HelkamaGiantElectrobikeContinentalHusqvarnaBikeshop
Sivu 3 / 3 EnsimmäinenEnsimmäinen 1 2 3
Näyttää tulokset 61 - 73 / 73

Aihe: TEMU, piraatti pyöränosien paratiisi...?

No otetaanpa esimerkiksi Sakatin kaivos jota ollaan suunniteltu kaksinkertaisesti suojellun Viiankiaavan alle. Sitä markkinoidaan maailmanluokan esiintymänä, mutta varmistetut kuparivarannot riittäisivät vastaamaan kahden vuorokauden ja nikkelivarannot yhdeksän vuorokauden globaalia kysyntää. Ja tuon kahden vuorokauden takia ollaan valmiita paskomaan merkittävä luontokohde.

Entäs jos vaan vähennettäisiin tuotantoa, jätettäisiin jotain halparojua ostamatta sen verran että kuparia kulutettaisiin maailmassa puoli prosenttia vähemmän vuositasolla. Ostettaisiin kestävämpiä esineitä niiden kertakäyttöisten sijaan.

https://www.hs.fi/alueet/art-2000010427851.html

Kyllä tulee parempi mieli kun ulkoistetaan ympäristöhaitat kehitysmaihin, niin omat suojellut suomättäät säilyy. Sinänsä hyvä vinkki lopettaa tuon turhan krääsän ostaminen, mutta kulutuksen vähentäminen on aika kaukana nykymenosta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Koheltaja Katso viesti
    Köyhällä ei ole varaa halpaan, ostan mielimmin laatua vähillä varoilla...
    Tämä on sellainen keskiluokkaisten turhanpäivänen hokema millä voidaan taputella toinen toisiamme olalle ja perustella omia hankintoja.

Toki itsekin tykkään ostaa laadukasta tavaraa ja käyttää sitä mahdollisimman pitkään. Mutta oikea, todellinen köyhyys ei liity tähän millään lailla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aakoo Katso viesti
    Kyllä tulee parempi mieli kun ulkoistetaan ympäristöhaitat kehitysmaihin, niin omat suojellut suomättäät säilyy. Sinänsä hyvä vinkki lopettaa tuon turhan krääsän ostaminen, mutta kulutuksen vähentäminen on aika kaukana nykymenosta.
    Tuossahan on juuri se perussyy, miksi Kiina on tällä hetkellä johtava maametallien tuottaja. Länsimaat antoivat sen tapahtua, koska haluttiin jatkaa entisenkaltaista kulutuksen kasvuun perustuvaa talousmallia ja samalla ulkoistaa haitat jonnekin missä niitä ei joka päivä nähdä. Riippuvuus keskeisistä kiinalaisista raaka-aineista on aivan samanlainen riippuvuussuhde kuin Euroopalla oli venäläiseen energiaan ennen vuotta 2022. Jokainen voi kuitenkin omilla valinnoillaan tehdä jotain kulutuksen vähentämiseksi. Ei sekään ole oikein kestävä perustelu, että en tee mitään koska muutkaan eivät tee. Sehän voisi olla myöskin teen, jotta muutkin alkaisivat tekemään.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    ^ Siis en hanki mitään periaatteella "Kunhan katselen"... Tavaraa vain tarpeeseen ja silloinkin mahdollisimman laadukasta...

Itselle TEMUsta riittää nuo ponnahtelevat mainokset.
    Itse kysyit minulta mitä muuta sieltä voi ostaa. Minunko pitäisi päättää mitä nure voi sieltä ostaa. Suosittelen tutustumaan paikkaan ja katsomaan onko siellä itselle ostettavaa jos ei niin unohtakaa koko paikka. Yllättävän moni täällä tietää että Temu myy pelkkää paskaa vaikka ei ole sieltä koskaan mitään ostanut. Melkoisia asiantuntiota kun pelkän kuvan perusteella osataan sanoa että paskaa on.

Esim. Garmin varia pidike Temusta 2€, Suomesta 20€ + postikulut 6€. Melko varmasti aivan sama tuote samalta valmistajalta. Vaikka ei olisikaan niin laatu aivan sama. Omistan molemmat.

^Tuskin vaivaudun katsomaankaan kun ei löydy moiseen tarvetta. Toisaaltaan jos/kun olet kiinanpuotien spesialisti niin kerrohan miten tuo poikkeaa muista vastaavista puodeista?

^Miksi sitten kyselet mitä sieltä voi ostaa. Todella pahoja ennakkoluuloja sellaista kohtaan mistä ei itse mitään tiedä. Kiitoksia spesialisti arvonimestä tuo tuntuu mukavalta varsinkin kun olen vain muutaman tuotteen Kiinasta ostanut. En valitettavasti osaa antaa sinulle arvioita miten Temu sijoittuu arvoasteikolla muihin Kiinan puoteihin verrattuna. Uskokaa tai älkää Temusta saa laadukkaampaa ”Kiina paskaa” kuin mitä ”Kiina paskaa” Suomessa myydään. Pyydän anteeksi kaikilta niiltä jotka ovat pahoittaneet mielensä siitä että olen tilannut Temusta pyöräilyyn liittyviä tuotteita. Sorry.

Aika moni Suomalainen on myös ostanut paskan Kiinalaisen sähköauton tai paskan Kiinalaisen puhelimen. Kun voisi ostaa laadukkaan auton tai puhelin ja käyttää sitä mahdollisimman pitkään.

Luulin että on "huijauskauppa" kun halvat hinnat ja mainosta näkynyt somefeedissä .. tiedä sitten onko halvempi kuin Ali ja yrittääkö halvalla hinnalla vallata markkinat tai / ja kerätä informaatiota.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Smo Katso viesti
    Luulin että on "huijauskauppa" kun halvat hinnat ja mainosta näkynyt somefeedissä .. tiedä sitten onko halvempi kuin Ali ja yrittääkö halvalla hinnalla vallata markkinat tai / ja kerätä informaatiota.
    No sen mitä itse katsonut niin ei ole missään ollut halvempi kuin ali. Agressiivisella mainolla on kyllä varmaan saanut hyvin jalkaa oven väliin ja jos olen ymmärtänyt niin tämä on ns. yhden firman pulju kuin alissa on eri myyjiä. Samaa roinaahan nää kaikki myy ja en kyllä näe järkeä miksi ostaa tuolta kun alista olen 10v ostellut varmaan lähemmäs sata ostosta ainakin ja ei ole ollut ongelmia.

Ja mitä esim. noihin narrow wide rattaisiin tulee niin deckas brändin alla myytävät on kyllä oman kokemuksen mukaan hyviä. Siellä on myö paljon muita myynnissä jotka on selkeesti pehmeemmästä tavarasta ja ketjukin pitää kovempaa ääntä. Se että jos 104bcd deckas maksaa 4e ja kivijalka myy täällä 50e racefacea niin itse teen kyllä valinnat hinnan perusteella.

Nyt on menossa silmämääräinen testi 5x110 deckas 40t ( 11e) ja raceface 40t (crc tarjous viimekesänä reilu 30e). Ensimmäisellä oon ajanu kohta 500km ja vaihdan uuden racefacen tilalle 500km kohdalla. Molemmissa rattaissa uusi ketju (Sram pc1110) käytössä

Pakko kehua että onneksi olen päässyt mukaan tähän vihattuun keskiluokkaan, vaikkakin sinne skaalan alareunalle. Mutta kuitenkin sellaiselle oksalle, että voin käydä ostamassa ketjut ja rattaat Tamperelaisista kivijalkaliikkeistä. Joskus on toki pakko jotain Saksasta tilata, kun täällä ei mistään löydy.

Mutta Emilia-sportista, Suomen Urheilupyörästä ja myös Nippelistä on aika hyvin osia löytynyt. Ai niin, ja uuden Foxin keulan ostin Norvastolta R Techistä.

En minä rikas ole, mutta kun kuluttaminen on muuten aika vaatimatonta, niin Alibaba ja muut Kiinan kaupat on saaneet jäädä testaamatta. Tietysti jos YT viikate osuu kohdalle, niin sitten tilanne onkin toinen.

Ps. Tätäkin kirjoitan Tahko MTB 2011 T-paita päällä. Vähän ehkä kulahtanut ja yksi reikä olkapäässä mutta ei se käyttöä haittaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    Tämä on sellainen keskiluokkaisten turhanpäivänen hokema millä voidaan taputella toinen toisiamme olalle ja perustella omia hankintoja.

Toki itsekin tykkään ostaa laadukasta tavaraa ja käyttää sitä mahdollisimman pitkään. Mutta oikea, todellinen köyhyys ei liity tähän millään lailla.
    Pitää täysin paikkansa: mulla on ollut elämässä taloudellisesti tiukkoja aikoja, eikä silloin ole ostettu mitään, tai jos on ollut pakko ostaa, niin halpaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti biker Katso viesti
    ...
    Ja mitä esim. noihin narrow wide rattaisiin tulee niin deckas brändin alla myytävät on kyllä oman kokemuksen mukaan hyviä. Siellä on myö paljon muita myynnissä jotka on selkeesti pehmeemmästä tavarasta ja ketjukin pitää kovempaa ääntä. Se että jos 104bcd deckas maksaa 4e ja kivijalka myy täällä 50e racefacea niin itse teen kyllä valinnat hinnan perusteella.

...
    Näistä temun brändeistä kun ei oikein löydy laajemmin arvioita, niin ainakin mulla menisi hakuammunnaksi. Jos mä uusisin vaikka graveliin voimansiirron kulutusosat temusta, niin en pystyisi mitenkään arvaamaan, mikä setti olisi toimiva, vai olisiko mikään. En mä pysty mittaamaan onko ketju oikeasti mitoissa, tai rattaat, vaan mun on vain luotettava, että valmistaja pitää huolen siitä.

Mulle kaupankäynnissä on kyse luottamuksesta. Ja kun mä avaan temun sivut, niin luottamus karisee välittömästi.

Enemmän se vituttaa maksaa paljon tuotteesta joka toimii huonosti. Vaatteissa näitä ainaki löytyy.
    Mulla ollu joitain satasia maksavia takkeja jotka ei hemmetti toimi yhtää. Ei pysty käyttää ku ei hengitä. Mut sit 15€:n kiina takki toimii iha hyvi.

Samanlaisia aiheita

1. Vastaukset: 6
    Viimeinen viesti: 30.07.2020, 13.24

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •