Eppäilen että takavaihtajan kannake on vääntynyt.
Aikani googlailtuani jäin kuitenkin epätietoisuuteen siitä millä vaihteella takavaihtajan pitäisi olla pystysuorassa - siis samassa linjassa rataspakan kanssa.
Kertokaa, kiitos.
Eppäilen että takavaihtajan kannake on vääntynyt.
Aikani googlailtuani jäin kuitenkin epätietoisuuteen siitä millä vaihteella takavaihtajan pitäisi olla pystysuorassa - siis samassa linjassa rataspakan kanssa.
Kertokaa, kiitos.
Onko asialliset vastaajat samaa mieltä?
Ollaan samaa mieltä.
Ja lisäksi, vaikka vaihtaja näyttäisi suoralta, se ei välttämättä sitä ole. Eli korvakkeen suoruus pitäisi mitata ja tarvittaessa oikaista. Tai sitten vaihtaa uuteen.
Ei se uusikaan ole välttämättä suora.
Jokaisella pitäisi olla kotona korvakkeen tsekkaus/oikaisutyökalu. Korvakkeen suoruuden tarkistaa/oikaisee nopeammin, kun kerkeää internetistä arpoa häkin ilmansuuntia.
Mulla oli tässä hiljan korvake silminnähden vääntynyt ja oireena vaihtaja osui pakkaan isoilla rattailla. Paikallinen väänsi kuntoon odotellessa 18 eurolla.
Näkisin etten aio jatkossa käyttää yhtään aikaa tämmöisen arpomiseen itse.
Niin. Jos olisi himassa se työkalu, niin tuon voisi oikaista vaikka ajovaatteet päällä lenkille lähtiessä.
Minusta tuo kuuluu ihan perushuoltoihin, siinä missä vaijerin vaihtokin.
Otin korvakkeen irti ja viilapenkissä -aina linjarilla välillä varmistaen- oikaisin sen. Sitten tietysti piti Sinisen koraanin avulla käydä säädöt uusiksi - ja nyt vaihtaa nätisti eikä ketju hypi.
Ei se noin oikein toimi. Tietysti parempi kuin ei mitään, mutta kannattaa tilata se työkalu.
Voi myös tilata vaikka alilta uuden ja toisen vielä varalle. Malleja on aika paljon ja jos ei ole tarkkaa mallia tiedossa, niin melkein pitää irti ottaa ja sillä sihtailla. Bike Alloy Rear Derailleur Hanger - Buy Bike Alloy Rear Derailleur Hanger with free shipping on AliExpress
Jos ei kiinasta halua tilata, niin Liettuasta löytyy laadukkaita Pilon korvakkeita Derailleur Hangers for Bike Frames: MTB Road Gravel CX (elanusparts.com). Itse olen tuolta ostanut ja noin viikossa tulee suomeen.
Kirjanmerkit