Giant
Näyttää tulokset 1 - 8 / 8

Aihe: Kamerahihna pyöräilyyn

Kamerahihna pyöräilyyn

Yritin etsiä valmista keskustelua aiheesta. Ei olisi ihme, jos en vaan osannut.

Kevyttä järkkäriä olisi kiva pystyä kuljettamaan ajaessa niin, että se olisi nopeasti kuvausvalmiina. Silloin hihnan tulisi kait olla sellainen, että kamera pysyisi ajaessa tiiviisti selkää vasten ja siitä olisi tarvittaessa nopeasti käännettävissä eteen. Rinnanpäällä ajaessa ei taida oikein toimia. Vai miten olette ratkaisseet haasteen?

Tällaisen löysin yhtenä vaihtoehtona, mutta saatavuus Euroopassa näyttää olevan heikko: https://bikepacking.com/gear/outer-s...-strap-review/

En ole testanut, mutta toimisiko tällainen https://ride-rille.com/ ?

En kyllä haluis itte pitää kameraa tolla tavalla ajaessa. Sen mitä kuljettelen kameraa mukana niin Ortliebin Ultimate tankolaukku toimii mielestäni oikein hyvin. Magneettilukot ja kansi aukeaa eteenpäin niin sinne sujahtaa käsi hakemaan kameran todella nopeasti.

Outer Shellin pieni etulaukku on myös kätevä pienen järkkärin kuljettamiseen ja helpohko operoida yhdellä kädellä. Niitä ainakin on saanut Euroopasta ennen, mut jos hihnojakaan ei löydy, niin ehkä ei laukkujakaan enää.

Siis tankolaukkua tuollainen hihna ei korvaa vaan olisi sen lisänä. Useammallakin leppoisan tunteen gravel-reissussa on tullut vastaan tarve sille, että kamera olisi vieläkin nopeammin esillä. Ylä-Savon ja Kainuun rajamailla on jäänyt useampikin "vuoden luontokuva" ottamatta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hokku Katso viesti
    Näyttää lupaavalta. Jotain tällaista ehkäpä olen etsimässä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hokku Katso viesti
    Mä olen itse tehnyt tuollaisen tavallisesta kamerahihnasta lisäämällä siihen ns lähettilaukun lisäremmin suutarin myymistä muovisoljista ja irtohihnan pätkästä.
    Ja hyvin pelaa. Käväisin sitten olen siirtänyt sen kiikareiden hihnaan tarpeen mukaan.
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja nyt foorumitauolla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti PatilZ Katso viesti
    Yritin etsiä valmista keskustelua aiheesta. Ei olisi ihme, jos en vaan osannut.

Kevyttä järkkäriä olisi kiva pystyä kuljettamaan ajaessa niin, että se olisi nopeasti kuvausvalmiina. Silloin hihnan tulisi kait olla sellainen, että kamera pysyisi ajaessa tiiviisti selkää vasten ja siitä olisi tarvittaessa nopeasti käännettävissä eteen. Rinnanpäällä ajaessa ei taida oikein toimia. Vai miten olette ratkaisseet haasteen?

Tällaisen löysin yhtenä vaihtoehtona, mutta saatavuus Euroopassa näyttää olevan heikko: https://bikepacking.com/gear/outer-s...-strap-review/
    Mulla on ollu tuollainen Outershellin camera strap käytössä ehkä viitisen vuotta nyt. Tilasin aikoinaan suoraan Outershelliltä samalla, kun tilasin niitten Drawcard-tankolaukun (joka on muuten erinomainen laukku kameralle, koska sen saa auki, kameran ulos, takaisin laukkuun ja laukun kiinni yhdellä kädellä). Camerastrapin avulla olen kuvannut monenmonet bikepacking retket ym. Fuji XT3 + XF 27 WR setillä. Kamera on ollut aikamoisessa rapakylvyssä muutamaan otteeseen, mutta vesi- ja pölysuojaus on toiminut. Etsimen kumina toimii parhaiten mahdollisimman slimmi. Mä olen käyttänyt näitä, mutta niitä ei ole nyt vuoteen ollut saatavilla, joten viime kesä meni M-kokoisella. Slimmitkin kumit tahtoo nirhaantua sököiksi aika nopeasti, kun ne hinkkaa selkää vasten.

Outershellin strappi on helppo säätää istumaan selkään juuri sellaiseen kohtaan, missä se häiritsee vähiten. Vaikka XT3 + pannari -yhdistelmä ei ole kovin painava, niin pitkien ajopäivien aikana kameran paino tahtoo alkaa tuntua olkapäällä leveästä hihnasta huolimatta, joten jos alkaa itse virittelemään vastaavaa, niin aloittaisin mahdollisimman leveästä olan yli menevästä hihnasta.

“Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

Samanlaisia aiheita

1. Hengittävä takki pyöräilyyn
    By Pyörä Mies in forum Varusteet
    Vastaukset: 555
    Viimeinen viesti: 18.09.2024, 14.19
  2. Aloittelijalle vinkkejä pyöräilyyn
    By gratnak in forum Yleiset jorinat
    Vastaukset: 25
    Viimeinen viesti: 19.06.2017, 14.14
  3. Kumisaapasta pyöräilyyn
    By mahead in forum Varusteet
    Vastaukset: 33