VelobeCanyonHuntteriGiantElectrobikeTrek
Näyttää tulokset 1 - 6 / 6

Aihe: Nastarenkaiden nastojen liima

Nastarenkaiden nastojen liima

Schwalben 29" renkaisiin pitäisi laittaa uusia nastoja. Loctiten 480 liimaa suositellaan, mutta se on pirun kallista ja sitä ei saa ihan joka paikasta. Onko tuloksessa eroa, jos käyttää ihan tavallista pikaliimaa? Kokemuksia? Tai olisiko muuta vastaavaa tuotetta?

Pikalliimalla joskus laitoin ja tuntu ihan ok pysyvän kun sillä schwalben työkalulla ne laitoin. Se on vaan aika sottasta, kun se pikaliima tarttuu nastaan ja työkaluun. Välillä nasta piti pihdeillä vetää irti työkalusta ja putsata se, että pääsi taas jatkamaan.

Oliskos joku SIKAn liimamassa sopiva, pitää kiinni tiukkaan ja säilyy elastisena kuitenkin?
    Hylkylistalla: Arvatkaa kuka...

Nastat kannattaa pestä ennen asennusta vaikka asetonilla, jotkut laittaa ne suolahappokylpyyn, että saavat pinnan rosoiseksi.
    Jos ei ole kauhea kiire, niin rubberfix on hyvää tavaraa. Kuivuminen kestää 24-48h. Samalla liimalla voi korjata myös renkaan pysyvästi.
    Tavallinen kumiliimakin käy ja 60s pikaliimakin on ihan ok, jos on kiire ja sitten on vielä vielä wurthin joustava pikaliima, josta tosin mulla ei ole pitkäaikaista kokemusta.
    Tiptop sc4000 vois olla ehkä paras, mutta sitä ei taida saada kuin isoissa purkeissa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Situm Katso viesti
    Nastat kannattaa pestä ennen asennusta vaikka asetonilla, jotkut laittaa ne suolahappokylpyyn, että saavat pinnan rosoiseksi.
    Jos ei ole kauhea kiire, niin rubberfix on hyvää tavaraa. Kuivuminen kestää 24-48h. Samalla liimalla voi korjata myös renkaan pysyvästi.
    Tavallinen kumiliimakin käy ja 60s pikaliimakin on ihan ok, jos on kiire ja sitten on vielä vielä wurthin joustava pikaliima, josta tosin mulla ei ole pitkäaikaista kokemusta.
    Tiptop sc4000 vois olla ehkä paras, mutta sitä ei taida saada kuin isoissa purkeissa.
    Laitatko esim tuolla rubberfixillä nastat uusiinkin renkaisiin suoraan? Vai vasta kun ensimmäiset ovat irronneet?

Mikähän liima haisisi vähiten, kun noita kuitenkin joutuu olohuoneessa turaamaan.

Rubberfix ei juuri käryä, ja sama taitaa olla pikaliimojen kanssa.
    Viimeksi nastoitin uuteen renkaaseen, enkä käyttänyt mitään muuta kuin saippuavettä liukasteena. Nasta uppoaa hyvin koloonsa ja mun mielestä pysyi hyvin ilman liimaa.
    Budissa ja Loussa mä olen kokeillut useampaa liimaa ja tiptopin sc4000 toimii kohtuullisen hyvin.
    Luulisin että nastavalmiiseen renkaaseen voi käyttää mitä liimaa tahansa, saattaa jopa parantaa nastan toimintaa, se kun ei anna niin paljoa periksi.
    Aika moni asiakas on käyttänyt tota 60s liimaa, eikä siitä ole juurikaan kuulunut moitetta. Meillä oli sitä joskus mcarbonin verkkokaupassa, mutta sen saanti oli aina vähän hankalaa.

Samanlaisia aiheita

1. Liima vs. teippi
    By Lightweight in forum Renkaat
    Vastaukset: 87
    Viimeinen viesti: 12.03.2016, 22.12

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •