GarminBikeshopImatraRideElectrobike
Sivu 2 / 2 EnsimmäinenEnsimmäinen 1 2
Näyttää tulokset 31 - 46 / 46

Aihe: Pakettiautoa pyörienkin kuskaukseen?

  1. #31
    Liittynyt
    01/2019
    Viestit
    150
    En kyllä ymmärrä, mitä hyötyä on pakettiautosta jos kiekkoja pitää irroitella kuljetukseen. Keskikokoa vähän suurempaan farmariinkin menee pyörät kiekkojen kanssa, jos vaan on riittävästi laskeva hissitolppa käytössä.

  2. #32
    Liittynyt
    11/2020
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    2.303
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mi2 Katso viesti
    En kyllä ymmärrä, mitä hyötyä on pakettiautosta jos kiekkoja pitää irroitella kuljetukseen. Keskikokoa vähän suurempaan farmariinkin menee pyörät kiekkojen kanssa, jos vaan on riittävästi laskeva hissitolppa käytössä.
    Kyllähän sen lyhyenkin pakun (missä siis etukiekon joutuu pyörästä ottamaan pois) lastitilan muoto ja korkeus on aivan ylivoimainen johonkin perus farkkuun nähden.
    katsoin että esim. ison farkun esikuva Volvon V90:n lastitilan maksimipituus takapenkki kaadettuna on 1988mm Volvon mittaukuvien perusteella ja kun vaikka oma Täpäri on äskeisen mittauksen mukaan 198cm eturenkaasta takarenkaaseen ja kun otetaan huomioon hieman kalteva takaluukun kulma joka ”syö” hieman todellista tehollisesti mittaa, niin kyllä tuonkin pyörän osalta saisi ”taiteiluja” hieman tehdä että sen saisi Volvoon sisään asettumaan.
    itse en tuota etikiekon poisottamista näkisi minään kynnyskysymyksenä pienen pakun osalta, etenkin jos pakussa olisi kisko johon tuon keulan sitten kiinnittäisi jolloin pyörä pysyisi pystyssä.

  3. #33
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Birkala
    Viestit
    12.716
    pyörä menee henkilö farmariin parhaiten takaperin ja etupyörä taitetaan niin 2 metriä pitkä pyörä mahtuu 1.8 metrin luukkuun

  4. #34
    Liittynyt
    11/2020
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    2.303
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti izmo Katso viesti
    pyörä menee henkilö farmariin parhaiten takaperin ja etupyörä taitetaan niin 2 metriä pitkä pyörä mahtuu 1.8 metrin luukkuun
    Yhä jos puhutaan "isona farkkuna" vaikka tuosta Volvon V90 mallista joka on esittelynsä jälkeen varmastikkin se suomen eniten myyty "iso farmariauto" ja varmastikkin se joka kyseisestä termistä monelle ensimmäisenä tulisi mieleen.

    Volvo ilmoittaa mallin tavaratilan (minimi) korkeudeksi 704mm joka on tuossa takaluukun liitoskohdassa, maksimikorkeutta tavaratilalle en löytänyt muuta kuin Volvoharrastajien keskustelupalstalta, jossa puhuttiin "noin 80cm tavaratilan maksimi korkeudesta".
    Itsellä kun mittanauha kertoo että oman pyöräni korkeus ohjaustangon kohdalla on 112cm. niin pienintäkään teorreettista mahdollisuutta ei omaa pyörääni olisi pystyssä kuljettaa etukiekko kiinni Volvon V90 mallissa.

    Tuossa yksi netistä napattu vertailikuva V90:stä takokontista maantiepyörän kiekot mittakaavana.




    Eli kyllä se minimissään täysjoustomaasturissa se etukiekko sietä pois pitäisi saada jos pystyssä haluaa kuljettaa...
    Jossain toisessa farkussa saattaa olla toisenlaisia mittoja, mutta kyllä se melkein sinne tila-auto/korkea katumaasturi kategoriaan pitäisi mennä että maastopyörä fiksusti autoon sisälle menee.

    Kyljellään kuljetettuna kyllä paremmin mutta sitten ei juuri muulle tavaralle paljoa tilaa jää.

    Tämä siis pohdintaan "miksi pakettiauto kun Farkkuunkin mahtuu".

  5. #35
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Birkala
    Viestit
    12.716
    juu ei missään tapauksessa pyörä tietenkään mahdu pysty asennossa mihinkän farkkuun vaan lappeellaan... ja kontti on täynnä sen jälkeen

  6. #36
    Liittynyt
    11/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.945
    Edellisen sivun Golffipostauksesta sai toisen kuvan .. tiedä sitten menisikö mun pieni gravel tai 26" maasturi takaperin ilman penkkiä mutta toi Ceedi on varmaan aika lähellä Golffin mittoja ja mielikuva on ettei mene

  7. #37
    Liittynyt
    02/2018
    Viestit
    136
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kimbyyri Katso viesti
    Ei mitään ruuvailua ja muuta vastaavaa pelleilyä. Pätkä Transit, saa muutamalla tonnilla. Voit myös yöpyä siinä ja KAIKKI tarvittava kulkee mukana. Vero n 450€/v kulutus 6-8l/100km
    Oliko pyöränhakureissulta tämä kuva?

  8. #38
    ^ joo ja ei. Pyörä oli kontissa valmiiksi. Tuolla kulmurilla kylläkin katkaisin lukon, naisten pyörästä. Kun pyörän jäänteet oli seissyt pari vuotta telineessä.

  9. #39
    Liittynyt
    10/2014
    Viestit
    289
    Itse hommasin Caddy maxin just mm. Fillarien kuljettamiseen, hyvin tuonne mahtuu, useampikin pyörä. Itse arvoin tuon maxin ja lyhyemmän välillä, mutta se extra 40cm on kätevä.





    Sent from my iPhone using Tapatalk

  10. #40
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mi2 Katso viesti
    En kyllä ymmärrä, mitä hyötyä on pakettiautosta jos kiekkoja pitää irroitella kuljetukseen. Keskikokoa vähän suurempaan farmariinkin menee pyörät kiekkojen kanssa, jos vaan on riittävästi laskeva hissitolppa käytössä.
    Varmaan riippuu tilanteesta mut itsellä ainakin se että mäkeen mentäessä pitää aina ensin hakea teline varastosta ja laittaa kiinni. Sen jälkeen haet pyörän ja kiinnittelet sen. Takaisin tullessa teet samat asiat toisinpäin. Muutenkin varasto on ahdas eikä parkkipaikan vieressä.

    Pakussa pyörät saisi olla autossa koko kesän aina valmiina lähtöön. Menee sitten mäkeen tai muuten vaan uusille reiteille. Kotiin tullessa ei tarvitsisi purkaa mitään autosta pois.

    Ja jos kotinurkilla käy ajamassa niin mulla ainakin se on sama vaiva ottaa se pyörä pakusta ja laittaa etukiekko kiinni kuin hakea se tuolta varastosta.

    Lähetetty minun SM-G996B laitteesta Tapatalkilla

  11. #41
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti petev Katso viesti
    Itse hommasin Caddy maxin just mm. Fillarien kuljettamiseen, hyvin tuonne mahtuu, useampikin pyörä. Itse arvoin tuon maxin ja lyhyemmän välillä, mutta se extra 40cm on kätevä.





    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Tää on se mitä olen haaveillut. Minkä kokoinen pyörä toi on ja mikä akseliväli?

    Lähetetty minun SM-G996B laitteesta Tapatalkilla

  12. #42
    Liittynyt
    10/2014
    Viestit
    289
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jani1982 Katso viesti
    Tää on se mitä olen haaveillut. Minkä kokoinen pyörä toi on ja mikä akseliväli?

    Lähetetty minun SM-G996B laitteesta Tapatalkilla
    Orbea rise L-koko, 1229mm sanoi joku taulukko akseliväliksi. Teline missä takapyörä on laitettu niin, että gravel mahtuu etuperin sinne ja vaan polkimesta yksi kiristysremmi, joka on aina hollilla. Maasturi menee takaperin, jos on yksin siellä (halusin mahd. lähelle seinää). Jos molemmat pyörät niin sitten maasturi menee hyvin gravelin rinnalle etuperin.

  13. #43
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Value
    Viestit
    228
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti petev Katso viesti
    Itse hommasin Caddy maxin just mm. Fillarien kuljettamiseen
    Onko Caddy samaa kokoluokkaa kuin Touran, vai enemminkin kuin Sharan? Touranissa ollaan joskus kuskattu kahta pyörää pystyasennossa. Väliin mahtui reilusti muuta tavaraa. Ainakin siitä versiosta sai takapenkit kokonaan pois. Remmillä taidettiin kiinnittää pyörät takapenkin kauhukahvoihin.

  14. #44
    Asia vaan kummittelee mielessä kun sopivaa autoakin olisi tarjolla.

    Olen nyt selvitellyt ja päässyt seuraavaan tulokseen.

    Kun ostan pakun yksityishenkilönä niin tosiaan sen auton osalta alv-vähennyskelpoisuus on taputeltu. Se päättyy siihen.

    Kun joskus vaihtaisin autoa niin suoriltaan sitä pelkäämääni alv:n suuruista tiputusta hyvityshinnassa ei tule koska liike ostaa auton minulta ja käyttää marginaaliverotusta eli maksavat alv:n vain voitosta.

    Mutta....

    Jos yrittäjä ostaa kyseisen auton sitten sieltä liikkeestä...hän ei saa alv-vähennyksiä siitä koska auto on minun (yksityisen) jäljiltä vähennyskelvoton. Jos hän ostaa sen silti ja laittaa sen yrityksensä käyttöön eli alvilliseen toimintaan, tämä auto tavallaan palautuu alvin piiriin. Eli kun hän taas myy autoa niin hänen pitää tilittää myynnistä Alvi vaikkei olisi itse vähennyksiä voinutkaan tehdä. Tämä siksi että auto on ollut alvillisessa käytössä.

    Toisin sanottuna tämä hävittää yrittäjät kokonaan ostajakunnasta kun olen myymässä autoa...ja tämä varmasti näkyy hyvityshinnoissa.

    Korjatkaa jos meni täysin metsään

    Lähetetty minun SM-G996B laitteesta Tapatalkilla

  15. #45
    Liittynyt
    11/2020
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    2.303
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jani1982 Katso viesti
    Asia vaan kummittelee mielessä kun sopivaa autoakin olisi tarjolla.

    Olen nyt selvitellyt ja päässyt seuraavaan tulokseen.

    Kun ostan pakun yksityishenkilönä niin tosiaan sen auton osalta alv-vähennyskelpoisuus on taputeltu. Se päättyy siihen.

    Kun joskus vaihtaisin autoa niin suoriltaan sitä pelkäämääni alv:n suuruista tiputusta hyvityshinnassa ei tule koska liike ostaa auton minulta ja käyttää marginaaliverotusta eli maksavat alv:n vain voitosta.

    Mutta....

    Jos yrittäjä ostaa kyseisen auton sitten sieltä liikkeestä...hän ei saa alv-vähennyksiä siitä koska auto on minun (yksityisen) jäljiltä vähennyskelvoton. Jos hän ostaa sen silti ja laittaa sen yrityksensä käyttöön eli alvilliseen toimintaan, tämä auto tavallaan palautuu alvin piiriin. Eli kun hän taas myy autoa niin hänen pitää tilittää myynnistä Alvi vaikkei olisi itse vähennyksiä voinutkaan tehdä. Tämä siksi että auto on ollut alvillisessa käytössä.

    Toisin sanottuna tämä hävittää yrittäjät kokonaan ostajakunnasta kun olen myymässä autoa...ja tämä varmasti näkyy hyvityshinnoissa.

    Korjatkaa jos meni täysin metsään

    Lähetetty minun SM-G996B laitteesta Tapatalkilla
    Suhteellisen samanlainen ajatuskulku kuin miten itse olen asian käsittänyt, tietysti kun tarjoat autoasi vaihdossa autoliikkeeseen, niin autoliike joutuu mielessään hinnoittelemaan pakun vaihtohintaa niin että siinä ei ole vähennettävää ALV:a mukana ja se toisaan kaventaa osgtajakuntaa / vaikuttaa hintaan pakuan jälleenmyydessä.

    Mutta nyt sitten ajattelet asiaa liikaa vain pelkän myynnin kannalta. ellet ole uutta autoa ostamassa (jolloin alv:lle yksityishenkilö voi mitään), niin miksi sinä et olisi se taho joka hyötyisi ostovaiheessa siitä että joku paku ei sisällä vähennettävää alv:a jolloin sen ostajakunta on tosiaan pienempi (ei kiinnosta yrityksiä samalla tavala) taikka hinta vastaavasti halvempi (jossain vastaavan alvillisen auton alv0 ja alv24 hinnan välimaastossa).Eli älä "suostu" maksamaan alv vähennyskelvottamasta autosta samaa hintaa kuin mitä vastaavan vähennyskelpoisen auton alv24 hinta on, tämä sama tilanne sinulla sitten edessä autoa myydessä.
    Kun autoa olet etsimässä, niin kiinnitä huomiosi etupäässä juurikin niihin pakuihin missä ei ALV vähennysmahdollisuutta ole, ja ala raju hintaneuvottelu juurikin niiden autojen osalta.
    Eli pyri autoa osteassa itse hyötymään siitä samasta asiasta joka on sitten sinulla itselläsi negatiivisena asiana edessä autoa myydessäsi.

  16. #46
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Santtu75 Katso viesti
    Suhteellisen samanlainen ajatuskulku kuin miten itse olen asian käsittänyt, tietysti kun tarjoat autoasi vaihdossa autoliikkeeseen, niin autoliike joutuu mielessään hinnoittelemaan pakun vaihtohintaa niin että siinä ei ole vähennettävää ALV:a mukana ja se toisaan kaventaa osgtajakuntaa / vaikuttaa hintaan pakuan jälleenmyydessä.

    Mutta nyt sitten ajattelet asiaa liikaa vain pelkän myynnin kannalta. ellet ole uutta autoa ostamassa (jolloin alv:lle yksityishenkilö voi mitään), niin miksi sinä et olisi se taho joka hyötyisi ostovaiheessa siitä että joku paku ei sisällä vähennettävää alv:a jolloin sen ostajakunta on tosiaan pienempi (ei kiinnosta yrityksiä samalla tavala) taikka hinta vastaavasti halvempi (jossain vastaavan alvillisen auton alv0 ja alv24 hinnan välimaastossa).Eli älä "suostu" maksamaan alv vähennyskelvottamasta autosta samaa hintaa kuin mitä vastaavan vähennyskelpoisen auton alv24 hinta on, tämä sama tilanne sinulla sitten edessä autoa myydessä.
    Kun autoa olet etsimässä, niin kiinnitä huomiosi etupäässä juurikin niihin pakuihin missä ei ALV vähennysmahdollisuutta ole, ja ala raju hintaneuvottelu juurikin niiden autojen osalta.
    Eli pyri autoa osteassa itse hyötymään siitä samasta asiasta joka on sitten sinulla itselläsi negatiivisena asiana edessä autoa myydessäsi.
    Tämä on täysin totta. Valitettavasti vaan caddyja on todella vähän myynnissä automaatteina...jos ollenkaan. Transit connectia vähän paremmin mutta ei niissäkään suurta valinnanvaraa ole. Täytyy pitää tämä mielessä jos sattuisi osumaan sopiva kohdalleen.

    Lähetetty minun SM-G996B laitteesta Tapatalkilla

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •