Alkujaan tämän lähetti
PatilZ
Yritin etsiä valmista keskustelua aiheesta. Ei olisi ihme, jos en vaan osannut.
Kevyttä järkkäriä olisi kiva pystyä kuljettamaan ajaessa niin, että se olisi nopeasti kuvausvalmiina. Silloin hihnan tulisi kait olla sellainen, että kamera pysyisi ajaessa tiiviisti selkää vasten ja siitä olisi tarvittaessa nopeasti käännettävissä eteen. Rinnanpäällä ajaessa ei taida oikein toimia. Vai miten olette ratkaisseet haasteen?
Tällaisen löysin yhtenä vaihtoehtona, mutta saatavuus Euroopassa näyttää olevan heikko:
https://bikepacking.com/gear/outer-s...-strap-review/
Mulla on ollu tuollainen Outershellin camera strap käytössä ehkä viitisen vuotta nyt. Tilasin aikoinaan suoraan Outershelliltä samalla, kun tilasin niitten Drawcard-tankolaukun (joka on muuten erinomainen laukku kameralle, koska sen saa auki, kameran ulos, takaisin laukkuun ja laukun kiinni yhdellä kädellä). Camerastrapin avulla olen kuvannut monenmonet bikepacking retket ym. Fuji XT3 + XF 27 WR setillä. Kamera on ollut aikamoisessa rapakylvyssä muutamaan otteeseen, mutta vesi- ja pölysuojaus on toiminut. Etsimen kumina toimii parhaiten mahdollisimman slimmi. Mä olen käyttänyt näitä, mutta niitä ei ole nyt vuoteen ollut saatavilla, joten viime kesä meni M-kokoisella. Slimmitkin kumit tahtoo nirhaantua sököiksi aika nopeasti, kun ne hinkkaa selkää vasten.
Outershellin strappi on helppo säätää istumaan selkään juuri sellaiseen kohtaan, missä se häiritsee vähiten. Vaikka XT3 + pannari -yhdistelmä ei ole kovin painava, niin pitkien ajopäivien aikana kameran paino tahtoo alkaa tuntua olkapäällä leveästä hihnasta huolimatta, joten jos alkaa itse virittelemään vastaavaa, niin aloittaisin mahdollisimman leveästä olan yli menevästä hihnasta.
“Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”
Kirjanmerkit