ContinentalAlltricksElectrobikeFanticLostInLaplandNosht
Sivu 2 / 3 EnsimmäinenEnsimmäinen 1 2 3 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 31 - 60 / 76

Aihe: Pakettiautoa pyörienkin kuskaukseen?

En kyllä ymmärrä, mitä hyötyä on pakettiautosta jos kiekkoja pitää irroitella kuljetukseen. Keskikokoa vähän suurempaan farmariinkin menee pyörät kiekkojen kanssa, jos vaan on riittävästi laskeva hissitolppa käytössä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mi2 Katso viesti
    En kyllä ymmärrä, mitä hyötyä on pakettiautosta jos kiekkoja pitää irroitella kuljetukseen. Keskikokoa vähän suurempaan farmariinkin menee pyörät kiekkojen kanssa, jos vaan on riittävästi laskeva hissitolppa käytössä.
    Kyllähän sen lyhyenkin pakun (missä siis etukiekon joutuu pyörästä ottamaan pois) lastitilan muoto ja korkeus on aivan ylivoimainen johonkin perus farkkuun nähden.
    katsoin että esim. ison farkun esikuva Volvon V90:n lastitilan maksimipituus takapenkki kaadettuna on 1988mm Volvon mittaukuvien perusteella ja kun vaikka oma Täpäri on äskeisen mittauksen mukaan 198cm eturenkaasta takarenkaaseen ja kun otetaan huomioon hieman kalteva takaluukun kulma joka ”syö” hieman todellista tehollisesti mittaa, niin kyllä tuonkin pyörän osalta saisi ”taiteiluja” hieman tehdä että sen saisi Volvoon sisään asettumaan.
    itse en tuota etikiekon poisottamista näkisi minään kynnyskysymyksenä pienen pakun osalta, etenkin jos pakussa olisi kisko johon tuon keulan sitten kiinnittäisi jolloin pyörä pysyisi pystyssä.

pyörä menee henkilö farmariin parhaiten takaperin ja etupyörä taitetaan niin 2 metriä pitkä pyörä mahtuu 1.8 metrin luukkuun

Lainaus Alkujaan tämän lähetti izmo Katso viesti
    pyörä menee henkilö farmariin parhaiten takaperin ja etupyörä taitetaan niin 2 metriä pitkä pyörä mahtuu 1.8 metrin luukkuun
    Yhä jos puhutaan "isona farkkuna" vaikka tuosta Volvon V90 mallista joka on esittelynsä jälkeen varmastikkin se suomen eniten myyty "iso farmariauto" ja varmastikkin se joka kyseisestä termistä monelle ensimmäisenä tulisi mieleen.

Volvo ilmoittaa mallin tavaratilan (minimi) korkeudeksi 704mm joka on tuossa takaluukun liitoskohdassa, maksimikorkeutta tavaratilalle en löytänyt muuta kuin Volvoharrastajien keskustelupalstalta, jossa puhuttiin "noin 80cm tavaratilan maksimi korkeudesta".
    Itsellä kun mittanauha kertoo että oman pyöräni korkeus ohjaustangon kohdalla on 112cm. niin pienintäkään teorreettista mahdollisuutta ei omaa pyörääni olisi pystyssä kuljettaa etukiekko kiinni Volvon V90 mallissa.

Tuossa yksi netistä napattu vertailikuva V90:stä takokontista maantiepyörän kiekot mittakaavana.

Eli kyllä se minimissään täysjoustomaasturissa se etukiekko sietä pois pitäisi saada jos pystyssä haluaa kuljettaa...
    Jossain toisessa farkussa saattaa olla toisenlaisia mittoja, mutta kyllä se melkein sinne tila-auto/korkea katumaasturi kategoriaan pitäisi mennä että maastopyörä fiksusti autoon sisälle menee.

Kyljellään kuljetettuna kyllä paremmin mutta sitten ei juuri muulle tavaralle paljoa tilaa jää.

Tämä siis pohdintaan "miksi pakettiauto kun Farkkuunkin mahtuu".

juu ei missään tapauksessa pyörä tietenkään mahdu pysty asennossa mihinkän farkkuun vaan lappeellaan... ja kontti on täynnä sen jälkeen

Edellisen sivun Golffipostauksesta sai toisen kuvan .. tiedä sitten menisikö mun pieni gravel tai 26" maasturi takaperin ilman penkkiä mutta toi Ceedi on varmaan aika lähellä Golffin mittoja ja mielikuva on ettei mene

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kimbyyri Katso viesti
    Ei mitään ruuvailua ja muuta vastaavaa pelleilyä. Pätkä Transit, saa muutamalla tonnilla. Voit myös yöpyä siinä ja KAIKKI tarvittava kulkee mukana. Vero n 450€/v kulutus 6-8l/100km
    Oliko pyöränhakureissulta tämä kuva?

^ joo ja ei. Pyörä oli kontissa valmiiksi. Tuolla kulmurilla kylläkin katkaisin lukon, naisten pyörästä. Kun pyörän jäänteet oli seissyt pari vuotta telineessä.

Itse hommasin Caddy maxin just mm. Fillarien kuljettamiseen, hyvin tuonne mahtuu, useampikin pyörä. Itse arvoin tuon maxin ja lyhyemmän välillä, mutta se extra 40cm on kätevä.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mi2 Katso viesti
    Varmaan riippuu tilanteesta mut itsellä ainakin se että mäkeen mentäessä pitää aina ensin hakea teline varastosta ja laittaa kiinni. Sen jälkeen haet pyörän ja kiinnittelet sen. Takaisin tullessa teet samat asiat toisinpäin. Muutenkin varasto on ahdas eikä parkkipaikan vieressä.

Pakussa pyörät saisi olla autossa koko kesän aina valmiina lähtöön. Menee sitten mäkeen tai muuten vaan uusille reiteille. Kotiin tullessa ei tarvitsisi purkaa mitään autosta pois.

Ja jos kotinurkilla käy ajamassa niin mulla ainakin se on sama vaiva ottaa se pyörä pakusta ja laittaa etukiekko kiinni kuin hakea se tuolta varastosta.

Lähetetty minun SM-G996B laitteesta Tapatalkilla

Lainaus Alkujaan tämän lähetti petev Katso viesti
    Itse hommasin Caddy maxin just mm. Fillarien kuljettamiseen, hyvin tuonne mahtuu, useampikin pyörä. Itse arvoin tuon maxin ja lyhyemmän välillä, mutta se extra 40cm on kätevä.

Sent from my iPhone using Tapatalk
    Tää on se mitä olen haaveillut. Minkä kokoinen pyörä toi on ja mikä akseliväli?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jani1982 Katso viesti
    Tää on se mitä olen haaveillut. Minkä kokoinen pyörä toi on ja mikä akseliväli?

Orbea rise L-koko, 1229mm sanoi joku taulukko akseliväliksi. Teline missä takapyörä on laitettu niin, että gravel mahtuu etuperin sinne ja vaan polkimesta yksi kiristysremmi, joka on aina hollilla. Maasturi menee takaperin, jos on yksin siellä (halusin mahd. lähelle seinää). Jos molemmat pyörät niin sitten maasturi menee hyvin gravelin rinnalle etuperin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti petev Katso viesti
    Itse hommasin Caddy maxin just mm. Fillarien kuljettamiseen
    Onko Caddy samaa kokoluokkaa kuin Touran, vai enemminkin kuin Sharan? Touranissa ollaan joskus kuskattu kahta pyörää pystyasennossa. Väliin mahtui reilusti muuta tavaraa. Ainakin siitä versiosta sai takapenkit kokonaan pois. Remmillä taidettiin kiinnittää pyörät takapenkin kauhukahvoihin.

Asia vaan kummittelee mielessä kun sopivaa autoakin olisi tarjolla.

Olen nyt selvitellyt ja päässyt seuraavaan tulokseen.

Kun ostan pakun yksityishenkilönä niin tosiaan sen auton osalta alv-vähennyskelpoisuus on taputeltu. Se päättyy siihen.

Kun joskus vaihtaisin autoa niin suoriltaan sitä pelkäämääni alv:n suuruista tiputusta hyvityshinnassa ei tule koska liike ostaa auton minulta ja käyttää marginaaliverotusta eli maksavat alv:n vain voitosta.

Mutta....

Jos yrittäjä ostaa kyseisen auton sitten sieltä liikkeestä...hän ei saa alv-vähennyksiä siitä koska auto on minun (yksityisen) jäljiltä vähennyskelvoton. Jos hän ostaa sen silti ja laittaa sen yrityksensä käyttöön eli alvilliseen toimintaan, tämä auto tavallaan palautuu alvin piiriin. Eli kun hän taas myy autoa niin hänen pitää tilittää myynnistä Alvi vaikkei olisi itse vähennyksiä voinutkaan tehdä. Tämä siksi että auto on ollut alvillisessa käytössä.

Toisin sanottuna tämä hävittää yrittäjät kokonaan ostajakunnasta kun olen myymässä autoa...ja tämä varmasti näkyy hyvityshinnoissa.

Korjatkaa jos meni täysin metsään

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jani1982 Katso viesti
    Asia vaan kummittelee mielessä kun sopivaa autoakin olisi tarjolla.

Olen nyt selvitellyt ja päässyt seuraavaan tulokseen.

Kun ostan pakun yksityishenkilönä niin tosiaan sen auton osalta alv-vähennyskelpoisuus on taputeltu. Se päättyy siihen.

Kun joskus vaihtaisin autoa niin suoriltaan sitä pelkäämääni alv:n suuruista tiputusta hyvityshinnassa ei tule koska liike ostaa auton minulta ja käyttää marginaaliverotusta eli maksavat alv:n vain voitosta.

Mutta....

Jos yrittäjä ostaa kyseisen auton sitten sieltä liikkeestä...hän ei saa alv-vähennyksiä siitä koska auto on minun (yksityisen) jäljiltä vähennyskelvoton. Jos hän ostaa sen silti ja laittaa sen yrityksensä käyttöön eli alvilliseen toimintaan, tämä auto tavallaan palautuu alvin piiriin. Eli kun hän taas myy autoa niin hänen pitää tilittää myynnistä Alvi vaikkei olisi itse vähennyksiä voinutkaan tehdä. Tämä siksi että auto on ollut alvillisessa käytössä.

Toisin sanottuna tämä hävittää yrittäjät kokonaan ostajakunnasta kun olen myymässä autoa...ja tämä varmasti näkyy hyvityshinnoissa.

Korjatkaa jos meni täysin metsään

Suhteellisen samanlainen ajatuskulku kuin miten itse olen asian käsittänyt, tietysti kun tarjoat autoasi vaihdossa autoliikkeeseen, niin autoliike joutuu mielessään hinnoittelemaan pakun vaihtohintaa niin että siinä ei ole vähennettävää ALV:a mukana ja se toisaan kaventaa osgtajakuntaa / vaikuttaa hintaan pakuan jälleenmyydessä.

Mutta nyt sitten ajattelet asiaa liikaa vain pelkän myynnin kannalta. ellet ole uutta autoa ostamassa (jolloin alv:lle yksityishenkilö voi mitään), niin miksi sinä et olisi se taho joka hyötyisi ostovaiheessa siitä että joku paku ei sisällä vähennettävää alv:a jolloin sen ostajakunta on tosiaan pienempi (ei kiinnosta yrityksiä samalla tavala) taikka hinta vastaavasti halvempi (jossain vastaavan alvillisen auton alv0 ja alv24 hinnan välimaastossa).Eli älä "suostu" maksamaan alv vähennyskelvottamasta autosta samaa hintaa kuin mitä vastaavan vähennyskelpoisen auton alv24 hinta on, tämä sama tilanne sinulla sitten edessä autoa myydessä.
    Kun autoa olet etsimässä, niin kiinnitä huomiosi etupäässä juurikin niihin pakuihin missä ei ALV vähennysmahdollisuutta ole, ja ala raju hintaneuvottelu juurikin niiden autojen osalta.
    Eli pyri autoa osteassa itse hyötymään siitä samasta asiasta joka on sitten sinulla itselläsi negatiivisena asiana edessä autoa myydessäsi.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Santtu75 Katso viesti
    Suhteellisen samanlainen ajatuskulku kuin miten itse olen asian käsittänyt, tietysti kun tarjoat autoasi vaihdossa autoliikkeeseen, niin autoliike joutuu mielessään hinnoittelemaan pakun vaihtohintaa niin että siinä ei ole vähennettävää ALV:a mukana ja se toisaan kaventaa osgtajakuntaa / vaikuttaa hintaan pakuan jälleenmyydessä.

Mutta nyt sitten ajattelet asiaa liikaa vain pelkän myynnin kannalta. ellet ole uutta autoa ostamassa (jolloin alv:lle yksityishenkilö voi mitään), niin miksi sinä et olisi se taho joka hyötyisi ostovaiheessa siitä että joku paku ei sisällä vähennettävää alv:a jolloin sen ostajakunta on tosiaan pienempi (ei kiinnosta yrityksiä samalla tavala) taikka hinta vastaavasti halvempi (jossain vastaavan alvillisen auton alv0 ja alv24 hinnan välimaastossa).Eli älä "suostu" maksamaan alv vähennyskelvottamasta autosta samaa hintaa kuin mitä vastaavan vähennyskelpoisen auton alv24 hinta on, tämä sama tilanne sinulla sitten edessä autoa myydessä.
    Kun autoa olet etsimässä, niin kiinnitä huomiosi etupäässä juurikin niihin pakuihin missä ei ALV vähennysmahdollisuutta ole, ja ala raju hintaneuvottelu juurikin niiden autojen osalta.
    Eli pyri autoa osteassa itse hyötymään siitä samasta asiasta joka on sitten sinulla itselläsi negatiivisena asiana edessä autoa myydessäsi.
    Tämä on täysin totta. Valitettavasti vaan caddyja on todella vähän myynnissä automaatteina...jos ollenkaan. Transit connectia vähän paremmin mutta ei niissäkään suurta valinnanvaraa ole. Täytyy pitää tämä mielessä jos sattuisi osumaan sopiva kohdalleen.

Kun tästä aiemmin puhetta oli ja asiaa kyselin niin laitetaan nyt sitten lopputuloskin. Sellainen siitä tuli ja ns. "Normipakuun" päädyin. Mietitään niitä alveja sitten aikanaan

Itsellä Tourneo Connect pitkänä viisipaikkaisena. Täpäri mahtuu kokonaisena ja jää vielä neljä istumapaikkaa. Ollaan myös yövytty kahdestaan ilman ahdistusta.
    www.tkudeadsailors.com
    -El Presidente-

Ajokuvia:

http://www.flickr.com/photos/samikorhonen/sets/72157609634847056/

Caddy Maxi on toiminut hyvin fillariharrastuksessa. Pari-kolme fillaria menee ilman kiekkojen irroittelua kyytiin ja muutakin tavaraa mahtuu. Caddyssä on huonoa ettei siinä ole luukkua ohjaamon puolelle, jotta esim. pidemmät sukset mahtuisi sisälle. Irroittamalla apukuskin kohdalta tavaratilan väliseinän plexinen ikkuna mahtuu pidemmät suksetkin kyytiin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti 29er Katso viesti
    Onko Caddy samaa kokoluokkaa kuin Touran, vai enemminkin kuin Sharan? Touranissa ollaan joskus kuskattu kahta pyörää pystyasennossa. Väliin mahtui reilusti muuta tavaraa. Ainakin siitä versiosta sai takapenkit kokonaan pois. Remmillä taidettiin kiinnittää pyörät takapenkin kauhukahvoihin.
    Ainakin ennen Caddy oli tehty samalle pohjalevylle kuin Touran eli sen kanssa samaa kokoluokkaa. Cargo/Kasten/koppi-version etupenkkien takana on syvennykset takapenkin jalkatiloille. Noihin saa laitettua pientä tavaraa.
    Nimimerkillä 'yedi' vuosia sitten. Wanha salasana on unohtunut, niin jatketaan uudistetulla nimimerkillä...

Nyt sitten totaalisen "sokkona" tuli äsken hankittua pikkupaku pyörän kuljetusta silmälläpitäen, tuossahan joutuu kiekkoa irroittamaan että pyörää mahtuu kyytiin, mutta kun hinta jäi ikäisekseen todella todella alhaiseksi (joo, on sillä ajettu paljon, mutta voisikohan nyt vaikuttaa tuo ettei ollut alv:a mukana hinnassa), niin tälläinen nyt sitten "jäi käteen"...
    Pitäisi käydä ensiviikolla hakemassa niin sitten näkee mitä tulim oikein ostettua...

https://huutokaupat.com/kohde/494188...t-courier-2018

Ostin noin vuos sit pakun, ei ollut alvi vähennettävä, myin sen muutaman kk päästä samaan hintaan vaihossa henkilöautoon. En kestäny niitä kusilaitevikoja, sai ravata jatkuvasti huollossa, vaikka takuu tietty olikin, mut ei ollu luottoa peliin. Proace oli siis itsellä. Harmittaa kyllä että loppu pakuleikki lyhyeen, vähän kiinnostaisi paluu pakuiluun jos joku luotettava nykyaikainen peli nykyaikaisilla varusteilla löytyis.

Kaksi päivää nyt ajanut uudella "pyöräpakullani", autona tuntuu oikein miellyttävältä, unohtaa ihan tyystin että on liikkeellä "pakulla", jopa käynyt tänäin jo mielessä, että myisikö tuon henkilöauton vaikka jopa pois, että selviäisikö toistaiseksi kaksi paikkaisella autolla...

Mutta valitettavasti mittataulukosta katsomani tavaratilan "maksimimitta" ei sitten olekkaan hyödynnettävissä pyöränkuljetuksessa kyseisen mitan koko pituudelta, laskin etukäteen että kun etukiekon ottaa pois, niin pitäisi jäädä pyörästä riippuen hyvin sellainen 5-7cm. vielä tilaa, mutta eipä onnistu, meneekin niin että pyörä jääkin todellisuudessa sen 5-7cm ulos ovilinjasta.
    Onnekis kun laittaa pyörät hieman vinottain, niin siitten mahtuu oikein hyvin kaksi pyörää kyytiin, mutta tuossa vaihtoehdossa nuo konttiin jäävät kaksi kolmion muotoista tilaa eivät ole optimaaliset jos muutakin tavaraa tulisi pyörien lisäksi saada kyytiin mukaan (vaikka joku hieman pidempi lomareissu yms.), mutta tuollaisessa tarpeessa voi sitten ottaa vielä takakiekon pois ja sitten mahtuu hyvin tavaraa kyytiin, pyörät suoraan vasenta seinää vasten ja loppuun tilaan sitten mitä tarvitsee.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Santtu75 Katso viesti
    Kaksi päivää nyt ajanut uudella "pyöräpakullani", autona tuntuu oikein miellyttävältä, unohtaa ihan tyystin että on liikkeellä "pakulla", jopa käynyt tänäin jo mielessä, että myisikö tuon henkilöauton vaikka jopa pois, että selviäisikö toistaiseksi kaksi paikkaisella autolla...

Tämä paku ei sitten pitkään ehtinyt olla itselläni pyöräkuljetuspuuhissa.
    Viisi päivää ostosta ilmestyi ensin huollotarpeesta kertova jakoavaimen kuva mittaristoon (joka kuittautui auton sammutuksen jälkeen), mutta sittä sitten seuraavana päivänä jakoavaimen seuraksi ilmaantuo moottorin vikavalon kuvake ja auto meni vikatilaan. Kävi korjaamolla, vikkoodit nollattiin, ja niiden taustalta ei varsinaista vikaa löytänmeet. Pari muutaman päivän toimi ja taas sama homma, epäiltiin viallista ruiskusuutinta ja vielä kolmannen kerran tarkempiin tutkimuksiin joiden jälkeen tuttu korjaamo "nosti kädet pystyyn" ja sanoivat että tietävät että autossa on vikaa mutta eivät mikä viat varsinaisesti auheuttavat ja jouduttaisiin alkaa vaihtaa eri osia yksi kerrallaan...
    Noh, auto kun etäkauppana ostettu ja 14vrk. täysi palautusoikeus ja kun täsmällistä vikaa ei tiedossa niin päätin palauttaa auton (kun myyjä osapuoli tarjosi purun vaihtoehtona niin naurettavaa korvaus summaa ettei siinä olisi järkeä ollut) vaikka siitä muuten erittäin paljon tykkäsinkin.

Taisit olla onnekas, että noin helpolla pääsit vikapesästä eroon.
    Pyöräily on kivaa!

Nykyaikaiset dieselvehkeet on vaa niin hemmetin epäluotettavia..

En näe mitään järkeä näissä pikkupakuissa. Esim joku Hiace tai Transporter T4 on pääomakuluiltaan aivan mitätön, paljon isompi tiloiltaan ja helpompi myytävä.
    Näillä perusteilla ostin itselleni aikanaan T4 Transpoterin muutamaa muuttoa varten. Kyseinen auto on nyt neljättä vuotta käytössäni enkä aio myydä koko laitetta ollenkaan, kun tuntuu käyttöä olevan koko ajan. Fillareita ei tarvitse säätää sisään, vaan sen kun heität kokonaisena ja muutoin tilaa jää vaikka nukkumiseen jos tarve.

Tämä siis pikkubudjetilla. Toki sitten jos ostellaan jotain 80 000e vehkeitä, niin totta kai iso sprinter matkis-ohjaamolla on sitten jo omaa luokkaansa.
    Mutta jos nyt jotain 5000e-10000e pakuja ostaa, niin en näe oikein mitään järkeä ostaa pikkupakua.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti taski Katso viesti
    En näe mitään järkeä näissä pikkupakuissa.
    Näen paljonkin järkeä näissä pikkupakuissa, eli jos ei tarvitse isoa pakua, niin onhan pikkupaku (Berlingo, Kangoo, Tourneo, Combo, Duplo) ihan ehdoton peli ostohinnan ja henkilöautomaisuuden takia. Eli tuollaista linjaa, että "pikkupakussa ei ole järkeä" ei voi pitää muuta kuin henkilökohtaisena mielpiteenä. Itsellä Berlingo, jonka kanssa on tuota pyörän pituusongelmaa ja sen takia vaihto pidempään Combo/Duploon on työn alla. Itselle pyörän renkaiden irrotus on jonkinlainen kynnys, mutta satulan laskeminen ei ole mikään kysymys.

Noista pikkupakuista löytyy muutamalla tonnilla ihan ajokelpoisia pelejä. Sellaisilla minä olen mennyt jo pidemmän aikaa ja henkilöautosta luopuminen on täälläkin työn alla. Ei siellä takapenkillä ole juuri koskaan ketään. Paku dieselveron takia, eli halvalla pakulla ajelu on erikoisen halpaa hommaa, jos itse saa sen pidettyä kunnossa.

Pikkupaku on tosi näppärä ja korvasi itselläni henkilöauton. Pitkäversio, niin fillari(t) mahtuu kyytiin ilman mitään purku&kasaa-operaatiota ja muuta tavaraa mahtuu myös hyvin kyytiin. Henkilöautomainen ajaa ja mahtuu parkkiin samoihin paikkoihin kuin henkilöauto. Autolautoille menee ilman lisämaksuja. Vero & pa-kulutus pienempi kuin isossa pakussa. Nukkumaankin mahtuu, kun lattian pituus perällä 230 cm.
    Nimimerkillä 'yedi' vuosia sitten. Wanha salasana on unohtunut, niin jatketaan uudistetulla nimimerkillä...

No nyt!

https://www.fillaritori.com/topic/34...2%A0kangasala/

Allekirjoittaneella ei yhteyksiä myyjään.

^
    EGR koodattu pois käytöstä ja tehoja nostettu.
    Tuo saattaa tulla kalliiksi.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •