tuskin ratkaisee varsinaista ongelmaa.
Nyt ollaan käyty VISA reklamaatiot ja poliisi ja ECC uudestaan läpi, niin ei tuu mitään. Ihmetyttää, että ECCtäkään ei nappaa, niille riittää, kun myyjä sanoo, että
"ei mee takuuseen" ... vaikka tuotteen virhe oli todettu ja rahojen palautuksesta oli sovittu kesällä
Joulukuussa sitten osui tutkaan, että tämähän on kiinalainen tusinatavara TanTan GR040 (Shenzhen tantan sports equipment LTD firman tuote).
Samalta valmistajalta löytyy myös Finnan uusin luomus "Finna Odyssey".
Sieltähän näitä sais tilata halvalla suoraan ja valinnanvaraa on rungoissa ja maalipinnassa.
Myyjähän sivuillaan antaa ymmärtää, että nää on niiden "designia" jne jne.
No tällainen asiakkaiden huijaaminen nyt on siellä Sevillan toreilla ilmeisesti arkipäivää, eikä ECCtäkään todellakaan kiinnosta.
Tässä kohtaa myyjä jo alkoi tarjota uutta runkosettiä ilman, että mun pitäis mitään maksaa. Totesin, että ei edelleenkään ratkaise varsinaista maalipinnan ongelmaa ja lisäksi on melko arvotonta kiinakamaa. Suuttuivat
Yhteenveto:
Mun mielestä Finna Cycles on paska rikollisfirma (varasti multa 1500 eur)
Tän puljun hiilikuiturungot on kiinalaista tusinatavaraa ... jos ne jotain on suunnitelleet tähän, niin paskan maalipinnan, joka ei kestä mitään (eikä sitä saa suojata, että kestäis edes jotain)
EU kuluttajasuoja on vitsi
Bank Norwegianin reklamaationkäsittely on kuin alaikäisen juopon AI botin kanssa olisi tekemisissä ... lisäksi täysin nimettömiä ja yhteystiedottomia
Suomen poliisi ei tutki EU alueen nettihuijauksia (vaikka puhelinnumerot ja sähköpostit on )

Lainaa viestiä vastauksessa

Kirjanmerkit