ElectrobikeImatraGiantHelkamaBikeshopHusqvarna
Sivu 2 / 2 EnsimmäinenEnsimmäinen 1 2
Näyttää tulokset 31 - 40 / 40

Aihe: Kiikarit lenkille

Terraa olen kokeillut. Se on riittävän hyvä, tarkennuskin 1,5 kierrosta eli ei ihan niin nopea kuin joissain muissa. Meoptan 1 kierros on häiritsevän nopea.

Jos Terraan saisi linssisuojat, sen kanssa tulisin toimeen. Pussinkin voi ommella itse.

Netistä löytyy monenlaisia suojia kiikarille. Ja uskoisin että jotain geneerisiä linssisuojiakin löytyisi kun osaisi etsiä.

https://www.opticron.co.uk/our-produ...oof-prism-25mm

https://www.optechusa.com/products/soft-pouch-bino-wrap

https://www.amazon.com/Binocular-Mon.../dp/B09RQXMXBV

Tuo on yksi vaihtoehto. Birdforumilla joku paini saman ongelman kanssa, okulaareihin oli löytynyt joku suojus, mutta se jäi vähän löysäksi.

En ole oikeasti näin ajanut, mutta tältä näyttää Optiocron traveller 10x32 kesäisen ajopaidan taskussa. Puolison kiikarit, en jaksanut irrottaa kaulalenkkiä kuvaa varten. Tuntuu päällä koon ja painon takia about samalta kuin kaljatölkki/limupullo.

Kevyemmät 25 milliset olisi varmaan mukavammat liikkuessa, mutta koon puolesta en keksi miksi tarvitsisi edes miettiä mitään käyttöä hankaloittavia ratkaisuja kuten kaksoissaranoita tai 20 millisiä. Nämäkin on tarpeeksi pienet, jos ei nyt tarvitse farkkujen taskuun tunkea.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    Minulla on nuo Nikonit aina autossa mukana. Tosi hyvä hintaansa nähden, mutta ei se mikään taskumalli ole.
    Ei ole taskukokoa Nikon, ja painaakin, kiinalappukin löytyy. Satulalaukussa, vaikka pieni onkin, nuo kulkee ja kaulalla lintupaikoissa ja vielä suojapussina muovipussi, jossa pyörän osia tullut uokomailta. Matala on oma vaatimustaso...

Kite Lynx 8x30 (Lintuvaruste) on ilmoitetuilta mitoiltaan käytännössä sama kuin Opticron Traveller. 2 mm pienempi linssi ja ero tarkennuspyörässä voisi vaikuttaa jotain, mutta pitäisi laittaa vierekkäin, että mahdollisen eron huomaisi.

Ohuempi ja joustavampi pussi nykyisen topatun tilalle vaikuttaisi ehkä eniten.

Ei ole edennyt tämä projekti, kun 8x32 kulkee mukana.

Nyt kuitenkin tuli vastaan tilanne, jossa Nikonin osakkeiden arvo nousi kattoon. Vein yhdet kiikarit takuukorjaukseen. Parin päivän päästä tuli ilmoitus, että saa noutaa. Kiikareita ei saatu korjattua, mutta valmistaja antoi uudet tilalle, kun vanhaa ei enää valmisteta. Sain pykälää tai kahta kalliimman mallin. Nyt olen siis Monach M7 8x42 omistaja. 8x30 on Euroopasta loppu. Ne olisin ottanut, mutten saanut vaihdettua.

Tämän tason jälkimarkkinointi on jotain, mitä kuluttajana arvostan. B+M:n pyörälamppujen kohdalla olen kokenut samanlaista, joten suosin näitä merkkejä.

Harvemmin tulee pidetty kiikareita mukana, mutta joskus viime vuosituhannella taxfreesta hankittu Nikon Travelite V 9x25 ei pahemmin kuormita painon tai tilan suhteen.
    https://www.bestbinocularsreviews.co...binoculars.php
    Valovoimaa ei kauheasti ole hämäriin, mutta päivällä vielä toimii.
    (Nykyinen malli on Nikon Travelite EX https://www.nikon.fi/fi_FI/product/s...s/travelite-ex )

Sain vaihdettua 8x42 kiikarit 8x30 malliin. Näillä mennään.

Jonkin verran kokemuksia alkaa Nikon m7 8x30 olla kasassa. Optiikka ok, ehkä hiukan reunoissa epätarkkuutta, muttei haitaksi. Laaja näkökenttä on mukava. Kokoisekseen kevyet ja siten mukava kantaa. Suojukset vaikutti aluksi hyviltä, mutta saisivat ehkä sittenkin olla vähän tiukemmat. Nyt irtoilevat itsestään. Tarkennus on aika nopea, itse olen tottunut vähän hitaampaan. Ei kuinkaan liian nopea, tarkka tarkennus onnistuu vaivatta.

Samanlaisia aiheita

1. Kuulokkeet lenkille
    By EsaJ in forum Varusteet
    Vastaukset: 532
    Viimeinen viesti: 27.05.2024, 15.41
  2. Ylläkselle fatbike lenkille
    By Markus Raatiniemi in forum Yhteislenkit ja ajoporukat
    Vastaukset: 0
    Viimeinen viesti: 05.12.2021, 13.37
  3. Lenkille Lekatieltä...
    By LTP in forum Yhteislenkit ja ajoporukat
    Vastaukset: 199